Ми відкриваємо цикл інтерв'ю з власниками інтернет-магазинів. Цього разу говорили з Тарасом Чихманом - власником магазину CCBaits. Ми розпитали Тараса про виробництво, створення сайту, просування і складнощі ведення бізнесу.
Ми відкриваємо цикл інтерв'ю з власниками інтернет-магазинів. Цього разу говорили з Тарасом Чихманом — власником магазину CCBaits. Ми розпитали Тараса про виробництво, створення сайту, просування і складнощі ведення бізнесу.
Про бізнес
Ми займаємося виробництвом рибальських прикормів і насадок для лову коропа, білого амура, карася, ляща, плітки та іншої риби. Бренд називається Carp Classic Baits. Також у нас є розробки атрактантів (речовин для приманки риб за допомогою запаху) для хижої риби: щуки, судака, окуня, сома, форелі, але ми їх ще не випускаємо.
Умовно бізнес можна розділити на дві частини: виробництво та продаж (інтернет-магазин). Основна частина команди зайнята на виробництві та складі — дев’ятеро постійних співробітників і кілька віддалених. Інтернет-магазином поки займаюсь я. На старті нас було троє.
Про виробництво
У нас є невеликий цех. Спочатку все виробництво було ручним: заміс сухої і рідкої складових, видавлювання тіста через ручні шприци, викачування приманок на ручних дошках. Зараз у нас стоять тістомісильники і автоматичні машинки, шприци з автоподачою тіста. Все обладнання італійське, нове та якісне. Останнє придбання — шафа для сушіння бойлів. В ній ми можемо сушити до 700 кг бойлів одночасно. В звичайних духовках можна було сушити не більше 80 кг у день. Обсяги виробництва ростуть, тому кілька разів на тиждень цех працює в нічну зміну.
Про створення інтернет-магазину
Коли з'явилася ця ідея, виробництво вже існувало, ним володів мій партнер. Але прямих продажів не було, тому вирішили створити інтернет-магазин.
Я довго шукав підрядника, і майже підписав договір з системою 1С-Бітрікс, про яку знав через інші проекти. Але випадково знайшов в інтернеті конструктор інтернет-магазинів Хорошоп. Задумався, почав шукати відгуки, яких було дуже мало. Потім написав Ігорю Стольницькому, задав кілька запитань. Відповіді мене влаштували, вирішив спробувати. Що стосується інвестицій, то ми вклалися в 1000 доларів. Цього вистачило на розробку інтернет-магазину і оплату хостингу.
Сама розробка пройшла досить просто. Ми підібрали шаблон дизайну, хлопці зробили сайт і віддали нам його на тестування і навчання. Після знайомства з платформою я був у легкому шоці. В порівнянні з 1С-Бітрікс, де в адмінці сотні кнопок і налаштувань, у Хорошопі все неймовірно просто. Нічого зайвого, лише найважливіше. Щоб звикнути і освоїтися в системі знадобилося трохи часу і кілька інструкцій. Якщо з чимось не міг розібратися, звертався до служби пітримки.
Про просування
Головний спосіб просування для нас — SEO. Іноді запускаємо рекламу в соціальних мережах Вконтакті та Facebook. Зараз почали активно розвивати свій канал на Youtube, займаємося контент-маркетингом. Є й інші ідеї, але до них поки не дійшли руки.
Для просування залучаємо підрядників. Я вважаю, що кожен повинен займатися тим, що у нього виходить найкраще. Нещодавно ми найняли нову команду SEO-спеціалістів для нашого інтернет-магазину. Роботою задоволений: вони виправляють низку помилок попередників і вносять свої правки.
Зйомка роликів для Youtube - єдине, що я роблю для просування самостійно. Я впевнений, що у Youtube велике майбутнє, навіть для дуже складних бізнесів. Хоч на телефон з поганою якістю, але намагаюся знімати корисні відео для своєї аудиторії. Якби бюджет був більшим, то найняв би відеооператора.
Поки грошей для цього немає, намагаюся робити сам. Хоча рибалити і одночасно знімати про це відео досить незручно. Прямих продажів з Youtube-каналу поки мало, але, якщо робити все правильно, їх буде набагато більше. Для мене це канал, за допомогою якого можна швидко поділитися з користувачем корисною і новою інформацією. Мені подобається, коли завдяки сказаному чи показаному мною у побуті людини щось змінюється.
Найбільше трафіку приносить пошукова видача — майже 50% від загальної кількості. Найвищу ефективність показують email-розсилки. Коефіцієнт конверсії у цього каналу — 5,38%, у органіки — 3,41%.
Про складнощі
Головна проблема — відсутність фінансування і можливості кредитуватися за адекватним відсотком. Також є труднощі з закупівлею інгредієнтів і тари для готового продукту. Цей ринок досить вузький, хочеться більшого вибору.
З відсутністю фінансування вдається справлятися самостійно. Весь прибуток ми вкладаємо в розвиток. Великі суми, наприклад, на купівлю обладнання, позичаємо у друзів, потім віддаємо.
Що стосується закупівель, то доводиться вибирати з того, що є. Це складно, адже, навіть постійно купуючи певний товар у одного постачальника, часом отримуєш різну якість. Тоді доводиться змінювати рецептуру, що знижує швидкість виробництва.
Про плани на розвиток
Головний план — масштабування, вихід на європейський ринок. Виготовлення нових і максимально корисних продуктів, ефективних в застосуванні. Багато часу приділяємо тому, щоб навчити рибалок правильно карпфішити.
На європейському ринку величезна конкуренція. Наші переваги — якість і ціна. На першому місці саме якість. Ми знаємо, з чого виготовляються імпортні товари, і наш продукт абсолютно не поступається за показниками ефективності. А ціна у нас значно нижча. Тому у нас є перевага як на українському ринку, так і, в перспективі, на європейському.
Ще один напрямок розвитку - зменшення кількості людської праці і збільшення роботи механізмів. Попереду великий шлях автоматизації виробництва та продажів. У сучасному маркетингу автоматизація продажів дуже затребувана. Сподіваюся, платформа допоможе її реалізувати. У Хорошопу велике майбутнє, адже система проста і логічна, має все найважливіше. А те, чого немає, — планується та доробляється.
Поради підприємцям-початківцям
Головна порада - не халтурити. Вибирайте або затребувану нішу, або ту, в якій можете бути експертом. Будьте максимально корисними аудиторії, робіть якісний продукт. Робіть краще за всіх, робіть неможливе. Користувачі вас знайдуть і будуть вдячні. Не обманюйте їх, і на вас чекає успіх.
А також завжди вірте в себе і не здавайтеся. Мені часом було настільки складно, що хотілося плакати. Складно і тепер, хоча після запуску пройшов рік. Але я намагаюся стримувати себе і вирішувати проблеми відразу, не відкладаючи.