Досягти успіху в інтернет-торгівлі складніше, ніж здається на перший погляд. Знайти постачальника і виставити товар на полиці інтернет-магазину для успіху недостатньо. Автоматизація процесів, контент сайту і його просування означають не менше, ніж привабливі ціни. На що обов'язково варто звернути увагу перед запуском інтернет-магазину? Матеріал підготовлено для порталу delo.ua.

Правильний вибір ніші

Конкурувати з метрами інтернет-бізнесу буде непросто, тому ідеальний варіант — знайти нішу, в якій у новачка буде максимум переваг. Уявіть, що ви відкриваєте точку продажів на заповненій магазинами вулиці. Чим вона буде відрізнятися від конкурентів?

Намагайтеся продавати унікальні товари, які мало хто продає і на які може бути попит. Любіть вашу нішу, розбирайтеся в ній краще, ніж інші. Створіть простіший і зручніший сайт, ніж у ваших конкурентів. Додайте трохи маркетингових фішок. Запустіть комплексні пропозиції на зразок захисного скла в подарунок до смартфону або послуг з установки куплених запчастин.

А щоб повернути покупців до магазину, пропонуйте їм сертифікат на знижку для наступного замовлення. І дбайте про зручність клієнтів. Наприклад, продаючи одяг або взуття, привозьте їм кілька розмірів на вибір.

Розумний підхід до фінансів

Поширена фінансова помилка новачків — надто великі вкладення в інтернет-магазин. Не вкладайте у створення інтернет магазину тисячі доларів, краще візьміть за основу готове якісне і недороге рішення. Це дозволить запустити магазин швидко і з мінімальними витратами. А втілювати власні задуми щодо дизайну краще після набуття досвіду — на цей випадок відразу вибирайте платформу, яка дозволить вносити індивідуальні доопрацювання в дизайн і функції.

Самостійне наповнення сайту

Підприємці часто довіряють наповнення розробникам ресурсу. Запам'ятайте раз і назавжди: скільки б ви не пояснювали специфіку товару виконавцю, на сайті все одно будуть помилки і неточності. Тому сайт краще наповнювати не підряднику, а людині, яка добре розбирається в асортименті, розуміє всі властивості і відмінності товарів, тобто розбирається у питаннях, на які не звертають увагу підрядники.

Це правило діє і для інших завдань. На початковому етапі все краще робити одній людині, щоб розібратися у процесах і освоїти всі нюанси. Коли проект виросте, можна делегувати частину функцій і найняти контент-менеджера, менеджера з обробки замовлень, пакувальника замовлень, маркетолога та інших.

Автоматизація всіх процесів

З отриманням перших замовлень виникає потреба в оптимізації всіх процесів. Наприклад, обробка замовлень вимагає безлічі рутинних дій: уточнення деталей, узгодження оплати, способу, часу і місця доставки. Товар потрібно знайти на складі або замовити у постачальника, упакувати і передати в службу доставки. Більшість цих операцій піддаються автоматизації за допомогою спеціального програмного забезпечення. Наприклад, документи для служб доставки вже давно можна формувати автоматично, використовуючи інформацію, яку клієнт вказав при оформленні, а не заповнювати її заново вручну.

Програмне забезпечення допоможе і в оцінці показників бізнесу: роботи співробітників, роботи зі складом і постачальниками, кількості повернень тощо. Функції складського обліку, ведення бухгалтерії, звітів з продажу та доходів давно вже реалізовані в спеціальному ПО.

Єдине, що не вдасться автоматизувати, — це підтримка користувачів. Продумайте заздалегідь, хто буде консультувати клієнтів, як буде проходити процедура повернення товару тощо.

Якісне просування сайту

Безкоштовної реклами не буває. Навіть якщо підприємець не платить за просування, то, швидше за все, витрачає на нього багато особистого часу і платить не грошима, а людським ресурсом.

Способи просування працюють по-різному в залежності від того, що продає магазин. Для оптимального вибору доведеться випробувати максимум варіантів, проаналізувавши їхню ефективність. Не загубитися у великому обсязі завдань допоможе мінімальний маркетинговий план.

Щоб сайт відображався у перших рядках пошукових систем, потрібно займатися пошуковим просуванням. Досягти мети простіше магазинам, у яких не багато конкурентів, наприклад, з продажу хірургічного обладнання. В цьому випадку для просування вам вистачить базового рівня знань і навичок в SEO.

Підрядники знадобляться тим магазинам, у яких багато сильних конкурентів. Швидше за все, вони вкладають у пошукове просування хороші бюджети, і самостійна робота новачка обернеться втратою кількох місяців. Конкурентна боротьба — поле, на якому допомагає перемогти знання дрібних нюансів. А базовий рівень знань допоможе контролювати роботу підрядників.

Те ж стосується і платних оголошень у пошуковій видачі — контекстної реклами. Пошукові системи проводять безкоштовні семінари для рекламодавців. Рекомендуємо відвідати такі семінари, почати налаштовувати таку рекламу самостійно, щоб перевірити її ефективність. А потім — звертатися до професійних консультантів, які за відсоток від бюджету допоможуть вам досягти більшої ефективності.

Як канал для продажів можна використовувати і соціальні мережі, в яких можна залучати потенційних покупців цікавими якісними текстами і фото. Тут можна вибирати аудиторію платної реклами за віком, статтю, місцем проживання, родом діяльності та інтересами. Так простіше вийти на покупців, яким буде цікавий товар. Наступний рівень просування у соціальних мережах — ремаркетинг або показ реклами відвідувачам, які вже були на сайті. Наприклад, нагадування про ті товари, якими вони цікавилися.

Коли база покупців досягне сотні, можна підключити email-розсилки про новинки та акційні товари. Однак сам інструмент можна і потрібно використовувати з появи перших клієнтів, налаштувавши тригерні розсилки, які відправляють покупцеві повідомлення після певних його дій. Для товарів з обмеженим терміном використання, наприклад, контактних лінз, підійдуть нагадування про те, що прийшов час їх оновити. Можна запропонувати невелику знижку. Схожі тригери можна придумати для будь-яких товарів щоденного використання.

Аналіз результатів

Важлива складова успіху — це аналіз результатів роботи магазину, і, в першу чергу, — результатів реклами та маркетингу. Він зводиться до таких стандартним метрик:

  • вартість залучення клієнта — скільки в середньому ви витрачаєте на те, щоб привести в магазин одного покупця і переконати його зробити покупку, враховуючи всі рекламні канали;
  • конверсія — відсоток відвідувачів, які оформили замовлення у вашому магазині;
  • покинуті кошики — скільки замовлень не доведено до завершення;
  • середній чек — середня сума одного замовлення;
  • підсумкова цінність клієнта — скільки грошей ви отримуєте за період життя вашого клієнта.

Навчитися рахувати ці метрики — завдання не просте, але вам доведеться це зробити, якщо ви ставите перед собою серйозні цілі.

Ці метрики можна використовувати для оцінки кожного конкретного рекламного каналу, а також оцінки роботи всього магазину в цілому. Після цього залишається лише шукати шляхи поліпшення кожного показника.

Комментарии