Замість того, щоб перемагати конкурентів бюджетами на контекст в Google, можна зробити це ціною заявки з органіки. І якщо зараз вартість ліда незадовільна, потрібно діяти. Микола Лукашук з SeoTeam підготував кілька порад щодо оптимізації сайтів і поділився кейсом зі своєї практики.

Органічне просування інтернет-магазину

Ефективне просування сайтів базується на технічній оптимізації, контенті та посиланнях. Перед початком дій потрібно перевірити швидкість сайту, теги, контент, посилання, внутрішній пошук та ефективність підрядників.

Користувачам Хорошопу простіше з технічної оптимізацією, адже розробники платформи стежать за рекомендаціями Google. Іншим доводиться розбиратися самостійно.

Збільште швидкість завантаження інтернет-магазину

На платформі Хорошоп продумано захист від «важких» зображень. Але періодично потрібно перевіряти сторінки інтернет-магазину в PageSpeed Insights, щоб поліпшити їх швидкість. Перевіряйте не лише головну сторінку, але і каталог, сторінки товару, блог тощо. 

Структуруйте теги

На всіх сторінках сайту повинні бути унікальні Title, Description і h1. Також заповніть KeyWords і знайдіть на сайті дублі за допомогою Serpstat, Seoto.me, Netpeak Software або Screaming Frog. І почитайте про SEO-шаблони на порталі підтримки Хорошопу, щоб переконатися, що все правильно заповнено.

Працюйте з контентом

Google любить постійне оновлення контенту, тому що оновлюваний сайт — живий сайт.

  1. Зробіть описи всіх категорій, включаючи непріоритетні. У картці товару пошуковикам досить зображення, ціни та правильно прописаних мета-тегів. Але опис — це бонус для пошукової машини та важливе джерело інформації про товар.

  2. Пишіть статті до блогу з перелінковкою. Це не дасть величезної переваги, але саме такі невеликі бонуси допомагають обігнати конкурентів. Якщо у вас немає чіткого контент-плану для блогу, можете шукати натхнення, теми та ключі в сервісах Keyword Planner, Serpstat и Keyword Tool.

  3. Якщо ви плануєте створювати контент самостійно, перед публікацією перевіряйте його в Главреді.

Купуйте посилання з розумом

Це спірна тема, адже за покупку посилань можна потрапити під фільтр, але всі продовжують це робити.

  1. Краще купувати лише вічні посилання на перевірених ресурсах на кшталт Miralinks, PrNews.io або Pr Posting. Подібні посилання органічно вписуються до прес-релізів, за ними потенційні покупці переходять до на сайт і купують товари.

  2. Форумні крауд-посилання дешевші за посилання на новинних сайтах. Радимо купувати їх по 50-60 грн, залежно від підрядника. Для оцінки майданчиків використовуйте Similar Web, Check Trust або X-Tool.

  3. Не варто використовувати орендні посилання, вони давно не ефективні.

  4. Кількість посилань залежить від конкурентів, але новим сайтам краще не нарощувати понад 15-20 посилань на місяць.

  5. Не можна точно сказати, що ефективніше: одне посилання за 5 000 грн або 5 посилань за 1 000 грн. Якщо бюджет 5 000 грн, краще перші рік-півтора купувати близько десяти посилань на місяць по 500 грн, і тільки після цього розміщувати дорожчі.

  6. Якщо продаєте товар в Україні, краще використовувати виключно українські посилання.

Перевірте пошук на сайті

Раніше головним законом маркетингу були пошук потреби та її задоволення. Зараз головне завдання — передбачити потреби користувачів. Це можна зробити за допомогою Google Trends. Також можна проаналізувати пошук на вашому сайті та дозамовити товари, яких немає в каталозі.

Контролюйте підрядників

Потрібно аналізувати вартість роботи ваших підрядників і їх ККД. Загальний бюджет потрібно розділити на дві частини: витрати на контент і посилання та витрати на оплату студії або спеціаліста. Зведіть всі корисні дії в таблицю з такими пунктами: вартість супроводу, бюджет, кількість і якість посилань, бюджет на тексти та їх кількість, звіти і час фахівців.

Після перевірки конкурентів з'ясувалося, що середня вартість SEO — близько 20 000 грн на місяць. На посилання компанії закладають 3 000-5 000 грн, іноді 6 500. На контент у одних закладено 4 500 грн на 10 текстів по 3 тисячі символів, у інших — 2 000 грн на той же обсяг.

Просування сайту інтернет магазину: кейс RoomDepot.in.ua

Співпраця з інтернет-магазином меблів Room Depot почалася навесні 2017 року. До цього у інтернет-магазину не було рекламних кампаній і комплексного SEO-просування. Середня відвідуваність на місяць — 250 осіб. Кількість продажів на місяць — одна.

Відправна точка за кількістю органічного трафіку та прямих продажів

Нашою метою було максимальне збільшення кількості продажів при бюджеті не більше 10 000 грн в місяць. Щоб її досягти, ми зайнялися налаштуванням рекламних кампаній, роботою з посилальною масою та пошуком додаткових методів збільшення числа продажів.

SEO-оптимізація сайту

  1. Перенесли інтернет-магазин з OpenCart на Хорошоп.

  2. Склали таблицю редиректів, щоб зберегти вагу.

  3. Налаштували SEO-маски та робили оновлення разом з оновленням платформи.

  4. Підключили SEO, на нього йшло 80% бюджету.

  5. Писали по п'ять текстів на місяць. Замовник міг відкрито спілкуватися з копірайтерами та правити їхні тексти, щоб вони якомога гармонійніше вписалися в сайт.

  6. Купували вічні посилання, на що щомісячно витрачали близько 2 500 грн.

Приріст посилальної маси за останній рік

Контекстна реклама

  1. Ми почали роботу з бюджетом 4 000. Виділили 2 000 і Google подарував ще 2 000, тому що ми його партнери. За місяць контекст окупився і ми реінвестували частину прибутку в рекламу, щоб отримати ще більше заявок.

  2. Тестували різні формати реклами. Під час запуску торгова реклама в Україні ще не працювала.

  3. Запускали динамічні пошукові оголошення (DSA), але зупинили їх після того, як витратили 300 грн на 200 кліків і не отримали продажів.

  4. Пробували пошукові кампанії за ВЧ-запитами на «ліжка купити», але зупинили їх, тому що не могли змагатися з більшими компаніями за ціною за клік.

  5. Найкраще працювали запити «кухонні куточки» і «металеві ліжка». Ще було кілька робочих зв'язок «ліжко + бренд».

  6. Динамічний ремаркетинг працював сезонно: то давав конверсії і ми збільшували бюджет, то не давав.

  7. Оголошення робили за стратегією SKAG, щоб знизити вартість кліка та покращити їхню якість.

  8. Запустили торговельну рекламу й додали до усіх опублікованих пошукових оголошень Заголовки 3 і Описи 2.

  9. Додали розумну торгову кампанію й нові адаптивні оголошення.

Альтернативні джерела трафіку

Конкуренти інтернет-магазину отримували приплив відвідувачів з Hotline, тому ми теж зайшли на цей майданчик. Ми допомогли Room Depot підготувати фід, завантажити його на Hotline і запустити рекламу. Також пробували співпрацювати з Price.ua, але заявка коштувала втричі дорожче.

Також ми почали продавати на Розетці, яка зараз приносить приблизно таку ж кількість замовлень, як і всі інші маркетингові активності.

Результати

Ми починали роботу з 250 відвідувачів з органіки та одного продажу на місяць. За два роки роботи ми збільшили відвідуваність до 1500 користувачів, а кількість продажів з органічного трафіку — до 16 на місяць. Також розмістили 88 вічних посилань і оновили або повністю переписали 128 текстів на сайті.

Зростання органічної трафіку на сайт у період з травня 2017 по жовтень 2019 року

Використовуючи рекламу в Google і соціальних мережах, а також співпрацю з маркетплейсами, ми підняли місячну відвідуваність до 14,75 тисяч осіб.

Ріст кількості відвідувань

Плани на майбутнє

Зараз працюють:

  • окремі пошукові кампанії, сегментовані за мовою і категоріями;

  • розумна торгова кампанія і кілька звичайних, різних за гео та групами;

  • динамічний і звичайний ремаркетинг, тестуємо пошуковий.

У планах подальша розкрутка сайту: настройка CRM і Call Tracking, тестування відеореклами, а також співпраця з Алло та Fotos. Також плануємо поряд з віддаленими копірайтерами залучити до штату контент-менеджера, тому що гостро стоїть питання перекладу сайту на українську мову.

Новий коментар
Оцінка