SEO 23.06.2023

Що таке внутрішнє перелінкування

Що таке внутрішня перелінковка і яку роль відіграє в SEO

Написали для вас матеріал з якого ви дізнаєтеся про користь внутрішнього перелінкування і навіщо його потрібно використовувати на власному сайті.

Зміст статті
  1. Як працює внутрішнє перелінкування
  2. Для чого потрібне перелінкування
  3. Різновиди внутрішнього перелінкування
  4. Як правильно робити внутрішнє перелінкування
  5. Висновок

Внутрішнє перелінкування — це розміщення посилань на сайті, які ведуть на інші сторінки цього ж сайту. Внутрішнє перелінкування вкрай важливе для організації роботи сайту. Від нього залежить комфорт користувачів, навігація, SEO-просування та низка інших моментів.

В цій статті ми розкажемо для чого потрібне внутрішнє перелінкування, яким воно буває та як його реалізувати.

Як працює внутрішнє перелінкування

Внутрішнє перелінкування забезпечує переміщення користувачів між сторінками сайту. Завдяки ньому сторінки сайту поєднуються та утворюють цілісний майданчик. Використовуючи внутрішнє перелінкування, власник сайту будує логічні зв’язки, які допомагають відвідувачам ознайомлюватися з контентом у повному обсязі. Наприклад, клієнт інтернет-магазину вивчає сторінку товару та бачить там блок «Купують разом» з іншими картками товару. Натиснувши на одну з карток він потрапить вже на іншу сторінку товару. Цей перехід можливий завдяки внутрішньому перелінкуванню.

З нашого прикладу можна зрозуміти, що внутрішнє перелінкування використовується майже всюди на сайті і на ньому будується навігація. Однак це лише одна з функцій внутрішнього перелінкування. Цей інструмент активно застосовується для виконання різноманітних задач у маркетингу, SEO, управлінні контентом та інших сферах, якими займається власник сайту.

На платформі Хорошоп реалізовані інструменти для SEO і враховані рекомендації пошукових систем. Тестуйте всі функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Для чого потрібне перелінкування

Внутрішнє перелінкування активно використовується при побудові сайту та подальшої роботи з ним. Для цього є багато причин, тому ми обрали основні з них.

  1. Впорядковує структуру сайту. Внутрішнє перелінкування дозволяє поєднати сторінки сайту між собою, щоб побудувати правильну ієрархію на сайті. Наприклад, коли головна сторінка посилається на розділи каталогу товарів, ті, у свою чергу, — на категорії, а вони — на сторінки товарів. Це важливо, як для користувачів, так і для пошукових систем.
  2. Покращує юзабіліті. Зручний сайт той, де користувач може швидко та без труднощів знайти необхідну інформацію. За допомогою перелінкування можна подавати клієнтам актуальний контент саме тоді, коли він потрібний. Відвідувачі будуть швидко переходити між сторінками, що зробить використання сайту зручним.
  3. Сприяє розвитку поведінкових факторів. Внутрішнє перелінкування допомагає утримувати користувачів. Вони проводять на сайті більше часу та глибина перегляду збільшується, тобто скільки сторінок людина переглядає за один сеанс. Як це працює видно на прикладі відомої Вікіпедії. Коли ви відкриваєте цікаву вам статтю, то, зазвичай, бачите багато перелінкувань та вам стає цікаво перейти за посиланням, щоб дізнатися більше інформації. В підсумку користувач проводить на сайті значно більше хвилин, ніж планував.
  4. Посилює позиції сторінок. Коли одна сторінка посилається на іншу — вона надає їй додатковий авторитет в очах пошукової системи. Адже, якщо на сторінку посилаються — значить там релевантний та цінний для користувачів контент. Таким чином правильне перелінкування сприяє підсиленню позицій певних сторінок у пошуковій видачі.
  5. Розставляє акценти на сторінці. Перелінкування виділяються на сторінці та спонукають клієнтів натиснути на посилання — це можна використовувати для привернення уваги до важливих речей. Наприклад, гіперпосилання підсвічуються блакитним кольором, що виділяє їх серед тексту.

Різновиди внутрішнього перелінкування

Автоматичне перелінкування

Автоматичне перелінкування створюється шляхом програмування та у подальшому відображається на сторінках за певними алгоритмами. Типовий приклад автоматичного перелінкування — це хлібні крихти, які формуються в залежності від шляху людини на сайті. За цим же принципом працюють блоки з товарами, як «Купуйте також», «Ви переглядали» тощо.

Хлібні крихти — це різновид автоматичного внутрішнього перелінкування

Наскрізне перелінкування

Наскрізне перелінкування — це посилання, які постійно бачать користувачі, незалежно від того на якій сторінці вони знаходяться. Наприклад, посилання у хедері та футері не змінюються — людина у будь-який момент може прогорнути сайт та перейти на сторінку з контактами, умовами повернення, блогом і т.д.

Ручне перелінкування

Ручне перелінкування — це вид внутрішнього перелінкування, коли посилання проставляються на розсуд власника сайту. Ручне перелінкування можна розділити на декілька підвидів:

  • контекстне — застосовується на текстових сторінках, наприклад, коли автор додає в статтю гіперпосилання на інший матеріал або сторінку, яка відповідає темі обговорення;
  • анкорне — коли створюється гіперпосилання, де під текстом, тобто анкором, приховується URL сторінки, на яку потрапить користувач після кліку;
  • безанкорне — коли на сторінці розміщується посилання, яке неприховане під текстом, і користувач бачить просто URL;
  • банерне — посилання ховається за зображенням і користувачу потрібно клікнути на нього, щоб перейти на іншу сторінку. Наприклад, натиснути на банер з акцією.
Приклад контекстного ручного перелінкування

Як правильно робити внутрішнє перелінкування

  • не зловживайте посиланнями. Якщо ви робите ручне перелінкування, то не заспамлюйте текст посиланнями, інакше людям буде незручно його читати, а пошукові боти сприймуть це як щось підозріле;
  • не посилайтесь зі сторінки на неї ж — це суперечить будь-яким правилом перелінкування;
  • органічно вбудовуйте посилання у текст. Створіть такий анкор, який би не виділявся з тексту та був читабельним, наприклад, у правильному відмінку;
  • старайтесь зробити так, щоб анкор відповідав пошуковому запиту користувачів — це сприятиме покращенню рейтингу сторінки, на яку веде посилання;
  • посилайтесь на сторінки, які відповідають тематиці та анкору. Наприклад, якщо анкор звучить як «мікрохвильовки LG», а за посиланням продукція іншої невідомої фірми — це введе в оману людей та пошукові боти, що може призвести до санкцій;
  • слідкуйте за тим, щоб перелінкування вело на працюючі сторінки, а URL-адреси були коректними.

Висновок

Внутрішнє перелінкування — це потужний та важливий інструмент, без якого неможливо створити вдалий сайт. Використовуйте різноманітні види та комбінації перелінкувань, щоб забезпечити найкращий користувальницький досвід для своїх клієнтів.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів