Безкоштовний вебінар "Як збільшити прибуток інтернет-магазину за допомогою веб-аналітики"

Створення інтернет-магазину — наступний крок у розвитку майже будь-якого бізнесу з продажу товарів. Сучасні тенденції все більше підштовхують до цього. Якщо в 2012 році обсяг e-commerce ринку в Україні становив 12,7 млрд грн, то в 2016 виріс до 39. Хоча основою цих продажів все ж є побутова техніка та електроніка. Тому, перш ніж обговорювати створення ювелірного інтернет-магазину, поглянемо на цифри.

Чи продаються ювелірні вироби в інтернеті?

Купівля ювелірних виробів — досить відповідальний процес. Прикраси коштують дорого, тому покупцеві хочеться бути на 100% впевненим у якості товару і його зовнішньому вигляді.

Ювелірні прикраси продаються в інтернеті гірше, ніж інші товари. Для порівняння: серед всіх продажів ювелірних виробів, онлайн-продажі займають всього 6%. Наприклад, онлайн-продажі електроніки і побутової техніки займають 50-80%.

Однак не варто відмовлятися від створення ювелірного інтернет-магазину. Ринок онлайн-продажів ювелірних виробів показує стабільне зростання. Ще кілька років тому онлайн-продажі ювелірних виробів у США становили всього 4,5%, а сьогодні вже 6%. Що стосується України, то конкуренція серед ювелірних інтернет-магазинів невелика і явних лідерів немає. Тому при правильному підході можна вийти на хороші позиції і зайняти свою частину ринку.

Інтернет-магазин ювелірних виробів виконує функцію онлайн-каталогу, в якому відвідувач може розглянути всі варіанти, порівняти різні товари та вибрати необхідний. А потім прийти за покупкою в звичайний магазин.

Однак не всі інтернет-магазини настільки ефективні, наскільки могли б бути. Деякі приваблюють приємним і зручним оформленням, інші — відштовхують великою кількістю кольорів і заплутаною структурою. Ми проаналізували десятки українських ювелірних інтернет-магазинів і підготували кілька рекомендацій, які допоможуть зробити сайт зручнішим і збільшити продажі.

Візуальне оформлення

Хороший дизайн повинен бути непомітним. Краще використовувати не більше 2-3 кольорів, які підкреслять товар, а не відволікатимуть увагу на себе. Наприклад, сайт відомого українського виробника КЮЗ оформлений максимально просто. При цьому виглядає якісно і дорого.

дизайн ювелирного интернет-магазина

Протилежний приклад — «привіт із 90-х». Яскраві кольори та різноманіття елементів відтягують увагу від товару.

дизайн интернет-магазина ювелирных украшений

Як це не парадоксально, аляповатий дизайн зробити набагато простіше. Мінімалістичність набагато складніша у виконанні та вимагає більше дизайнерського досвіду й умінь.

Підбір товарів

Важливо продумати логічну і зручну структуру каталогу. Особливо якщо в ювелірному інтернет-магазині представлено широкий асортимент. Головна мета створення каталогу — допомогти відвідувачу знайти потрібний товар при мінімальній кількості кліків.

Наприклад, на тому ж сайті КЮЗ досить нелогічно реалізовано структуру каталогу. Розподіл на категорії зроблено у вигляді фільтрів, які завжди залишаються зліва, навіть якщо відвідувач вже вибрав потрібну категорію. Це заважає користуватися реальними фільтрами, які розташовано нижче.

дизайн интернет-магазина украшений

Нижче приклад логічної та зрозумілої структури. Розподіл на категорії знаходиться зверху, а всі необхідні фільтри — збоку.

дизайн сайта по продаже ювелирных изделий

Вибір потрібних опцій

Крім стандартних фільтрів за типом матеріалу, каменем і кольором, у ювелірних виробів є специфічний параметр — розмір. Деякі сайти роблять для однакових каблучок різного розміру окремі картки, щоб кожен розмір каблучки відображався як окремий товар. В результаті отримуємо багато товарів з однаковими фото, які відрізняються лише згадуванням розміру в назві.

создание ювелирного интернет-магазина

До того ж, якщо зайти в картку товару, інші розміри каблучки не відображаються.

карточка товара в ювелирном интернет-магазине

Через це відвідувач, який потрапив на картку товару з пошуку або за прямим посиланням, не побачить доступні розміри і покине сайт.

Хороший приклад — можливість відфільтрувати товари і побачити лише ті, які є в потрібному розмірі. І навіть якщо відвідувач не скористався фільтром, потім він зможе вибрати розмір на сторінці товару.

разработка интернет-магазина ювелирных изделий

разработка интернет-магазина украшений

Контент

Ювелірні вироби складаються з різних деталей. Тому важливо робити фотографії великими і якісними, щоб відвідувач зміг розглянути кожну дрібницю. Особливість візуалізації ювелірних виробів в тому, що всі елементи товару повинні бути в фокусі. Для цього робиться серія фото з одного ракурсу, але з різною фокусною відстанню. Потім всі ці фото склеюються в одне. Таким чином, може вистачити навіть однієї фотографії, на якій чітко відображено всі деталі.

создание контента для ювелирного интернет-магазина

Важливо робити фотографії максимально реалістичними. Не намагайтеся прикрасити їх для залучення покупців, адже це збільшить відсоток людей, які відмовляться від замовлення. Фото сформувало враження, що товар був світлішим, яскравішим, більшим чи меншим, а розчаровуватися неприємно.

Не варто прагнути зробити якомога більше фотографій. Краще витратити час і ресурси на одне або кілька дуже якісних фото. Саме так робить більшість ювелірних інтернет-бутиків.

Ще один тип фото, який допоможе збільшити конверсію, — фото на моделі. Воно допомагає оцінити товар «вживу», побачити його масштаб.

создание контента для магазина украшений

Зважаючи на те, що ювелірні вироби часто дарують, варто розмістити на сайті фото подарункової упаковки і продумати нюанси доставки.

создание ювелирного интернет-магазина

Хороший, але недооцінений на сьогодні інструмент, — огляд 360. Майже ніхто з українських компаній його не використовує, тому він стане чудовою конкурентною перевагою. Аналог такого огляду — відео. У ньому можна показати товар і розповісти про нього, що теж підвищить ймовірність покупки.

продвижение интернет-магазина ювелирных изделий

Поганий приклад роботи з контентом — неуважне ставлення до фотографій або повна їх відсутність.

контент для ювелирного интернет-магазина

Пов'язані товари та знижки на комплекти

Збільшити середній чек можна завдяки пов'язаним товарам і знижкам на комплекти. У випадку з ювелірними виробами це досить просто, адже деякі товари випускаються в одній колекції. Тим більше, функція «Пов'язані товари» доступна майже в кожному движку для інтернет-магазинів, і її легко можна автоматизувати.

допродажи в ювелирном интернет-магазине

Робота з сумнівами

Низький відсоток онлайн-продажів ювелірних виробів пов'язаний з великою кількістю сумнівів щодо якості товару, його відповідності фотографіям тощо. Для боротьби з сумнівами є кілька хороших прийомів.

1. Запропонуйте покупцеві доставити йому кілька товарів.

Не всі знають свій точний розмір. Запропонуйте привезти кілька моделей. Якщо покупець ніяк не може вибрати між декількома товарами, дайте можливість подивитися на них вживу і вибрати найкращий.

2. Можливість повернення покупки.

Законодавство України дає можливість повернути лише ювелірні вироби з браком, тому гарантія повернення від інтернет-магазину стане значною конкурентною перевагою. Покупець зможе бути впевненим, що не витратить свої гроші на товар, який йому не підходить. І за повторною покупкою він, швидше за все, повернеться саме до вас.

Безумовно, для інтернет-магазину це додаткові витрати. Однак, якщо в вашому магазині більше 10 замовлень на день, ці вкладення обов'язково окупляться і збільшать кількість здійснених покупок. Наявність цих послуг на сайті може позбавити нерішучих покупців від останніх сумнівів.

Повторні покупки

Існує така метрика як вартість залучення клієнта. В інтернет-магазині вона не обов'язково повинна бути меншою, ніж сума першого продажу. Наприклад, якщо на залучення одного клієнта ви витратили 10 доларів, а з першої покупки отримали всього 5, це не означає, що реклама себе не окупила.

Вийти в плюс можна за допомогою повторних продажів. Це нормальна практика для інтернет-магазину. Щоб забезпечити повторні продажі, потрібно активно взаємодіяти з клієнтом. Для цього є декілька механізмів:

  • накопичувальні знижки, бонуси, купони;
  • соціальні мережі;
  • розсилки.

Важливо не лише безпосередньо продавати, але і ділитися цікавим контентом в соціальних мережах і розсилці. Наприклад, знімати огляди, розповідати історії, писати статті з ідеями для подарунків, розповідати про тренди сезону тощо. Намагайтеся вибудовувати відносини з клієнтами і розказувати їм про корисні речі. Цим ви підвищуєте лояльність до бренду і забезпечуєте повторні продажі.

Оформлення замовлення

Форма замовлення повинна бути компактною і містити мінімальну кількість полів. Це правило актуальне для всіх форм, з якими взаємодіє користувач.

Нижче приклад невдалої форми оформлення замовлення. Вона містить три кроки, в кожному з яких декілька полів для заповнення.

дизайн формы заказа в интернет-магазине

дизайн формы заказа в интернет-магазине

Деякі з цих полів дійсно необхідні, але для оформлення замовлення не обов'язково знати стать покупця або реєструвати його на сайті. Вікно «Підтвердження замовлення» в більшості інтернет-магазинів взагалі відсутнє, тому останній крок покупець може просто не помітити.

З точки зору інтернет-магазину, краще отримати не зовсім коректно оформлене замовлення, ніж не отримати ніякого. А уточнити деталі можна по телефону.

Всі найнеобхідніші поля можна помістити на одну сторінку, щоб форма не здавалася громіздкою, але містила все необхідне.

дизайн формы заказа

Шоурум

Це той фінальний крок, який допоможе нерішучим клієнтам придбати товар. Роль шоуруму може виконувати і офлайн-магазин, хоча це не обов'язково. Шоурум — більш бюджетне рішення, адже він не вимагає настільки великих інвестицій як звичайний магазин. Його площа і кількість співробітників можуть бути меншими, місце розташування — менш популярним. У шоурумі не обов'язково виставляти весь асортимент. Можна привезти лише найпопулярніші товари або підвозити прикраси за запитом покупців.

Хороший приклад використання шоуруму як маркетингового інструменту — інтернет-магазин меблів Pufetto. Вони пропонують оплатити таксі тим, хто захоче відвідати їх шоурум. Про це ми писали в статті про створення інтернет-магазину меблів.

Просування

Не існує чіткої відповіді на питання, який спосіб просування інтернет-магазину найбільш ефективний. Інтернет-маркетинг — це сукупність і взаємодія декількох інструментів. І чим дорожчий товар, тим більше взаємодій з клієнтом знадобиться для прийняття рішення про покупку. А для відстеження ефективності існують спеціальні інструменти. Наприклад, безкоштовний сервіс Google Analytics.

Розглянемо найпопулярніші способи просування.

SEO

Багато нових інтернет-магазинів займаються пошуковим просуванням самостійно. Це доречно на етапі старту, адже допомагає вивчити ази SEO і ефективніше контролювати роботу майбутніх підрядників. Коли ж інтернет-магазин починає рости, для активного просування краще найняти виконавців. Однак варто бути готовим до того, що SEO, на відміну від контекстної реклами, не дає миттєвих результатів. Щоб побачити ефект від пошукового просування, знадобиться від 3 до 6 місяців.

Контент-маркетинг

Раніше робота над контентом полягала лише в написанні статей з ключовими словами, якість яких не завжди була високою. Сьогодні цього недостатньо. Користувачі реагують лише на цінний унікальний контент: цікаві історії, красиві фотографії, корисні статті тощо.

Завдання контенту — побудова тривалих відносин з клієнтами, а не миттєва покупка. Навіть якщо відвідувач вашого сайту поки що не хоче купувати ювелірні вироби, завдяки цінному контенту він запам'ятає вас і повернеться на сайт, коли таке бажання виникне.

Соціальні мережі

Робота в соцмережах — це також контент-маркетинг, тільки тексти тут коротші та емоційніші. Основний акцент варто робити на красивих якісних фотографіях ювелірних виробів. Також можна розповідати про акції, проводити конкурси, давати поради щодо стилю та багато іншого. Чого точно не потрібно робити — накручувати лайки і підписників. Це не дасть позитивного ефекту, лише забере гроші і час .

Висновок

Кожен із цих пунктів може здатися дрібницею. Однак саме з таких дрібниць і складається успішний інтернет-магазин. А комплексне впровадження цих порад збільшить конверсію в 2-3 рази.

Якщо у вас залишилися питання або потрібна консультація щодо створення ювелірного інтернет-магазину, пишіть у коментарях. Ми із задоволенням допоможемо.

Комментарии