Серія вебінарів "Автоматизовані стратегії Google Ads. Як домовитися з роботом"

На українському ринку представлено багато служб доставки, і ми вирішили з'ясувати, чим вони відрізняються. Ми, як розробники сайтів, стикаємося з ними тільки під час  створення інтеграцій, тому досвіду використання послуг з доставки замовлень у нас немає. Зате ми співпрацюємо з великою кількістю інтернет-магазинів, які постійно користуються різними службами доставки.

Ми розіслали інтернет-магазинам ​​​​анкету, в якій попросили вказати, якими службами доставки вони користуються і в яких обсягах. А також оцінити знайомі служби за десятибальною шкалою. В результаті, 120 власників інтернет-магазинів розповіли про свій досвід співпраці зі службами доставки. Крім того, ми вивчили можливості служб і порівняли ціни на їхні послуги.

Популярність служб доставки

Служба доставки Нова Пошта очікувано виявилася найпопулярнішою. Нею користуються 97% опитаних, що майже втричі більше, ніж результат її найближчого конкурента — Укрпошти (33%). Найменш популярними виявилися Zruchna (3%) та Делфаст (0,8%).

Лідером за відсотком вантажів, які інтернет-магазини відправляють зі службами доставки, також стала Нова Пошта (64%). Друге місце зайняла Укрпошта з показником 8%. В кінці рейтингу — Автолюкс (0,9%) і Делфаст (0,1%).

На жаль, середня оцінка, яку поставили службам доставки, не відображає реальну ситуацію об'єктивно. Адже на неї впливає кількість оцінок, поставлених компанії, а в нас вона різна. Найвищу оцінку отримала служба доставки Нова Пошта (8,45), її оцінювало 118 опитаних. Найменше поставили службі Делфаст (3,47), але цю оцінку було отримано з 17 відповідей.

Служби доставки України: відгуки

Ми попросили користувачів описати знайомі служби доставки України. Кількість відповідей безпосередньо зв'язана з популярністю служб, тому вони показують ситуацію лише в загальних рисах. Але це реальні коментарі реальних людей, тому ми вирішили їх опублікувати.

Нова Пошта (62 відповіді)

Користувачі відзначили, що Нова Пошта — це:

  • швидка доставка (33 відповіді);
  • висока вартість послуг (28 відповідей);
  • широка мережа відділень (22 відповіді);
  • зручна автоматизація та інтеграція з різними сервісами (9 відповідей).

 ​​​​​Укрпошта (43 відповіді)

Результат опитування показав, що Укрпошту відрізняє:

  • невисока ціна (17 відповідей);
  • повільна доставка (15 відповідей);
  • поганий сервіс (9 відповідей);
  • незручний онлайн-кабінет (2 відповіді).

​​​​​​Інтайм (23 відповіді)

Відгуки клієнтів різноманітні: одні хвалять невисокі ціни (8 відповідей), інші незадоволені незручним розташування відділень (10 відповідей) та необережною доставкою вантажів (5 відповідей).

Міст Експрес (7 відповідей)

Опитані клієнти Міст Експресу скаржаться на недостатню кількість відділень (3 відповіді) і погане обслуговування (3 відповіді), але вони задоволені порівняно невисокими цінами (1 відповідь).

Делівері (9 відповідей)

Клієнти розповіли, що у служби недостатньо відділень (4 відповіді) та бувають проблеми з доставкою вантажів (2 відповіді), але у неї одні з найнижчих цін на ринку (3 відповіді).

Автолюкс (8 відповідей)

Опитаних клієнтів цієї служби не влаштовує невелика кількість відділень (6 відповідей), але вони відзначили відносно низькі ціни (2 відповіді).

Особливості служб доставки

Ми вивчили публічну інформацію про компанії і порівняли її у таблиці.

  Нова Пошта Укрпошта Інтайм Міст Експрес Делівері Делфаст Автолюкс Zruchna
Кількість відділень 2440 більше 12800 645 2578  1800 6 200 3
Терміни доставки по Україні 1-2 дні 1-6 днів 1-2 дні 1-3 дні 1-3 дні декілька годин 1-3 дні 1 день
Наявність мобільного додатку + + + + + + + -
API + + + + + + + +
Програма лояльності + + - - + - + -
Міжнародна доставка + + + + + - + -
Фулфілмент + - + - - - - +
Відправлення декількох товарів на вибір - - + - - - - +
Доставка за часовими інтервалами + - + - + + + +
Перевезення крупногабаритних вантажів + + + + + - + -

Найбільші мережі відділень — в Укрпошти (більше 12800) та Міст Експресу (2578). В кінці рейтингу — служба Делфаст, яка може похвалитися лише шістьма відділеннями, та Zruchna, у якої їх всього три. Делфаст і Zruchna займаються адресною доставкою, тому їм не потрібно багато відділень. І швидкість доставки товарів у них набагато вища, ніж у інших служб (Делфаст доставляє посилки по Києву на електровелосипедах, а Zruchna доставляє замовлення по Києву, Харкову та Дніпру, а також між цими містами). Найдовше везе посилки Укрпошта — 4-6 днів, хоча у неї є експрес-доставка, яка може впоратися за 1-2 дні.

Технологічність і програма лояльності

Служби доставки для інтернет-магазинів достатньо технологічні: у всіх є API і майже у всіх — мобільний додаток (крім Zruchna). Варто було б порівняти їхню технологічність детальніше, але це тема для окремої статті.

Що стосується програм лояльності, то за використання онлайн-сервісів Нової Пошти, компанія нараховує кошти на бонусний рахунок і дарує додаткові дні зберігання вантажів. Укрпошта має програму «Щасливі години» (клієнти можуть відправити посилки зі знижкою 10% з 19.00 до 21.00 у будні дні).

В службі Делівері ви можете накопичувати бали, а потім використовувати їх для оплати послуг з розрахунком 10 балів = 1 грн. А Автолюкс дає можливість обмінювати бали на одноразові знижки та цінні призи.

 ​​​​​Фулфілмент

Ця послуга потрібна інтернет-магазинам, які не хочуть витрачати час на організацію складу та доставки товарів. Служба доставки, яка надає фулфілмент, зберігає, упаковує і доставляє товар, а також надсилає клієнту повідомлення про відправку. Крім того, служба обробляє платежі і переводить кошти на рахунок інтернет-магазину. Такі послуги надають Нова Пошта, Інтайм і Zruchna.

Надсилання декількох товарів на вибір

Ця функція потрібна магазинам, користувачі яких ризикують не вгадати з розміром замовлення. Даючи покупцям можливість вибору, магазини підвищують ймовірність продажу (адже отримавши товар не свого розміру, клієнт може відмовитися від покупки взагалі). А покупці отримують саме той товар, який їм підходить. На жаль, цю послугу надають лише служби доставки для інтернет-магазинів Інтайм і Zruchna.

Доставка за часовими інтервалами

Завдяки цій послузі, клієнт може вибрати часовий інтервал для отримання доставки. Цю функцію впровадили всі служби доставки, крім Укрпошти та Міст Експресу.

Вартість доставки

Вартість доставки — один з найважливіших критеріїв вибору служби. У компаній різні тарифи, які залежать від ваги, габаритів і відстані між пунктами призначення. Нам стало цікаво, з якими компаніями вигідніше відправляти маленькі посилки, а з якими — великі.

Для чистоти експерименту, ми взяли за приклад посилки з однаковими габаритами і вагою. І «відправляли» їх по одному і тому ж маршруту: з Києва до Одеси. Дізнатися точну вартість доставки допомогли калькулятори на сайтах служб.

  Нова Пошта Укрпошта Інтайм Міст Експрес Делівері Делфаст Автолюкс Zruchna

Вага: 0,5 кг
Габарити: 17х12х10
(як смартфон)

40 26 32 52 36 - 27 -

Вага: 10 кг
Габарити: 60х35х29
(як мікрохвильовка)

80 94 94 75 46 - 76 -

Вага: 20 кг
Габарити: 123 x 80 x 37
(як телевізор)

348 123 235,5 975 280 - 340 -

Виявилося, що невеликі вантажі дешевше перевозити службами Укрпошта (26 грн) та Автолюкс (27 грн). Середні — Делівері (46 грн) та Міст Експрес (75 грн). А для великих дешевше використовувати Укрпошту (123 грн) та Інтайм (235,5 грн).

Найдорожче перевозити невеликі вантажі в службах Міст Експрес (52 грн) та Нова Пошта (40 грн). Середні — в службах Укрпошта (94 грн) та Інтайм (94 грн). А за доставку об'ємних вантажів найбільше доведеться заплатити Міст Експресу (975 грн).

Лідер ринку Нова Пошта утримує середні ціни в різних категоріях доставки, що трохи здивувало, адже вона має репутацію служби з завищеними цінами. Також виявилося, що з Укрпоштою, яка відома як найдешевша служба доставки в Україні, порівняно дорого надсилати середні посилки.

Ми не розраховували вартість доставки службами Делфаст і Zruchna, адже вони спеціалізуються на адресній доставці.

Власні кур'єри

Багато компаній активно використовують штатних кур'єрів. 40% опитаних мають власні служби доставки, які розвозять близько 13% замовлень. Клієнти відзначили, що штатних кур'єрів зручно використовувати в межах міста, а для міжміських та міжнародних відправлень вигідніше користуватися службами доставки.

 ​​​​​Розвиток інших служб

Інтернет-магазини залежні від правил, які диктують служби доставки. Рейтинг Нової Пошти дуже високий. Вона практично монополіст у галузі, тому постійно змінює умови користування і підвищує вартість послуг. У неї є серйозний конкурент — Укрпошта, яка провела ребрендинг і почала впроваджувати оновлення. Процес йде повільно, але служба залучає все більше клієнтів. Наприклад, недавно великий інтернет-магазин Rozetka заявив про початок співпраці з Укрпоштою.

Незважаючи на те, що на ринку змагаються два великих гравці, в альтернативних служб достатньо можливостей для розвитку. Ринок великий і конкурентний, тому великі гравці не можуть покрити всі сегменти послуг. Завдяки цьому навіть з'являються нові компанії. Наприклад, недавно відкрилася служба доставки Justin. Вона працюватиме на базах магазинів Fozzy Group і компанії Автолюкс.

Підведемо підсумки

Логістика для інтернет-магазинів в Україні представлена низкою компаній. Кожна з описаних нами служб доставки має як плюси, так і мінуси. Виберіть службу, яка відповідатиме вашим вимогам. Вирішіть, що вам важливіше: ціна, швидкість доставки, розміщення відділень, наявність програми лояльності тощо. Сподіваємося, наша стаття вам у цьому допоможе.

 

Комментарии