Ви відкрили свій інтернет-магазин і, природно, задумалися щодо пошукової оптимізації сайту. Потрапити до топу видачі Google — намір будь-якої компанії. І якщо ви поки що нічого не знаєте про SEO, то, швидше за все, зіткнетеся з безліччю міфів. Щоб не витратити бюджет даремно та обрати хорошого підрядника, потрібно розуміти, яка інформація реальна, а яка ні.

Кирило Дубінін, фахівець з пошукового просування у Promodo, відповідає на найактуальніші питання, які хвилюють підприємців, і руйнує найпопулярніші міфи.

Чи правда, що результати від SEO-просування можна побачити лише через 4-6 місяців?

Так, це правда! За умови, що за проект береться фахівець середнього або високого рівня, який вже працював з сайтами у цій ніші, а клієнт володіє достатніми ресурсами для розробки, створення контенту та проведення активностей з посиланнями. У такому випадку набагато вища ймовірність протягом півроку отримати відчутні результати від просування. Однак це майже ідеальні умови, в реальності — не завжди так. Часто розвиток проекту може гальмувати розробка, іноді у клієнта немає штатного програміста, а іноді клієнтські CMS настільки неповороткі, що навіть при наявності свого програміста робота все одно рухається дуже повільно. Тоді до мети можна йти і протягом року.

Терміни SEO-просування залежать від ніші, в якій працює сайт?

Немає однозначної відповіді на це питання, адже кожен сайт знаходиться на певному рівні розвитку в своїй ніші. Говорити про терміни можна лише після аналізу конкретного сегменту ринку. Однак, можна точно сказати, що, незважаючи на великий трафік маркетплейсів, просувати подібний ресурс важко. Він конкурує буквально з усіма: з побутовою технікою, приладами, електронікою, іграшками та іншими категоріями. Також довго та складно розвивати магазини електроніки та побутової техніки. Традиційно ці ніші зайняті великими гравцями з сильними брендами і величезними бюджетами на просування. Це автоматично унеможливлює швидке потрапляння нового гравця до топу за рахунок SEO-оптимізації.

Деякі агентства обіцяють клієнтам вивести сайт до топу за 2 місяці. Це можливо?

Рекомендую вкрай обережно ставитися до підрядників, які гарантують конкретні результати, а не дають прогнози. Аудит і створення перших ТЗ для розробників можуть зайняти до одного місяця. Все залежить від проекту. Два місяці — це терміни просування сайтів до появи фільтра «пінгвін». Тоді можна було закупити 1 000 посилань за тиждень, при цьому абсолютно не важливо, якої якості, і в кінці другого місяця ви виходили до топу за важливими для бізнесу запитами. Зараз все ускладнилося: і алгоритми Google, і рівень підкутості конкурентів. Тобто, поки ми два місяці просуваємо сайт, конкуренти теж не стоять на місці. Якщо все зробити правильно і швидко, можна буде показати зростання позицій, але про досягнення глобальних цілей говорити буде зарано.

Бюджет на SEO впливає на швидкість просування? Якщо ти заплатив втричі більше, ти зможеш вийти до топу втричі швидше?

І так, і ні. Все залежить від типу робіт, які заплановано на цей бюджет. Якщо говорити про створення нових сторінок і контенту на сайті, то так: чим більший бюджет, тим швидше ви зможете розширити семантику і вийти до топу за ключовими запитами. Подібний результат очікує і проект з трафіком від 1 000 000, оскільки додатковий бюджет передбачає залучення додаткових фахівців. Ця схема не завжди працює для аутріч (Прим. ред. Аутріч — покупка посилань не через біржу, а безпосередньо через представників сайту: редактора, адміністратора тощо. Може бути як платним, так і безкоштовним). Припустимо, що конкуренти нарощують по 30 посилань на місяць на нашу цільову категорію. У цій ситуації ми не можемо нарощувати контрольний профіль у геометричній прогресії щомісяця, тому що можна потрапити під фільтр.

Як впливає кількість технічних помилок і «вік» сайту на терміни просування?

Внутрішня оптимізація — фундамент сайту. Чим менше помилок, тим краще. Не можна однозначно відповісти, скільки помилок допустимо, а скільки ні. Помилки можуть відрізнятися за рівнем важливості. На цей показник впливає і розмір сайту. Для сайту з 1 000 000 сторінок відсутність тега title в 10 000 з них — не проблема, а для сайту з двадцятьма тисячами сторінок це може бути причиною стагнації. 

Вік сайту однозначно впливає на просування. Мова не йде про вік домену як такий. Якщо ви купили його 20 років тому, але нічого не робили — у нього не буде авторитету у пошукових систем. Суть в тому, що над сайтом потрібно працювати, вкладати в нього час і кошти. Молодому сайту необхідно набратися «трастовості», обрости якісними посиланнями, поліпшити поведінкові чинники ранжування, щоб почати боротися за топ видачі.

У вас є кейс, коли сайт раніше очікуваного виходив до топу, або випадки, коли ви не отримали очікуваних результатів? З яких причин це сталося?

Так, такі приклади були. Іноді проблеми в ранжуванні пов'язані з внутрішньою оптимізацією. Щоб бути вищим за конкурентів у пошукових системах, сайт повинен мати логічну та зручну структуру для користувача. Важливі з точки зору просування сторінки повинні отримувати достатню кількість внутрішньої ваги та коректні анкори. Бот Google безпроблемно сканує сайт, коли на ньому немає дублів, цільові сторінки оптимізовані та отримують достатню кількість внутрішніх посилань, а контент постійно оновлюється. Це може стати потужним поштовхом для зростання трафіку. Один з наших кейсів: ми прогнозували щомісячне зростання +14%, а отримали +68% за сеансами.

Були й зворотні ситуації, коли через неможливість внести необхідні технічні доопрацювання проекти стояли на місці або мали незначне зростання.

Чи впливає країна на тривалість просування сайту?

Одним з головних чинників ранжування є посилання: їх якість і кількість. Наявність посилальних бірж в Україні та Росії відчутно прискорює цей процес. Але, у зв'язку з останніми оновленнями алгоритмів пошукових систем (особливо Яндексу), неякісні посилальні донори можуть негативно впливати на ранжування сайту. Підходити до покупки посилань потрібно обачно, детально вивчаючи домен. У свою чергу, англомовні проекти під США і Британію вимагають виключно аутріч, що значно уповільнює процес просування.

Які проекти можуть обійтися без SEO-оптимізації? Чому багато підприємців не замислюються про отримання органічного трафіку?

SEO-оптимізація однозначно не підійде бізнесу, якому потрібно результати тут і зараз. Дуже нішевим і маленьким інтернет-магазинам, які за ключовими запитами конкурують з маркетплейсами, теж доведеться поборотися. У такій ситуації краще звернути увагу на контекстну рекламу або інші доступні канали просування. Думаю, що до цього списку також можна віднести лендінги та сайти-візитки.

Всім іншим, хто хоче грати довго та продавати товари на своєму сайті, практично неможливо отримати результати без оптимізації. Завжди знайдуться ті, хто вкладе гроші в отримання безкоштовного трафіку, а ви будете змушені платити за залучення кожного користувача, наприклад, використовуючи інструменти контекстної реклами.

Комментарии