Запорука успішного просування — це грамотні фахівці, які на повну користуються можливостями інтернет-магазину. Партнери Хорошопу поділилися кейсом пошукової оптимізації сайту на нашій платформі та розповіли про результати своєї роботи.
Кожен власник інтернет-магазину прагне вийти на високий рівень рентабельності свого бізнесу. Це цілком реально, якщо грамотно поєднати можливості платформи із професійним просуванням. Команда Elit-Web розповіла, як спланувати роботу над пошуковою оптимізацією сайту на прикладі інтернет-магазину на платформі Хорошоп.
Про інтернет-магазин та цілі просування
Основна мета просування сайтів у пошуку — збільшення трафіку та підвищення впізнаваності бренду. Цього прагнув добитися інтернет-магазин «Агроплан», який спеціалізується на оптових і роздрібних продажах запчастин для сільгосптехніки. На сайті компанії можна знайти широкий асортимент деталей і різноманітних аксесуарів для комбайнів, тракторів, автомобілів тощо. З метою покращення позицій сайту та приросту кількості замовлень, інтернет-магазин звернувся в Elit-Web. Ми розробили комплексну маркетингову стратегію до якої увійшли роботи з SEO-просування і налаштування контекстної реклами.
Планування SEO-оптимізації сайту
SEO-просування будь-якого сайту складається з внутрішньої та зовнішньої оптимізації. Важливою частиною цього процесу є робота з семантичним ядром інтернет-магазину. Розглянемо подробиці на прикладі нашого кейсу.
Робота з семантичним ядром сайту
Пошукова оптимізація сторінки передбачає, що її зміст має бути читабельним, інформативним і корисним для користувачів. Також тексти мають відповідати пошуковим запитам. Для цього важливо визначити релевантні ключові слів і їхнє розміщення на сторінках.
Збір семантичного ядра — це основа для органічної пошукової оптимізації сайтів. Без цього вийти на високі позиції в пошуку неможливо. Для збору ключових слів і фраз у нашому проєкті ми використали «Планувальник ключових слів». Отриманий список слів ми очистили від нерелевантних запитів і виконали кластеризацію. У своїй роботі ми дотримувалися правила, яке існує для просування сайтів на Хорошоп: для одного кластеру має бути одна посадкова сторінка. Ми виділили пріоритетні сторінки і розширили структуру сайту нашого клієнта. На одному із проміжних етапів структура сайту виглядала так.
Усі ключові запити розподілені по групах і для кожної групи запитів призначена релевантна посадкова сторінка.
Внутрішньосторінкове SEO
Можливості платформи Хорошоп дозволяють автоматизувати більшість процесів пов’язаних з оптимізацією окремих сторінок. У випадку з інтернет-магазинами, які мають великий асортимент, це дуже полегшує роботу SEO-спеціаліста. Адже внутрішньосторінкове або on-page SEO передбачає роботу над заголовками, метаданими, альтернативними тегами зображень, макетами сторінок та іншим.
На Хорошоп зручно сформувати теги title, h1, keywords та description для різних типів сторінок. Для цього достатньо зробити шаблон в адмінці сайту. Також платформа дозволяє запровадити усі необхідні теги Microdata, щоб полегшити індексацію сторінок у пошукових системах. Під час оптимізації сайту «Агроплан», ми сформували коректні метатеги на сторінках і налаштували шаблони посадкових сторінок. Окрема увага приділена дотриманню факторів E-A-T і покращенню юзабіліті. Зокрема, додали графік роботи компанії до шапки й до футеру сайту, втілили інші рекомендації.

Зовнішнє SEO
Пошукова оптимізація за допомогою зовнішніх посилань є дієвою стратегією для онлайн-бізнесу. Мета такої роботи полягає в тому, щоб накопичити позитивні сигнали, які призведуть до згадок про компанію на надійних сайтах, соціальних платформах і в оглядових матеріалах. Це додасть авторитетності веб-ресурсу та збільшить загальне охоплення. У процесі роботи з зовнішніми посиланнями, наші спеціалісти звертали увагу на динаміку зростання їхньої ваги, частотність використання анкорів і тематику сайтів-донорів. В підсумку ми побачили покращення профілю посилань.
Результати SEO-просування
За час роботи над проєктом, нам вдалося покращити видимість сайту в пошуковій системі. Про це свідчить кількість ключових запитів, які увійшли в топ Google. Якщо на старті в топ-3 видачі входило лише 7% запитів. то після двох місяців роботи показник виріс до 11%. В топ-10 показник присутності зріс на 6% та сягнув 30%. А органічний трафік збільшився на 6,81%.
Поєднання контекстної реклами з SEO-просуванням
Поєднання контекстної реклами з SEO допомагає максимізувати результати просування. Це пояснюється тим, що налаштування РРС-реклами за певними ключовими словами дозволяє виділити запити, які найбільше цікавлять аудиторію. Таким чином можна знайти релевантні запити для інтернет-магазину та використати їх для SEO-оптимізації сайту.
З іншої сторони, якісним семантичним ядром можуть скористатися фахівці з контекстної реклами. Готові кластери з виділеними високо-, середньо- і низькочастотними запитами використовуються для запуску рекламних кампаній. Розглянемо налаштування PPC-реклами на прикладі нашого кейсу просування інтернет-магазину «Агроплан».
Аудит рекламного кабінету
Аудит рекламного кабінету — це перший етап, з якого починають будь-який проєкт контекстної реклами. Аудит дозволяє зрозуміти особливості тематичної ніші, оцінити попит на продукцію та знайти причини невиправданої вартості транзакції. Усе це допомагає сформувати вдалу стратегію для налаштування і запуску рекламних кампаній.
Після ретельного аналізу налаштувань рекламного кабінету, ми запропонували нашому клієнту внести зміни, щоб отримати високу конверсію:
-
додати групи товарів, для яких немає зображень, до фіду даних;
-
розбити торгові кампанії окремо за регіонами, виділити в окремі кампанії просування в містах-мільйонниках;
-
вилучити низькоефективні категорії товарів;
-
доопрацювати заголовки.
У результаті рекламний кабінет був повністю готовий до запуску кампаній.
Виділення ключових категорій
Цей етап потрібен для розмежування товарів, на які існує стійкий попит, і тих, для яких попит залежить від сезонності. При виконанні цієї задачі важливо врахувати маржинальність товарів, а також пам’ятати, що для різних категорій потрібні різні рекламні стратегії.
З урахуванням специфіки бізнесу нашого клієнта, ми виділили пріоритетні категорії товарів для просування:
-
автоосвітлення (фари, прожектори тощо). Вибір зумовлений високою маржинальністю і стійким попитом;
-
запчастини для сільгосптехніки. Продаж цих товарів залежить від сезонності.
На вибір категорій також вплинула можливість зробити замовлення телефоном та оптимальна вартість транзакції.
Запуск контекстної реклами
На цьому етапі були враховані рекомендації, сформовані під час аудиту рекламного кабінету, і виконана наступна робота:
-
ретельно опрацювали список ключових запитів;
-
розширили перелік мінус-слів;
-
перевірили якість розширень для оголошень;
-
налаштували рекламні кампанії за регіонами та за ключовими категоріями.
У результаті ми запустили основні рекламні кампанії та перейшли до їхнього моніторингу. Подальша робота складалась з оптимізації налаштувань і тестування нових кампаній.
Результати контекстної реклами
Підтвердженням того, що вибрана стратегія була правильною, стало збільшення кліків у 2,82 рази. Разом з ними зросли транзакції та кількість дзвінків на 14,8%. Були виконані всі поставлені завдання:
-
збільшена кількість конверсій;
-
утримана на сталому рівні вартість конверсії та кліка;
-
збільшений цільовий трафік на 19,8%.
Зростання трафіку майже на 20% є свідченням того, що поєднання SEO з контекстною рекламою це вдале рішення, яке варто використовувати інтернет-магазинам.
Коментар експерта Elit-Web
«В плані SEO-просування платформа Хорошоп має багато можливостей. Один із найбільш привабливих факторів — це висока швидкість завантаження сайту. Наприклад, в інтернет-магазині нашого клієнта було доволі багато сторінок і зображень високої якості. Завдяки лаконічності дизайну та оптимізації окремих елементів сторінок нам вдалося вийти на високу швидкість завантаження, що позитивно вплинуло на результати у пошуковій видачі. Працюючи над проєктом, ми прослідкували, щоб у картках товару був детальний опис, усі характеристики та фото. Багато інших технічних доопрацювань ми змогли втілити завдяки техпідтримці платформи», — Ерік Клюєв, Head of SEO Elit-Web.
