Дизайн інтернет-магазину у подарунок. Економія 5000 грн!

Сніпет — це короткий опис вмісту сторінки,який  складається з текстових і графічних елементів, обраних пошуковою системою з метатегів і/або контенту сторінки.

У цій статті ми розкажемо, якими можуть бути сніпети, як вони допомагають збільшити CTR сторінок сайту і що потрібно для їх створення.

Навіщо потрібен сніпет

Пряме призначення сніпету — повідомити користувачам про те, чи містить цільова сторінка інформацію, яку вони шукають. Сніпет надзвичайно важливий, тому що від його якості та наповненості залежить перехід користувача на сторінку вашого сайту з пошукової видачі.

Із чого формується сніпет

Звичайний сніпет десктопної версії складається з кількох елементів.

  1. Адрес сторінки з шляхами вкладання.
  2. Заголовок сторінки, який може копіювати мета-тег title цільової сторінки або формуватися з контенту сторінки, на розсуд пошукової системи. Примітка: довжина видимої частини заголовка в мобільній версії більше.
  3. Опис сторінки, який може копіювати мета-тег опису цільової сторінки або формуватися з вмісту сторінки, на розсуд пошукової системи. У Google є рекомендації по створенню ефективних мета-описань.
  4. Зображення, яке вибирається на цільовій сторінці алгоритмами пошукової системи. Картинка відображається не завжди та вплинути на це не можна. Однак, якщо на сторінці є унікальне якісне зображення з релевантним Alt — шанс отримати картинку у сніпеті істотно збільшується.

Alt=що таке сніпет

Сніпети для мобільної видачі трохи відрізняються від десктопної. Наприклад, сніпет для мобільних пристроїв містить фавікон сайту.

alt=відображення логотипу в мобільній видачі

Розширений сніпет

Розширений сніпет — це сніпет, який, окрім елементів звичайного сніпету, містить додаткову інформацію про цільову сторінку. Для відображення елементів розширеного сніпету інформація на сторінці має бутити помічена в коді за допомогою спеціального синтаксису — мікророзмітки структурованих даних.

Деякі елементи розширеного сніпету не потребують додаткової мікророзмітки. Наприклад, відображення сніпету головної сторінки сайту у видачі за брендовим запитом. В цьому випадку, до елементів звичайного сніпету, пошукова система додає посилання на найпопулярніші внутрішні сторінки сайту. Зроблено це для можливості швидкого переходу в потрібний розділ сайту прямо з видачі.

alt=розширений сніпет головної сторінки

Розширені сніпети для інтернет-магазину

Існує кілька основних видів розширених сніпетів для інтернет-магазину.

  1. Розширений сніпет для головної сторінки за брендовим запитом зі швидкими посиланнями.
  2. Рядок пошуку по сайту.
  3. Продукт.
  4. Хлібні крихти.
  5. Логотип.
  6. FAQ page.

Швидкі посилання

Відображаються для головної сторінки за брендовим запитом. Для отримання такого сніпету не потрібна додаткова мікророзмітка. Станом на зараз, цей блок формується автоматично пошуковою системою. Читайте в довідці Google , як збільшити ймовірність відображення додаткових посилань.

alt=сніпет з додатковими посиланнями

Рядок пошуку по сайту

Поява рядка пошуку не залежить від додавання мікророзмітки. Є сайти без мікророзмітки SearchAction, але із рядком пошуку, а є ті, у кого стоїть мікророзмітка, але додаткового елемента у сніпеті немає.

alt=мікророзмітка searchaction (Search Action) для показу строки пошуку в сніпеті
Мікророзмітка SearchAction

На появу рядка пошуку видачі впливає репутація сайту в очах Google. Також, можливо, присутність елемента у сніпеті залежить від того, чи шукають користувачі інформацію на сайті за допомогою пошуку і як часто.

На клієнтських сайтах Хорошопу реалізована мікророзмітка для рядка пошуку та додаткові дії для її додавання не потрібні.

Продукт

Один із найбільш важливих видів розширеного сніпету для інтернет-магазину, який відображає більше даних про товари на сторінці видачі. 

alt=розширений сніпет картки товару

Крім стандартних елементів, виводяться:

  • рейтинг товару;

  • кількість відгуків, на підставі яких сформувався рейтинг;

  • ціна;

  • наявність.

Для того, щоб сніпет із продуктом міг з’явитися — на сторінку потрібно додати мікророзмітку по типу https://schema.org/Product.

Хлібні крихти

На можливість відображення у сніпеті привабливих хлібних крихт впливає мікророзмітка по типу https://schema.org/BreadcrumbList. Також ця мікророзмітка називається «Строки навігації».

alt=перевірка структурованих даних

Хлібні крихти у сніпеті помітно підвищують привабливість сторінки в пошуковій видачі. Наприклад, так виглядає сайт з мікророзміткою:

alt=мікророзмітка хлібних крихт

А так — без хлібних крихт:

alt=сніпет без мікророзмітки хлібних крихт

Логотип

Логотип вашої компанії відображається в результатах пошуку з мобільних пристроїв, а також у блоці знань. Блок знань — це вікно з інформацією на сторінці видачі, якщо пошуковий запит пов’язаний з вашою компанією. Наприклад, вікно з даними з Google Business Profile.

alt=блок знань google приклад
Логотип компанії в блоці знань

Для появи розширеного сніпету з логотипом потрібна спеціальна мікророзмітка «Organization, logo».

alt=відображення логотипу в сніпеті у мобільній видачі google

FAQ page

Розширений сніпет, який складається із блоку з питаннями та відповідями. За допомогою спеціальної мікророзмітки структурованих даних по типу https://schema.org/FAQPage можна отримати можливість виведення цього блоку на сторінку результатів пошуку.

alt=мікророзмітка faqpage сніпет

Як перевірити валідність мікророзмітки і можливість появи розширених сніпетів

Для перевірки валідності мікророзмітки є два інструменти.

  1. https://validator.schema.org/ — раніше це був головний інструмент Google для перевірки мікророзмітки. Зараз на зміну йому прийшов новий інструмент, а старий — перенесли на домен schema.org.
  2. https://search.google.com/test/rich-results — це новий інструмент для перевірки валідності мікророзмітки, який допоможе дізнатися, чи є можливість отримати розширений сніпет від Google.

alt=інструмент перевірки розширених результатів пошуку

Обидва інструмента однаково добре і швидко працюють. Яким користуватися — вирішувати вам.

Як збільшити CTR сніпету

CTR (від англ. Click through rate) — це показник клікабельності, який розраховується, як співвідношення кількості показів вашого сніпету до кількості кліків по ньому. Відповідно, чим більше кліків, тим краще CTR і більше трафіка отримують ваші сторінки. Також CTR впливає на позицію сторінки у видачі: чим менше користувачі натискають на ваш сніпет, тим вірогідніше, що ваша сторінка впаде у позиціях.

CTR можна і потрібно збільшити двома способами:

  • за рахунок добре продуманого і якісно оформленого сніпету;
  • шляхом отримання розширеного сніпету.

Приклад стандартного хорошого сніпету для сторінки каталогу інтернет-магазину:

alt=приклад сніпету на сторінці результатів пошуку google

Розглянемо переваги і недоліки цього сніпету. Переваги:

  • заголовок містить ключові слова «купити» і «парфюм»;
  • опис сторінки дублює початкове слово «Парфюмерія» і містить якісну унікальну торговельну пропозицію: великий вибір парфумерії, низькі ціни, наявність акцій і скидок, інформацію про доставку;
  • в описі є яскраві спец.символи у вигляді емодзі, які виділяють сніпет на фоні інших, розташованих поруч;
  • немає нічого лишнього, наприклад описання того, що таке одеколон або непотрібних слів по типу «елітний», адже ми не шукали елітну парфумерію;
  • заголовок і опис складені так, що їх видимі частини виглядають цілими і необірваними, як у сніпетах на скриншоті нижче.

alt=порівняння якості сніпетів у видачі

З недоліків можна назвати відсутність зображення, що робить сніпет менш привабливим, у порівнянні з тими, де присутні зображення. Хоча Google не гарантує наявність зображення у сніпеті — необхідно зробити все можливе, щоб збільшити шанс його появи.

alt=порівняння сніпетів у видачі google

Висновок

Сніпет відіграє важливу роль для привабливості вашого сайту в пошуковій видачі і від нього залежить кількість органічного трафіку, який ви отримуєте. Намагайтесь зробити свій сніпет максимально привабливим для користувачів, перетворивши його в розширений сніпет із додатковою інформацією. Хорошоп реалізував на клієнтських сайтах платформи мікророзмітку, яка допомагає отримати всі основні види розширеного сніпету. Але пам'ятайте, що наявність мікророзмітки не є гарантією того, що у видачі буде сніпет, наприклад, зі строкою пошуку. Google у своїй довідці чітко говорить, що мікророзмітка не робить появу розширеного сніпету обов'язковою.

Коментарі

Пошукові системі в більшості самі вирішують, який вигляд матиме сніпет...

Євгеній, Дякую за коментар. У деяких випадках пошукова система змінює опис сторінки в сніпеті на свій розсуд, якщо це допомагає більш точно відобразити зміст сторінки. Однак оптимізуючи сторінку під певні пошукові запити - за цими ключами ви, в більшості випадків, отримаєте в сніпеті той опис, який прописали в мета тег description.

Новий коментар
Оцінка