Чи можна успішно продавати меблі в інтернеті? У новій статті розповідаємо як зробити інтернет-магазин ефективним і розбираємо найпоширеніші помилки українських меблевих інтернет-магазинів.
Який інтернет-магазин меблів можна вважати ідеальним? Мабуть, ви уявили елегантний дизайн, гармонійні кольори та стильні меблі. Ви частково праві, але це лише невелика частина успіху. Головне при створенні інтернет-магазину меблів — зосередитись на зручності для відвідувачів та менеджерів. У цій статті ми розкажемо, як це зробити.
Перш ніж говорити про створення інтернет-магазину меблів, розберемося, чи потрібен він взагалі. Офлайн-магазин дає можливість оглянути товар і відчути його на дотик, розміщується у популярних місцях, а також дає можливість порадитися з консультантом.
Але інтернет-магазин має низку переваг: асортимент, не обмежений площею магазину, зручний пошук, відсутність витрат на оренду та додатковий персонал, а також зручність для користувачів, які не хочуть втомлювати себе тривалими походами по магазинах.
Поговоримо про те, як використовувати ці переваги, щоб зробити інтернет-магазин меблів ефективним.
Фокус на невеликому асортименті
Через те, що на сайті немає обмежень щодо кількості товарів, виникає спокуса охопити все і відразу. Щоб у відвідувача була можливість обрати найкращий товар, а продажі інтернет-магазину збільшувались.
Однак початківцям так робити не варто. Краще зосередитися на невеликому асортименті і докласти максимум зусиль, щоб мав гарний вигляд на сайті. Зробити якісні фото та відео, скласти хороший опис, налаштувати рекламні кампанії тощо.
Після отримання перших результатів, переходьте до тестування конверсії. Можливо, ви знайдете способи вдосконалити сторінки товарів і збільшити продажі. І лише після цього можна задуматися про розширення асортименту. Хоча в деяких випадках краще зупинитися на одній категорії і позиціонувати себе, наприклад, як "кращий інтернет-магазин з продажу стільців".
Інтернет-магазин Papatya пропонує невеликий асортимент - всього 6 категорій товарів.
До того ж, чим більший у покупця вибір, тим довше він прийматиме рішення: переглядати товари, порівнювати, сумніватися. Можливо, навіть піде з сайту, втомившись від нескінченного потоку товарів.
Хороший дизайн не нав'язливий
В деяких інтернет-магазинах люблять "прикрашати" сайт різнокольоровими елементами та деталями. Мабуть, власники думають, що таким чином акцентують увагу відвідувача на важливих функціях. Але на практиці це не зовсім так.
Меблі (хороші меблі) самі по собі є зразком дизайнерського мистецтва. Тому візуальне оформлення сайту має бути максимально непомітним. Його головне завдання — підкреслити товар і акцентувати на ньому увагу відвідувача.
Відмовтесь від барвистих кольорів та кричущих банерів. Краще обрати м'які пастельні відтінки (в ідеалі — білий колір) з одним яскравим акцентом.
Приклад дизайну, який “кричить” на відвідувача сайту. До того ж, декількома голосами відразу.
Приклад хорошого мінімалістичного дизайну - магазин меблів від українських дизайнерів Dnkfromua.
Зручний вибір товарів
Меблі можна розділити на кілька категорій: за призначенням, за видом, за виробником тощо. Щоб не заплутати відвідувача, варто продумати логічну структуру каталогу товарів, яка допоможе легко знайти необхідне.
Ось хороший приклад того, як можна ускладнити процес підбору потрібного товару. Заходимо в один з інтернет-магазинів меблів і бачимо такі категорії.
Наприклад, я хочу купити ліжко. Для цього підходять відразу дві категорії: спальня та ліжка. Яка потрібна мені?
Заходимо в категорію "Спальня".
Всередині знаходимо категорію "Ліжка" і переходимо туди.
Тут знову низка категорій. І не зовсім зрозуміло, що робити, якщо я хочу одночасно і двоспальне, і дерев'яне ліжко. Такий підхід ускладнює процес вибору товару і з кожним кліком знижує конверсію.
Нижче приклад зручної та зрозумілої структури каталогу магазину Ikea. Аналогічний пошук ліжка тут проходить за кілька кліків. І це незважаючи на величезний асортимент.
Логічна та простора структура інтернет-магазину Ikea
Вибір потрібних опцій
У меблів є низка властивостей, які покупець підбирає індивідуально. Серед них: колір, тип матеріалу, розмір тощо. Зручний підбір таких опцій важливо передбачити заздалегідь, щоб покупець не витрачав на це зайвого часу.
Приклад того, як реалізовано вибір розміру в одному з меблевих інтернет-магазинів.
Ціни вказано просто в таблиці. Не можна покласти до корзини стіл вибраного розміру і дізнатися кінцеву вартість.
Для замовлення покупцеві потрібно або вказувати в коментарях розміри столу, або дзвонити менеджерові. Для зручності покупців і економії часу менеджерів, краще передбачити вибір розміру та інших опцій до того, як товар потрапить до кошика.
Ось приклад хорошої реалізації цієї опції. При виборі розміру ціна на товар відразу перераховується, тому його можна буде покласти до кошика без будь-яких уточнень.
Приклад зручної реалізації опції “Вибір розміру”
Інший приклад — вибір типу матеріалу та кольору. Стандартне рішення для багатьох інтернет-магазинів — додати всі існуючі типи матеріалів і кольорів на сайт списком чи таблицею.
Вибір кольорів і матеріалів дійсно великий, але не зовсім зрозуміло, як диван виглядатиме в реальності.
І тут діє майже те саме правило, що і з асортиментом. Велика кількість кольорів, багато з яких неймовірно схожі, лише ускладнює проблему вибору.
Ще одна досить поширена проблема — деякі інтернет-магазини не розміщують типи тканин і кольору на самому сайті. Замість цього дають посилання на сайт виробника, де їх можна подивитися. Це незручно для покупця, адже йому потрібно розбиратися, де знаходяться типи тканин і чим вони відрізняються. Плюс потрібно запам'ятовувати тип і колір, щоб вказати їх при замовленні. Це знижує конверсію.
Нижче вдалий приклад реалізації опції вибору тканини і кольору. Обраний колір переноситься на диван, щоб було зрозуміло, як меблі виглядатимуть в реальності. Звісно, це не найпростіший варіант. Треба перефарбовувати кожен диван у графічному редакторі і завантажувати фотографії на сайт. Це може зайняти багато часу. Однак результат того вартий.
Вибір кольору зрозумілий і зручний, вміщується на одну сторінку і показує результат вибору.
Більше якісного контенту
Якісний і унікальний контент виконує одразу дві функції: сприяє просуванню інтернет-магазину і допомагає зробити вибір. Корисним прийомом для меблевого інтернет-магазину є фотографії в інтер'єрі. Вони допомагають уявити, як меблі впишуться в приміщення, та оцінити їх розміри.
Наприклад, один і той же стіл може по-різному виглядати на двох фотографіях.
В першому випадку, стіл виглядає більш дешево і не викликає бажання здійснити покупку.
Пов'язані товари
Пов'язані товари - очевидний і простий спосіб збільшення середнього чеку. Але ми помітили, що меблеві магазини майже не користуються цим прийомом. Максимум з того, що вдалося знайти в українських інтернет-магазинах, — знижки на матраци при покупці ліжка.
Причина цього — складна настройка. Адже підбирати комплекти потрібно вручну: за стилем, кольором тощо. Однак навіть з величезним асортиментом це можливо. Адже витрачений час повернеться збільшенням продажів.
При такому підході відразу виникає бажання купити додаткові товари або хоча б повернутися до них у майбутньому.
Зрозумілі умови доставки
Доставка меблів має багато нюансів: відсутність фіксованої ціни, залежність від габаритів, підйом на поверх тощо. Тому умови доставки краще описати якомога простіше, щоб після покупки клієнт не був прикро здивованим. Багато українських інтернет-магазинів меблів вирішують цю проблему кардинально — роблять безкоштовну доставку. Звісно, її вартість закладається у ціну кожного товару, але це залишається поза увагою покупця. Тому умови доставки виглядають простими та зрозумілими.
Ще варто подбати про інтеграцію зі службами доставки. Вона спрощує процес оформлення замовлення та його обробку. Грамотна інтеграція — це не просто можливість вибору складу в своєму місті. Наприклад, у Хорошопі є інтеграція з Новою Поштою, яка автоматично формує готову накладну. А значить — відразу розраховує вартість і дозволяє менеджерам відстежувати статус доставки прямо в адмінці сайту.
Надання розстрочки та кредитів
Не всі можуть собі дозволити придбати меблі одним платежем. Тому покупка меблів у кредит стає все більш популярною опцією. Щоб не втрачати клієнтів, пропишіть на сайті умови надання розстрочки і кредиту. Для спрощення процесу, можна інтегрувати різні сервіси, які допомагають оформляти кредит і розстрочку.
Шоурум
Не всі переваги меблів можна оцінити на фотографіях, навіть якщо вони дуже якісні. На допомогу прийде шоурум. Шоурум — це майже офлайн-магазин, але більш доступний і з набагато меншими вимогами. Він відрізняється від магазину тим, що не вимагає розташування в людних місцях. Плюс його площа може бути меншою, ніж у звичайного магазину, адже ви можете виставляти в ньому лише найпопулярніші товари. Тому він обійдеться набагато дешевше.
Цікаве рішення запропонував інтернет-магазин меблів Pufetto. У них є послуга — безкоштовне таксі до шоуруму.
Це зручно і знижує кількість клієнтів, що сумніваються. Тому це чудовий маркетинговий хід. Після того, як ви зробили людям щось хороше, їм стає складніше відмовитися від покупки.
Безумовно, це не всі складові успіху інтернет-магазину меблів. Однак, запровадивши їх у свій магазин, ви зможете побачити позитивний результат і збільшення продажів.
Якщо у вас залишилися питання або є власні ідеї щодо покращення ефективності інтернет-магазину, пишіть їх у коментарях. Будемо раді почути вашу думку.