Семантичне ядро — це набір всіх слів і словосполучень, які описують зміст вашого сайту і за якими користувачі можуть знайти його в органічному пошуку. Збір семантичного ядра важливий для розуміння того, за якими запитами потенційні покупці можуть шукати ваш сайт. Надалі ця інформація допоможе оптимізувати посадкові сторінки, щоб покращити позиції окремих сторінок у пошуковій видачі та отримувати ще більше органічного трафіку.

У цій статті ми покроково розповімо, як зібрати семантичне ядро самостійно та які безкоштовні інструменти для цього використовувати.

Словник термінів

Перед тим, як говорити про збирання семантичного ядра, варто розповісти про термінологію, яка активно використовується у цьому процесі. Якщо ви вивчали SEO, ці терміни будуть вам знайомі, якщо ж ви новачок в органічному просуванні — вам слід їх запам'ятати.

  1. Ключове слово — це слово або фраза за допомогою яких користувачі шукають цікавий для них контент: інформацію, товари, послуги тощо.
  2. Частотність — показник, який розповість, як часто користувачі роблять пошукові запити за тим чи іншим ключовим словом за одиницю часу, наприклад місяць.
  3. Релевантність — відповідність змісту сторінки сайту пошуковому запиту.
  4. Кластер — однакові за змістом або інтентом ключові слова , які об'єднані в групу.
  5. Інтент — це намір/мета, яку переслідують користувачі, виконуючи пошуковий запит.
  6. Посадкова сторінка — це сторінка, яка оптимізована під свій кластер запитів з метою залучення релевантного трафіку.
  7. Ранжування — це присвоєння сторінці сайту місця в органічній видачі, відповідно до алгоритмів ранжування пошукових систем.
  8. Органічна видача — результат пошукового запиту без урахування рекламних оголошень.

Крок 1 — підбір стартових ключових слів для збору семантики

Слова та фрази для семантичного ядра підбираються шляхом аналізу та вивчення статистики, а не за допомогою фантазії. Але для того, щоб почати збір семантики — потрібні стартові ключові слова, від яких ви відштовхуватиметеся. Стартові ключові слова — це запити, які, на вашу думку, люди будуть використовувати для пошуку товару з вашого асортименту. Наприклад, ви продаєте сукні та для них є відповідна посадкова сторінка. Залежно від того, які сукні є в асортименті, стартовими запитами можуть бути: «купити плаття», «атласна сукня», «купити вечірнє плаття».

За допомогою органічного пошуку, переконайтеся, що ви підібрали правильні стартові ключові слова. Для цього введіть вибрані ключові слова та подивіться на результати органічної видачі. Якщо за запитом ранжуються релевантні сторінки інтернет-магазинів з потрібними товарами, то ключові слова підібрані правильно.

Крок 2 — збір ключових слів

Для збору ключових слів та фраз, використовуйте «Планувальник ключових слів» від Google. Інструмент розташований у рекламному кабінеті Google, увійти до якого можна за допомогою свого облікового запису Gmail. Важливо: для використання «Планувальника ключових слів» не обов'язково підв'язувати картку та поповнювати рекламний рахунок.

Якщо ваш рекламний профіль активний і за його допомогою ви регулярно запускаєте у своєму інтернет-магазині, наприклад контекстну рекламу Google Ads, — планувальник покаже більш точну частоту запитів. Якщо профіль раніше не використовувався, то частотність буде показана у вигляді діапазону. Різницю можна побачити на скріншоті нижче. Особливого впливу на збір ключових слів це не має.

Різниця у відображенні частоти запитів

Відкрийте «Інструменти та параметри» → «Планувальник ключових слів» → «Знайти нові ключові слова» та введіть стартові запити. Рекомендуємо вводити стартові запити в різних варіаціях — як по декілька відразу, так і окремо. Таким чином ви зберете якомога більше ключових слів, за якими можуть ранжуватися ваші посадкові сторінки. Також вкажіть мову запитів та місцерозташування аудиторії. Якщо ви продаєте по всій країні, то обирайте Україну, а якщо працюєте лише у Хмельницькому — вказуйте одне місто. Ми обираємо українську мову та пошук по всій Україні.

Наприклад, за стартовим запитом «купити сукню» Google запропонував 599 додаткових варіантів ключових слів. На думку системи, ці запити пов'язані зі стартовим ключовим словом і користувачі можуть використовувати їх для отримання релевантних результатів. Повторіть процедуру для всіх стартових запитів та завантажте результати збору для кожного з них. Для цього натисніть «Завантажити варіанти ключових слів» та виберіть формат CSV.

На платформі Хорошоп реалізовані інструменти для SEO і враховані рекомендації пошукових систем. Тестуйте всі функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Крок 3 — обробка зібраної інформації

Для обробки зібраної інформації найзручніше використовувати Google Таблиці. Створіть таблицю та перенесіть туди дані, які ви завантажили з планувальника. Заберіть зайві стовпці, тому що вам знадобляться лише два з них: Keyword та Currency Avg. monthly searches. Після цього видаліть повтори зі списку. Для цього виділіть усі рядки та натисніть «Дані» → «Очистка даних» → «Видалити повтори».

Крок 4 — очищення ключових слів від нерелевантних запитів

Не всі ключові слова, які підібрав планувальник, є релевантними. З цієї причини ви маєте вручну очистити список від тих запитів, які вам не підходять. Наприклад, у нашій таблиці є запити «випускні плаття 2020» та інші ключові слова, пов'язані з минулими трендами або товарами, які ми не продаємо.

Всі нерелевантні запити переносьте на окрему вкладку. Видаляти їх не варто, тому що вони можуть стати джерелом корисної інформації. Можливо, зі списку нерелевантних запитів ви дізнаєтеся про високу частоту запиту, пов'язаного з товаром, якого у вас немає. Надалі ви почнете продавати цей товар і створите нову сторінку.

Крок 5 — кластеризація

Кластеризація — головний етап збору семантичного ядра. Перед початком кластеризації запам'ятайте важливе правило: один кластер — одна посадкова сторінка. Наприклад, сукні жіночі — це кластер для своєї посадкової сторінки, а сукні жіночі вечірні — для іншої.

Якщо припуститися помилок на етапі кластеризації, під час оптимізації посадкових сторінок будуть використовуватися нерелевантні ключові слова. Згодом це завадить пошуковій системі зрозуміти зміст посадкової сторінки і яким пошуковим запитам вона більш релевантна. Тоді позиції сторінок у видачі не тільки не зростатимуть, а й можуть просісти ще нижче.

Для кластеризації використовуємо таблицю, яку раніше наповнили інформацією. Поруч із існуючими колонками у таблиці, створіть додаткові стовпці з характеристиками товарів. Наприклад, для суконь характеристиками можуть бути:

  • колір;
  • довжина;
  • матеріал;
  • стиль;
  • сезон;
  • декор;
  • фасон;
  • принт.

Заповніть створені стовпчики на основі інформації з ключових слів. Наприклад, якщо ми маємо запит «купити літнє плаття», то для нього в колонці «Сезон» вказуємо значення «літнє». За аналогією заповніть колонки для решти ключових слів, якщо вони містять характеристику.

Після заповнення значень параметрів для кожного рядка, потрібно відсортувати всі стовпці в таблиці, починаючи від частотності. Почергово застосуйте сортування від А до Я кожної колонки — це спростить створення кластерів. Далі створіть колонку під назвою «Кластер» і починайте групувати запити. Називайте кластери, як вам зручно, тому що їхню назву бачитимете тільки ви. Як назву, можете використовувати найбільш частотний ключ кластеру.

Наприклад, запити без характеристик, пов'язані з купівлею звичайної сукні, потрапляють до кластера «Купити плаття», а ключові слова зі змістом «довге вечірнє» — до кластера «Плаття довгі вечірні».

 

Крок 6 — розподіл по посадкових сторінках

Після того, як ви згрупуєте ключові запити, кожному кластеру потрібно надати релевантну посадкову сторінку, якщо вона є. Наприклад, кластеру запитів «купити плаття» релевантна сторінка категорії із сукнями. Тільки ця сторінка і лише вона одна. Аналогічно переглядайте всі кластери та визначайте для них посадкову сторінку. Якщо необхідної посадкової сторінки немає, то створіть її. Створити сторінки можна у вигляді окремої категорії або фільтра в існуючій категорії.

Завершивши всі етапи, приймайте рішення про подальші дії — оптимізуйте існуючі сторінки та/або створюйте нові, щоб вони відповідали ключовим словам кластера.

Висновок

Збір семантичного ядра — це основа всього органічного просування. Без нього ви не зможете створити грамотну структуру сайту з релевантним контентом, який залучав би користувачів. Якщо у вас невеликий сайт, ви зможете зібрати ядро самостійно. З великими сайтами впоратись без досвіду буде складніше. Для них рекомендуємо збирати семантичне ядро окремо для категорій товарів, а не всього сайту одразу. Для цього дотримуйтесь кроків, які ми описали у нашій статті.

Коментарі

Зазвичай люблю покритикувати, але тут гарна, корисна і зрозуміло написана стаття. Молодці!

Новий коментар
Оцінка