Кейс підготував
Андрій Сус
Маркетолог компанії DreamShoes

Маркетолог компанії DreamShoes Андрій Сус розповів про досвід переїзду інтернет-магазину на платформу Хорошоп. У статті Андрій розповідає:

  • про стан і показники компанії у пошуковій видачі на момент роботи магазину на платформі Prom.ua;
  • які труднощі виникали в роботі магазину через особливості платформи;
  • чому було вирішено змінити платформу і які критерії були вирішальними під час пошуку нової;
  • переваги платформи Хорошоп і особливості переїзду;
  • як змінилися SEO-показники інтернет-магазину DreamShoes після переїзду на нову платформу.

Моє знайомство з власником нині успішного інтернет-магазину взуття почалося з неприємної історії: його магазин отримав санкції від пошукової системи Google за маніпулювання видачею. Простіше кажучи, за покупку зовнішніх посилань у великих обсягах.

Передінфарктний стан власника інтернет-магазину виглядав ось так:

Варто зазначити, що спад пошукового трафіку припав якраз на пік сезонності. Але з будь-якої ситуації існує вихід.

  1. Аналіз сайту на наявність порушень в текстових факторах.

Інструменти аналізу: moz.com, перебір всіх основних сторінок сайту вручну.

Що шукали: коректність заповнення тегів Title, H1, H2-H4 (чи немає занадто частого вживання ключових фраз, кількох тегів H1 на сторінці, невидимих ​​текстів та дублювання тегів).

2. Аналіз сайту щодо зловживання посиланнями.

Інструменти аналізу: ahrefs.com, majestic.com, checktrust.ru

Що шукали: чи не забагато зовнішніх посилань з'явилось за останні кілька місяців. Хто посилається (показники якості цих посилань) і з яким анкором.

Перевірка показала, що текстовими факторами не зловживали, а ось зовнішніми посиланнями — так. За місяць з'явилося понад 500 нових зовнішніх посилань, 90% з яких були з доменів низької якості. 100% посилань містили комерційний анкор чи запит, майже всі посилання були з нетематичних ресурсів.

Що зроблено?

  1. За допомогою ahrefs.com було вивантажено всі домени з посиланнями.
  2. Список доменів перевірено на якість за допомогою сервісів majestic.com, checktrust.ru
  3. Завантажено список поганих донорів у сервіс Disavow Tool Google.
  4. Видалено проекти на всіх біржах посилань, щоб уникнути появи нових посилань низької якості.

Графік росту зовнішніх посилань і їх подальше зникнення після очищення посилкового профілю 

Результат: повернення 70% пошукового трафіку з Google. Але радіти було зарано.

Графік ілюструє повернення пошукового трафіку 

Паралельно з деактивацією зовнішніх посилань низької якості, я коригував тексти на самому сайті. Також було прийнято рішення змінити теги Title, H1. Тут на мене чекав сюрприз.

Платформа Prom.ua, на якій був магазин, самостійно генерує URL сторінок та розділів залежно від тексту тегу Title. Це означає, що при зміні тексту в Title, без будь-якого попередження змінюється і URL сторінок та розділів  (так було в 2016 році, не знаю як зараз).

Таким чином, випадково, абсолютно про це не підозрюючи, я змінив URL-структуру всього магазину, адже Title я змінював старанно і всюди. Чергове падіння потоку відвідувачів з Google не змусило себе чекати.

Ілюстрація втрати пошукового трафіку через ненавмисну зміну всієї URL-структури магазину

Коли стало зрозуміло, що адреси всіх сторінок було змінено, повернути що-небудь у первинний стан було майже неможливо. Частково допомогло те, що Prom.ua прописував 301 редирект зі старого URL на новий. Але пошуковому алгоритму потрібен час, щоб переіндексувати та переранжувати всі нові адреси.

Тоді було вирішено змінити CMS. Ситуація з трафіком із пошукових систем особливо погіршитися вже не могла, тому переїзд мав бути безболісним.

Чому ми обрали Хорошоп?

1. Чудова мобільна версія. А половина користувачів нашого магазину заходить з мобільних пристроїв.

2. Можливість вручну прописати URL-адреси будь-якої сторінки сайту і зберегти колишню URL-структуру магазину.

3. Дуже зручний і продуманий модуль SEO. Це дозволяє вже на старті закласти міцний фундамент для пошукового трафіку.

Магазин вийшов стильним і став вдвічі кращим в плані юзабіліті. Подвоїлася кількість переглянутих сторінок товарних позицій, одночасно знизилась кількість відмов на сайті. Удвічі зросла конверсія на замовлення!

У підсумку, магазин зміг не лише повернути пошуковий трафік, але і примножити його. За рік ми досягли таких показників на позиціях в google.com.ua:

Кількість замовлень збільшилася на 226%.

Що для цього було зроблено?

1. Очищення і коригування профілю посилань за допомогою сервісів ahrefs.com, majestic.com, checktrust.ru.

2. Редагування текстів на сторінках магазину, тегів Title, H1, H2-H4. Орієнтувалися на нішеві запити, які отримали з сервісів Google Adwords, Яндекс Wordstat, Serpstat, Megaindex. Дуже допоміг модуль SEO Хорошопу, адже в ньому є можливість генерації основних тегів за формулами.

Скріншот із адмінки Хорошопу. Модуль настройки SEO параметрів. На цьому прикладі замість {title} підставляється індивідуальна назва розділу.

3. Переїзд на CMS Хорошоп дозволив якісно налаштувати всю «on page»-оптимізацію (оптимізацію текстів і структури сайту) і практично подвоїв наш відсоток конверсії на замовлення завдяки гарно продуманим типовому дизайну та структурі магазину.

Через півтора року після переїзду інтернет-магазину на платформу Хорошоп ми входимо в новий сезон продажів з показниками, які вищі, ніж того року. Це і позиції наших нішевих запитів у видачі, і асортимент, і інші фактори. Більш докладно про результати поточного сезону ми напишемо в наступній статті.

Комментарии