Багато інтернет-магазинів не можуть вирішити, які рекламні канали використовувати. Спеціаліст агентства інтернет-маркетингу Netpeak докладно розповів про два з них: SEO та PPC. Він описав, яким інтернет-магазинам вони підійдуть, розповів, які завдання вони вирішують, а також поділився їхніми перевагами та недоліками.

SEO чи PPC

Щоб вибрати між SEO та PPC, потрібно розуміти бізнес-процеси інтернет-магазину. Все залежить від ваших цілей і завдань. Для прокачування певної категорії за допомогою SEO потрібно мінімум 3-6 місяців. Наприклад, якщо ваш сезон починається через 2 місяці, застосовувати SEO не має сенсу. Для швидкого результату краще попрацювати з PPC.

Платний трафік (PPC)

Вимоги до бізнесу, якому підійде PPC

  1. Власник повинен мати можливість порахувати ROI за формулою (Прибуток - Витрати на просування) / Витрати на просування * 100%.

  2. Послуги та товари інтернет-магазину не заборонені пошуковою системою. Наприклад, недавно Google заборонив рекламувати послуги з ремонту. У пошукових системах тепер можуть рекламуватися лише сертифіковані центри. Низка компаній, які спеціалізувалися на ремонті побутової та мобільної техніки, зараз втратили велику кількість потенційних клієнтів.

  3. Власник може чітко визначити цілі та поставити задачу підряднику. Мета має бути зрозумілою, здійсненною і підкріпленою аналітикою. "Ми готові платити мільйон, якщо ви принесете нам два" — це не мета.

  4. Ніша, в якій працює бізнес, не перегріта. Є сфери, в яких застосовувати онлайн-рекламу недоцільно. Наприклад, веб-розробка на західному ринку, адже в цій ніші вартість кліка складає 25-70 доларів, низька конверсія, а термін закриття угоди становить від трьох місяців. У цьому випадку реклама може бути згубною, адже бюджети величезні, а шанс отримання клієнтів низький.

  5. В інтернет-магазину є фінансовий запас міцності до отримання результатів (3-4 місяці). Не варто планувати бюджет на 1-2 місяці. Власники бізнесів, які замовляють разову настройку рекламної кампанії і вважають, що далі все буде працювати добре, помиляються. Подібна настройка без відповідальної людини, яка буде постійно займатися дооптимізацією, доопрацюванням і доперевіркою рекламної кампанії, не принесе очікуваних результатів.

Завдання бізнесу, які вирішує PPC

1. Підвищення впізнаваності бренду. Інструменти, які в цьому допоможуть — відео та КМС.

2. Залучення нових клієнтів. У цьому допоможуть відео, КМС і широкий пошук.

3. Робота з лояльністю поточних клієнтів. У цьому допоможуть пошук і ремаркетинг.

4. Робота над конверсією: продажі, дзвінки, відправка форм. Також потрібно задіяти пошук і ремаркетинг.

Основні переваги PPC

  1. Точно в ціль.

Компанія отримує той результат, на який розраховує. Як запустили рекламну кампанію, які ключові слова підібрали, як сформували рекламний аккаунт, такою і буде реклама. Якщо вибрати певну цільову аудиторію з певними паттернами поведінки або цільовим портретом, рекламу побачить саме вона.

2. Швидкий старт.

Це канал, який швидко принесе результат. Потрібно зібрати семантику, сформувати акаунт, побудувати його ієрархію, зробити рекламні кампанії, сформувати групи оголошень і підібрати кілька оголошень. Потім поповнити рекламний бюджет, дозволити показ оголошень, почекати, поки вони пройдуть модерацію і все, кампанія запущена. Будь-який інший канал вимагає більше часу.

3. Низький поріг входу.

Немає чітких меж щодо суми поповнення рахунку. Головне, щоб вистачало грошей на показ оголошень в обраній ніші. Багато хто намагається увійти до висококонкурентних ніш з мінімальним бюджетом. Через це складається враження, що реклама не працює взагалі. У цьому випадку варто запустити оголошення на мінімальну кількість товарів, щоб отримати репрезентативну аналітику. Якщо запустити багато товарів, ви отримаєте один-два кліка на товар. Це не дасть ні аналітики, ні продажів.

4. Гнучкість налаштування.

Ви самі можете налаштовувати кампанії, регулювати ставки, покази, час, регіон показу тощо. Рекламні системи удосконалюються, постійно з'являються нові фішки, які обкатуються великими гравцями ринку і потім надходять до загального доступу.

5. Контроль над тим, що відбувається.

У вас є доступ до рекламного кабінету 24/7. Всі дії можна відстежувати та зупиняти. Можна в будь-який момент поповнити рахунок і отримати повну аналітику.

Основні недоліки PPC

  1. Постійна оптимізація РК.

Потрібні постійні доопрацювання і поліпшення. Щоб знати, коли їх вносити, потрібно стежити за ситуацією на ринку.

2. Тестування гіпотез.

Деякі гіпотези можуть не вести до окупності або бути частково помилковими. Але гіпотези все одно потрібно тестувати, методом спроб і помилок рухатися до досягнення цілей. Одні і ті ж інструменти та дії для однієї і тієї ж аудиторії рано чи пізно себе вичерпають. Тестування гіпотез іноді може влітати в копієчку, але частіше за все воно дає дуже круті результати.

3. Немає грошей — немає лідів.

Маркетологи називають це "голкою контексту". Якщо бізнес живе лише за рахунок платного трафіку, ви не зможете відключити оголошення без болючих втрат для бізнесу.

4. Висока ціна в конкурентних нішах.

В Україні дорого обходяться оголошення про сезонний продаж автомобільних шин, нові гаджети та тематику одягу. В деякі сезони підвищується ціна за клік у ніші побутової техніки.

5. Ефективність залежить від активності конкурентів.

Якщо конкуренти роблять великі інвестиції та перегрівають ринок, ціна за клік підвищується. Іноді дуже великі гравці випалюють нішу, щоб не допустити в неї інших. У цих випадках вони працюють в нуль або в збиток, але отримують монополію.

Типи рекламних кампаній

Якщо бізнес починаючий, потрібно отримувати оборотні кошти за рахунок продажів. Найбільше конверсій приносять пошукові та торгові рекламні кампанії, а також ремаркетинг.

  1. Пошукова мережа.

Це пошукові сайти та додатки, на яких може показуватися реклама. Якщо розмістити оголошення у цій мережі, вони будуть з'являтися поряд з результатами пошуку, коли запит користувача відповідає ключовим словам.

2. Контекстно-медійна мережа.

Дозволяє звертатися до потенційних клієнтів, коли вони переглядають улюблені сайти або відео на YouTube, перевіряють пошту в Gmail або використовують мобільні сайти та програми.

3. Торгові кампанії.

Якщо ви працюєте в сфері роздрібної торгівлі, за допомогою торгових кампаній можна рекламувати товари, що продаються онлайн або у звичайному магазині. Реклама продукції буде показуватися зацікавленим покупцям у Google та на інших сайтах.

4. Відео.

Кампанії цього типу підходять тим, хто хоче розміщувати відеорекламу на YouTube і в медійній мережі Google.

Інтернет-магазини на платформі Хорошоп можуть автоматично генерувати фіди для Google Merchant Center, щоб вивантажувати рекламовані товари без допомоги програмістів. Детальніше про це читайте в нашій інструкції.

Пошукове просування сайтів (SEO)

Якому бізнесу підійде SEO

  1. Новому проекту. Часто сайти робляться під бачення замовника та під технології розробника. Це не завжди погано, але в цьому випадку не враховано сторону клієнта. На сайт мають впливати люди, які на нього прийдуть, і пошукова система, яка буде його ранжувати

  2. Зрілому бізнесу, який готовий до тривалої співпраці та відкладених результатів. Старт виходу на окупність в середньо- та висококонкурентних нішах — 10-12 місяців.

  3. Компанії з пошуковим попитом від 1000 словоформ і можливістю ростити сайт під пошуковий попит. Наприклад, в одній з країн Середньої Азії ніколи не було послуги оренди автомобілів. Коли кілька європейських компаній хотіли там просуватися, виявилося, що це неможливо, адже пошукового попиту на цьому ринку просто немає. Компаніям довелося самостійно формувати попит на цю послугу: працювати з брендингом і контент-маркетингом.

  4. Бізнесу з командою і ресурсом для технічної підтримки сайту та впровадження SEO-завдань. Більшість компаній з просування займаються консалтингом і формують ТЗ, які потрібно впровадити на сайт. Для цього потрібно виділити бюджет і домовитися з командою, яка цим займеться.

  5. Компаніям у перегрітих нішах, в яких джерела платного трафіку дають негативний ROI.

  6. Бізнесу з фінансовим запасом міцності мінімум на рік, до отримання результатів.

Завдання бізнесу, які вирішує SEO

1. Максимальне охоплення конверсійної аудиторії, більше ніж у рекламних оголошень.

2. Залучення нових клієнтів.

3. Робота з лояльністю поточних клієнтів.

4. Залучення клієнтів за допомогою інформаційних запитів. У цьому допоможе створення блогу та використання контент-маркетингу.

Основні переваги SEO

  1. Можливість широкого охоплення.

  2. Зростаючий результат. Навіть якщо в якийсь момент призупинити роботи з SEO, ще кілька місяців результати будуть зростати завдяки переіндексації змін на сайті.

  3. У перспективі — нижча вартість залучення клієнта. Вона стане нижчою під час тривалої роботи.

Основні недоліки SEO

  1. Постійні доопрацювання.

  2. Постійна оптимізація сайту під пошукову систему.

  3. Постійні зміни в алгоритмах ранжування.

  4. Відстрочений результат — від року та вище.

  5. Ефективність залежить від багатьох факторів: дій конкурентів, швидкості реалізації ТЗ, видозміни попиту на ринку, зворотнього зв'язку між усіма учасниками процесу тощо.

Платформа Хорошоп уважно стежить за рекомендаціями пошукових систем і вносить їх до базової версії всіх інтернет-магазинів. Завдяки цьому, власникам сайтів не потрібна початкова SEO-оптимізація. Детальніше про SEO-можливості Хорошопу читайте в нашій статті.

Відповіді на типові запитання

Чи варто використовувати SEO для просування не надто відомого монобрендового магазину? Які методи просування будуть найбільш ефективними на початку?

SEO — це інструмент з відкладеним результатом. Якщо у інтернет-магазину на початку роботи є стратегічний фінансовий запас, він може інвестувати в SEO. Додатково знадобиться контент-маркетинг, який буде закладено до вашої SEO-структури, щоб познайомити споживачів з брендом.

Але краще працювати з інструментами платного трафіку: таргетованою рекламою в соціальних мережах, пошуковою рекламою і ремаркетингуом. Спочатку спробуйте залучення клієнтів з соцмереж, щоб розгойдати бренд, а потім вже думайте про SEO.

Чи варто запускати рекламу в несезон при невеликих бюджетах на початковій стадії розвитку?

Потрібно розуміти специфіку товару та дізнатися, чи купують ваші товари в несезон. Якщо попит на них просто просідає, продовжуйте запускати рекламу, щоб зловити тих людей, які все-таки роблять покупки. Наприклад, багато хто купує зимові шини влітку, щоб зекономити.

Які інструменти потрібні для аналізу попиту в тематиці?

Для аналізу попиту можна використовувати Serpstat, який допомагає оцінити найближчих конкурентів і розмір ніші. Щоб зрозуміти, яка ситуація у джерелах платного трафіку, можна використовувати Google Ads. Цей інструмент допоможе дізнатися багато показників і побудувати мінімальний медіаплан.

Комментарии