Соціальні мережі Опубліковано: 05.04.2024

Що таке SMM та чим він корисний для інтернет-магазинів

Що таке SMM та чим він корисний для інтернет-магазинів

SMM або просування в соціальних мережах — ефективний спосіб підвищити впізнаваність інтернет-магазину в онлайн-середовищі та залучити нових клієнтів. Однак просто розміщувати дописи для цього недостатньо. З нашої статті ви дізнаєтесь, як працює SMM та що потрібно для успішного розвитку свого бізнесу в соцмережах. 

Зміст статті
  1. Що таке SMM та як він допомагає бізнесу
  2. Якому бізнесу актуальний SMM
  3. У якій соцмережі просувати інтернет-магазин
  4. З чого почати або як створити SMM-стратегію
  5. Методи просування в SMM 
  6. Як зрозуміти, що SMM ефективний для інтернет-магазину
  7. Важливі деталі для успіху в SMM-просуванні
  8. Висновок

Станом на початок 2024 року, в соціальних мережах зареєстровано понад 5 мільярдів людей зі всього світу. В Україні налічується приблизно 24 мільйони активних користувачів, що складає 65% від загальної кількості населення. Крім перегляду новин та спілкування, на соціальних платформах шукають товари та здійснюють покупки. За світовою статистикою, третина інтернет-користувачів використовує соціальні мережі, щоб знайти потрібний продукт, а 68% — хоча б раз здійснювали замовлення у бренда, представленого в одній з соцмереж.

Дослідження свідчать про те, що соціальні мережі можуть стати для інтернет-магазину ефективним каналом продажу. На це і спрямований SMM. В статті розбираємося, що таке маркетинг в соціальних мережах, як він працює та чим корисний для інтернет-магазинів. Також ви дізнаєтесь, як підібрати релевантну соцмережу для вашого бізнесу та залишатися попереду на сучасному конкурентному ринку. 

Що таке SMM та як він допомагає бізнесу

SMM (social media marketing) — напрям у маркетингу, який передбачає використання соціальних мереж в якості каналів для просування бренду, збільшення цільової аудиторії (ЦА) та підвищення продажів. Грамотно побудований маркетинг в соцмережах допомагає вирішити відразу кілька бізнес-завдань:

  • підвищити впізнаваність бренду;

  • генерувати додатковий трафік на сайт;

  • встановити більш тісний зв’язок з клієнтами, поліпшити їх лояльність;

  • отримати більше інформації про цільову аудиторію;

  • сформувати імідж бренду та працювати над репутацією, адже соцмережі чудово підходять для транслювання цінностей та позиціонування компанії.

Крім того, соціальні платформи — один з кращих каналів для проведення маркетингових досліджень. В соцмережах люди найбільш охоче діляться своїми думками про компанії, бренди та продукти, розповідають про позитивний досвід та негативні враження. Таким чином інтернет-магазин може дізнатися більше про свій бізнес — що подобається користувачам, а що слід покращити.

Якому бізнесу актуальний SMM

Практично будь-який інтернет-магазин може отримати вигоду від просування в соціальних мережах — незалежно від його розміру, ніші, цінового сегменту товарів та різноманіття асортименту. Серед популярних ніш, якими активно цікавляться користувачі соціальних мереж:

  • одяг, взуття та аксесуари;

  • handmade-вироби;

  • товари для хобі;

  • аксесуари для гаджетів;

  • домашній декор;

  • декоративна косметика та доглядові засоби;

  • фітнес-аксесуари;

  • зоотовари.

За умови якісної взаємодії зі своєю ЦА, інтернет-магазини, які продають товари цих категорій, відносно швидко можуть досягти хороших результатів. Разом з тим, успішні кейси можна зустріти в різних, навіть специфічних, тематиках. Наприклад, інтернет-магазин колекційних банкнот World Banknote Store розповів Хорошоп, що активно веде профіль Instagram та залучає іноземних клієнтів в цій соцмережі. Вдалий досвід і у компанії UATAC, яка виробляє та продає військове спорядження. Бренд розвиває профіль у TikTok та має понад 50 тисяч підписників. Важливо розуміти, що результат залежить не від товарної категорії, а від того, якої цілі ви хочете досягти за допомогою SMM, наскільки вірно підібрали соцмережу та сформували портрет покупця.

інтернет-магазин UATAC У TikTok
Інтернет-магазин UATAC У TikTok

Найчастіше SMM, як маркетинговий інструмент, обирають представники малого бізнесу. За світовою статистикою, майже 80% невеликих компаній продають свої товари чи послуги в соціальних мережах. Часто, для невеликих інтернет-магазинів соціальні мережі є основним та єдиним каналом продажів. SMM дійсно може генерувати значний відсоток замовлень, однак продавати лише в соцмережах, без створення інтернет-магазину — ризиковано. Сторінку можуть видалити, заблокувати або ж вона може потрапити в тіньовий бан. Крім того, наявність сайту підвищує довіру аудиторії до невеликого магазину.

Засновниця інтернет-магазину WeeKS.Beauty займається веденням бізнесу з осені 2023 року та активно продає в Instagram. В інтерв’ю для Хорошоп підприємиця розповіла, що для багатьох користувачів наявність сайту — свідчення надійності магазину, особливо якщо профіль ще не має великої бази підписників. Також власниця бізнесу зазначила, що деякі клієнти переходять із соцмережі та залишають замовлення на сайті через можливість самостійно та швидко зробити покупку, не чекаючи відповіді менеджера. Найкраще просувати бізнес в соцмережах в комбінації з іншими каналами продажів, основний з яких — власний сайт. 

У якій соцмережі просувати інтернет-магазин

Вже кілька років фаворитами серед українців залишаються наступні соціальні мережі.

  1. YouTube;

  2. Facebook;

  3. Instagram;

  4. TikTok;

  5. X (Twitter).

Не варто створювати бізнес-профілі в усіх популярних соцмережах. Кожна має свої особливості та потребує окремої, продуманої стратегії та відповідних комунікацій із аудитрією. Кроспостинг у різних соцмережах навряд чи призведе до бажаних результатів. Натомість зосередьтесь на одній-двох релевантних платформах, відштовхуючись від особливостей ваших продуктів та характеристик цільової аудиторії. Оглянемо п’ять найпопулярніших соцмереж.

YouTube

YouTube не є традиційною соцмережею для продажу продуктів і його порівняно рідко розглядають в SMM-стратегіях. Однак широка та активна аудиторія відеохостингу — показник того, що власний YouTube-канал інтернет-магазину може сприяти підвищенню впізнаваності бренду та лідогенерації. YouTube підходить майже для будь-якої ніші — від fashion до будівельних матеріалів. Інтернет-магазини можуть публікувати огляди новинок та товарів-бестселерів, лайфхаки з використання, тренди в галузі тощо. Наприклад, мережа магазинів гаджетів ЖУК розміщує на своєму YouTube-каналі різноманітний контент — від презентації своїх товарів до оглядів популярних ігор.

youtube-канал інтернет-магазину ЖУК
YouTube-канал інтернет-магазину zhuk.ua

Порівняно з іншими соцмережами, ведення відеоблогу потребує більших витрат — необхідні продуманий сценарій, хороша камера та якісний монтаж.  Враховуйте це, якщо плануєте просувати бізнес через YouTube.

Facebook

Facebook вважається соцмережею, в якій цінується експертиза. Тут популярний інфоконтент, дослідження, експертні роздуми. Візуальне наповнення у Facebook менш важливе, ніж в Instagram чи TikTok. Наприклад, клієнт Хорошоп, інтернет-магазин психологічної літератури «У Фрейда» пише короткі огляди книг і має багато зацікавлених читачів — на Facebook-сторінку «У Фрейда» підписано 300 тисяч користувачів. З нашої статті ви дізнаєтесь, як створити магазин у Facebook.

cторінка у Facebook інтернет-магазину У Фрейда
Сторінка у Facebook інтернет-магазину «У Фрейда»

Instagram

Instagram — протилежність Фейсбуку. Тут переважає візуальний контент, а довгі тексти транслюються в каруселі — дописах з серією фото на які переносять один-два коротких речення. Незважаючи на свою «легкість», ця соцмережа відкриває великий потенціал для розвитку бізнесу. Саме в Instagram користувачі найчастіше здійснюють прямі покупки після перегляду реклами чи рекомендацій, згенерованих алгоритмами Instagram

Для тих, хто хоче просувати свої товари, Instagram пропонує багато безкоштовних методів — хештеги, геотеги, трендова музика, ключові слова у шапці профілю, згадки та відмітки. Наприклад, магазин BEZBRENDU у сторіс завжди ділиться фотографіями та відео своїх покупчинь, тим самим заохочуючи клієнток до генерації UGC-контенту.

instagram-сторінка інтернет-магазину BEZBRENDU
Інтернет-магазин BEZBRENDU має кілька highlights на своїй instagram-сторінці, присвячених виключно відгукам

Крім того, в Instagram дуже популярне просування бізнесу за допомогою залучення медійних людей чи відомих блогерів. Інтернет-магазин може домовитись про рекламу та привернути увагу до своїх товарів. Вдалий приклад — MasterZoo. Зоомагазин співпрацює з мікро-та макроблогерами, які ведуть свої instagram-сторінки від імені улюбленця, та залучає релевантну аудиторію — власників тварин. Детальніше про те, як створити та розвивати свій магазин в Instagram ми розповіли в нашій статті.

магазин MasterZoo
Приклад інфлюенс-маркетингу інтернет-магазину MasterZoo

TikTok

Багатьма людьми TikTok сприймається як розважальна підліткова соцмережа. Однак за статистикою, аудиторія TikTok старшає. Станом на 2024 рік основна частина зареєстрованих у цій соцмережі — молодь до 24 років — 36%. Кількість користувачів віком від 25 до 34 років складає 32%, тобто всього на 4% менше. Така тенденція відкриває доступ до широкої аудиторії, яку можна залучити через цей канал. 

У TikTok успішно просувають свій бізнес такі гіганти як АНЦ, Rozetka, Епіцентр. Разом з тим, тренди платформи незмінні — короткі, креативні відео, які будуть розважати, розслабляти та інформовувати аудиторію в легкій формі. Наприклад, клієнт Хорошоп, інтернет-магазин настільних ігор Lord of Boards розміщує у TikTok гумористичні ролики, а компанія Mermade ділиться з користувачами короткими оглядами та тестуванням косметики, презентує новинки та проводить розіграші. 

сторінка у TikTok інтернет-магазину Mermade
Сторінка у TikTok інтернет-магазину Mermade

Слід зважати, що на відміну від Instagram, TikTok менше спрямований на прямий продаж продукту. Сторінка у TikTok підійде для підвищення впізнаваності інтернет-магазину та генерації органічного трафіку на сайт, посилання на який можна закріпити в шапці профілю. 

X (Twitter) 

Twitter або віднедавна X — проста та зрозуміла платформа, яка не потребує особливого таланту в створенні креативних фото та майстерності у зйомках відео. Тут в пріоритеті короткі та влучні текстові дописи. В них бренди діляться новинами, думками на актуальну тему, досягненнями, жартами, проводять опитування та челенджі серед своєї аудиторії. Так, книгарня Сенс на своїй сторінці розповідає про курйози з клієнтами, презентує новинки, задає питання підписникам, відкрито висловлює невдоволення щодо різних ситуацій та отримує гарний фідбек аудиторії.

інтернет-книгарня Сенс в соцмережі X
Інтернет-книгарня Сенс в соцмережі X

Соцмережа X не використовується для прямих продажів, натомість дозволяє сформувати імідж та продемонструвати позиціонування та цінності бренду, а також зміцнити зв’язок з аудиторією.

Telegram

Окремо відзначимо Telegram. Хоч він не є соцмережею, з початку повномасштабного вторгнення саме Telegram мав найбільший приріст аудиторії, у 2024 році ним користується 71% українців. У месенджері не лише листуються з близькими, а й споживають новини, читають думки та висновки експертів, дізнаються про тренди в різних галузях. 

Найчастіше Telegram використовуються для просування послуг, наприклад, маркетинговими агентствами чи онлайн-школами. Однак, для інтернет-магазинів він також може стати гарним каналом комунікації з аудиторією. Наприклад, магазин Geekach веде свою групу у Telegram та робить огляди товарів, розповідає про нові акції, бестселери місяця.

telegram-канал інтернет-магазину Geekach
Telegram-канал інтернет-магазину Geekach

Навіть якщо ви не розглядаєте просування своїх товарів у Telegram, рекомендуємо обов’язково додати цей месенджер на ваш сайт, як один із способів зв’язку. Для автоматизованої обробки запитів клієнтів буде корисним створення telegram-боту.

З чого почати або як створити SMM-стратегію

Встановіть цілі просування

Для початку слід з’ясувати, чого ви хочете досягти за допомогою маркетингу в соцмережах. Цілі мають бути конкретними, вимірними, зіставними з вашими можливостями та обмеженими в часі. Наприклад, якщо ваш магазин ще не представлений в соцмережах, краще не ставити за головну ціль збільшення продажів. Спочатку слід сконцентруватись на підвищенні його впізнаваності та збільшенні кількості підписників. А далі вже продумувати активності для росту інтересу аудиторії, які у підсумку призведуть до покупки. 

Проаналізуйте конкурентів

Вивчіть бізнес-профілі ваших конкурентів — в яких соцмережах вони проявляють найбільшу активність, що публікують та як комунікують з аудиторією. Складіть перелік сильних та слабких сторін схожих інтернет-магазинів. Проаналізуйте, які прийоми можна використати для вашого бізнесу. Щоб більше дізнатись про роботу компаній-суперників, пройдіть шлях покупця — напишіть брендам в соцмережі та поспілкуйтесь з менеджером. Так ви зможете краще оцінити сервіс ваших конкурентів.

Визначте цільову аудиторію

Сформуйте портрет покупця — хто ваші клієнти та чому вони можуть зацікавитись вашими товарами. Важливо зібрати максимум інформації про потенційних покупців — від їх віку та захоплень, до можливих бар’єрів при здійсненні замовлень. Як визначити цільову аудиторію, читайте в нашій статті.

Виберіть соціальні мережі

Не всі платформи можуть бути ефективними для вашого бізнесу. Спирайтесь на те, де перебуває ваша цільова аудиторія. Також проаналізуйте особливості обраної соцмережі та оцініть необхідні ресурси для активного розвитку своєї бізнес-сторінки. 

Продумайте комунікаційну та візуальну складову профілю

Те, як ви взаємодієте з клієнтами, визначає, як вони сприйматимуть ваш бренд. Подумайте, що ви будете розміщувати у своєму профілі та як будете доносити інформацію підписникам. Наприклад, можна створювати яскраві відео та зображення, активно використовуючи сленгові вирази та скорочення. Чи навпаки — генерувати більш спокійний та стриманий контент. При розробці манери комунікацій, зважайте на вашу нішу, тренди соцмережі, а також портрет покупця. Дотримуйтесь обраного стилю у всіх видах публікацій — це допоможе сформувати впізнаваність вашого інтернет-магазину серед інших. 

Розробіть контент-план

Маркетинг в соціальних мережах передбачає активне, регулярне ведення сторінки. Організувати якісну взаємодію з аудиторією допоможе контент-план — документ, в якому зазначаються формати та теми дописів, день та час їх розміщення. Для автоматизації рутинної роботи часто використовуються SMM-планери для автопостингу підготовлених матеріалів, наприклад Hootsuite, Postoplan та інші. 

Аналізуйте результати

Встановіть KPI для визначення ефективності SMM, спираючись на ваші цілі. Вивчайте статистику публікацій та аналізуйте результати. Це допоможе грамотно редагувати та покращувати SMM-стратегію. 

Зважайте, що коригування стратегії потрібне не лише за умови недосягнення чи зниження KPI. Соціальні мережі розвиваються дуже динамічно. Щоб залишатися конкурентоспроможним та покращувати показники, необхідно адаптуватися до трендів в SMM. Наприклад, ще два роки тому Reels в Instagram були недоступними для української аудиторії, а зараз це — один з основних інструментів просування бізнес-сторінки. Слід враховувати і зовнішні фактори. В умовах війни особливо важливо слідкувати за подіями та аналізувати доречність тих чи інших публікацій, навіть якщо вони вже заплановані. Гнучкість та постійна робота над покращенням SMM-активностей — одні з основних складників успішного просування бізнесу в соцмережах.

Методи просування в SMM 

Для того, щоб швидко залучити цільову аудиторію, в доповнення до органічного просування сторінки, — генерації цікавого, якісного та релевантного контенту, використовують платні методи. Коротко опишемо найпопулярніші та дієві.

Таргетована реклама

Таргетинг — це вид реклами, яка показується точково цільовій аудиторії, залежно від заданих вами характеристик в рекламному кабінеті. Наприклад, ви можете вказати, щоб оголошення відображались виключно жінкам віком від 25 до 35 років, які цікавляться спортом та мають дохід вище середнього. При правильних налаштуваннях, рекламу бачитимуть лише ті, хто потенційно зацікавлений в придбанні ваших товарів.

Ремаркетинг

Щоб нагадати зацікавленим користувачам про себе, можна запустити ремаркетинг. В цьому випадку рекламні оголошення відображатимуться тим, хто вже взаємодіяв з вашим інтернет-магазином, але не здійснив покупку. Найефективніший — динамічний ремаркетинг,  коли користувачам демонструється реклама товарів, які в них викликали інтерес. Припустимо, що відвідувач вашого сайту переглядав чохол на iPhone 14. Якщо у вас налаштований динамічний ремаркетинг, в оголошенні він побачить схожі пропозиції. 

Товарна реклама

Якщо ви вже налаштовували рекламу Google Shopping, то цей інструмент просування може здатись для вас знайомим. Він актуальний для інтернет-магазинів, які розвивають свою сторінку у Facebook. Користувачам соцмережі окремим блоком будуть відображатися товари, присутні на вашому сайті. Показ тих чи інших товарів відбувається за принципом таргету — на основі інтересів, характеристик, поведінки ЦА в інтернеті. Щоб запустити товарну рекламу, необхідно попередньо створити каталог у Facebook. Також потрібно сформувати товарні фіди, клієнти Хорошоп можуть це легко зробити, скориставшись нашою інструкцією.

Інфлюенс-маркетинг

Маркетинг впливу або інфлюенс-маркетинг полягає у співпраці з відомими особистостями в соцмережах. Це можуть бути знаменитості або блогери з експертизою у вашій ніші. Головне — знайти партнерів зі схожою ЦА. Найбільшою популярністю цей вид просування користується в Instagram, однак застосовується у будь-якій соцмережі. Так, представник Woman In Book в інтерв’ю для Хорошоп розповів, що магазин комунікує зі своєю аудиторією у Facebook через авторів книг, і отримує гарний відгук. Як підібрати інфлюенсера для співпраці — читайте у нашій статті.  

Партнерство з іншими брендами

В цьому випадку співпраця відбувається з брендом на взаємовигідних умовах. Зазвичай колаборації між двома компаніями передбачають проведення спільних акцій, розіграшів, соціальних ініціатив.  Це дає змогу обмінятися аудиторією та створити інфопривід. Принцип підбору партнерів такий же, як і при залученні окремої особи. 

Конкурси та розіграші

За допомогою конкурсів та розіграшів ви можете не лише охопити нову аудиторію, а й спонукати до дій вже наявних підписників. Їх можна проводити у будь-якій соцмережі. Щоб після оголошення результатів не отримати багато відписок і різке падіння показників, ретельно продумуйте умови та подарунки за активність. В якості призів пропонуйте товари, які представлені у вашому магазині або безпосередньо стосуються ніші.

Як зрозуміти, що SMM ефективний для інтернет-магазину

Пропонуємо перелік основних KPI, які дозволяють зрозуміти, чи рухаєтесь ви у вірному напрямку при просуванні свого інтернет-магазину в соцмережах.

  1. Зростання кількості підписників — аналізуйте як стрімко збільшується ваша аудиторія та обов’язково враховуйте наскільки якісний приріст підписників — тобто за вами починають стежити дійсно зацікавлені користувачі, а не, наприклад, боти.

  2. Кількість відписок — відписки є нормою, однак їх суттєва кількість може бути сигналом про те, що варто щось змінювати. Наприклад, переглянути контент-план чи манеру комунікацій.

  3. Охоплення — показує число унікальних користувачів, які переглянули вашу публікацію. Особливо важливо зважати на охоплення, якщо ваша ціль — підвищити впізнаваність інтернет-магазину в соцмережах.

  4. Кількість переглядів — на відміну від охоплень, демонструє всі взаємодії. Якщо один користувач прочитав ваш допис 5 разів, це врахується у статистиці. Кількість переглядів корисна для аналізу контент-плану та допомагає виявити найцікавіші формати та теми для вашої аудиторії.

  5. Рівень залученості — дозволяє оцінити відсоток лояльної аудиторії вашої сторінки — скільки користувачів взаємодіють з вашими публікаціями, наприклад ставлять вподобайки. Якщо цей показник стабільно високий — це свідчення того, що ви публікуєте релевантний та цікавий контент для ваших підписників.

  6. Трафік із соцмереж — демонструє число користувачів, які перейшли на ваш сайт із соцмереж. Відстежити трафік можна за допомогою  UTM-міток в посиланнях в шапці профілю чи дописах — коли користувач буде здійснювати перехід,  це фіксуватиметься у Google Analytics.

При проведенні рекламних кампаній окремо оцінюються такі метрики: CTR (коефіцієнт клікабельності), CR (коефіцієнт конверсії), CPC (ціна за клік), CPA (вартість цільової дії), кількість лідів.

Важливі деталі для успіху в SMM-просуванні

Просуванням брендів в соціальних мережах займається окремий фахівець SMM-менеджер. Розвивати інтернет-магазин в соцмережах можна й без залучення додаткових спеціалістів. Багато підприємців самостійно ведуть сторінки магазину. Однак, незалежно від обраного варіанту, слід пам’ятати: SMM — це про щоденну роботу, дисципліну та постійний пошук ідей, як вдосконалити бізнес-профіль.

Щоб отримувати гарний відгук від користувачів, досягати KPI та покращувати статистику, дотримуйтесь низки рекомендацій.  

  1. Надавайте швидкі та розгорнуті відповіді. Оперативно реагуйте на запити в повідомленнях та коментарях, адже користувачі можуть писати одночасно кільком брендам. Якщо ціна товарів в магазинах відрізняється не суттєво, вирішальним критерієм для покупця буде клієнтоорієнтованість та гарний сервіс. 

  2. Проводьте різноманітні інтерактиви. Цікавтесь думкою своєї аудиторії — готуйте опитування, тести, спонукайте до відповідей у дописах. Так ви зможете підвищити залученість користувачів, зміцнити з ними зв’язок та дізнатись більше про свою аудиторію. 

  3. Вивчайте тренди та експериментуйте. Не бійтеся тестувати різні формати контенту та втілювати сміливі ідеї — зазвичай саме так створюється вірусний контент, який отримує тисячі реакцій. 

  4. Реагуйте на негатив. Пам’ятайте, що незадоволені користувачі є завжди і це нормально. Зважайте на негативні реакції та не видаляйте їх, якщо це повідомлення не від ботів. Завжди відповідайте на критику стримано та розгорнуто. Аналізуйте фідбек, та, якщо він конструктивний, спробуйте виправити ситуацію якісною комунікацією та гнучким клієнт-сервісом. 

Висновок

Маркетинг в соціальних мережах здатний залучати нових покупців та сприяти розвитку вашого інтернет-магазину. Підготуйте SMM-стратегию, зважайте на особливості різних соціальних мереж та вибирайте релевантну, залежно від вашої ніші та портрету цільової аудиторії. Надайте клієнтам можливість швидко переглядати весь асортимент в одному місці та намагайтесь автоматизувати процес продажів із соцмереж — в цьому допоможе наявність сайту. Власний інтернет-магазин також відкриє доступ до інших каналів продажів для досягнення кращих результатів онлайн-просування. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів