Платформа Хорошоп з 2014 року допомагає створювати інтернет магазини, тому ми знаємо, які запитання і труднощі виникають у підприємців-початківців. Базуючись на своєму досвіді, ми створили інструкцію, яка допоможе відкрити інтернет-магазин з нуля і не пропустити жоден з важливих кроків.

Крок 1. Створення бізнес-плану

Щоб оцінити перспективи інтернет-магазину і вдало їх реалізувати, важливо на папері прописати всі особливості роботи. Під час створення бізнес-плану ви задумаєтеся над питаннями, на які в звичайному ритмі ні у кого не вистачає часу. Бізнес-план інтернет магазину потрібен, щоб:

  • поставити перед собою реалістичні цілі, наприклад, отримати до кінця року 500 продажів;

  • проаналізувати перспективність обраної ніші;

  • вивчити головних конкурентів у галузі і зрозуміти, у чому ваша унікальна торгова пропозиція;

  • визначити стартовий капітал і прописати, на що ви його витратите;

  • описати труднощі, які можуть виникнути у інтернет-магазину, та шляхи їх вирішення.

Крок 2. Вибір ніші

Важливо правильно вибрати нішу для інтернет магазину, і ті підприємці, які вважають вибір тематики другорядним завданням, глибоко помиляються. Робота з цікавою для вас тематикою, яка при цьому ще й приносить постійний прибуток, дуже відрізняється від продажів нудних виробів.

Є кілька критеріїв, які дозволять зрозуміти, що вибір ніші правильний.

  1. Ви готові працювати нехай з меншим прибутком, але саме в цій ніші. Це свідчить про вашу захопленість і допоможе протриматися, якщо у бізнесу буде криза.

  2. У ніші є перспективи для розширення. Наприклад, якщо ви почали з взуття для жінок, в подальшому до асортименту можна додати позиції для чоловіків і дітей.

  3. Ви проаналізували основних конкурентів і знаєте, в чому ваша перевага. Це може бути експертне консультування при виборі товарів, низькі ціни, акційні пропозиції тощо.

Якщо ви ще не визначилися з нішею, і готові взятися за один з хітів продажів, можете скористатися статистикою спеціалізованих сервісів або дослідженнями великих гравців. Google Trends показує, що в 2019 році користувачі найчастіше шукали iPhone 11, автокрісла, IQOS, вентилятори, електросамокати та міні-кондиціонери. А дослідження Evo.Business — що найпопулярнішими пропозиціями на маркетплейсах були одяг і взуття, електроніка, косметика, парфуми тощо.

Крок 3. Визначення цінового сегменту товару

На початку бізнесу не вийде охопити нішу повністю. Тому важливо визначитися, в якому з її сегментів ви працюватимете — у дешевому, середньому чи дорогому. Різні цінові сегменти відрізняються:

  • цільовою аудиторією — наприклад, дорогі вироби найчастіше можуть собі дозволити підприємці або люди, які часто подорожують;

  • месседжами в рекламних оголошеннях, які на них спрацюють  — в дешевому сегменті можна робити акцент на знижки, в дорогому — на преміальність і ексклюзивність;

  • часом ухвалення рішення про покупку — дешеві пропозиції часто купують імпульсивно, а до дорогих довго придивляються.

Крок 4. Пошук надійних постачальників

Це дуже важливе завдання і один із стовпів, на яких будується успіх інтернет-магазину. Від правильного вибору постачальника безпосередньо залежить:

  • якість товарів, які ви плануєте продавати;

  • широта асортименту;

  • регулярність поставок;

  • можливість домовитися про додаткові поставки;

  • можливість отримати пільгові ціни на періоди розпродажів.

Щоб знайти постачальника товару для інтернет-магазину, потрібно моніторити видачу Google, спеціалізовані каталоги та сервіси спільних закупівель, а також відвідувати тематичні виставки. Якщо ви не хочете орендувати склад і робити оптові закупівлі, але вам важливий широкий асортимент товарів, можете використовувати дропшипінг або фулфілмент.

Під час переговорів з постачальниками уточніть:

  • чи надають вони всі потрібні офіційні документи на продукцію;

  • яка мінімальна партія закупівлі;

  • як вони доставляють оплачені вироби;

  • хто займається ремонтом або заміною при гарантійних випадках;

  • чи надасть постачальник описи та фотографії виробів.

Від усіх цих моментів залежить ефективність вашого подальшого співробітництва.

Крок 5. Створення портрету цільової аудиторії

Цільова аудиторія — це люди, які зацікавлені у вашому продукті або інформації про нього. Саме вони мають побачити ваші рекламні пропозиції. У 2013 році Burger King запустив рекламу дієтичної картоплі фрі, але вона провалилася через те, що середній відвідувач фастфуду не турбувався про здорове харчування. В результаті, через непродуманий портрет цільової аудиторії компанії довелося скасувати випуск картоплі, у виробництво та просування якої було вкладено значні суми.

Наприклад, якщо ви знаєте, що середній клієнт вашого інтернет-магазину — молода жінка 23-30 років з вищою освітою, яка живе в Києві та планує весілля, ви зможете:

  • робити точніший таргетинг;

  • прописувати ефективніші меседжі;

  • зрозуміти тригери для впливу на клієнта;

  • визначити головні канали для просування.

tselevaya-auditoria

Також потрібно враховувати вид цільової аудиторії. Їх декілька:

  • основна аудиторія — люди, які приймають рішення про покупку, наприклад, наречені під час вибору весільного плаття;

  • непряма аудиторія — люди, які мають відношення до покупки, наприклад, їхні мами, які дають поради або оплачують покупку;

  • широка аудиторія — всі наречені, які шукають весільну сукню;

  • вузька аудиторія — наречені, які шукають біле плаття А-силуету з мереживом на подолі.

Для кожної з них варто прописати окремий меседж, щоб отримати максимум конверсій.

Крок 6. Створення бренду та реєстрація домену

Власний бренд — це інвестиція, яка не скоро окупиться, але якщо його розвивати, в майбутньому він приноситиме магазину результати без особливих зусиль. Добре розвинений бренд мотивує користувача зробити вибір на вашу користь. Адже це не лише слоган, логотип, брендбук та назва інтернет-магазину Це асоціації, які виникають в думках клієнтів, коли вони думають про вашу компанію. Щоб вона залишала позитивне враження, потрібно бути клієнтоорієнтованими, яскраво транслювати цінності компанії та вкладатися в її впізнаваність.

Для цього потрібно активно займатися контент-маркетингом: вести блог, писати статті для ЗМІ, робити інформативні розсилки. Все це допоможе тримати ім'я компанії на слуху й залишатися затребуваними серед клієнтів.

brend

Також необхідно зареєструвати доменне ім'я, без якого інтернет-магазин не зможе почати свою роботу. Це адреса сайту, яка висвічується в адресному рядку браузера і яка, в ідеалі, містить назву інтернет-магазину.

domen

Крок 7. Створюємо сайт для майбутнього інтернет-магазину

Коли ви визначилися з галуззю для торгівлі та продумали особливості бренду, можна зайнятися створенням інтернет-магазину. Щоб отримати власний сайт на Хорошопі, на формі нижче введіть свою пошту й натисніть на кнопку «Створити інтернет магазин».

У Хорошопі ви маєте можливість безкоштовно протестувати інтернет-магазин протягом 14 днів, щоб переконатися у його можливостях. Якщо ви ще не визначилися, де відкривати сайт, можете почитати порівняння Хорошопу з OpenCart, WooCommerce, Bitrix, Prom та Shopify.

Крок 8. Юридичне оформлення

Щоб законно займатися інтернет-торгівлею, власнику інтернет-магазину потрібно:

  • зареєструватися як приватний підприємець або юридична особа в Єдиному державному реєстрі;

  • стати на облік у податковій інспекції та соціальних фондах;

  • відкрити банківський рахунок;

  • щомісяця платити податки.

Якщо офіційно не зареєструвати підприємство, ви порушите закон, і можете бути оштрафовані на суму від 17 до 34 тис гривень з конфіскацією. Також майте на увазі, що з 1 жовтня 2020 року всі інтернет-магазини повинні використовувати касові апарати й видавати клієнтам фіскальні чеки.

Читайте докладніше в статті як зареєструвати інтернет магазин в Україні.

Крок 9. Наповнення сайту товарами

На платформі Хорошоп робота з товарами не займе занадто багато часу. Ми подбали, щоб цей процес був максимально швидким і зручним.

Щоб завантажити товари на сайт, можна скористатися імпортом з Excel. Ви можете зібрати в одному файлі Excel інформацію з різних джерел, а потім масово імпортувати її до інтернет-магазину. Таку таблицю легко і швидко редагувати. Варіант з імпортом з Excel також можна використовувати під час міграції на Хорошоп з іншої платформи, якщо на ній є можливість експорту в Excel.

export_excel

Також контент можна додавати іншими способами:

  • вручну — якщо товарів мало і дані про них потрібно брати в різних документах або на різних сайтах;

  • використовуючи імпорт з xml — це дуже зручно, якщо необхідно вивантажити контент з Prom.ua;

  • використовуючи API — інтеграції Хорошопу з різними CRM-системами на кшталт retailCRM, 1С, Bitrix24 і ТОРГСОФТ дозволяють зробити швидкий імпорт.

Крім того, фотографії можна завантажувати в інтернет-магазин зі свого комп'ютера. Більше про наповнення сайту дивіться у нашому вебінарі.

Крок 10. Вибір, установка та настройка способів оплати й доставки

Щоб не втратити потенційного покупця, який не знайшов зручного способу отримати або оплатити замовлення, рекомендуємо підключити всі можливі способи доставки та оплати. З платформою Хорошоп це просто. Для максимальної зручності наших клієнтів і їх покупців ми зробили можливість їхнього підключення за декілька кліків. Користувачі можуть вибрати:

  • служби доставки Нова Пошта, Укрпошта, Автолюкс, Інтайм, Делівері;

  • варіанти доставки кур'єром, самовивіз з відділення або самовивезення з магазину;

  • відділення служби доставки, на якому їм зручно отримати замовлення.

У власників сайтів є можливість налаштовувати варіанти оплати доставки, будь це фіксована сума, оплата за тарифами перевізника або безкоштовна доставка від певної суми замовлення.

Також клієнтам доступні всі популярні способи оплати:

  • безготівковий розрахунок — онлайн-оплата кредитною карткою (LiqPay, WayforPay, Portmone), через Приват24 або PayPal;

  • оплата готівкою — на відділенні через накладений платіж, кур'єру під час доставки або під час самовивозу з магазину.

Крок 11. Залучення покупців

Власнику інтернет-магазину необхідно активно займатися його просуванням. Стильний і зручний інтернет-магазин — це дуже важливо, але в ньому не буде сенсу, якщо користувачі про нього не дізнаються. Деякі канали просування можна підключати відразу після створення сайту.

Вивантаження на маркетплейси (Prom.ua, Rozetka тощо)

Великі майданчики на зразок Prom.ua та Rozetka привертають багато клієнтів, тому розміщені на них пропозиції гарантовано знайдуть своїх покупців.

Хорошоп полегшив співпрацю з відомими маркетплейсами. Наприклад, для вивантаження товарів на Prom можна автоматично генерувати фід, а з торгівлею на Розетці ще простіше, адже інтернет-магазинами на Хорошопі займається окремий менеджер, який допомагає з проходженням модерації.

Також Хорошоп дозволяє генерувати фіди для прайсагрегаторів Hotline і Price.ua.

Соціальні мережі (Facebook та Instagram)

Інтернет-магазину важливо бути представленим у соціальних мережах. Це дозволить зібрати в одному місці лояльних і потенційних клієнтів, частіше комунікувати з ними, а також розповідати про останні новини. Але головне, що соцмережі — це додаткова вітрина, яка може приносити продажі. Наприклад, в Instagram можна публікувати фотографії та описи товарів, які можна придбати в особистих повідомленнях.

facebook_ads

Також у соцмережах можна запускати таргетовану рекламу та робити ремаркетинг. Товари в Facebook і Instagram можна вивантажувати за допомогою спеціального фіда, який можна згенерувати за декілька кліків. Ніяких спеціальних знань для цього не потрібно.

remarketing

SEO

Органічна видача Google — один з найстабільніших джерел якісних лідів для інтернет-магазину. Цей канал дозволяє конкурувати з великими гравцями за низькочастотними запитами і не вимагає плати за кожен клік. Мінуси SEO в тому, що перші результати з'являться лише після декількох місяців активної оптимізації, і що це недешеве задоволення.

Фахівці Хорошопу в один момент втомилися від величезної кількості запитів щодо оптимізації інтернет-магазинів і вирішили внести основні SEO-настройки до базової версії платформи. Це дозволяє розробникам зосередитися на інших завданнях, а користувачам — заощадити час і гроші, які вони б витратили на первинну оптимізацію.

  1. Інтернет-магазини технічно оптимізовано — не потрібно платити студіям за аудит.

  2. Є мобільна версія за тією ж адресою, що і десктопна. Вона просто необхідна в епоху mobile-first index.

  3. Розроблено систему фільтрації товарів у категоріях, яка дозволить охопити весь обсяг семантики для кожної з категорій.

  4. Тонко продумано систему управління краулінговим бюджетом, яка дозволить швидко проіндексувати всі корисні сторінки.

Контекстна реклама Google

Оголошення вгорі пошукової видачі з позначкою «Реклама» дозволяють інтернет-магазину потрапити до поля зору користувача відразу після того, як він ввів пошуковий запит.

Контекстна реклама буде ефективною, якщо користувачі переходитимуть з неї на стильний зручний сайт з нормальною швидкістю завантаження сторінок і мобільною версією. Крім того, важливо мати можливість генерувати файл з товарними оголошеннями за декілька кліків.

contekstnaya_reklama

Google Shopping

Завдяки оголошенням Google Shopping, у пошуковій видачі можна показувати картки товарів з фотографіями та цінами. Показ реклами в Google допомагає залучати користувачів, які безпосередньо зацікавлені в продукті. Плата списується після кліка по оголошенню.

Щоб полегшити своїм клієнтам роботу з рекламою, Хорошоп створив можливість автоматичної генерації фіда для Google Shopping.

google shopping

Email-маркетинг

За допомогою розсилок можна інформувати клієнтів і підтримувати з ними регулярний контакт. Функції емейл-розсилок обширні, наприклад, за їх допомогою можна:

  • підтверджувати замовлення, а також надсилати його статус, умови оплати та доставки;

  • просити про відгуки щодо товару та інтернет-магазину;

  • нагадувати про покинуті корзини;

  • розповідати про нові колекції та акційні пропозиції;

  • ділитися інформаційними матеріалами про товари і способи їх застосування;

  • вітати зі святами;

  • рекомендувати вироби, які могли б сподобатися;

  • нагадувати про інтернет-магазин і дарувати знижки та сертифікати.

На Хорошопі можна без підключення сторонніх сервісів відправляти тригерні інформаційні листи, які приходять користувачам після певної дії або за заданою умовою. Якщо вам потрібен більш широкий функціонал, можна використовувати одну з інтеграцій з сервісами розсилок.

trigger_email

Каталоги та довідники

Інтернет-магазин варто додати до великих каталогів підприємств на кшталт 2GIS і UA-Catalog. Це допоможе знайти нових клієнтів і партнерів. На таких сервісах інтернет-магазини розбиті за тематичними категоріями, що допомагає користувачам швидше знайти сайт, на якому вони б могли зробити покупку.

Згадки про компанію і зворотні посилання з подібних сервісів значно допомагають у просуванні.

Google Мій бізнес

Завдяки реєстрації в цьому сервісі, ваша компанія зможе за деякими запитам потрапити на першу сторінку видачі без інвестицій у SEO. Під час заповнення картки про компанію простежте, щоб всі поля були заповнені. Правильно заповнена картка дозволить показати користувачам:

  • карту проїзду до вашого офісу;

  • його фотографії;

  • час роботи;

  • контактну інформацію;

  • відповіді на найпоширеніші питання;

  • відгуки про інтернет-магазин.

Не забувайте періодично оновлювати фотографії та відеоматеріали, а також відповідати на запитання і відгуки клієнтів.

Крок 12. Аналітика відвідувань і продажів

Інтернет-магазину відразу після запуску варто підключити Google Analytics і Яндекс.Метрику, щоб в подальшому регулярно ними користуватися. Ці інструменти допоможуть:

  • визначити найпопулярніші товари, щоб вчасно закуповувати їх на склад;

  • з'ясувати, яка кількість відвідувачів інтернет-магазину оформляє замовлення;

  • проаналізувати джерела трафіку, щоб акцентувати увагу на найефективніших;

  • зрозуміти, який в інтернет-магазині середній чек;

  • визначити, як акції та знижки впливають на кількість продажів.

Підключення і настройка інструментів аналітики від Google і Яндекс на Хорошопі максимально спрощені та займають не більше півгодини.

Крок 13. Можливі ризики, які необхідно врахувати

Прийнявши до уваги наші рекомендації та дотримуючись інструкції можна істотно знизити ризики під час запуску інтернет-магазину. Але це не виключає можливих форс-мажорів і непередбачених обставин, з якими ви можете зіткнутися в майбутньому. Їх доведеться вирішувати індивідуально, немає готового рецепту щодо їх уникнення. Ваше завдання — бути морально готовими до труднощів і не відмовлятися від своєї мрії після перших невдач.

Підведемо підсумки

Ура! Ви пройшли довгий шлях від ідеї до готового інтернет-магазину з декількома рекламними каналами.

  1. Створили бізнес-план, в якому по поличках розклали свої можливості та сподівання.

  2. Вдало вибрали нішу, в якій вам доведеться працювати роками.

  3. Визначили ціновий сегмент цієї ніші, який плануєте відвоювати у конкурентів.

  4. Знайшли надійних постачальників, які не підведуть у потрібний момент.

  5. Визначили людей, яким потрібен ваш товар, і дізналися, як мотивувати їх його купити.

  6. Продумали бренд, який виділятиме вас на тлі інших.

  7. Зареєстрували доменне ім'я, без якого робота сайту неможлива.

  8. Створили сайт на зручній платформі, який дозволить займатися продажами, а не вічними технічними доробками.

  9. Легалізували свій бізнес, зареєструвавши ФОП.

  10. Швидко наповнили сайт товарами.

  11. Дали людям можливість вибрати серед кількох способів доставки та оплати.

  12. Визначили і підключили основні рекламні канали, які будуть приводити клієнтів вже на старті.

  13. Підключили інструменти аналітики, які дають інформацію про продажі та дозволяють робити висновки.

Тепер, завдяки комплексному підходу, ви готові до активної роботи. Успіхів вам і багато продажів!

Коментарі

Дуже детальна і якісна стаття. 

Мостюк Сергій, дякуємо за фідбек. Раді бути корисними!

Как раз искала подобную информацию. Тоже не знала с чего начать. 

Инна Бондаренко, рады помочь!

Сподобалося інформація щодо правового регулювання

Михайло Гаврилів, дякуємо! Раді бути корисними.

интересный функционал для Интернет-магазинов, модуль «Товарный чек» имеет возможности создать товарный чек, который подходит для налоговых отчетностей, клиента который требует документ, подтверждающий его покупку. 

Дмитрий, добрый день! Согласны, это очень полезная функция. Именно поэтому в Хорошопе также есть возможность автоматически генерировать товарный чек. Она доступна всем клиентам по умолчанию, даже не нужно устанавливать модуль.

Очень интересно и понятно написано. 

Ирина Сергеевна, спасибо за фидбек. Рады быть вам полезными!

Спасибо за качественный материал. Скажите, а вебинар на тему открытия интернет магазина в кризис планируете проводить?

Виталий Андреевич, спасибо за фидбек!

По нашим наблюдениям, процесс создания интернет-магазина во время карантина существенно не отличается от обычного периода. Только тем, что большинству предпринимателей сайт нужен быстро.

На Хорошопе и так можно создать интернет-магазин за неделю. Чтобы узнать больше о наших возможностях и процессе запуска, можете посмотреть вебинар Артема Андриевского, sales-менеджера Хорошопа: https://www.youtube.com/watch?v=GT6xlpTAAOE

Новий коментар
Оцінка