На українському ринку представлено багато служб доставки, і ми вирішили з'ясувати, чим вони відрізняються. Ми, як розробники сайтів, стикаємося з ними тільки під час  створення інтеграцій, тому досвіду використання послуг з доставки замовлень у нас немає. Зате ми співпрацюємо з великою кількістю інтернет-магазинів, які постійно користуються різними службами доставки.

Ми розіслали інтернет-магазинам ​​​​анкету, в якій попросили вказати, якими службами доставки вони користуються і в яких обсягах. А також оцінити знайомі служби за десятибальною шкалою. В результаті, 120 власників інтернет-магазинів розповіли про свій досвід співпраці зі службами доставки. Крім того, ми вивчили можливості служб і порівняли ціни на їхні послуги.

Популярність служб доставки

Служба доставки Нова Пошта очікувано виявилася найпопулярнішою. Нею користуються 97% опитаних, що майже втричі більше, ніж результат її найближчого конкурента — Укрпошти (33%). Найменш популярними виявилися Zruchna (3%) та Делфаст (0,8%).

Лідером за відсотком вантажів, які інтернет-магазини відправляють зі службами доставки, також стала Нова Пошта (64%). Друге місце зайняла Укрпошта з показником 8%. В кінці рейтингу — Автолюкс (0,9%) і Делфаст (0,1%).

На жаль, середня оцінка, яку поставили службам доставки, не відображає реальну ситуацію об'єктивно. Адже на неї впливає кількість оцінок, поставлених компанії, а в нас вона різна. Найвищу оцінку отримала служба доставки Нова Пошта (8,45), її оцінювало 118 опитаних. Найменше поставили службі Делфаст (3,47), але цю оцінку було отримано з 17 відповідей.

Служби доставки України: відгуки

Ми попросили користувачів описати знайомі служби доставки України. Кількість відповідей безпосередньо зв'язана з популярністю служб, тому вони показують ситуацію лише в загальних рисах. Але це реальні коментарі реальних людей, тому ми вирішили їх опублікувати.

Нова Пошта (62 відповіді)

Користувачі відзначили, що Нова Пошта — це:

  • швидка доставка (33 відповіді);
  • висока вартість послуг (28 відповідей);
  • широка мережа відділень (22 відповіді);
  • зручна автоматизація та інтеграція з різними сервісами (9 відповідей).

 ​​​​​Укрпошта (43 відповіді)

Результат опитування показав, що Укрпошту відрізняє:

  • невисока ціна (17 відповідей);
  • повільна доставка (15 відповідей);
  • поганий сервіс (9 відповідей);
  • незручний онлайн-кабінет (2 відповіді).

​​​​​​Інтайм (23 відповіді)

Відгуки клієнтів різноманітні: одні хвалять невисокі ціни (8 відповідей), інші незадоволені незручним розташування відділень (10 відповідей) та необережною доставкою вантажів (5 відповідей).

Міст Експрес (7 відповідей)

Опитані клієнти Міст Експресу скаржаться на недостатню кількість відділень (3 відповіді) і погане обслуговування (3 відповіді), але вони задоволені порівняно невисокими цінами (1 відповідь).

Делівері (9 відповідей)

Клієнти розповіли, що у служби недостатньо відділень (4 відповіді) та бувають проблеми з доставкою вантажів (2 відповіді), але у неї одні з найнижчих цін на ринку (3 відповіді).

Автолюкс (8 відповідей)

Опитаних клієнтів цієї служби не влаштовує невелика кількість відділень (6 відповідей), але вони відзначили відносно низькі ціни (2 відповіді).

Особливості служб доставки

Ми вивчили публічну інформацію про компанії і порівняли її у таблиці.

  Нова Пошта Укрпошта Інтайм Міст Експрес Делівері Делфаст Автолюкс Zruchna
Кількість відділень 2440 більше 12800 645 2578  1800 6 200 3
Терміни доставки по Україні 1-2 дні 1-6 днів 1-2 дні 1-3 дні 1-3 дні декілька годин 1-3 дні 1 день
Наявність мобільного додатку + + + + + + + -
API + + + + + + + +
Програма лояльності + + - - + - + -
Міжнародна доставка + + + + + - + -
Фулфілмент + - + - - - - +
Відправлення декількох товарів на вибір - - + - - - - +
Доставка за часовими інтервалами + - + - + + + +
Перевезення крупногабаритних вантажів + + + + + - + -

Найбільші мережі відділень — в Укрпошти (більше 12800) та Міст Експресу (2578). В кінці рейтингу — служба Делфаст, яка може похвалитися лише шістьма відділеннями, та Zruchna, у якої їх всього три. Делфаст і Zruchna займаються адресною доставкою, тому їм не потрібно багато відділень. І швидкість доставки товарів у них набагато вища, ніж у інших служб (Делфаст доставляє посилки по Києву на електровелосипедах, а Zruchna доставляє замовлення по Києву, Харкову та Дніпру, а також між цими містами). Найдовше везе посилки Укрпошта — 4-6 днів, хоча у неї є експрес-доставка, яка може впоратися за 1-2 дні.

Технологічність і програма лояльності

Служби доставки для інтернет-магазинів достатньо технологічні: у всіх є API і майже у всіх — мобільний додаток (крім Zruchna). Варто було б порівняти їхню технологічність детальніше, але це тема для окремої статті.

Що стосується програм лояльності, то за використання онлайн-сервісів Нової Пошти, компанія нараховує кошти на бонусний рахунок і дарує додаткові дні зберігання вантажів. Укрпошта має програму «Щасливі години» (клієнти можуть відправити посилки зі знижкою 10% з 19.00 до 21.00 у будні дні).

В службі Делівері ви можете накопичувати бали, а потім використовувати їх для оплати послуг з розрахунком 10 балів = 1 грн. А Автолюкс дає можливість обмінювати бали на одноразові знижки та цінні призи.

 ​​​​​Фулфілмент

Ця послуга потрібна інтернет-магазинам, які не хочуть витрачати час на організацію складу та доставки товарів. Служба доставки, яка надає фулфілмент, зберігає, упаковує і доставляє товар, а також надсилає клієнту повідомлення про відправку. Крім того, служба обробляє платежі і переводить кошти на рахунок інтернет-магазину. Такі послуги надають Нова Пошта, Інтайм і Zruchna.

Надсилання декількох товарів на вибір

Ця функція потрібна магазинам, користувачі яких ризикують не вгадати з розміром замовлення. Даючи покупцям можливість вибору, магазини підвищують ймовірність продажу (адже отримавши товар не свого розміру, клієнт може відмовитися від покупки взагалі). А покупці отримують саме той товар, який їм підходить. На жаль, цю послугу надають лише служби доставки для інтернет-магазинів Інтайм і Zruchna.

Доставка за часовими інтервалами

Завдяки цій послузі, клієнт може вибрати часовий інтервал для отримання доставки. Цю функцію впровадили всі служби доставки, крім Укрпошти та Міст Експресу.

Вартість доставки

Вартість доставки — один з найважливіших критеріїв вибору служби. У компаній різні тарифи, які залежать від ваги, габаритів і відстані між пунктами призначення. Нам стало цікаво, з якими компаніями вигідніше відправляти маленькі посилки, а з якими — великі.

Для чистоти експерименту, ми взяли за приклад посилки з однаковими габаритами і вагою. І «відправляли» їх по одному і тому ж маршруту: з Києва до Одеси. Дізнатися точну вартість доставки допомогли калькулятори на сайтах служб.

  Нова Пошта Укрпошта Інтайм Міст Експрес Делівері Делфаст Автолюкс Zruchna

Вага: 0,5 кг
Габарити: 17х12х10
(як смартфон)

40 26 32 52 36 - 27 -

Вага: 10 кг
Габарити: 60х35х29
(як мікрохвильовка)

80 94 94 75 46 - 76 -

Вага: 20 кг
Габарити: 123 x 80 x 37
(як телевізор)

348 123 235,5 975 280 - 340 -

Виявилося, що невеликі вантажі дешевше перевозити службами Укрпошта (26 грн) та Автолюкс (27 грн). Середні — Делівері (46 грн) та Міст Експрес (75 грн). А для великих дешевше використовувати Укрпошту (123 грн) та Інтайм (235,5 грн).

Найдорожче перевозити невеликі вантажі в службах Міст Експрес (52 грн) та Нова Пошта (40 грн). Середні — в службах Укрпошта (94 грн) та Інтайм (94 грн). А за доставку об'ємних вантажів найбільше доведеться заплатити Міст Експресу (975 грн).

Лідер ринку Нова Пошта утримує середні ціни в різних категоріях доставки, що трохи здивувало, адже вона має репутацію служби з завищеними цінами. Також виявилося, що з Укрпоштою, яка відома як найдешевша служба доставки в Україні, порівняно дорого надсилати середні посилки.

Ми не розраховували вартість доставки службами Делфаст і Zruchna, адже вони спеціалізуються на адресній доставці.

Власні кур'єри

Багато компаній активно використовують штатних кур'єрів. 40% опитаних мають власні служби доставки, які розвозять близько 13% замовлень. Клієнти відзначили, що штатних кур'єрів зручно використовувати в межах міста, а для міжміських та міжнародних відправлень вигідніше користуватися службами доставки.

 ​​​​​Розвиток інших служб

Інтернет-магазини залежні від правил, які диктують служби доставки. Рейтинг Нової Пошти дуже високий. Вона практично монополіст у галузі, тому постійно змінює умови користування і підвищує вартість послуг. У неї є серйозний конкурент — Укрпошта, яка провела ребрендинг і почала впроваджувати оновлення. Процес йде повільно, але служба залучає все більше клієнтів. Наприклад, недавно великий інтернет-магазин Rozetka заявив про початок співпраці з Укрпоштою.

Незважаючи на те, що на ринку змагаються два великих гравці, в альтернативних служб достатньо можливостей для розвитку. Ринок великий і конкурентний, тому великі гравці не можуть покрити всі сегменти послуг. Завдяки цьому навіть з'являються нові компанії. Наприклад, недавно відкрилася служба доставки Justin. Вона працюватиме на базах магазинів Fozzy Group і компанії Автолюкс.

Підведемо підсумки

Логістика для інтернет-магазинів в Україні представлена низкою компаній. Кожна з описаних нами служб доставки має як плюси, так і мінуси. Виберіть службу, яка відповідатиме вашим вимогам. Вирішіть, що вам важливіше: ціна, швидкість доставки, розміщення відділень, наявність програми лояльності тощо. Сподіваємося, наша стаття вам у цьому допоможе.

 

Коментарі

Нова Пошта найгірша пошта в Україні: Завжди брудно, не має клімат контролю, грубі робітники, посилки пінають та кидають, сповіщення приходять коли вони вже нажруться за платне зберігання, щоб більше заробити, чеки не віддають

Зачем этот бред..самая худшая - это Новая почта, с манией содрать побольше бабла и не работать. Другие почтовые службы - намного лучше с более разумными ценами.

Подскажите, нормально ли, что Укрпочта доставляет посылки из Китая просто кинув их через забор частного дома. Хотя на посылке есть номер телефона, можно позвонить и предупредить о доставке. А то я пришел домой, открыл ворота, а у меня посреди двора валяется посылка и собака ее охраняет. И все равно что на посылке изображение бокала и там стекло внутри, которое может разбиться после такого. Это сейчас нормальная доставка посылок считается, года 2 назад такого не было

Доброго дня! Додам свій негативний відгук про роботу Meest-Express! Вже неодноразово прошу надати інформацію про причину затримки доставки мого замовлення RO400196317EE в м.Здолбунів, яке з 21 червня 2019 року знаходиться у м.Львів? Ніякої зворотньої реакції не бачу! Поцікавтеся відгуками у інтернету про цю службу!

Закликаю покупців у котрих є мозок та не має зайвих коштів. Не купляти товарів

у торговців котрі для доставки навязують "нову пошту". У котрої уже давно майже найдорожчий серед подібних служб так званий "накладений платіж"! Та й до того ж один з найгірших сервісів обслуговування покупців. Беручи до уваги хоча б те, як свого часу певний керівник відділення цієї структури, без згоди замовника котрий

якраз був покуцем. Та навіть не повідомивши його про скоєне поставив галочки в накладній так аби саме замовник проплатив доставку. Причому в оба боки! хоча тоді доставка мала бути повністю коштом саме продавця

пархачЬ пархинскиЙ, Укр почта переплевывает Новую почту по цене доставки, переслать детский велосипед на 20 колесах сдерают уроды 230 грн!, новая почта не фонтан, но ценник за взрослый велосипед 170 грн.

Воффка, где такие цены? 170 грн за взрослый велосипед? Это он должен быть разобран полностью?

Мне в пятницу пересылали велик - новая почта захотела 1070 отделение-отделение .. да велосипед в сборе "как есть"... но тот же SAT взяли 380 грн., а если бы заказал адресную доставку - получилось бы 540. Обмотали картонкой и доехал в целости и сохранности.

А я скажу то что МЕЕСТ-ЭКСПРЕСС самая некорректно-способная СЛУЖБА !.. Так как, ПОСЫЛКИ идут по ХРЕН-ПОЙМЕШЬ по какой СХЕМЕ

1) Трудно дозвониться;)

2) Просишь у оператора отправлять в одно отделение,а ТЕБЯ не слышать..и шлют по другим отд...

3) ПОЧТОМАТ !!! Извиняюсь за выражение - но какая обезьяна это придумала?...

Был случай,значи з-все сделал правильно- получил ЧЕК , номер ящика.... И пол часа ждал.... ПОКА выйдет ПОСЫЛКА...а Чек,то на руках)))

В статье сравниваются разные виды доставок. Например Делфаст. Это курьерская доставка по городу. Странно, что не упомянули и другие курьерские доставки, например, ipost, который имеет программный функционал, наверное лучше НП и доставляют за час.

Борис Брихтман, мы увидели большой интерес к курьерским службам, поэтому планируем сделать отдельный обзор.

Дякую за статтю.

Щодо доставки Delfast - її і не треба зрівнявати з іншими щодо доставки по ціеі6, тому що, це доставка ВИКЛЮЧНО по м. Києву (можливо міста супутники теж ...). Тому тут ціна як раз норм, так як вони дають певну межу в часі (до 3х год) від точктґи А до точки Б.

Цікаво б було продовжити тему та додати JustIn та Glovo

Anna.Okrasa, Дякуємо, що звернули увагу. Прибрали Делфаст, оскільки рахували вартість з Києва до Одеси.

И по сравнению тарифам вообще не информативно, мое мнение

 

0,5 кг Габариты: 15х13х60 (как смартфон) - согласен что 0,5-1кг самый частый формат груза у большинства интернет магазинов

Но Вы брали в габаритах одну из сторон - 60 см, пока не видел таких смартфонов с длиной 60 см.

Если взять "реальный габариты" для посылки с весом 1 кг ( одежда, обувь, гаджет), картина по тарифам получится совсем иная.

Укрпочта Экспресс - 27-32 грн

Новая почта - 40 грн

и. т. д.

Сергей Петренко, спасибо за комментарий. По самым малым габаритам брали стандартную коробку Новой Почты, смартфон - лишь приблизительное сравнение для понимания.

Darya Taran, Стандартная коробка 1 кг имеет такие габариты

Довжина – 24 см

Ширина – 17 см

Висота – 10 см

 

сайт Новой почты по продаж упаковки - https://nps.novaposhta.ua/

( кстати цены дешевле чем покупать на отделении, если кому то надо)

 

В любом случаи большое спасибо за статью она была интересной и познавательной

Сергей Петренко, спасибо за замечание! Действительно выбрали не самый удачный вариант. Пересчитали стоимость)

Спасибо было интересно, добавить абзац кто насколько готов опускаться по тарифам ( например укрпочта 10% у них стандарт для юрид. лиц., Новая почта зависит от обьема и хуже идут на скидки и т д.).

Сергей Петренко, Совершенно согласен. Н.П. просто обдираловка. В прошлом году заказал телевизор отправитель уперся рогами,что отправка у них только через Н.П телек 50" пришел и содрали 500грн.Мало того даже не дали его проверить. Пришел с флешкой посмотреть видео,фото ,оценить качество товара. Категорически запретили,мол а вдруг у меня на флешке вирус?Так что не вписывается в расчеты Дарьи Таран. Лютой ненависть ненавижу Н.П. но приходится пользоваться из-за отсутствия других почт.

Новий коментар
Оцінка