Стартовий платіж на період війни – 0 грн

Восени 2020 року всеукраїнська мережа торговельних центрів «Епіцетр» запустила власний маркетплейс. Майданчик відкрився на базі сайту офіційного інтернет-магазину мережі. Ми зібрали всю найважливішу інформацію про новий маркетплейс. Зі статті ви дізнаєтеся як продавати на Епіцентрі, його особливостях, перевагах та недоліках.

Умови роботи на маркетплейсі Епіцентр

Для співпраці з маркетплейсом продавцю необхідно заповнити анкету на сайті компанії. Працювати на майданчику можуть лише ФОП 2-3 групи або ТОВ. Мерчанти, які продають за схемою дропшипінгу, до роботи не допускаються. Після подачі заявки та прайс-листа, з продавцем зв'язується менеджер маркетплейсу. З ним можна обговорити деталі співробітництва та уточнити важливі питання. Якщо продавця все влаштовує, він може підписувати договір.

Перед початком продажу товари мають пройти модерацію. Епіцентр висуває серйозні вимоги до якості контенту на сайті — зображення та опису товарів. Для фото обов'язкові:

  • однотонний фон або студійний інтер'єр;

  • заповнення не менше 80% простору товаром;

  • відсутність зайвих написів;

  • розмір від 500х500.

Картка товару має бути заповнена українською та російською мовами. Обов'язкового мінімуму кількості заповнених характеристик немає. Але маркетплейс рекомендує вказувати якнайбільше інформації, тому що це впливає на продажі.

Після модерації мерчант може продавати. Спочатку на його особистому рахунку на маркетплейсі має бути щонайменше 1000 грн. З цих грошей сплачується комісія за замовлення. У середньому вона становить 15% вартості товарів. Епіцентр бере гроші лише за виконані замовлення, а у разі скасування з боку покупця — комісія повертається. Якщо ж замовлення скасували через відсутність товару в наявності, комісію можуть не повернути.

Чому варто продавати на Епіцентрі

Маркетплейс від Епіцентр — це поєднання ще непопулярного продукту серед мерчантів та відомого бренду для покупців. Магазин давно позбувся ярлика «будівельного» і відповідає своєму рекламному гаслу: «В Епіцентрі є все». Будматеріали становлять близько 5% від усього асортименту, тому не потрібно побоюватися виходу на маркетплейс, якщо ви торгуєте акваріумами чи надувними кругами. Майданчик універсальний і підійде практично для будь-якої ніші.

Наразі для роботи відкрито 2225 категорій, а в майбутньому їх стане 3100. У деяких категоріях немає і не буде товарів Епіцентру, що грає на руку мерчантам. На маркетплейсі поки що немає високої конкуренції, але є продаж, і цим потрібно користуватися. За статистикою маркетплейсу, близько 80% мерчантів отримують хоча б один продаж на місяць. Доступні товарні категорії та комісію для них можна подивитися в оприлюдненому Епіцентром переліку.

Для збільшення продажів на майданчику вже реалізовано інтеграцію з найпопулярнішими службами доставки — Новою Поштою та Укрпоштою. Укрпошта навіть створила спеціальний тариф для мерчантів маркетплейсу. Усього за 25 грн продавець може надіслати товар покупцю. Низький поштовий тариф дозволяє зробити безкоштовну доставку, що привабить ще більше покупців.

Важливий аргумент на користь Епіцентру це те, що майданчик стрімко розвивається і робить це продумано. Наприклад, маркетплейс поступово відкриває товарні категорії для того, щоб контролювати зростання і не втрачати в якості обслуговування. Заявлена мета маркетплейсу — зрости до 25% обороту всієї компанії. А це означає, що в просування сайту, і відповідно мерчантів, вкладатимуть чималі гроші.

До чого потрібно підготуватися

На маркетплейсі Епіцентр особливий підхід до обробки замовлень. У майданчика є свій колл-центр, який обдзвонює клієнтів після оформлення замовлення та підтверджує його. Фактично від продавця потрібно лише стежити за залишками товарів. Якщо для когось це плюс, то для інших це може стати обмеженням свободи. У компанії пояснюють схему з колл-центром тим, що у продавців кульгає якість обслуговування клієнтів. Беручи на себе обов'язки з обробки замовлень, Епіцентр збирається забезпечити хороший досвід користувача.

Теоретично мерчант може отримати право самостійної обробки замовлень, але цього потрібно бути великим продавцем на майданчику. Хто такі «великі продавці» пояснив Head of Product торгового майданчика Руслан Мамедов. Великими вважаються мерчанти з товарообігом на маркетплейсі від 300 тисяч гривень на місяць або ті, хто має свій сайт, з вивантаженням товарів відразу на кілька торгових майданчиків.

Якщо ви хочете співпрацювати з Епіцентром, будьте готові виявляти терпіння. За мірками e-commerce, маркетплейс дуже молодий і там є багато речей, які потребують доопрацювання. Наприклад, відсутні відгуки про товари та онлайн-оплата. Ці функції повинні з'явитися в майбутньому, але для деяких вони важливі зараз.

Використовуйте всі можливості онлайн-бізнесу. Створіть інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі функції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Терплячим потрібно бути і при виході на маркетплейс. Мерчанти нерідко скаржаться на повільну модерацію товарів і в компанії цього не заперечують. Вони обіцяють прискорити цей процес та виправдовуються тим, що дуже ретельно перевіряють контент, роблячи це вручну.

Статистика маркетплейсу Епіцентр

Станом на червень 2021 року, товарообіг майданчика 33 мільйони гривень. На маркетплейсі працюють близько 2000 мерчантів, які продають понад 700 тисяч товарів із середнім чеком 1276 грн. Найбільший мерчант на маркетплейсі в червні 2021 року мав товарообіг на рівні 800 тисяч гривень. Цей продавець працює у 150 категоріях, від сковорідок до дитячих іграшок: його асортимент налічує 49 тисяч товарів. Це доводить, що майданчик підходить для абсолютно різного асортименту і в будь-якій ніші можна досягти успіху.

Розподіл товарів на сайті

Всі товари на сайті розміщуються в загальному каталозі за принципом 50/50, між інтернет-магазином Епіцентру і продавцями на маркетплейсі. За бажанням покупець може відфільтрувати список та бачити лише товари мерчантів. Для того, щоб не було конфлікту інтересів та повторів в асортименті, в компанії знайшли рішення.

За словами CEO маркетплейсу Артема Шевченка, якщо товар є в інтернет-магазині Епіцентру, то продавець вже не зможе завантажити його на торговий майданчик. Завдяки цьому асортименти не перетинаються. Але у зворотний бік ця логіка не працює. Якщо Епіцентр вирішить продавати товар, який є на маркетплейсі, мерчанта можуть попросити видалити цю позицію.

Просування товарів на Епіцентрі

На даний момент, в Епіцентрі не реалізовані інструменти для внутрішнього просування. Позиція у видачі визначається за популярністю товару – кількістю покупок за певний час. Який часовий період враховується представники маркетплейсу не уточнюють. Обмежень щодо використання зовнішньої реклами у Епіцентру немає. Маркетплейс тільки зрадіє, якщо контекстна реклама мерчанта приверне користувача на сайт. У самій компанії заявляють, що рекламують у Google Shopping усі позиції без винятку і не надають пріоритету своїм товарам.

З лайфхаків, які можуть підвищити продажі, представники майданчика радять збільшувати своє представництво у каталозі товарів. В Епіцентрі заявляють, що мерчанти починають отримувати продажі, коли додають до категорії від 22 позицій. Інша порада – включати безкоштовну доставку для товарів, ціна яких дозволяє це робити.

Підіб’ємо підсумки

Маркетплейс Епіцентр — новий і швидкозростаючий торговий майданчик, який можна назвати одним із найперспективніших в українському e-commerce. Майданчик дозволяє розширити аудиторію покупців, за рахунок відомого бренду. Зробити це можна, продаючи товари з різних ніш, адже маркетплейс розрахований на максимальну різноманітність асортименту.

Діліться в коментарях своєю думкою, що ви думаєте про маркетплейс Епіцентр. Чи плануєте ви на ньому продавати, чи вже це робите. Розкажіть про досвід співпраці з майданчиком та його результати.

Новий коментар
Оцінка