Безкоштовний вебінар "Як визначити цільову аудиторію для інтернет-магазину"

В минулому році Розетка дала можливість інтернет-магазинам торгувати на своєму майданчику.

В статті ми розповімо про те, які етапи треба пройти і на які нюанси звернути увагу, щоб почати продавати на Розетці. Також опишемо можливості інтеграції Хорошопу з Розеткою, які автоматизують вивантаження товарів на майданчик.

Статтю підготовлено ​​спільно з експертом в e-commerce Владиславом Михайленком.

Переглянути вебінар Дізнатися вимоги до прайс-листу

Хто може продавати на Розетці?

Почати продавати на Розетці може будь-який інтернет-магазин, незалежно від кількості товарів, продажів тощо. При цьому, не обов'язково мати сайт інтернет-магазину, головне — бути ТОВ або ФОП.

Якщо сайт інтернет-магазину все ж є, потрібно вигадати йому нове ім'я і створити інший логотип. Це обов'язкова вимога Розетки.

Скільки це коштує? 

Вам потрібно буде сплачувати:

  • щомісячний платіж за перебування на майданчику — 100 грн;
  • комісію з кожного замовлення — від 5 до 20%, залежить від категорії товарів.

Щоб почати продавати, потрібно відкрити рахунок в особистому кабінеті, з якого буде списуватися комісія і щомісячний платіж. Якщо вчасно не поповнювати рахунок, продавати не вийде.

Після отримання замовлення, комісія на рахунку продавця заморожується. Гроші знімаються після виконання замовлення. Якщо скасувати замовлення, гроші повертаються на рахунок продавця.

Вимоги до контенту та прайс-листа

Розетка має низку вимог до контенту і структури файлу з товарами. Поговоримо про них докладніше.

Технічні вимоги до файлу

Створити файл за всіма вимогами Розетки досить складно. Адже категорії та характеристики товарів повинні відповідати категоріям і характеристикам, прийнятим на Розетці. Сформувати такий файл вручну для великої кількості товарів практично неможливо. Для цього знадобиться допомога програмістів.

Хорошоп підготував готовий модуль, який дозволяє синхронізувати категорії і характеристики, щоб автоматично формувати файл з урахуванням усіх вимог Розетки.

Якщо ваш інтернет-магазин не на Хорошопі і ви створюватимете файл вручну, уважно вивчіть вимоги до файлу.

Вимоги до контенту

Всі вимоги до контенту перераховано у файлі від Розетки.  Розглянемо найважливіші моменти.

  1. Назва картки товару повинна містити всю важливу інформацію: назву товару, бренд, модель, колір, артикул.
  2. В технічних характеристиках варто вказувати всі найважливіші особливості товару за заданою сіткою. В Хорошопі, після першого налаштування відповідності ваших характеристик з аналогічними на Розетці, цей пункт буде здійснюватись автоматично.
  3. Опис товару має бути повним, містити всю важливу інформацію про товар, без граматичних, орфографічних і стилістичних помилок.
  4. Допускаються товари без опису, якщо всю важливу інформацію вже вказано в характеристиках.
  5. Картка товару повинна містити як мінімум одну фотографію.
  6. Товар має бути чітко видно на фото. Саме фото повинно бути якісним, на білому, однотонному чи прозорому фоні.
  7. Логотипи, вотермарки та тексти на фото заборонені. Хорошоп має функцію автоматичного додавання вотермарок на завантажені фото, але на Розетку вони передаються чистими.
  8. Мінімальний розмір фото — 600 на 500 пікселів. Але якщо товар добре видно, то допускаються і менші.

Також є рекомендовані вимоги, яких, по можливості, краще дотримуватись. Адже Розетка теж зацікавлена ​​в тому, щоб ваші товари добре продавалися. Повний список обов'язкових і рекомендованих вимог. 

Уважно виконуйте вимоги майданчику. Якщо в прайсі знайдуть помилки чи невідповідності, його відправлять на доопрацювання.

Тепер розглянемо основні кроки, які варто зробити, щоб розпочати роботу.

Крок 1. Написати запит у службу підтримки Хорошопу

За вашим запитом ми увімкнемо функцію формування фіду, зареєструємо вас і допоможемо розібратися з подальшими кроками.

Крок 2. Заповнення анкети та договору

Після реєстрації ви отримаєте необхідні документи. В анкеті потрібно буде вказати дані менеджера з обробки замовлень, способи й умови доставки та оплати. Для договору потрібно вказати стандартну інформацію про компанію та підготувати сканкопії документів.

Крок 3. Розміщення товарів

Якщо ваш інтернет-магазин на Хорошопі, вам потрібно зв'язати свої категорії і характеристики з аналогічними на Розетці (робиться один раз, перед першим додаванням товарів). Цей процес описано в інструкції по налаштуванню фіду для Розетки. Всі інші вимоги до файлу в Хорошопі вже виконано. Посилання на файл вказується в особистому кабінеті на Розетці.

Якщо у вас інтернет-магазин не на Хорошопі, потрібно сформувати прайс-лист самостійно і відправити менеджерам Розетки для узгодження і розміщення.

Крок 4. Обробка замовлень

Нові замовлення будуть відображатися в особистому кабінеті Розетки. Повідомлення про них приходять на пошту і по смс (налаштовується). Можна працювати в особистому кабінеті або налаштувати інтеграцію зі своєю системою обліку через API. В майбутніх оновленнях ми плануємо додати імпорт замовлень з Розетки в адмінку Хорошопу.

Інструкція по роботі з особистим кабінетом. 

Про результати

Єгор Приходько, інтернет-магазин Toys

У статті для retailers.ua, керівник інтернет-магазину Toys Єгор Приходько розповів про свої результати торгівлі на Розетці.

«За 6 місяців частка доходу інтернет-магазину Toys з маркетплейсу Розетка склала 80% від доходу з усіх агрегатів. Тоді на Розетці було представлено 10% асортименту сайту і 50% — на Hotline, але дохід з першого каналу був більшим.

Коли кількість товарів на маркетплейсі зросла до 400 позицій, продажі збільшилися вдвічі. Тепер 25-30% всіх замовлень продавця здійснюється на Розетці, там розміщено 1300 товарів. В середньому, коефіцієнт рентабельності інвестицій становить 120% в місяць. І це з урахуванням витрат на обробку та доставку кожного замовлення.

Витрати на комісію окупились, особливо після роботи з маркетплейсом у листопаді та грудні. Нам не вдалося дізнатися відсоток комісії для торговців, він різний, адже залежить від категорії товарів. Але вам вдасться вирахувати його під час підписання договору після заповнення заявки на сайті маркетплейсу».

Ми попросили нашого партнера Владислава Михайленка, досвідченого інтернет-підприємця та автора навчальних курсів для власників інтернет-магазинів, розповісти про результати своїх клієнтів.

Михайло Шелудько, інтернет-магазин 100lamp

Зараз ми знаходимося на етапі запуску інтернет-магазину світлотехніки та електротехнічних товарів 100lamp: наповнюємо сайт контентом і вибудовуємо процеси. Незважаючи на те, що магазин ще не запущено, ми вже змогли виставити наші товари на Розетці. Кожен день ми отримуємо 3-5 продажів, хоча вивантажено лише 20% товарів.

Звичайно, в бочці меду є і ложка дьогтю. Контент-відділ Розетки дуже повільно модерує нові товари. Іноді це триває 3-4 тижні. Мені здається, що цю проблему скоро вирішать, і нам не доведеться так довго чекати.

Розетка — один з найкращих і найзатребуваніших каналів продажів, а головне — він зрозумілий і прозорий. Рекомендую всім інтернет-магазинам почати продавати на Розетці, поки конкуренція не занадто велика.

Роман Сонмакс, інтернет-магазин автотоварів

Незважаючи на те, що на Розетці ми продаємо відносно недовго, вже є результат. Під час першого вивантаження, ми додали 42 товари і це приносило нам по 3-4 продажі за день. Зараз ми збільшили кількість товарів до 230.

Згодом ми зрозуміли, що потрібно підвищувати лояльність покупців: почали працювати над відгуками і знімати відеоогляди товарів. Ще одне важливе правило, яке ми для себе засвоїли — варто передзвонювати клієнтові протягом перших 5 хвилин після замовлення.

Я думаю, що маркетплейси, в тому числі Розетка, можуть стати основним джерелом доходу для багатьох підприємців.

Євген Петренко, інтернет-магазин автотоварів

Ми працюємо з Розеткою з березня 2018 року і за цей час встигли виконати близько 100 замовлень. При тому, що ми додали всього 48 товарів, з яких постійно в наявності було близько 28. Думаю, якби товарів було більше, то і кількість замовлень збільшилася б.

Були й неуспішні замовлення, їх близько 10. В основному, це люди, які не забрали товар або він їм не підійшов. Радує, що Розетка в такому випадку повністю повертає комісію.

В цілому, я задоволений роботою з Розеткою. Є можливість просувати свої товари в пошуку Google, запускати тизерну рекламу певних товарів і формувати комплекти.

Якщо у вас залишилися питання, пишіть їх у коментарях.

Комментарии