З моменту свого запуску в 2018 році, Google Shopping став одним із найпопулярніших каналів продажу в українських інтернет-магазинів. Продавці люблять цей інструмент просування за його ефективність та вигоду. Написали для вас статтю, в якій розповіли все про налаштування Google Shopping.
Google Shopping — це рекламний інструмент, який дозволяє власникам інтернет-магазинів розміщувати товарні оголошення серед результатів пошукової видачі Google. У пошуковій видачі вони виглядають як невеликі картки товарів і відрізняються від звичайних результатів пошуку зовнішнім виглядом та інформативністю. Такі оголошення вкрай помітні і відразу привертають увагу людини, яка має намір купити товар.
В Україні сервіс працює з 2018 року та користується особливою популярністю у онлайн-продавців. У цій статті ми розповімо, як налаштувати Google Shopping і що для цього потрібно.
Принцип роботи Google Shopping
Google Shopping працює за принципом відображення карток товарів у відповідь на запити користувачів, пов'язаних із їх покупкою. Користувач, який робить пошуковий запит «купити сукню Київ», побачить товари від різних продавців на сторінці органічної видачі. Блок із товарами може відображатись у різних місцях сторінки. У першому варіанті, картки товарів відображаються над результатами пошукової видачі. У другому варіанті, товари розміщуються у правій частині сторінки — збоку від результатів пошукової видачі. В обох випадках товарні блоки позначені знаком «Реклама».
Картки товарів на сторінці пошукової видачі містять мінімально необхідну інформацію про товар — його найменування, вартість, фото в мініатюрі, назву продавця та рейтинг товару, зібраний відгуками в Google. Якщо користувач перейде на вкладку «Покупки» у результатах пошуку, то побачить повноцінний торговий майданчик. У нього з'явиться можливість сортувати пропозиції та використовувати фільтри, за допомогою яких він зможе знайти потрібний товар. Коли клієнт знайшов товар, який йому сподобався, він натискає на нього і переходить на сторінку товару вже в інтернет-магазині. Замовлення оформляється також на сайті продавця.
Налаштування товарних оголошень Гугл
Налаштування Google Shopping складається з кількох кроків. Для їх реалізації вам знадобиться звичайний обліковий запис у Google, профілі Google Merchant Center і Google Ads, а також фід з даними про товари. Розглянемо кожен крок докладніше.
Створення та налаштування облікового запису Google Merchant Center
Google Merchant Center — це центр керування товарами, які ви рекламуватимете за допомогою Google Shopping. Для створення облікового запису в сервісі перейдіть на сторінку реєстрації та натиснути кнопку «Почати». Якщо ви зайшли на сайт через браузер, в якому авторизовані через свій профіль у Google, то він буде використаний як обліковий запис Merchant Center. Система попросить вас пройти невелике опитування, в якому ви розповісте про свій бізнес. Наприклад, вас попросять вказати сайт свого інтернет-магазину, назву компанії та країну реєстрації. Після цього ви можете закінчити реєстрацію.

Крім заповнення базової інформації про бізнес, для повноцінної роботи Google Merchant Center потрібно переконатися, що ваш інтернет-магазин відповідає вимогам сервісу. Google має ряд критеріїв, яким повинен відповідати сайт інтернет-магазину. Без виконання вимог продавця не буде допущено до показу реклами через Google Shopping. Наприклад, необхідно обов'язково підтвердити свої права на сайт. Читайте нашу статтю, в якій ми докладно описали, як налаштувати Google Merchant Center. З неї ви дізнаєтеся все про роботу сервісу та створення товарного фіда, що допоможе вам уникнути помилок під час налаштування облікового запису.
Інтеграція Google Merchant Center та Google Ads
Google Shopping є різновидом реклами, тому для її запуску вам знадобиться Google Ads. Якщо у вас ще немає профілю в рекламному сервісі, прочитайте нашу статтю про налаштування контекстної реклами Google — в ній описаний весь процес реєстрації. Коли обліковий запис Google Ads буде готовий, відкрийте у Google Merchant Center вкладку з відомостями про свою компанію. Далі виберіть вкладку «Програми» та натисніть кнопку «Додати рекламу Google».
За умови, що профіль у двох сервісах зареєстрований на одну пошту, система за промовчанням запропонує вам з'єднати їх. Якщо ви хочете прив'язати обліковий запис у Merchant Center до іншого рекламного профілю, виберіть відповідний пункт. Після цього введіть ідентифікатор, який видно у верхньому правому куті на сторінці Google Ads і там же прийміть запит від Merchant Center на інтеграцію облікових записів.
Створення товарного фіда
Товарний фід — це файл зі списком товару з вашого сайту та інформацією про них. Merchant Center використовує дані з фіда для створення об'яв в рамках Google Shopping. Від якості фіда, а саме його правильного заповнення, залежить показ оголошень. Якщо система вирішить, що фід некоректний, реклама буде неможливою. Для завантаження фіда у Merchant Center, відкрийте вкладку «Товари» та натисніть кнопку додавання. Сервіс запропонує на вибір три варіанти завантаження фіда: із файлу, Google таблиць та додавання товарів поштучно вручну.
Найпоширеніший і найзручніший варіант додавання товарного фіда — завантаження з файлу. Файл може мати формат TXT, XML або TSV і його розмір не повинен перевищувати 4 Гб. Докладніше про цей спосіб завантаження фіда, з інструкцією з його створення, читайте у довідці від Google. Також ми розповіли про створення фіда в нашій статті про налаштування Merchant Center, посилання на яке ми давали раніше.
До створення фіда потрібно віднестися дуже уважно, тому що навіть найменша помилка може призвести до відмови системи. Google висунув низку вимог до даних про товар, які мають бути вказані у фіді. В залежності від категорії товарів, список обов'язкових атрибутів може бути різним. Обов'язковими атрибутами товарного фіда є:
- ідентифікатор товару;
- назва;
- опис;
- ціна;
- бренд;
- посилання на товар на сайті інтернет-магазину;
- посилання на основне зображення товару;
- наявність товару;
- дата отримання, якщо замість наявності товару вказано попереднє замовлення;
- глобальний номер товару чи код виробника;
- стан товару, якщо він уже був у використанні;
- позначка, що товар для дорослих, якщо він є.
Клієнти Хорошоп можуть створити товарний фід безпосередньо в адмін-панелі свого інтернет-магазину. Вони в кілька кліків можуть додати товари у фід, налаштувати категорії, згенерувати XML файл та унікальне посилання на фід. Також на платформі є функція створення фіда різними мовами. Докладніше про те, як на Хорошоп реалізовано створення товарного фіда для Google Merchant Center читайте у нашій інструкції.
Запуск торгової кампанії
Для створення торгової кампанії, відкрийте Google Ads і натисніть кнопку «Створити». Далі виберіть ціль кампанії «Продажі» та тип кампанії «Торгівельна кампанія». Після цього вкажіть прив'язаний обліковий запис Google Merchant Center, в якому вже завантажено товарний фід. Створити кампанію можна і до завантаження товарного фіда, але, зі зрозумілих причин, оголошення не показуватимуться.
Вкажіть регіон, в якому користувачі будуть бачити вашу рекламу. Крім того, виберіть підтип кампанії та стратегію призначення ставок, в залежності від своїх цілей. Вкажіть рекламний бюджет та терміни показу товарних оголошень. Самі оголошення створювати не потрібно — це зробить система автоматично, використовуючи інформацію із товарного фіда. Загалом налаштування Google Shopping є дуже тонким процесом, де можна відносно легко припуститися помилки, яка не дозволяє показувати рекламу. Для уникнення подібних ситуацій рекомендуємо прочитати нашу статтю про найпоширеніші помилки при налаштуванні Google Shopping.
Основні переваги Google Shopping
Дослідження Google з Millward Brown показало, що коли користувачі бачать товарні оголошення поряд із текстовими, 90% із них заходять до інтернет-магазину, а 83% купують товар. 2019 року Хорошоп провів власне дослідження, під час якого з'ясувалося, що 92,3% опитаних задоволені або частково задоволені використанням цього каналу продажу.
Цей інструмент завоював широку популярність серед українських рітейлерів завдяки своїм численним перевагам.
- Наявність фотографії виділяє оголошення у результатах пошуку.
- Висока конверсія у продажі.
- Оголошення націлені на користувачів, які вже зацікавлені у покупці товару.
- Чітко помітна основна інформація: назва товару, ціна, назва магазину.
- Користувач може відсортувати товари за ціною та брендом.
- Оголошення знаходяться на найвигідніших місцях у пошуковій видачі.
- Інформація про товари постійно оновлюється, тому показуються лише ті товари, які є в наявності, і завжди відображається актуальна ціна.
Висновок
Якщо ви шукаєте ефективний канал продажів для свого інтернет-магазину, який здатний дати швидкий результат, використовуйте Google Shopping. При належному використанні, цей інструмент може стати одним з головних джерел продажів для інтернет-магазину. Головне забезпечте правильне налаштування Google Shopping для безперешкодного показу оголошень.

В письме, которое пришло на почту, вы написали: "В помощь вам мы внедрили функцию создания фида и написали статью, которая поможет в настройке..." и дали ссылку на эту статью. Так вот, данная статья абсолютно не помогает в настройке! Вы просто дали пару ссылок на справку Google и примеры использования GMC, которые, я уверен будут на вебинаре повторятся. Можно было прямо в письме указать ссылку на настройку Фида в Хорошопе.
Maxim, Справедливо))
Maxim, мы дали ссылку на настройку, чтобы не переписывать еще раз то, что уже написано. А на вебинаре мы расскажем подробнее о нюансах и ответим на вопросы.