SEO Опубліковано: 03.08.2023

Що таке SEO просування

SEO: Що Таке SEO Просування та Оптимізація

Читайте нашу статтю, щоб дізнатися всю основну інформацію про SEO-просування. Ми розповіли, що таке SEO, чим воно корисне та які шляхи пошукової оптимізації існують. Також ви дізнаєтесь як самостійно займатися SEO.

Зміст статті
  1. Наскільки вигідно SEO просування сайту
  2. У яких випадках застосовувати пошукову оптимізацію
  3. Шляхи реалізації SEO просування
  4. Основні етапи SEO просування сайтів
  5. Висновок

SEO (англ. Search Engine Optimization) — це ряд методів та технологій, які дозволяють покращити позиції сайту в органічній видачі. SEO допомагає підвищити авторитет сайту в пошуковій системі, відображати сторінки в пошуку за популярними запитами та займати вигідні місця у видачі. У результаті сайти, що пройшли через пошукову оптимізацію, залучають більше трафіку.

SEO — один із найпопулярніших способів просування в інтернеті. Власники сайтів люблять пошукову оптимізацію за ефективність. При правильному підході та планомірній роботі, SEO приносить довгостроковий результат у вигляді безкоштовного трафіку, який не дадуть інші канали просування. На доказ цього, незважаючи на свою популярність, інтерес до пошукової оптимізації продовжує зростати.

Наскільки вигідно SEO просування сайту

Власники сайтів, які займаються просуванням, іноді ігнорують SEO, бо вважають спосіб дорогим, а результати від нього повільними. Пошукова оптимізація справді працює довго і дає плоди не відразу. Але ефект від SEO дуже значний, щоб відмовитись від нього. Оцінити вигоду від пошукової оптимізації можна за реальними кейсами наших клієнтів та партнерів.

  1. Компанія M.System займалася SEO-просуванням інтернет-магазину хімічних товарів протягом 7 місяців. Перед початком оптимізації, власник бізнесу взагалі не приділяв уваги SEO — сайт не був навіть проіндексований, тобто не був у видачі Google. Фахівці пропрацювали структуру сайту, наповнили його необхідним контентом і наростили масу посилань. Після закінчення робіт, органічний трафік зріс з 38 до 1830 користувачів на тиждень.
  2. До агенції Elit-Web звернувся інтернет-магазин запчастин для сільгосптехніки «Агроплан» із бажанням покращити позиції свого сайту в органічній видачі. Фахівці зібрали семантичне ядро сайту, провели внутрішньосторінкове та зовнішнє SEO. Перед початком просування, сайт відображався в топ-3 результатів видачі тільки по 7% запитів, після — в 11%. А присутність на першій сторінці органічного пошуку зросла з 6% до 30%.
  3. Компанія Lemarbet займалася SEO просуванням інтернет-магазину інклюзивних товарів Inkluzia. У магазину було мало трафіку через низькі позиції у пошуковій видачі — за місяць на сайт заходили 1200 унікальних користувачів. Після масштабної пошукової оптимізації, яка тривала майже рік, трафік зріс до 17 100 відвідувачів на місяць. Приріст трафіку збільшив прибуток інтернет-магазину — за період просування бізнес отримав 1500 замовлень на 8,5 млн грн.
На платформі Хорошоп реалізовані інструменти для SEO і враховані рекомендації пошукових систем. Тестуйте всі функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

У яких випадках застосовувати пошукову оптимізацію

SEO можуть застосовувати власники будь-яких сайтів і воно точно не буде зайвим. Особливо, якщо людина має інтернет-магазин. Як видно з кейсів, SEO просування вирішує одразу кілька цілей. Пошукова оптимізація покращує видимість сайту в пошуковій системі, підвищує трафік та дохід. Саме ці завдання ставлять собі підприємці, коли просувають свій інтернет-магазин.

Однак, можуть бути винятки, коли поглиблена пошукова оптимізація не має особливого сенсу. Наприклад, інтернет-магазин продає нішеві товари, яких аудиторія майже не шукає через органічний пошук. Також SEO не підійде тим, хто хоче отримати швидкий результат від просування у вигляді продажів. Таким продавцям краще використовувати інші канали продажу, як маркетплейс, Google Shopping тощо. Але повністю забувати про пошукову оптимізацію не варто. Навіть якщо інтернет-магазин не робить ставку на органічний трафік, хоча б базове SEO сайту не завадить.

Шляхи реалізації SEO просування

Підхід до пошукової оптимізації залежить від виконавців. Вибір фахівця, який займається SEO, ґрунтується на кількох факторах. Власник сайту має враховувати: ціли просування, обсяг та складність робіт, бюджет. Ми розібрали чотири основні шляхи реалізації SEO просування.

SEO-студія

SEO-студія — це спеціалізована компанія, яка займається пошуковою оптимізацією. Студії пропонують повний набір SEO-послуг — від технічного аудиту сайту до наповнення його контентом. Представники компанії вислуховують побажання власника та пропонують оптимальні варіанти досягнення мети. Після цього приступають до реалізації планів, коли все затверджено. Особливість студії в тому, що над проектом зазвичай працюють одразу кілька людей. Крім самого SEO-фахівця, це можуть бути копірайтери, контент-менеджери і навіть розробники. Таким чином, над сайтом проводиться масштабна робота з оптимізації.

Звертатися в студії варто тим, хто хоче серйозно зайнятися пошуковою оптимізацією та зробити SEO одним із головних каналів просування для свого бізнесу. Якщо власник сайту замовив комплексну пошукову оптимізацію, компанії ведуть проект протягом декількох місяців. Така тривалість пов'язана з багатоетапною пошуковою оптимізацією, яка складається з аудиту сайту, усунення недоліків, роботою над контентом, внутрішньою та зовнішньою оптимізацією.

Вартість послуг SEO-студій залежить від кількох моментів, і конкретну суму фахівці назвуть лише після вивчення запиту. Наприклад, на ціну впливає:

  • тип сайту, наприклад, інтернет-магазин або особистий блог;
  • рівень конкуренції;
  • технічний стан сайту;
  • поточна оптимізованість сайту;
  • необхідний обсяг роботи;
  • репутація сайту

У середньому, вартість комплексної пошукової оптимізації від SEO-студії починається від 15 000 грн.

Штатний SEO-фахівець

Штатний SEO-фахівець — це працівник, відповідальний за SEO-просування сайту компанії. Штатний фахівець потрібен бізнесу, який хоче постійно розвивати SEO-напрямок. Фахівець у штаті компанії розробить довгострокову стратегію просування сайту та керуватиме всіма процесами пов'язаними з пошуковою оптимізацією.

Найм SEO-фахівця варто також розглянути тим, хто вже ґрунтовно зайнявся пошуковою оптимізацією, але не хоче постійно платити студіям. На відміну від студій, які ведуть безліч проектів одночасно, штатний працівник приділятиме всю свою увагу сайту компанії. За даними сервісу work.ua, середня зарплата SEO-фахівця дорівнює 23 000 грн. Сума може змінюватись в залежності від досвіду, вмінь спеціаліста та завдань, які ставить перед ним компанія.

SEO-фахівець на фрілансі

SEO-фахівці на фрілансі пропонують свої послуги з виконання окремих завдань пошукової оптимізації. Принцип роботи фрілансерів схожий на студії. До них звертається замовник, ставить їм завдання, обмовляє способи досягнення мети, домовляється про терміни і оплату. Після виконання завдання співробітництво припиняється до надходження нового замовлення.

Співпрацювати з вільними SEO-фахівцями вигідно, коли власник сайту хоче спробувати пошукову оптимізацію, але до кінця не впевнений, що готовий вкладати в неї серйозні гроші. Фрілансери беруть обумовлену оплату за обсяг виконаної роботи і, як правило, ця сума помітно менша, ніж в агенціях. Наприклад, найрейтинговіший SEO-фахівець на відомій біржі фрілансу Freelancehunt бере за пошукову оптимізацію від 7500 грн.

Самостійна пошукова оптимізація

Найбільш бюджетний варіант SEO просування — зайнятися ним самостійно. Якщо підготуватися та вивчити доступну в інтернеті інформацію, то цілком можна впоратися з базовим SEO. Наприклад, прописати унікальні title, description та H1 для сторінок. При цьому не слід очікувати, що ви зможете вивести сайт у топ — це дуже складне завдання, яке можуть вирішити лише фахівці. Самостійну пошукову оптимізацію варто сприймати як корисний досвід. Ви познайомитеся з основами SEO і зрозумієте, як влаштовані пошукові системи. Занурившись хоча б мінімально у тему пошукової оптимізації, вам надалі буде легше ставити завдання фахівцям та розуміти, що вони роблять для просування сайту.

Основні етапи SEO просування сайтів

Аналіз конкурентів у видачі

У пошуковій системі Google щодня з'являються сотні нових сторінок. Часто у цих сайтів схожий або навіть ідентичний контент. Наприклад, однаковий асортимент товарів, з тими самими фото та описами, від загальних постачальників. Все це створює умови дуже жорсткої конкуренції, яка ускладнює просування в органічній видачі.

Якщо зовсім спростити цілі SEO, потрібно зробити так, щоб ваш сайт показувався в результатах пошукової видачі вище, ніж сайти прямих конкурентів, за певними запитами. Виходячи з цього, спочатку потрібно зрозуміти хто ваші конкуренти і за якими ключовими запитами вони ранжуються. Візьміть запити, за якими ви хотіли б відображатися в топі видачі, і подивіться хто зараз займає високі місця.

Докладно вивчіть сайти конкурентів і вирішіть, що ви можете зробити у себе, щоб стати кращим, ніж вони. Насамперед, йдеться про контент сторінок. Знайдіть недоліки у конкурентів та використовуйте цю інформацію. Визначте за рахунок чого ваш контент може бути кориснішим та цікавішим для користувачів. Від цього залежить, наскільки сторінка буде відповідати ключовому запиту, що є одним із головних факторів ранжирування.

Збір семантичного ядра

Семантичне ядро — це всі слова та словосполучення, за якими користувачі можуть знайти контент вашого сайту в пошуковій системі. Зібравши цю інформацію, ви зрозумієте, під які запити слід оптимізувати контент сайту і таким чином покращити позиції. Ми написали докладний гайд, в якому розповіли, як зібрати семантичне ядро для інтернет-магазину за допомогою безкоштовних інструментів.

Створення структури сайту

Логічна структура сайту — це одна з рекомендацій Google для пошукової оптимізації сайту. Продумана та зручна структура допомагає швидко знаходити необхідну інформацію не тільки користувачам, а й пошуковим роботам. Вибудувавши правильну ієрархію сторінок, пошукова система зрозуміє який контент важливіший, на думку власника сайту. Рекомендовано, щоб ієрархія будувалась загального до приватного. Наприклад, у разі інтернет-магазину спочатку йде головна сторінка, потім каталог товарів, категорії та підкатегорії, які ведуть на сторінку товару. При цьому ви не робите в каталозі категорію «Жіноча косметика», де змішані всі товари, а створюєте окремі розділи «Косметика для волосся», «Косметика для обличчя» тощо.

Під час складання структури сайту важливо керуватися логікою. Думайте про те, який варіант буде зручнішим для користувачів та забезпечить найкращу навігацію за сайтом. Також слід враховувати дані семантичного ядра. Розділи сайту та їх зміст повинні відповідати ключовим запитам — це одне із завдань пошукової оптимізації.

Наповнення сторінок контентом

Подбайте про те, щоб кожна сторінка сайту була наповнена корисним контентом. Зміст сторінки повинен відповідати кластеру ключових запитів під який вона створена. Особливо важливо приділяти увагу текстовому контенту, робити його унікальним та змістовним. Наприклад, це стосується описів товарів. Картки товарів потрібно повністю заповнити якісним текстом, який не повторюватиметься на інших сторінках.

Внутрішнє перелінкування

Внутрішнє перелінкування — це посилання на сайті, які ведуть на інші сторінки цього сайту. За допомогою внутрішнього перелінкування створюються зв'язки між сторінками сайту — це впливає на юзабіліті, навігацію та SEO. Посилаючись на іншу сторінку, ви подаєте сигнал пошуковій системі, що вона важлива. Проставлення внутрішніх перелінкувань вкрай корисне для пошукової оптимізації і власник сайту повинен знати, коли їх застосовувати. Про це ми докладно написали у статті, з якої ви дізнаєтеся чому важлива внутрішнє перелінкування, якою вона буває і як її правильно організувати.

Зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація — це SEO-процеси поза сайтом, які допомагають просувати його. Основний приклад зовнішньої оптимізації, коли власник сайту або SEO-фахівці домагаються того, щоб на сайт посилалися з інших ресурсів. Окрім привернення уваги та додаткового трафіку, зовнішні посилання вказують пошуковій системі, що ваш сайт несе цінність та на ньому є релевантний контент. Головне, щоб сайт, який посилався на вас, був авторитетним та пошукова система йому довіряла. Тоді рекомендація буде дійсно цінною та вплине на репутацію вашого сайту у пошуковій системі.

Просування у соціальних мережах

Для SEO корисно, коли компанія створює профілі у соцмережах та посилається на свій основний сайт. Набравши аудиторію в соцмережах, користувачі переходитимуть на сайт з опису профілю і це принесе додатковий трафік. Також це сприятиме підвищенню довіри до сайту, яке пошукові системи дуже цінують під час ранжування сторінок.

Відстеження результатів

Ефективне просування неможливе без аналітики, тому вам потрібно відслідковувати результати пошукової оптимізації. Найкраще для цього підійде Google Search Console — це безкоштовний інструмент для моніторингу статусу сайту у пошуковій видачі Google. Інструмент дозволяє отримувати всю основну інформацію про органічний трафік, що надходить на сайт. Наприклад, кількість показів сторінки у видачі, кліки по ній, запити за якими вона ранжується та багато іншого. Вивчаючи звіти Google Search Console, ви зможете оцінити результати пошукової оптимізації та внести корективи в просування.

Висновок

SEO — один із найпотужніших способів просування в інтернеті. Завдяки ньому можна отримувати значну кількість безкоштовного трафіку постійно. Пошукова оптимізація принесе користь майже будь-якому виду сайтів, якщо підійти до SEO грамотно.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів