Майданчики Опубліковано: 12.06.2023

Що таке маркетплейс

Маркетплейс — що це і як використовувати

Для багатьох інтернет-підприємців маркетплейс є одним з головних каналів продажів. Майданчики збирають багато трафіку та діляться їм із продавцями, що полегшує отримання замовлень. Читайте нашу статтю, щоб дізнатися все найважливіше про маркетплейси.

Зміст статті
  1. Як працюють маркетплейси
  2. Переваги маркетплейсів
  3. Недоліки маркетплейсів
  4. Як продавати на маркетплейсах
  5. Популярні українські маркетплейси
  6. Висновки

Маркетплейс (англ. marketplace) — це торговельний майданчик, який дає можливість стороннім продавцям реалізовувати товари через свій сайт. Товари завантажуються у загальний каталог маркетплейсу та розміщуються поруч з пропозиціям інших підприємців. Маркетплейси дуже популярні серед покупців та мерчантів, для яких торговельні майдачини стали одним з основних каналів продажу.

У цій статті ми розповімо, як працюють маркетплейси, які у них переваги та недоліки.

Як працюють маркетплейси

Ззовні сайт маркетплейсу нагадує інтернет-магазин — там є каталог, категорії товарів, корзина тощо. Водночас він має свої характерні риси, які відрізняють його від простих інтернет-магазинів. По-перше, у маркетплейсів дуже великий асортимент товарів. На сайті можуть продаватися сотні тисяч позицій для самих різних категорій: від одягу, до будівельних інструментів. По-друге, товари на маркетплейсі належать не одному продавцю, а багатьом. Торговельний майданчик надає мерчантам технічну базу для їхньої діяльності та рідко займається продажами самостійно.

Маркетплейс об’єднує на своєму сайті тисячі різних продавців, які працюють в однакових умовах. Мерчанти забезпечені всіма необхідними функціями та інструментами для онлайн-продажів. Наприклад, отримують доступ до каталогу товарів, чат для комунікації з клієнтами, інтеграції з сервісами онлайн-оплати та доставки тощо. Замість окремого сайту інтернет-магазину, користувач керує продажами з особистого кабінету. Через кабінет продавець завантажує товари, обробляє замовлення, дивиться статистику продажів. Вести діяльність мерчант може лише в межах торговельного майданчику та залучити клієнтів з інших джерел не вийде.

Окрім технічних інструментів, маркетплейс забезпечує мерчантів покупцями. Торговельні майданчики залучають велику кількість відвідувачів, які потенційно можуть стати клієнтами продавця. В обмін за це, маркетплейс бере комісію з кожного замовлення. Саме розміщення товарів на сайті, як правило, безкоштовне.

Переваги маркетплейсів

Великий обсяг трафіку

Маркетплейси — це великі компанії, які вкладають значні кошти в просування та залучають багато трафіку. Це не гарантує, що всі відвідувачі майданчика підуть до одного мерчанта, але йому буде трохи легше отримувати замовлення.

Впорядкована робота

У маркетплейсів є відпрацьовані на практиці вимоги до якості контенту, обслуговування покупців, роботи з претензіями тощо. Маркетплейсам вигідно, щоб товари продавців були представлені в найкращому вигляді, адже від цього залежить їхній заробіток. Водночас це дозволяє мерчантам отримувати цінний досвід в e-commerce та вчитися правильно працювати з клієнтами.

Швидкий старт

Вийти на маркетплейс не складно, якщо добре зрозуміти всі вимоги майданчику. Підприємець буде майже одразу отримувати продажі — для цього йому достатньо дотримуватися оголошених правил роботи.

Недоліки маркетплейсів

Висока конкуренція

На маркетплейсах ваші товари знаходяться поруч з сотнями інших. Можливо, вам навіть доведеться продавати ідентичні товари та відрізнятися від конкурентів тільки ціною. Через це, хоч користувачів і багато, лише частина потенційних клієнтів зацікавиться саме вашою пропозицією.

Немає розвитку власного бренду

Замість того, щоб розвивати власний бренд і ставати впізнаваними, ви будете вкладатися у просування великого майданчика. Покупці майже не запом’ятовують у кого вони придбали товар. Якщо вони зробили замовлення на сайті Rozetka, то будуть вважати, що купили товар саме у відомої компанії, хоча насправді це був мерчант.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості і функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Обмежений потенціал продажів

Мерчанти дуже залежні від торговельного майданчику та мають обмежений вплив на продажі. Маркетплейс може міняти алгоритми видачі у каталозі товар чи впроваджувати нові правила, які обмежать кількість замовлень для мерчанта. Так само продажі можуть зникнути через негативний відгук покупця, тому що торговельні майданчики уважно за цим спостерігають. Навіть якщо все добре, то з часом мерчант может дійти до точки, коли вже немає шляхів збільшити кількість продажів. Через це краще запустити свій інтернет-магазин, який дозволить завантажувати товари одразу на кілька маркетплейсів і використовувати інші канали продажів.

Як продавати на маркетплейсах

Кожен маркетплейс має свої вимоги до мерчантів, які хочуть продавати на майданчику. У своїй більшості ці вимоги стосуються контенту, який має бути оформлений належним чином, щоб не відрізнятися від загальноприйнятого виду. Наприклад, у товарів має бути певний формат назви, допустимий розмір фото, правильний опис і характеристики. Завдяки вимогам маркетплейс підтримує загальний рівень обслуговування, який напряму пов’язаний з ім’ям компанії. Незважаючи на те, що на майданчику продають різні продавці — в очах покупців вони всі сприймаються, як одна компанія.

Також торговельні майданчики прискипливо ставляться до оформлення співпраці з продавцем. Вони часто вимагають від мерчантів, щоб ті були оформлені як ФОП чи ТОВ, та підписують з ними офіційний договір.На кожному маркетплейсі потрібно зробити свої певні кроки для старту роботи, але загалом вони доволі схожі. Читайте нашу статтю про те, як продавати на Rozetka, щоб детальніше ознайомитися зі стартом роботи на торговельному майданчику.

Процес виходу на маркетплейс складається з декількох етапів.

  1. Подача заявки. Підприємець заповнює загальну інформацію про себе, свій бізнес і товари, які планує продавати.
  2. Завантаження товарів. Продавець завантажує на маркетплейс свій прайс-лист, з фото, описом і характеристиками товарів, згідно вимог майданчику.
  3. Підписання договору. На цьому етапі маркетплейс може попросити продавця надати деякі документи, які необхідні для співпраці.
  4. Поповнення рахунку. З цих грошей мерчант буде платити маркетплейсу комісію.

Якщо ви вже продаєте в інтернеті, але ще не співпрацювали з маркетплейсами, то вам варто спробувати. Це цікавий канал продажів, який підходить для продажі майже будь-якої категорії товарів. Ми зробили статтю, в якій розповіли які товари продавати на маркетплейсах.

Популярні українські маркетплейси

В Україні добре розвинутий ринок маркетплейсів. Торговельні майданчики популярні серед українськіх користувачів інтернету та виконують роль головної рушійної сили нашого e-commerce. Підприємці можуть продавати, як на тематичних маркетплейсах, присвячених конкретним нішам, так і на загальних майданчиках. Для того, щоб вам було легше визначитися з вибором ми написали матеріал, в якому зібрали топ-10 маркетплейсів України.

Висновки

Маркетплейс — це потужний канал продажів, який має низку вагомих переваг. Разом з цим у торговельних майданчиків є свої особливості та до них варто бути готовим, коли починаєш співпрацю. Хорошоп розробив інтеграції з найпопулярнішими маркетплейсами України. За допомогою них наші клієнти з легкістю вивантажують товари зі свого сайту та одночасно продають на декількох майданчиках. Якщо ви хочете скористатися цією можливістю — залишайте заявку на створення інтернет-магазину.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів