Маркетплейси приваблюють продавців легкістю виходу на них і зрозумілим механізмом роботи. Але для успіху на торговому майданчику недостатньо просто вивантажити будь-які товари — треба розуміти тренди торгового майданчика. Детальніше про це читайте у нашій статті.
Маркетплейси — один з найпопулярніших каналів продажу для інтернет-магазинів. Велика популярність спричинила зростання конкуренції на торгових майданчиках, що ускладнило продажі. Для того, щоб успішно продавати на маркетплейс важливо знати які товари користуються попитом.
У цій статті ми розповімо як визначити популярність товарів та які товари продавати на маркетплейсах.
Як визначити популярність товару
Для визначення популярності продукту продавці часто використовують Google Trends. За допомогою нього можна дізнатися популярність тих чи інших запитів у пошуковій системі. Наприклад, перевірити, як змінився інтерес користувачів до певного товару протягом року. Якщо частота запитів, пов'язаних із товаром, знижується або тримається на низькому рівні — це вказує на слабкий інтерес. У статті про трендові товари для продажу в інтернеті ме детально розповіли як користуватися Google Trends.

Інший спосіб визначити популярність товару — вивчити статистику, яку надають маркетплейси. Торгові майданчики розповідають про категорії товарі, що найбільше продаються, підбиваючи підсумки року. Хоча деякі публікують інформацію раніше. Далеко не всі майданчики діляться статистикою, але отримавши дані від кількох — ви побачите загальну картину на ринку. Зазвичай популярні категорії товарів на різних маркетплейсах збігаються.
Для майданчиків, які спеціалізуються на певних товарних нішах, статистика не завжди допоможе. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин одягу та ви збираєтесь продавати на маркетплейсі Kasta, то вам швидше знадобиться знання трендів моди. Також, мають допомогти особисті спостереження. Зайдіть на маркетплейс і перегляньте кількість товару в категорії, де ви збираєтеся продавати. Якщо товарів дуже мало, то майданчик навряд чи залучає туди трафік і вони не мають попиту.

Як вибрати маркетплейс для продажу товарів
Багато маркетплейсів розширюють свій асортимент, додаючи якомога більше категорій товарів на сайт. Наразі майже не зустріти майданчик, який продає щось одне. Наприклад, маркетплейс Епіцентр може асоціюватися з продажем будматеріалів, але в дійсності вийшов далеко за межі. На майданчику понад 2000 категорій товарів, тому там продається все — від електроніки до побутової хімії.
Якщо відразу кілька маркетплейсів підходить для продажу ваших товарів, то ґрунтуйте вибір на їхній популярності. Для цього використовуйте сервіси на кшталт SimilarWeb і ви дізнаєтесь кількість відвідувань сайту. Порівняйте трафік кількох майданчиків та виберіть найбільш популярний. Вивчіть умови співпраці з маркетплейсом. Майданчики беруть комісію з продажу товарів та її розмір відрізняється, залежно від категорій. Вибирайте маркетплейс, у якого комісія нижче, але за умови, що він не поступається за популярністю конкурентам.

Вивчіть вимоги до товарів, які висуває маркетплейс. Майданчики стежать за якістю асортименту, тому забороняють розміщувати підробки чи репліки, продавати товари через дропшипінг тощо. Крім того, більшість майданчиків мають перелік заборонених до продажу категорій. Для продажу деяких товарів можуть знадобитися документи, наприклад, сертифікати якості. Приклад вимог торгового майданчика ми описували у статті як продавати на Rozetka.
Найкращі товари для продажу на маркетплейсах
Раніше ми розповідали що вигідно продавати в інтернеті. Лідером серед усіх категорій був одяг, взуття та аксесуари. Протягом кількох років, товари з цієї категорії продаються найкраще. Різноманітність асортименту дозволяє знайти свою нішу та отримувати замовлення, незважаючи на високу конкуренцію.
Для продажу одягу важливо знайти правильний маркетплейс. Покупці не підуть за сорочкою на майданчик, який відомий продажем електроніки, навіть якщо там є відповідна категорія. Натомість вони оберуть спеціалізований сайт з одягом, наприклад Kasta. Майданчик щодня обробляє близько 20 тисяч замовлень і має 8 мільйонів клієнтів. Хорошоп має реалізовану інтеграція з Kasta, що полегшує вивантаження товарів зі свого сайту на маркетплейс.
В статті про 5 ідей для інтернет-магазину ми писали про значне зростання продажів товарів для дому. Категорія включає велику кількість товарів з високою маржинальністю та хорошим попитом. Вам необов’язково продавати щось певне — асортименти можна змінювати під сезонність та інтерес покупців. Ширина пропозиції, яку забезпечують товари для дому, — це один із ключових факторів успіху на маркетплейсі.
Компаній Hubber опитала представників e-commerce на тему товарних категорій. Постачальники та представники торгових майданчиків розповіли про товари з найбільшим попитом. Найкращі товари для продажу на маркетплейсах:
-
спортивні товари;
-
дитячі товари;
-
товари для туризму;
-
особистий транспорт;
-
зоотовари.
Висновок
Визначайте популярність товарів, використовуючи Google Trends, статистику маркетплейсів та особисті спостереження. Ви зрозумієте попит і вам буде легше виграти конкуренцію. Вибираючи торговий майданчик, оцінюйте кількість трафіку на сайті та враховуйте наскільки він підходить для продажу ваших товарів. Для зручної роботи з маркетплейсом створіть інтернет-магазин з окремим сайтом, з якого вивантажуватимете товари на майданчик.
