2020 рік став проривним для українського e-commerce. За даними компанії evo, українці в 2020 купили товарів в інтернеті на 107 млрд грн, що на 40% більше, ніж у 2019. Зростанню сприяє пандемія та карантин — люди віддають перевагу дистанційним покупкам, а підприємці замислюються про створення інтернет-магазину, щоб не нести збитки.

Раніше ми розповідали про те, як відкрити свій інтернет магазин, а в цій статті ми розповімо про ніші в яких можна почати продавати та їх особливості.

Основні особливості ніш в інтернет торгівлі

Вибір ніші — це відповідальний та складний крок, через різноманітність варіантів і ризику втратити гроші. Ніш сотні, можливо, навіть тисячі, а потрібна одна, яка буде приносити дохід і зацікавить вас самих. Вибрати таку нішу допоможе оцінка її основних особливостей.

  1. Рівень попиту. Якщо в ніші мало покупців, то запускати в ній бізнес не має сенсу. Виняток — продаж дорогих ексклюзивних товарів, коли рідкісні покупки компенсуються розміром середнього чеку.

  2. Особистий інтерес. Перед вибором ніші корисно подивитися на неї як на своє хобі. Чи цікаво вам продавати косметику, ви в ній розбираєтеся, знаєте чим відрізняється спонж від ватного диску? Якщо душа не лежить, то краще пошукати інші варіанти.

  3. Маржинальність товарів. Маржа — різниця між собівартістю товару та ціною за якою ви його продаєте. Вона впливає на заробіток і може помітно відрізнятися в різних нішах, тому важливо її враховувати.

  4. Конкуренція. Скрізь, де є дохід — будуть конкуренти, головне мати можливість з ними змагатися. Наприклад, в ніші великої побутової техніки домінують великі мережеві магазини і з цим нічого не зробити. Вибирайте нішу, яка дозволить вам на рівних конкурувати з іншими.

  5. Дропшиппінг. Продажі по дропшиппінгу — це хороший спосіб почати продавати в інтернеті без зайвих витрат на оренду складів, організацію доставки тощо. Якщо в обраній ніші є опція роботи по дропшиппінгу, то це її безумовний плюс.

Залежно від ніші, можуть бути й інші особливості, але перераховані вище відносяться до всіх та є основними. Ми проаналізували ситуацію на ринку e-commerce і знайшли п’ять ідей для запуску інтернет-магазину прямо зараз.

Одяг, взуття та аксесуари

В одній зі статей ми склали список найбільш продаваних товарів в інтернеті, в якому одяг був лідером. Нічого не змінилося і зараз. Ніша одягу, взуття та аксесуарів особлива — в ній стабільно високий попит, велика конкуренція, але місця під сонцем вистачає всім підприємцям. Причина в широкому асортименті товарів, який один інтернет-магазин не здатний охопити повністю. 

Одяг, взуття та аксесуари - найприбутковіша ніша онлайн-торгівлі в світі

Всі товари в ніші можна продавати по дропшиппінгу, іноді від самого виробника. Тільки треба враховувати, що для цих товарів важлива якість тканини, шиття, фасон та інші характеристики. Відповідати перед покупцям за них доведеться інтернет-магазину. Тому вибір постачальника грає ледь не вирішальну роль. Приємною особливістю стане велика націнка, яка поширена в цій ніші.

Медичні товари

Зі зрозумілих причин, попит на медичні товари в 2020 році різко підвищився і немає передумов для його падіння. Мова про засоби індивідуального захисту, якими ми користуємося щодня. За даними платформи Hubber, попит на захисні рукавички виріс на 94000%, а маски і без статистики стали обов’язковим елементом гардеробу. Собівартість товарів з цієї ніші досить низька, але через сильний попит і часом дефіцит, ціни на них високі. 

Товари з ніші медичних товарів показали найкраще зростання попиту, за даними Hubber

При наявності обладнання, маски можна шити навіть самостійно або закуповувати базові зразки та наносити на них принт, що підвищить їх додану вартість. Люди шукають можливість виділитися за рахунок оригінальних принтів і на цьому можна заробити. Також, потрібно забезпечити глибину асортименту, тому що часто засоби захисту купують у великій кількості. А розширити асортимент дозволять пульсоксиметри, безконтактні термометри, санітайзери та інші медичні товари.

Товари для будинку

За оцінками компанії FedEx, обсяг покупок товарів для будинку в 2020 році виріс приблизно на третину. Люди проводять в квартирах і будинках більше часу, ніж будь-коли, займаючись їх облаштуванням. Однозначно сказати які товари поєднує в собі ця ніша не можна. Сюди входить кухонне приладдя, засоби для прибирання, елементи декору — все, що використовується в побуті.

Ключова особливість ніші — її різноманітність. Інтернет-магазин товарів для будинку може зайнятися чимось вузькоспеціалізованим, наприклад продавати світильники, або вибрати загальний напрям, створивши магазин по типу «тисячі дрібниць». Інша особливість в тому, що ніша розрахована на широку аудиторію людей, товари в ній абсолютно різної цінової категорії і проблем з пошуком покупця бути не повинно.

Товари для фітнесу

Через карантинні обмеження фітнес-клуби працюють з перебоями та періодично закриваються, але потреба в заняттях спортом нікуди не зникла — тільки тепер люди займаються вдома. На підтвердження цього, власник Rozetka Владислав Чечоткін заявив, що з початком карантину в 2020 році продажі товарів для фітнесу збільшилися на 250%. 

Звернення голови Rozetka до клієнтів

Головна особливість ніші товарів для фітнесу в тому, що власнику інтернет-магазину бажано бути на «ти» зі спортом. Фітнес — експертна тема і якщо показати своє незнання, то вибагливі клієнти це помітять. Інші труднощі можуть полягати в невеликій кількості постачальників товарів для фітнесу, які працюють по дропшиппінгу. В цьому випадку, може знадобитися склад для зберігання товарів.

Зоотовари

У 2020 році зоотовари стали одними з найбільш затребуваних в інтернет-магазинах по всьому світу. Більш за все покупців цікавить корм, аксесуари та іграшки для улюбленців. А попит на різні сумки та контейнери для перенесення тварин знизився, тому що люди стали рідше подорожувати.

Перевага ніші — у великій кількості постачальників, готових співпрацювати по дропшиппінгу. Зазвичай господарі тварин віддають перевагу одному бренду корма, який постійно купують. Якщо проаналізувати ринок, зрозуміти на який бренд кращий попит і знайти його постачальника — можна відразу ж вийти на аудиторію зацікавлених покупців. Крім того, у інтернет-магазинів зоотоварів широкий асортимент, розрахований на різних тварин, що сприяє пошуку клієнтів.

Висновок

Під час вибору ніші для інтернет-магазину необхідно враховувати її основні особливості, які можуть вплинути на успішність бізнесу, — попит, особистий інтерес, маржинальність, конкуренція і дропшиппінг. Вивчивши ці особливості ми підібрали п’ять кращих ніш для інтернет-магазину:

  • одяг, взуття та аксесуари;

  • медичні товари;

  • товари для будинку;

  • товари для фітнесу;

  • зоотовари.

Обирайте одну з них та запускайте свій інтернет-магазин!

Новий коментар
Оцінка