Інтернет-магазин Оновлено: 20.03.2025

Як обрати нішу для інтернет-магазину — 5 бізнес ідей для онлайн-торгівлі

Ідеї для інтернет магазину — 5 ідей інтернет магазину | Хорошоп

В e-commerce багато ніш для торгівлі та складно обрати ту, яка принесе успіх продавцю. Розповідаємо на що потрібно звертати увагу під час вибору ніші та даємо п'ять ідей для майбутнього бізнесу.

Зміст статті
  1. Що впливає на вибір ніші для інтернет-магазину
  2. П'ять перспективних ніш для онлайн-торгівлі
  3. Висновок

Раніше ми розповідали про те, як відкрити свій інтернет магазин. Для того, щоб він став успішним, важливо правильно вибрати нішу, яка дозволить вам залучати достатню кількість клієнтів і розвиватися. Читайте нашу статтю та дізнайтеся, як це зробити.

Що впливає на вибір ніші для інтернет-магазину

Вибір ніші — це відповідальний і складний крок через різноманітність варіантів та ризик втратити інвестовані в бізнес фінанси. Ніш сотні, можливо, навіть тисячі, а потрібна одна, яка приноситиме дохід і зацікавить вас самих. Вибрати кращу нішу для вашого інтернет-магазину, допоможе оцінка її основних особливостей.

Рівень попиту

Якщо в ніші мало покупців, то запускати у ній бізнес немає сенсу. Виняток — продаж дорогих ексклюзивних товарів, коли рідкісні покупки компенсуються розміром середнього чеку. При виборі ніші вам потрібно зрозуміти, які товари зараз у тренді. Бажано, щоб це була стабільна популярність, а не просто спалах інтересу з боку покупців, який швидко згасне. У нашій статті ми розповіли як шукати трендові товари.

Сезонність

Рівень попиту не може постійно підтримуватися на однаково високому рівні. Крім трендів, на це впливає сезонність, коли популярність товарів залежить від пори року. Наприклад, товари для садівництва зазвичай купують навесні та влітку, а взимку торгівля сповільнюється. Вибираючи нішу, зверніть увагу, як змінюється інтерес до товарів протягом року та врахуйте це під час планування бізнесу.

Особистий інтерес

Перед вибором ніші корисно подивитися на неї як на своє захоплення. Чи цікаво вам продавати косметику, наскільки ви розбираєтеся в різних типах доглядових засобів, чи знаєте різницю між спонжем та ватним диском? 

Якщо певна ніша вам не цікава, навіть якщо вона популярна, краще пошукати інші варіанти, які будуть більше до душі. Дуже часто продавці запускають бізнес, відштовхуючись від своїх хобі. Це дозволяє звузити кількість потенційних ніш та спрощує вибір.

Створюйте власний інтернет-магазин на Хорошоп вже сьогодні. Безкоштовний тестовий період 7 днів
Залишити заявку
image

Маржинальність товарів

Маржинальність — це різниця між собівартістю товару та ціною, за якою ви його продаєте. Вона впливає на заробіток і може помітно відрізнятись у різних нішах, тому важливо її враховувати. Продавець може знайти нішу з різним балансом між маржинальністю та кількістю продажів. Наприклад, можна продавати канцтовари з невеликою маржею, але у великих обсягах. А можна, навпаки, зосередитись на коштовних золотих прикрасах з високою маржинальністю, але меншим об’ємом продажів.

Конкуренція

Скрізь, де є дохід, будуть конкуренти, — головне мати змогу з ними змагатися. Наприклад, у ніші побутової техніки домінують великі мережеві магазини, і з цим нічого не зробити. Вибирайте нішу, яка дозволить вам на рівних конкурувати з іншими. Якщо продавати дуже вузькоспеціалізовані товари, то конкуренція виявиться, швидше за все, низькою, але й кількість покупців буде обмеженою. У ширшій ніші конкуренція буде вищою, проте у вас з'явиться простір для розвитку та масштабування бізнесу. Як аналізувати конкурентів у e-commerce, читайте в нашій статті.

Дропшипінг

Дропшипінг — це хороший спосіб почати продавати в інтернеті без витрат на оренду складу, організацію логістики тощо. Якщо в ніші є опція роботи за моделлю дропшипінгу, то це її безумовний плюс. На цей чинник варто звертати увагу тим, хто має обмежений бюджет для запуску бізнесу або ще не до кінця впевнений у обраній ніші. За такою моделлю можна продавати не лише одяг чи косметику, а й великогабаритні товари, навіть сільгосптехніку. Працюючи по дропшипінгу, ви побачите, як люди реагують на продукцію, наскільки складно її просувати і який попит. Після чого зможете вирішити чи підходить вам ніша і закуповувати товари вже самостійно.

Можливість експорту

Продажі за кордон — один із найперспективніших напрямків розвитку для українських інтернет-магазинів. Зараз багато продавців планують чи вже вийшли на міжнародний ринок. Але не всі товари можна успішно експортувати з України. Неунікальні товари, які не відрізняються якістю чи іншими характеристиками, навряд чи будуть цікаві іноземним покупцям. Якщо ж це рідкісна чи унікальна пропозиція на міжнародному ринку, то продавець має всі шанси на успіх. Цей момент потрібно враховувати при виборі ніші, якщо в майбутньому вам буде цікаво продавати за кордон.

Залежно від ніші, можуть бути інші особливості, але перераховані вище стосуються всіх ніш і є основними. Ми проаналізували ситуацію на ринку e-commerce та вибрали найперспективніші ніші для запуску інтернет-магазину у 2025 році.

П'ять перспективних ніш для онлайн-торгівлі

Одяг, взуття та аксесуари

Протягом кількох років ніша одягу, взуття та аксесуарів вважалась найбільшою за обсягом продажів в інтернеті. Згідно зі статистикою, у 2024 році вона також на була топових позиціях і за популярністю поступалась лише ніші споживчої електроніки. Разом з тим, якщо порівнювати fashion-категорію з лідером рейтингу минулого року, то вона має низку плюсів — нижчу закупівельну вартість багатьох товарів і високу маржинальність. Конкуренція теж значна, але місця під сонцем вистачає всім підприємцям. Причина в дуже широкому асортименті товарів, який жоден інтернет-магазин не може охопити повністю.

Статистика найпопулярніших ніш в інтернет-магазинах від Statista
Ніша одягу, взуття та аксесуарів— на другому місці за обсягом витрат користувачів на онлайн-покупки у 2024 році 

Всі товари в ніші можна продавати за схемою дропшипінгу, іноді від самого виробника. Тільки потрібно враховувати, що для цих товарів важлива якість тканини, пошиття, фасон і ряд інших характеристик. Відповідати перед покупцями за них доведеться інтернет-магазину, тому вибір постачальника грає ледь не вирішальну роль. 

Ювелірні вироби

За даними дослідження від Promodo, у 2024 році ця ніша закріпилась на українському ринку e-commerce і стійко зростає — кількість покупок ювелірних виробів збільшилась на 32%, порівняно з 2023 роком. Також спостерігається ріст середнього чеку як в гривнях, так і у валюті. Динаміка свідчить про гарні перспективи для тих, хто вирішить продавати прикраси у своєму інтернет-магазині. 

Незважаючи на те, що прикраси мають прив’язку до сезонності, найбільша дохідність в ювелірних онлайн-магазинах спостерігалась саме в несвятковий період. З ростом популярності посилюється і конкуренція, тому підприємцям слід подбати про цінну для клієнтів УТП та грамотно продумати стратегію просування.

Товари для дому

Складно однозначно сказати, які товари включає в себе ця ніша. Сюди входять кухонне обладнання, інструменти для прибирання, елементи декору — все, що використовується в побуті. Ключова перевага ніші — її різноманітність. 

Інтернет-магазин товарів для дому може зайнятися чимось вузькоспеціалізованим, наприклад продавати світильники, або вибрати загальний напрямок, створивши магазин на кшталт «тисячі дрібниць». Інша особливість у тому, що ніша розрахована на широку аудиторію людей. Товари в ній абсолютно різної цінової категорії та проблем з пошуком покупця бути не повинно.

Товари для активного відпочинку та туризму

Туристичне спорядження стало затребуваним серед українців у 2022 році та інтерес до нього продовжує зберігатися. Причина не в любові до походів, а в тому, що товари з цієї ніші допомагають в побуті за непростих умов. Наприклад, під час масових відключень електроенергії, люди звикли до використання пальників, ліхтариків, сухпайків тощо. Крім того, туристичні товари дуже актуальні для військовослужбовців. Особливістю ніші є те, що в ній вистачає українських виробників, які створюють якісну продукцію, та її не потрібно імпортувати з-за кордону.

Зоотовари

Декілька років зоотовари є одними з найпопулярніших в інтернет-магазинах. Головна перевага цієї ніші — стабільність попиту. Адже власники домашніх тварин будуть купувати корм, смаколики, іграшки своїм улюбленцям за будь-яких обставин. Ще один плюс — велика кількість постачальників, які готові співпрацювати за дропшипінгом. Зазвичай власники вихованців віддають перевагу двом-трьом брендам, які постійно купують. Якщо проаналізувати ринок і зрозуміти на які бренди корму, ласощів, засобів для догляду найкращий попит і знайти їх постачальників, можна відразу ж вийти на зацікавлених покупців. Крім того, інтернет-магазини зоотоварів мають асортимент, розрахований на різних тварин, що дозволяє охопити широку цільову аудиторію.

Висновок

При виборі ніші для інтернет-магазину необхідно враховувати її основні особливості, які можуть вплинути на успішність бізнесу — попит, сезонність, особистий інтерес, маржинальність, конкуренція, можливість дропшипінгу та експорту. Вивчивши ці особливості, ми підібрали п'ять перспективних ніш для інтернет-магазину:

  • одяг та взуття;

  • ювелірні вироби;

  • товари для дому;

  • туристичне спорядження;

  • зоотовари.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 1
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів