30% знижка на Хорошоп та знижена комісія від Liqpay

Сервіс Google Merchant Center в Україні доступний із 2018 року. Він допомагає просуванню вашого інтернет-магазину в пошуковій системі Google. У статті ми розповімо, як працює цей інструмент, опишемо етапи його налаштування та особливості використання.

Принцип роботи сервісу

GMC — це платформа, на яку продавець може завантажувати інформацію про товари зі свого магазину. По суті це централізоване сховище даних, яке дозволяє бізнесу використовувати додаткові можливості для просування — контекстну рекламу Google Ads та рекламні кампанії Google Shopping. І якщо перший інструмент можна налаштувати без реєстрації в Merchant Center, то з другим так не вийде.

Так користувач бачить у пошуку товари, додані в Google Merchant Center

Реєстрація та налаштування облікового запису

Щоб почати роботу з сервісом, необхідний акаунт Google — створіть новий або використовуйте вже існуючий. Перейдіть на сторінку реєстрації та натисніть кнопку «Створити акаунт». 

Введіть назву свого інтернет-магазину, країну та часовий пояс. 

Вкажіть, яким чином користувачі будуть купляти ваші товари. Обираючи варіант «На моєму сайті», покупці будуть бачити інформацію про товар в сервісах Google, а для його покупки — перейдуть на ваш сайт. 

Обов'язково прийміть умови використання сервісу, поставивши галочку. Решту чекбоксів заповніть за бажанням. 

Перш ніж створити обліковий запис, переконайтеся, що ваш магазин не порушує правила GMC, перераховані нижче.

Основні вимоги до інтернет-магазинів в Україні

  1. Можна додавати тільки товари, які продаються у вашому магазині. Посилання в товарному оголошенні повинне вести на сторінку, де можна купити товар.

  2. Оголошення повинні бути складені мовою країни таргетингу, а ціни наведені в національній валюті. В оголошеннях, на сайті, сторінках товарів, а також у фіді повинна використовуватися та сама мова. Зараз Google дозволяє використовувати в Україні дві мови — українську та російську. Однак, відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», з 16 січня 2020 року вся реклама в нашій країні повинна створюватися українською мовою. Для сайтів, які орієнтуються на зарубіжний ринок, є окремі правила.

Для України Google допускає використання двох мов: державної та російської

3. Інформація з товарних оголошень повинна відповідати інформації на цільових сторінках.

4. На сайті потрібно чітко прописати умови обміну та повернення товарів. Якщо куплені товари не можна повернути, про це теж необхідно повідомити.

5. Продавець повинен дотримуватися вимог щодо збору та зберігання інформації про покупців.

6. Щоб працювати з сервісом, продавцю потрібно підтвердити в Search Console, що він є власником сайту.

7. На сайті мають бути вказані достовірні контактні дані та зрозумілі умови оплати. Також необхідно перевірити безпеку та зручність оформлення замовлень. 

8. До акаунту GMC рекомендується заходити щонайменше раз на 14 місяців — завдяки цьому система буде розуміти, що інформація про ваші товари актуальна.

Після прочитання правил натисніть кнопку «Створити акаунт», щоб завершити реєстрацію. 

Перед додаванням фіда, обов'язково необхідно заповнити інформацию про компанію, та підтвердити права на сайт.

Коли права на сайт заявлені, а інформація про компанію заповнена, потрібно активувати програму «Товарні оголошення», щоб мати можливість рекламувати ваші товари через систему Google Ads.

Фіди в Google Merchant Center

Фід — це файл, що містить інформацію про товари на вашому сайті. Саме з нього пошуковик бере дані для генерації оголошень. Система сама вирішує, показувати оголошення чи ні, спираючись на дані з вашого фіда. Цей файл визначає релевантність оголошень, тому важливо оформити його відповідно до всіх вимог Google.

Хорошоп пропонує своїм клієнтам уже налаштовані фіди для вивантаження товарів до Google Merchant Center.

Створення фіда

Відкрийте пункт меню «Товари» і натисніть «Створити фід». 

Вкажіть основні відомості: країну збуту та мову. 

Введіть назву та виберіть спосіб створення фіда. 

  1. Google Таблиці. Дозвольте сервісу доступ до вашого диска. Потім заповніть фід Google Merchant Center, що автоматично завантажився на диск, даними про товари.

  2. За розкладом. Дані про товари будуть зберігатися на вашому сайті та автоматично завантажуватися в GMC із зазначеною періодичністю.
  3. Коли виберете спосіб створення фіда і заповните всі необхідні поля, натисніть кнопку «Створити фід». Після цього на вашій сторінці з'явиться готовий фід. 
  4. Завантаження. Дані про товари будуть зберігатися у файлі на вашому комп'ютері та завантажуватися вручну.
  5. Content API. Інструмент для розробників, що дозволяє створювати додатки, які працюють із GMC безпосередньо.

Вимоги до оформлення фіда

Фід можна створити, використовуючи Google Sheets або інший інструмент для роботи з електронними таблицями, наприклад Microsoft Excel.

Приклад фіда Google Merchant Center, створеного за допомогою Excel

Готовий файл потрібно конвертувати в TXT або XML, оскільки GMC підтримує тільки фіди в текстовому форматі з роздільниками у вигляді табуляції.

Приклад фіда у форматі TXT від Google

У рядку заголовка таблиці потрібно вказати атрибути фіда за принципом «один стовпець = один атрибут». Далі заповніть рядки даними про товари: на одному рядку повинен бути один товар. Якщо значення якогось атрибута, наприклад опису товару, відсутнє — залиште комірку незаповненою.

У текстових файлах із роздільниками атрибути слід заповнювати мовою країни таргетингу, в XML та API — англійською мовою і з роздільниками у вигляді нижнього підкреслення.

Атрибути фіда

Існують обов'язкові та необов'язкові атрибути для фідів. Якщо вони заповнені неправильно або один з обов'язкових атрибутів відсутній, оголошення не будуть відображатися.

Обов'язкові атрибути: 

  • ідентифікатор (id) — постійний унікальний ідентифікатор товару, до 50 символів. Приклади: 35476900, АК5428; 

  • назва (title) — назва товару, до 150 символів. Приклад: Кросівки жіночі для бігу, текстиль;

  • опис (description) — опис товару, до 5000 символів. Приклад: Зручні жіночі кросівки для бігу, сезон — весна/літо. Виготовлені з екошкіри;

  • посилання (link) — пряме посилання на сторінку товару. Приклад: https://www.site.com/asp/sp.asp?cat=67&id=9893;

  • посилання на зображення (image_link) — посилання на головне зображення товару. Приклад: https://www.site.com/image56.jpg;

  • наявність (availability) — наявність товару в магазині. Приклади: in_stock (у наявності), preorder (попереднє замовлення);

  • ціна (price) — вартість товару, число потрібно записати за стандартом ISO 4217. Приклад: 1050.00 UAH;

  • марка (brand) — марка товару, до 70 символів. Приклад: Reebok;

  • gtin або mpn — міжнародні коди товарів. Приклад: 3234567890128.

Повний список атрибутів, варіантів їхніх значень, а також вимог до оформлення читайте на цій сторінці.

6 поширених помилок під час створення фіда

  1. Порушення політики Google.

У Google є низка правил, що стосуються товарних оголошень. Вас можуть заблокувати, якщо ви публікуєте заборонений контент, здійснюєте заборонені дії або порушуєте редакційні та технічні вимоги до оформлення оголошень. З повним списком правил можна ознайомитися на цій сторінці.

  1. Дані про ціну та наявність товару в оголошенні не відповідають інформації на цільовій сторінці.

Крім обов'язкового атрибута price, існує необов'язковий атрибут sale_price — вартість товару зі знижкою. Якщо товар бере участь у розпродажі, у фіді потрібно задати другий атрибут, вказавши знижену ціну. Якщо ж просто змінити обов'язковий атрибут, представивши ціну зі знижкою як основну, Google сприйме це за спробу шахрайства і заблокує оголошення. Тому потрібно стежити, щоб дані на сайті не суперечили даним в оголошенні.

  1. Значення атрибутів title, description та image не відповідають вимогам Google. 

Атрибути title і description допомагають системі зрозуміти, наскільки релевантні ваші оголошення запитам користувачів. Вони не повинні містити капслоку і рекламних закликів, наприклад: БЕЗКОШТОВНА ДОСТАВКА, Тільки сьогодні! тощо. Текст title і description повинен відрізнятися. Зображення повинно повністю відповідати оголошенню, бути чітким, мати хорошу роздільну здатність і не містити додаткового тексту.

  1. Таргетинг налаштовано на кілька країн з одного домену. 

Фід для кожної країни повинен бути локалізований. Це стосується налаштувань валюти, мови, обов'язкових атрибутів і т. д. Щоб використовувати GMC у декількох країнах, потрібно мати різні домени і фіди для кожної території.

  1. Відсутній або неправильно вказаний унікальний ідентифікатор товару.

Google вимагає додавати GTIN, щоб правильно ідентифікувати та класифікувати товари в оголошеннях. Такий код є в більшості товарів і знаходиться на упаковці поруч зі штрих-кодом. У різних країнах ці коди можуть відрізнятися. Всі правила і винятки описані на цій сторінці.

  1. У вашому магазині немає можливості онлайн-оплати та адресної доставки.

Це не пов'язано безпосередньо з фідом, але може стати причиною його блокування. Щоб Google Shopping працював коректно, магазин повинен приймати оплату онлайн і гарантувати покупцям адресну доставку. 

Можливості Хорошопу для Google Merchant Center

Зараз на платформі Хорошоп є можливість генерувати фіди з усіма обов'язковими атрибутами. Для цього вам потрібно зайти в адмінку сайту і виконати налаштування згідно з нашою інструкцією. Після тестування поточної версії ми плануємо розширити фіди додатковими атрибутами. 

Інтеграція з Google Ads

Зв'язавши акаунти Google Merchant Center і Google Ads, ви зможете використовувати фід для спрощеного налаштування товарних оголошень. Крім того, для українських користувачів така інтеграція відкриває можливість запускати динамічний ремаркетинг — показ оголошень користувачам, які вже виявили інтерес до певних товарів на вашому сайті.

Щоб зв'язати акаунти, зайдіть до свого кабінету Merchant Center. Відкрийте меню «Налаштування» і виберіть пункт «Пов'язані акаунти». 

Надішліть запит власнику облікового запису Google Ads. Після підтвердження запиту ви зможете створювати рекламні кампанії на основі фіда, а також бачити статистику з сервісу в Merchant Center.

Висновки

  1. Google Merchant Center — це сховище даних про товари, яке дає інтернет-магазину можливість використовувати для просування інструмент Google Shopping.

  2. Щоб почати роботу з GMC, потрібно пройти нескладний процес реєстрації, а потім створити фід.

  3. Фід — це таблиця, що містить дані про товари, які ви хочете просувати. Створити фід можна вручну або використовуючи можливості Хорошопа.

  4. Інтеграція акаунтів GMC і Google Ads дозволяє створювати товарні оголошення на основі фіда.

Коментарі

Добрый день. Подскажите пожалуйста, если аккаунт уже создан и при создании аккаунта я подтвердил права на сайт. Сейчас я хочу запустить google shoping на другой сайт. Нужно ли удалять первый сайт что бы подтвердить права на новый сайт и как это сделать ?

Виктор, здравствуйте! Важно помнить, что в аккаунте Google Ads не может рекламироваться два сайта одновременно, за это вы получите бан, поэтому есть два варианта.

1. Создать расширенный аккаунт, внутри которого будет несколько аккаунтов мерчанта, под разные сайты. О том, как это сделать написано здесь: https://support.google.com/merchants/answer/188487

2. Если уже подтвержденный сайт больше не будет рекламироваться, то в разделе Сайт указать другой домен и подтвердить его.

Подскажите как на платформе подтвердить с помощью Search Console, что он является владельцем сайта? Где указывать код?

Вопрос с выгрузкой фида со второй языковой версией стал как никогда актуален... подскажите, когда все-таки появится такая возможность?

Статья хорошая, спасибо. Мерчант доступен с 2018 года, но в функционале вашей платформы до сих пор нет возможности генерации фида для второй языковой версии сайта, а также нет возможности добавлять свои custom label для удобного управления рекламными кампаниями.

Антон, и вам спасибо за фидбек! Фиды на не основных языках добавим в одном из ближайших обновлений, а что касается custom label — то их уже сейчас можно присваивать артикулам при помощи дополнительного фида.

Дійсно стаття дуже добре зроблена. Питання таке, а про підєднання сайту до google console не треба було сказати?

Smart Ads nStudio, дякуємо за гарний відгук і слушне зауваження! Цей пункт і справді варто дописати.

Хорошо сделана статья. Молодцы!!!

Smart Studio, большое спасибо. Рады быть полезными!

Новий коментар
Оцінка