Підбір ніші — один з перших ключових кроків при відкритті власного інтернет-магазину. В статті розповіли, чому важливо приділити багато уваги цьому питанню та що слід враховувати, обираючи нішу для онлайн-торгівлі. Також ми склали список товарів, з якими найкраще виходити на ринок просто зараз.
Перш ніж відкрити свій інтернет-магазин, важливо визначитись з нішею. Цей крок окреслить майбутнє вашої справи: можливий прибуток, рівень зростання, розширення асортименту тощо. Раніше ми розповідали про те, як правильно обрати нішу. В цьому матеріалі розглянемо товари, які вигідно продавати в інтернеті.
Топ-10 популярних товарів для інтернет-магазину
Ми проаналізували дані досліджень, сервісу Google Trends та популярних українських маркетплейсів і склали список товарів, з якими найкраще запускати бізнес цього року.
1. Електроінструменти. Вже кілька років електроінструменти не втрачають своєї популярності серед українських покупців. Причому, користувачі однаково активно шукають різні пристрої. В Google Trends ми проаналізували кілька запитів: «Шурупокрут»,«Дриль», «Перфоратор» і кожен з них має високі показники протягом усього 2024 року. Зважаючи на те, що зараз українці активно відбудовують та ремонтують, тренд зберігатиметься і надалі.
2. Товари для тварин. За дослідженням Promodo, сегмент зоотоварів стійко утримує позиції одного з найзатребуваніших. З 2023 року в ніші зберігається позитивна динаміка — відсоток замовлень, а також користувачів, які купують в інтернет-магазинах продовжує зростати. Разом з тим, для цієї категорії товарів вартість кліку при запуску реклами в Google Ads одна з найвищих, що свідчить про значну конкуренцію в ніші.

3. Дрібна техніка для кухні. Популярність товарів, які полегшують приготування їжі, не знижується вже кілька років. Навіть навесні 2022 року інтерес до блендерів, мультиварок, грилів, мікрохвильовок був відносно високим, порівняно з багатьма іншими категоріями. Ця ніша є однією з найстабільніших, тож швидше за все залишатиметься в трендах і у 2025 році.
4. Меблі. Облаштування житла — завжди актуальна тема. Плюс цієї категорії — відсутність чіткої сезонності. Попит на дивани, столи, стільці ліжка, шафи високий протягом всього року.
5. Косметика. Доглядові засоби можна віднести до товарів повсякденного попиту, які купуватимуть за будь-яких обставин. Втім, дані Google Trends показують, що затребуваними для онлайн-покупок є не лише «базові» засоби для щоденного користування на кшталт шампуню для волосся, зубної пасти чи крему для рук. Серед трендових запитів також декоративна косметика — туш для вій, консилер, блиск для губ та інші товари цього типу.
6. Мобільні телефони. Попит на них завжди стабільно високий, адже це одна з найнеобхідніших речей. За даними OLX, смартфон став найпопулярнішим товаром 2022 року. На графіку Google Trends видно, що впродовж двох років смартфони не втратили затребуваності серед українських покупців.
7. Аксесуари для смартфонів. Комплектуючі для гаджетів очікувано займають наступну сходинку в топі категорій. Серед усіх аксесуарів найвищий попит мають навушники та чохли.
8. Ювелірні вироби. Прикраси мають прив’язку до сезонності. Пік затребуваності — лютий-березень та напередодні різдвяних та новорічних свят, в період з листопада по кінець грудня. Разом з тим, ніша ювелірних виробів вважається однією з найбільш маржинальних, а середній чек має тенденцію до зростання. За статистикою від Promodo, у 2024 році він збільшився на 17%, кількість замовлень на прикраси зросла майже на 50%. Показники свідчать про те, що ця категорія товарів може стати вигідною для онлайн-продажів, незважаючи на сезонність попиту.

9. Спортивний одяг. Ніша одягу протягом багатьох років займає лідируючі позиції на українському ринку електронної комерції. Спортивні речі — одні з найпопулярніших у цьому сегменті. Попит на них почав зростати ще під час локдауну і досі зберігається на високому рівні.
10. Дитячі товари. Ця категорія завжди в топі. Високий попит зберігається як на продукцію масового споживання — підгузки, пелюшки, суміші для харчування, так і на більш дорогі речі, наприклад автокрісла чи сповивальні столики та килимки.
Ми обрали не просто трендові товари, а ті, що утримують стабільні показники зацікавленості користувачів протягом довгого часу. Однак, ринок змінюється і за тенденціями потрібно постійно слідкувати. Про те, як шукати популярні товари самостійно в нашому блозі є окремий матеріал.
Чому варто чітко визначитись з нішею
Найголовніша цінність будь-якого бізнесу — його цільова аудиторія. Саме правильний вибір ніші та концентрація на розвитку цього напряму забезпечать вам довіру покупців, а в майбутньому допоможуть успішно масштабуватись.
Наприклад, ви маєте магазин плівкової фототехніки: раритетні фотоапарати, рідкісні об’єктиви та вінтажні чохли до них, обладнання для проявки тощо. Але одного дня ви вирішили продавати сучасну цифрову техніку, щоб залучити ширшу аудиторію й збільшити середній чек. Ймовірно, у вас вийде. Розглянемо таку стратегію трішки детальніше.
Якщо раніше у вас був атмосферний магазин з плівковими фотоапаратами, то після доповнення асортименту новими гаджетами, наприклад сучасними камерами миттєвого друку, він поступово втратить свій шарм. Коли є відчуття, що ваш магазин стає улюбленим і особливим, при масштабуванні обов’язково враховуйте особливості аудиторії. Не поєднуйте бажаючих отримати швидкі пам’ятні знімки та людей, що намагаються відродити плівкову фотографію. Останні просто з часом перестануть повертатись до вас.
Вдала стратегія для цього напряму — стати топовим продавцем у вузькій ніші. Працювати над асортиментом, робити його цікавішим та якіснішим, спрямовувати рекламу на тих, кому цікавий саме цей напрям фотографії. Поступово ваш бренд почне асоціюватись з вінтажною фотозйомкою, вас радитимуть знайомим як професійний спеціалізований магазин.
Це стосується не кожної ніші. Якщо ви продаєте одяг, то стратегія із зосередженням тільки на джинсах працюватиме погано. Якщо вашій аудиторії сподобається якість товарів, вона захоче повністю одягнутись у вас. Тоді розширення асортименту буде дуже доречним. Досліджуйте своїх покупців та особливості ніші — це допоможе правильно розвивати бізнес.
Які особливості товарів важливо враховувати
Коли ви обиратимете групу товарів для вашого магазину — дайте собі час подумати. Важливо врахувати і ваш особистий інтерес, і ринкові метрики, такі як маржинальність та рівень попиту на товар. Ось кілька корисних прийомів для тих, хто збирається відкрити власний інтернет-магазин у 2025 році.
-
Cross-sell. Наприклад, ви продаєте смартфони. Коли ваш покупець додає товар до корзини, то отримує пропозицію придбати чохол, захисне скло чи кабель додатково. Перехресні продажі — гарний спосіб підвищити середній чек. Для власника нового гаджета такі дрібнички актуальні, йому буде зручно замовити їх одразу в тому ж місці, без додаткових зусиль.
-
Аудиторія з пристрастю. Наприклад, власники домашніх тварин можуть витрачати значно більше коштів на свого улюбленця, ніж на себе. Такі клієнти завжди купуватимуть корм, смаколики, цікаві іграшки, повідки й аксесуари, щоб зробити життя чотирилапих комфортнішим. А ви завжди будете поряд, щоб запропонувати їм необхідні товари.
-
Продукти, які складно знайти локально. Коли у вас інтернет-магазин кавоварок, то немає сенсу починати продавати каву. Її ваші покупці шукатимуть в кав’ярнях біля дому, де можна понюхати зерна або навіть спробувати готовий напій, порівняти різні сорти. А от знайти в місцевих магазинах гейзерну кавоварку для індукційної плити не так просто, тож такий товар частіше шукатимуть онлайн.
-
Невисока ціна. На старті краще не зосереджуватись на дорогих товарах, адже вони вимагають значних інвестицій. Це ризиковано, особливо за відсутності великого стартового капіталу та досвіду. Якщо ви збираєтесь продавати ювелірні вироби, то краще для початку обирати для свого магазину оптимальні та не дуже коштовні моделі. Гарна ідея — запропонувати покупцям можливість кредитування чи розстрочки. На платформі Хорошоп можна налаштувати оплату частинами для інтернет-магазину.
Висновок
Тепер у вас є приблизний список можливих категорій для вашого майбутнього бізнесу. Обирати товари для інтернет-магазину треба виважено та враховувати багато факторів: ціна, попит, маржинальність, аудиторія тощо. Радимо не поспішати та спершу уважно дослідити нішу, яка вас цікавить. Уявіть свого покупця, вивчіть його шлях від виникнення потреби до покупки та врахуйте тенденції ринку. Коли визначитесь з групою товарів — можна починати працювати над створенням зручного та надійного сайту для інтернет-магазину.

Дивно, стаття висвітлює тренди за 2024 рік про те коментарі під статтею аж за 2020 рік 🤔
Taras, ми кожного року вивчаємо тренди та оновлюємо матеріал, у статті актуальна інформація:)
Доброго дня хороший бізнес це косметика +++.
Спасибо за полезную информацию! Все говорят что продавать косметику это выгодно. Видимо потому что наценка очень большая.
Роналд, вам спасибо за положительный фидбек!
Вы правы, это выгодно и спрос на нее растет. По данным Euromonitor International, в 2019 году категория товаров для красоты и здоровья выросла на 17,3%. Плюс большие площадки в этой нише отметили, что во время локдауна спрос на косметику также повысился.
Салют ! Выскажу свое мнение ! К примеру если торгуешь на начальном этапе сигаретами IQOS , то вряд ли запросто перейдешь на торговлю бойлерами ( водонагреватели электрические ) или счетчиками воды ! Это как выбор собутыльника , он проверен и донесет . Может автор статьи расскажет как с определенной категории перепрыгнуть на другую не открывая новый магазин ?
Эдуард, здравствуйте! Согласна с вами, резкий переход на совершенно другую тематику - это сложно как для владельца, которому нужно налаживать контакт с новыми поставщиками, так и для менеджеров, которым нужно будет изучать характеристики абсолютно иных товаров. Именно из-за этих сложностей владельцы интернет-магазинов чаще всего расширяют ассортимент товарами из той же или хотя бы смежной ниш.
Но если вы отлично разбираетесь и в IQOS, и в бойлерах, все намного проще. Дизайны интернет-магазинов на Хорошопе достаточно универсальны, поэтому вы можете просто удалить ведь контент, связанный с IQOS, и залить информацию о бойлерах. Вероятно, вам нужно будет поменять название домена, если оно связано с IQOS, но это тоже не слишком сложно.
В любом случае, удачи в ваших начинаниях!
katerina.yankovenko, Спасибо . Поговорим ... вопрос цены и результата ваших услуг с кем можно обсудить ?
Второй вопрос : Мелочью конечно торговать легче , тут стимулом для покупки порой выступает цена . Но рынок шире . Людям нужны унитазы , ванные ...и даже мыльно рыльные принадлежности упакованные к примеру в дозатор . Не могли бы Вы создать пару , тройку статей с анализом к примеру продаж :
Сантехники ( Умывальники ...биде , душ кабины )
Малой строительной техники ( бетономешалки ...леса строительные , пневмоинструмент и т.д. )
Бытовой техники ( пылесосы , стиральные машины , кухонные панели ) и какие в этом подводные камни . На Гугл тренд график этих продаж за год равен практически 10 % . Странно ...
И самое главное как по Вашему должен выглядеть каждый из этих магазинов . Продают они ведь порой продукцию не за 500 грн !!! Спасибо ...
Эдуард, если вы хотите протестировать интернет-магазин на Хорошопе, введите ваш email либо вверху, либо внизу сайта. С вами свяжется один из менеджеров, с которым вы сможете обсудить цены и результат наших услуг.
Относительно серии статей с анализом разных ниш - спасибо, неплохая идея. Добавлю ее в контент-план :)
katerina.yankovenko, не не не не так. Вы смотрите новинку выпущенную на последней неделе (не сигареты).
katerina.yankovenko, не с анализом цен новизну ну знаете старое ВАУ..
Добрый день, мне понравилась ваша статья. Она интересная, хорошо написана, изображения помогают лучше разобраться в этой теме, особенно когда ты новичок, ведь посмотреть лучше, чем услышать. Она полезна для продвижения и создания своего магазина, если правильно выбрать платформу. В целом, отличная статья!
По-моему, тут как в песне, главное не что, а как. У меня есть друзья, которые успешно продают на Виолити старину, а есть те, кто не могут продать ширпотреб. Форма подачи, умение найти целевую аудиторию, да и много чего тут играет роль
Роман Мейер, Согласны с вами, Роман. Но все же и выбор ниши важен. Пусть даже это и не главное.)