Розповідаємо вам про дев'ять кроків, які потрібно здійснити, щоб створити свій інтернет-магазин. Стаття допоможе вам сформувати свій план дій і отримати корисні поради для майбутнього підприємця.
Процес створення інтернет магазину не назвати простим. Людина, яка зовсім незнайома з e-commerce, може зіштовхнутися з синдромом чистого листа. Коли багато чого потрібно зробити, але не знаєш як і з чого почати. Якщо це про вас і ви хочете продавати інтернеті, то вам стане у пригоді наша стаття.
Створення інтернет-магазину складається з дев’ятьох основних кроків.
-
Вибір товарної ніші і напрямку діяльності.
-
Визначення бюджету.
-
Вивчення інструментів для створення сайту інтернет-магазину.
-
Вибір дизайну.
-
Розробка сайту.
-
Наповнення сайту товарами і контентом.
-
Підключення інтеграції та додаткових інструментів.
-
Фінальне тестування.
-
Підключення домену і хостингу.
Далі ми розкажемо детально про етапи розробки інтернет магазину, що допоможе вам сформувати план створення власного бізнесу в інтернеті.
Вибір товарної ніші і напрямку діяльності
Від відповідей на питання «Що я хочу продавати?» та «Як я хочу продавати?» залежать всі подальші кроки зі створення магазину. Не знаючи, яка загальна ідея вашого бізнесу, які товари ви будете продавати, яку цільову аудиторію плануєте мати — ви не будете знати який інтернет-магазин вам потрібний. Саме тому вибір ніші настільки важливий і ми присвятили окрему статтю тому, як вибрати нішу для інтернет-магазину.
Наприклад, якщо ви плануєте продавати цифрові товари, як онлайн-курси, то для цього потрібен окремий набір функцій. Так само свої технічні можливості знадобляться для гуртової торгівлі. Для кращого розуміння вивчіть інтернет-магазини в тих нішах, які вас цікавлять. Це дозволить отримати уявлення про те, який сайт ви маєте створити та реалізувати наступні етапи створення інтернет магазину.
Визначення бюджету
Заздалегідь точно сказати скільки грошей знадобиться на створення власного інтернет-магазину складно, адже на це впливає багато змінних. Зокрема на бюджет впливає:
-
закуповуєте товар або працюєте за схемою дропшипінг;
-
орендуєте приміщення складу або зберігаєте товар вдома;
-
наймаєте працівників або працюєте самостійно;
-
використовуєте готове рішення, створюєте самописний сайт або на CMS;
-
запускаєте просування самостійно або за допомогою агенцій.
В залежності від цих факторів бюджет може змінюватися. Наприклад, якщо створювати сайт з нуля або на CMS, то він може стати головною статтею витрат. А якщо використати готове рішення та продавати через дропшипінг, то найбільше ви будете витрачати на просування. Детальніше про те, скільки коштує відкрити інтернет-магазин читайте в нашому матеріалі.
Вивчення інструментів для створення сайту інтернет-магазину
Як ми вже згадували раніше, існують три основних інструменти для створення сайту інтернет-магазину:
-
самописний сайт, коли розробники використовують фреймворки і мову програмування, щоб створити веб-ресурс;
-
створення за допомогою CMS, коли розробники з різних модулів збирають сайт;
-
використання готового рішення, коли розробка непотрібна і сайт майже відразу готовий до застосування.
Кожен підхід має свої переваги та мінуси, але щодо деяких з них вже утворився консенсус. Наприклад, самописні сайти майже ніхто не використовує, тому що це дуже дорого і складно. Зазвичай для запуску інтернет-магазину використовують CMS або хмарні платформи, що надають готові рішення.
Як показує досвід підприємців, створити сайт самостійно на CMS досить складно, тому потрібно звертатися до розробників. Це суттєво збільшує бюджет. На хмарних платформах технічні навички непотрібні, все вже готове, але впроваджувати кастомні рішення зазвичай заборонено. Для того, щоб дізнатися як створити сайт з нуля читайте нашу статтю. Там ми у деталях описали весь процес створення сайту та розповіли про різні підходи до розробки.
Вибір дизайну
Дизайн інтернет-магазину – це значно більше, ніж просто зовнішній вигляд сайту. Дизайн має безпосередній вплив на продажі, тому що від нього залежить швидкість роботи сайту, навігація, зручність оформлення замовлення тощо. Самостійно розробити дизайн без відповідних навичок майже неможливо і недоцільно. Адже зараз користувачам пропонуються готові рішення – дизайни сайтів, які вже розроблені професіоналами. Вони створені, як для CMS, так і хмарних платформ. Все, що треба зробити – вибрати варіант дизайну і налаштувати його під себе.
Однак навіть тут існують певні нюанси. Для повноцінного оформлення сайту потрібно мати якісні банери, зображення товарів, підібрати кольорову гаму і бути впевненими, що дизайн не буде заважати нормальному використанню функцій інтернет-магазину. Наприклад, важливо, щоб сайт однаково гарно відображався на різних девайсах. Тому, по-перше, потрібно, щоб шаблон дизайну, який надає майданчик, був якісним, по-друге – правильно його налаштувати. Для того, щоб вам було легше це зробити – ми написали статтю про помилки в дизайні інтернет-магазинів.
Розробка сайту
Яким буде цей етап залежить від того, який шлях створення сайту ви обрали. Якщо хочете самописний сайт, то розробка буде тривалою і складною. Вам доведеться сформувати ТЗ для розробників і контролювати процес виконання. Створення самописного сайту може тривати місяцями.
На CMS процес буде дещо схожим, але трохи швидшим, адже розробники використовують вже готові модулі та шаблони. Сама розробка може тривати до місяця, але часто повноцінний запуск сайту відтягує необхідність доробок. Така необхідність виникає періодично навіть після старту роботи інтернет-магазину.
На хмарній платформі розробки сайту взагалі немає – користувач отримує доступ до нього відразу після заявки на створення. Всі функції вже готові і сайт потрібно лише налаштувати. Дехто встигає це зробити навіть за час тестового періоду, який надає платформа. Доробки на хмарних платформах не передбачені, тому час запуску сайту максимально швидкий.
Наповнення сайту товарами і контентом
Для перетворення готового сайту на інтернет-магазин – його необхідно наповнити товарами. Ви маєте створити каталог товарів, який буде поділений на категорії та, можливо, підкатегорії для зручного вивчення асортименту. Також вам потрібно карточки товарів — від якості заповнення може залежати конверсія у продажі. Ви маєте підготувати гарні фото товарів, які будуть яскраво показувати продукт зі всіх сторін, створити детальні описи та заповнити характеристики товарів. Без цього розраховувати на те, що покупці стануть у вас щось купувати не варто.
Крім товарів на сайті інтернет-магазину є й інший контент. Це інформаційні сторінки, які допомагають клієнтам більше дізнатися про бізнес, умови покупки тощо. Їхнє заповнення обов’язкове, тому що без них покупець не дізнається, наприклад, чи можна повернути товар або як зв’язатися з продавцем. Від цього отримає користь не лише клієнт, а й ви — продавець. Чим більше корисної інформації буде на сайті, тим менше питань потенційний покупець поставить магазину та ви зекономите свій час на відповіді. Дізнавайтеся з нашої статті які сторінки мають бути на сайті інтернет-магазину.
Підключення інтеграцій та додаткових інструментів
Інтеграції — це спосіб розширити можливості інтернет-магазину, покращити якість обслуговування та управління бізнесом. Без деяких інтеграцій взагалі складно уявити роботу сучасного інтернет-магазину. Наприклад, з сервісами онлайн-оплати та доставки. Без них клієнти не зможуть спокійно та автоматично оформити замовлення.
Так само інтеграції потрібні власнику магазину. Серед них інтеграції з сервісами аналітики, як Google Analytics і Google Search Console. Вони будуть збирати показники сайту, відслідковувати поведінку аудиторії і давати інсайти щодо роботи інтернет-магазину. Для початку підключіть до сайту основні інтеграції, більшість з яких безкоштовна, а вже потім ви зрозумієте які додаткові інструменти вам потрібні.
Фінальне тестування
Перед запуском інтернет-магазину сайт варто протестувати. Сайт інтернет-магазину дуже складний, в ньому закладено багато елементів і процесів. Тому ви маєте бути впевненими, що все буде працювати справно та клієнти будуть задоволені. Для зручності можна створити чек-лист того, що ви повинні протестувати. Тестування інтернет-магазину може складатися з перевірки:
-
коректності дизайну на різних приладах і браузерах;
-
відображення банерів;
-
пошуку по сайту;
-
фільтрів в каталозі товару;
-
можливості оформлення замовлення;
-
роботи інтеграцій;
-
правильної передачі даних в системи аналітики та інше.
Для тестування можна залучити своїх знайомих чи друзів. Запропонуйте їм скористуватися інтернет-магазином і знайти недоліки в роботі.
Підключення домену і хостингу
Хостинг — це сервер, на якому розміщується сайт і зберігаються його дані. Зазвичай майданчики для створення інтернет-магазину надають хостинг і користувачам не треба цим займатися. Домен — це адреса сайту в інтернеті, за якою користувачі заходять на нього. Як правило, домен відповідає назві інтернет-магазину, щоб у аудиторії утворювалася асоціація. Домен має купити власник сайту у спеціальної компанії — реєстраторів доменного імені. Після чого домен підключається до веб-ресурсу самостійно або за допомогою техпідтримки платформи. Після того сайт, як буде підключений до хостингу і домену — інтернет-магазин готовий до повноцінного використання.
Висновок
Тепер ви знаєте, що вам потрібно зробити для того, щоб почати продавати в інтернеті. Хочете створити інтернет-магазин? Залишайте заявку на нашому сайті. Завдяки Хорошоп свій інтернет-магазин запустили більше 9 000 підприємців з різних країн. Ми пропонуємо готове рішення для запуску сучасного сайту і надаємо повну технічну підтримку. Після заявки ви отримаєте 7 днів безкоштовного тестового періоду та запевнитесь в наших можливостях.