- Чому ви вирішили створити інтернет-магазин?
- Які інвестиції знадобилися на стартовому етапі?
- Як проходив процес створення сайту і чи були якісь труднощі?
- Скільки людей було в команді на момент створення і скільки зараз?
- Як автоматизуєте внутрішні процеси?
- Які канали просування використовуєте і наскільки вони ефективні?
- Яка конверсія і що ви робите для покращення цього показника?
- Чи росте проект?
- З якими труднощами стикаєтесь найчастіше і як їх вирішуєте?
- Як плануєте розвиватись?
- Що порадите молодим підприємцям?
Власник інтернет-магазину “Сундучок” Сергій Компанець розповів про труднощі під час створення інтернет-магазину, просування та успіхи проекту.
Власник інтернет-магазину Сундучок Сергій Компанець розповів про труднощі під час створення інтернет-магазину, просування та успіхи проекту.
Чому ви вирішили створити інтернет-магазин?
Мене довго не покидала думка щодо відкриття власної справи. Обдумавши різні варіанти і послідовно відкинувши все, на що не вистачало грошей, я вирішив створити магазин дитячого одягу. Спочатку хотів відкрити офлайн магазин, але витрати на оренду приміщення у хорошому місці виявились непідйомними. Тому прийняв рішення створити інтернет-магазин. Хоча і не врахував важливу деталь — витрати на просування магазину. На початку шляху я знав про це занадто мало.
Які інвестиції знадобилися на стартовому етапі?
Тоді орієнтовна вартість створення інтернет-магазину була близько 1000 у.о. Після того як промоніторив ринок і сходив на кілька зустрічей, зупинив свій вибір на студії, яка розробила сайт для мого знайомого. Зараз я розумію, що ціна розробки була трохи завищеною, але тоді мене все влаштовувало. Крім цього, знадобилося вкласти 3000 у.о в закупівлю товару.
Як проходив процес створення сайту і чи були якісь труднощі?
Першу версію інтернет-магазину було розроблено на OpenCart. Через брак досвіду, я взяв те, що мені продали. Розробка проходила довго і болісно. Перший варіант магазину не прижився, довелося робити все заново. Всього для запуску знадобилося близько 5-6 місяців. Це невиправдано довго.
Пізніше ми дізналися, наскільки важко працювати з платформою, яка не пристосована для SEO. Майже все довелося допрацьовувати вручну: ЛЗУ, шаблони метатегів, фільтри, багатомовність, мобільну версію тощо. На ці доробки ми витратили в декілька разів більше, ніж на створення інтернет-магазину. Як я потім дізнався, у Хорошопі все це вже є, тому доробляти нічого не треба.
Згодом ми вирішили, що варто змінити платформу на щось більш функціональне і заточене під комерцію. Спочатку придивлялися до 1С-Бітрікс, я навіть кілька разів ходив на їх семінари і слухав, наскільки крута у них система. Можливо, це правда, але перейти на Бітрікс я так і не встиг, адже дізнався про Хорошоп.
Після тестування демо-версії, ми вирішили для початку створити невеликий нішевий магазинчик на базі одного з розділів основного сайту. Вибрали пакет «Старт» за 10000 грн., наповнили магазин товарами і вже через 2-3 тижні з моменту передачі авансу магазин було запущено.
Ми вирішили просувати магазин власними силами, не залучаючи SEO-фахівців. І заодно перевірити, чи дійсно Хорошоп настільки зручний для просування, як про це говорять. Ми створили контент, поставили метатеги, придбали 5-6 посилань і трохи попрацювали в напрямку крауд-маркетингу. Ми запустилися зовсім недавно, але вже зараз магазин демонструє позитивну динаміку росту.
Після такого вдалого експерименту, вирішили переводити і основний магазин на Хорошоп. Але цього разу придбали пакет «Супер». Зараз проводимо фінальні налаштування і починаємо оптимізацію. Переїзд трохи порушив структуру сайту, тому необхідно все проаналізувати і проставити редиректи.
Скільки людей було в команді на момент створення і скільки зараз?
Проект запускало 2 людей, з часом вийшли на оптимальне число співробітників - 4. Я відповідаю за технічні питання, стратегію і розвиток, двоє людей займаються наповненням сайту та обробкою замовлень, а кур'єр розвозить товар клієнтам.
Як автоматизуєте внутрішні процеси?
Поки що вдається впоратись без особливої автоматизації, адже кількість вхідних заявок дозволяє обробляти замовлення вручну, за допомогою таблиць Excel. Налаштування сторонніх сервісів і їх інтеграція з сайтом планується в майбутньому, але поки що є нагальніші проблеми.
Які канали просування використовуєте і наскільки вони ефективні?
Спочатку ми робили акцент на SEO та рекламі в AdWords, і вони досі залишилися основними каналами продажів. Якщо з органічним пошуком не завжди все добре, то з рекламою проблем не виникає. За час роботи накопичився особистий досвід у рекламних кампаніях, додатково допомогли спеціалізовані курси. Згодом підключили прайс-агрегатор Hotline, який теж приносить свою частку прибутку.
Яндекс Директ чомусь «не пішов», аналітика показує збитковість рекламних кампаній. Кілька місяців оптимізації і налаштувань були безрезультатними, тому через Директ рекламу не пускали. А після введення санкцій проти Яндексу відмовилися від цього каналу зовсім.
Яка конверсія і що ви робите для покращення цього показника?
Конверсія коливається в межах 1-1,5%, що за оцінками деяких фахівців досить непогано, хоча дехто вважає, що цього мало. Після переходу на Хорошоп, конверсія зросла до 2,2%, що радує. Ми постійно працюємо над збільшенням цього показника: спрощуємо процедуру замовлення товару, «дотискаємо» клієнта через ремаркетинг, допрацьовуємо елементи дизайну.
Чи росте проект?
В середньому, за рік проект виростає вдвічі. Не можу сказати, що це рекордні показники зростання, але хоч якісь кроки в розвитку ми робимо правильно, незважаючи на всі помилки.
З якими труднощами стикаєтесь найчастіше і як їх вирішуєте?
Одна із найбільших проблем — знайти хороших фахівців для виконання завдань. Майже з початку створення магазину ми намагаємося вибрати надійну SEO-компанію. На жаль, наші пошуки досі не завершились. Більшість компаній прагнуть скоріше вибити бюджет на 4-5 місяців, а потім будь що буде. Деякі навіть не можуть нормально пояснити, що збираються робити з сайтом. Більшість відповідей зводиться до «будемо робити щось важливе, а ви головне вчасно перераховуйте гроші». Сумно, коли звертаєшся до відомих компаній і отримуєш таку відповідь.
Як плануєте розвиватись?
Плануємо розширити асортимент магазину новими розділами і відкрити офлайн платформу, щоб підвищити стресостійкість бізнесу і трохи зменшити залежність від інтернет-продажів. Звичайно, це стратегічні плани, найближча перспектива — налагодження внутрішніх процесів і збільшення продажів.
Що порадите молодим підприємцям?
Перед створенням власної справи, розберіться у напрямі своєї майбутньої діяльності. Прочитайте все, що можна знайти за цією тематикою. Від помилок це вас не вбереже, але дозволить мінімізувати збитки. Якщо необхідно придбати «основні фонди», чи то сайт, чи машинка для заварювання кави, купуйте відразу хорошу річ. Не варто економити на фундаменті власного бізнесу.
Якби на старті я одразу створив магазин на хорошій комерційній платформі, то витрати на доопрацювання і просування були б в кілька разів меншими, а річний приріст доходів — більшим.