Майданчики Опубліковано: 14.10.2022

Продаж на маркетплейсах: як успішно продавати на маркетплейсах України

Як продавати на маркетплейсах | Horoshop

Завдяки функції вивантаження товарів, клієнти Хорошопу можуть поєднувати продажі через свій сайт та роботу на маркетплейсах. Який торговий майданчик вибрати і чим вони відрізняються? Про це та багато іншого читайте у нашій статті.

Зміст статті
  1. Як вибрати маркетплейс та почати продавати там свої товари
  2. Висновок

Кількість маркетплейсів у e-commerce постійно зростає. Торговими майданчиками стають не лише спеціалізовані сайти, як раніше, а й великі інтернет-магазини. Вони дозволяють іншим продавцям розміщувати у себе товари, отримуючи комісію з продажів.

Відносно проста схема роботи маркетплейсу приваблює мерчантів-початківців і тих, у кого вже є свій інтернет-магазин. Вивантаження товарів на маркетплейс може спричинити збільшення продажів, водночас продавцю не доведеться витрачати багато сил на просування.

Як вибрати маркетплейс та почати продавати там свої товари

В Україні безліч хороших маркетплейсів, але далеко не кожен підійде вашому інтернет-магазину. Під час вибору маркетплейсу потрібно враховувати його популярність, спрямованість, наявність потрібних товарних категорій, умови роботи та комісію. Для того, щоб ви не займалися цим самостійно, ми вивчили роботу маркетплейсів України та дізналися їхні головні особливості.

Rozetka

Rozetka — найвідоміший і найбільший маркетплейс України, який щодня відвідують понад 3 млн унікальних користувачів. Така кількість трафіку — це багато потенційних продажів для мерчантів. Якщо ви хоч раз купували на Rozetka, то певно помітили їхній безперервний агресивний маркетинг. Звичайно вони рекламують свої товари, але користувач може потрапити на сайт і звернути увагу на ваші.

Про те, як почати продавати на Rozetka ми докладно описували в окремій статті, тому не будемо повторюватися. Тільки нагадаємо, що маркетплейс уважно стежить за якістю послуг від продавців — висуває жорсткі вимоги до контенту, товарного фіду тощо. Наприклад, ви не потрапите на маркетплейс, якщо ідентичні вашим товари вже продаються на сайті.

За останні роки сайт настільки розширився, що там знайдуться категорії для практично будь-якої товарної ніші. Від категорії залежить комісія та конкуренція. Нерідко у розділах основна частина товарів належить мерчантам, і лише мала — Розетці. Якщо це про вашу нішу, то вам пощастило, і шанси на продаж підвищуються.

Kasta

Kasta — відомий інтернет-магазин одягу та аксесуарів, який у 2018 році став повноцінним маркетплейсом. Крім одягу, на сайті є категорія товарів для дому і навіть електронної техніки, тому багато хто зможе знайти свою нішу. Щодня на сайті оформляється 20 тисяч замовлень, з них чверть припадає на сторонніх мерчантів маркетплейсу.

Маркетплейс Kasta пропонує два підходи до співпраці. У першому випадку, всією логістикою та спілкуванням з покупцями займається Kasta. За це мерчант має заплатити 15% комісії та 20 грн за доставку однієї одиниці товару. При другому підході, все, починаючи від логістики, лягає на плечі продавця. Йому вже не доведеться платити 20 грн за доставку, але комісія залишиться незмінною. Із плюсів — гроші зараховуватимуться на рахунок наступного дня, а не за три тижні.

Продавати на Kasta можуть юридичні та фізичні особи. Для початку роботи продавцю потрібно подати заявку на сайті маркетплейсу. Якщо продавець не має якісних фотографій товару чи опису, то Kasta може допомогти їх зробити. Також, маркетплейс пропонує різні способи просування товарів, наприклад через акції та сторіс на сайті. Детальніше про маркетплейс читайте в нашому матеріалі як продавати на Kasta.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте інтеграції з маркетплейсами та автоматичні фіди
Залишити заявку
image

АЛЛО

АЛЛО — одна з найстаріших мереж магазинів електронної та побутової техніки в Україні. Мережа активно розвиває свій інтернет-магазин, який у 2016 році перетворився на маркетплейс. Вже у 2018 році 10-15% онлайн-продажів АЛЛО припадали на партнерів. АЛЛО стійко асоціюється з продажем електроніки, але майданчик розвивається та додає нові категорії товарів. Зараз там можна знайти навіть одяг, але його попит на сайті під питанням.

Процедура виходу на маркетплейс стандартна — подання заявки, підписання договору, завантаження товарів та старт роботи. АЛЛО працює за передоплатою, тому перед початком роботи мерчанту потрібно поповнити свій баланс на 2500 грн. З цієї суми маркетплейс братиме комісію за продаж. Комісія залежить від ніші та може досягати 30% для деяких груп товарів. Вивести гроші з балансу не можна.

Для просування товарів на маркетплейсі, мерчанту потрібно звернутися до свого менеджера. З його допомогою можна прорекламувати свої товари в такий спосіб:

  • реклама в Facebook та Instagram;

  • розсилка в мессенджерах;

  • контекстна реклама та Google Shopping.

З 1 листопада 2021 року АЛЛО запустили мотиваційну програму «Успішний партнер». Мерчанти можуть отримати від компанії винагороду за свою роботу. Для цього, за звітний період, відсоток відмов має бути не більшим за 40%, а кількість виконаних замовлень — не менше ніж 10.

Епіцентр

У 2020 році мережа торгових центрів «Епіцентр» запустила маркетплейс на базі сайту свого інтернет-магазину. Станом на червень 2021 року, на маркетплейсі було близько 2000 активних мерчантів, які продають 700 тисяч товарів, із середнім чеком 1276 грн. За аналогією з офлайн-магазином, Епіцентр можна назвати гіпермаркетплейсом, тому що там 2366 товарних категорій і надалі їх стане ще більше.

Для виходу на маркетплейс потрібно бути ТОВ або ФОП 2-3 групи, заповнити заявку, підписати договір та внести 1000 грн на свій особистий баланс. Майданчик ретельно стежить за якістю контенту на маркетплейсі, особливо графічного, і до цього потрібно бути готовим. Наприклад, товар на фото має займати не менше 80% простору. Маркетплейс цінує якість обслуговування клієнтів, тому зробив особливу обробку замовлень. Колл-центр Епіцентру сам спілкується з клієнтами, а продавцеві потрібно лише відправити товар і слідкувати за залишками. Але якщо ви великий мерчант, якому зручніше самому обробляти замовлення, можна домовитися з Епіцентром про це.

Маркетплейс з'явився нещодавно, але це не заважає мерчантам успішно продавати. За статистикою, близько 80% продавців отримують хоча б одне замовлення на місяць. Майданчик приваблює клієнтів завдяки відомому імені та розміщенню товарів на одному сайті з інтернет-магазином Епіцентр. Заявлена мета маркетплейсу — досягти 25% обороту всього Епіцентру, тому його просуванням займатимуться дуже активно. Детально про маркетплейс Епіцентр читайте в нашій статті.

F.ua

Інтернет-магазин F.ua, відомий багатьом як Фотос, перейшов на модель маркетплейсу кілька років тому. Магазин починав із продажу електроніки, але зараз на сайті є спортивні товари, товари для дому, автотовари та багато інших категорій. За статистикою SimiiarWeb, у листопаді 2021 року F.ua відвідало 1,58 мільйона користувачів.

Для виходу на маркетплейс потрібно заповнити заявку та підготувати товарний фід у форматі XML або Excel. У Фотоса великий список вимог до зображень і опису продуктів, але всі вони зрозумілі і їх легко виконати. Маркетплейс веде дуже нейтральну політику та дозволяє вирішувати більшість питань з покупцями самостійно. Втручається майданчик лише за умови порушення правил. Комісія F.ua не відрізняється від інших маркетплейсів та становить 5-20%, залежно від категорій.

Висновок

Маркетплейс — важливий канал продажів, який може дати інтернет-магазину необхідне зростання. В Україні великий вибір торгових майданчиків та продавець завжди знайде свою нішу. Але не варто сприймати маркетплейс як єдине джерело доходу. Найкраще створити інтернет-магазин та вивантажити свої товари на кілька торгових майданчиків, а також просувати їх іншими способами.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 1
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів