Google Merchant Center Next — це оновлена версія Google Merchant Center, інструменту для керування товарами, їх просування в пошуковій системі та на сайтах-партнерах Google. В нашій статті розповідаємо, що змінилося в сервісі та як його налаштувати.
Сервіс Google Merchant Center був запущений у 2010 році для налаштування реклами Product Listing Ads — оголошень, в яких відразу показується основна інформація про товар в реальному часі. Для українських інтернет-магазинів сервіс доступний з 2018 року.
У 2023 році Google презентував Merchant Center Next. Це оновлена версія класичної платформи GMC зі спрощеним інтерфейсом, покращеними функціями та дизайном. Керівник агенції Marketing Link Микола Лукашук розповів про переваги та особливості нового Google Merchant Center та описав етапи його налаштування.
Принцип роботи сервісу та відмінності Next від Merchant Center
GMC Next — це сервіс-посередник між рекламним кабінетом Google Ads та товарними фідами сайтів. Дані з сайту інтернет-магазину, — назва товару, ціна, посилання на зображення тощо, за допомогою сформованих фідів інтегруються в Merchant Center Next, а з нього — в обліковий запис Google Ads. Google Merchant Center Next обов’язковий для запуску рекламних кампаній Google Shopping, Performance Max та динамічного ремаркетингу.
В період з серпня 2023 по серпень 2024 року стандартний Google Merchant Center та оновлений Next працювали паралельно. З вересня 2024 року підтримується лише оновлена версія Merchant Center. Класичний інтерфейс GMC вимкнено, а всі зареєстровані облікові записи були автоматично перенаправлені в Next зі збереженням налаштувань. Так як інтернет-магазинам доступний єдиний тип інтерфейсу, Google не відокремлює класичну та оновлену версію сервісу, вказуючи в довідці — Google Merchant Center без примітки Next. Коротко розглянемо, що змінилося в Merchant Center Next:
-
термінологія — наприклад, «фіди» стали «джерелами даних»;
-
розміщення налаштувань та інструментів — зокрема, в GMC Next «Правила фідів» тепер знаходяться в розділі «Джерела даних» → «Джерела даних про товари» → «Джерело даних про товар» → «Ваші правила атрибутів» з доповненням «Розширене керування джерелами даних»;
-
покращилась робота з кількома країнами — з’явився окремий пункт в меню і запускати рекламу на другу країну стало зручніше;
-
сканування сайту тепер відбувається за замовчуванням — Google сканує сайт автоматично, навіть без товарного фіда, та додає додаткові параметри;
-
з’явився набір інструментів на основі ШІ Product Studio;
-
покращились інтеграції.
Детальніше про зміни можна дізнатись в довідці Google та у таблиці порівняння.
Реєстрація в Merchant Center Next
Щоб створити обліковий запис у Google Merchant Center Next — перейдіть на головну сторінку сервісу. Заповніть адресу магазину та дані щодо офлайн-точок.
Вкажіть ім’я компанії та країну реєстрації.
Ім’я має бути пов’язане з вашим бізнесом та юридичною назвою, але може відрізнятись дрібними деталями.
Після цього обліковий запис у Google Merchant Center Next буде створено.
Можливі складнощі при реєстрації в Google Merchant Center Next
Якщо ви раніше мали обліковий запис у Merchant Center, система може відмовити в реєстрації ще одного акаунту — це найпоширеніша проблема, з якою зіштовхуються продавці.
Для створення додаткових облікових записів в GMC Next, можна скористатись новою опцією — Google Merchant Center Business Manager. Ця функція підходить якщо є один батьківський обліковий запис для мережі, і додаткові облікові записи Google Ads та Google Merchant Center для локальних магазинів.
Якщо ж у вас декілька окремих магазинів, або ви раніше мали магазин, зареєстрований у Merchant Center, та відкриваєте інший, не пов’язаний з ним, — створити нові облікові записи можна наступним чином.
-
Відкрийте головну сторінку сервісу в анонімному вікні браузера або увійдіть в систему Google під іншим іменем. Зареєструйтесь, використовуючи електронну пошту, яку раніше не додавали для створення облікового запису в GMC Next. Припустимо, що ваш e-mail: second-email@gmail.com.
-
Увійдіть в розділ Користувачі та доступи та встановіть найвищий рівень доступу Super Admin для вашої основної електронної пошти, яка вже вказана в обліковому записі GMC Next.
-
На основний e-mail вам надійде лист для підтвердження заданого рівня доступу — підтвердіть, перейдіть у розділ «Користувачі та доступи» та видаліть second-email@gmail.com.
При потребі створити облікові записи у GMC Next для декількох магазинів — повторіть дії, використовуючи інші e-mail адреси.
Оновлений Google Merchant Center трохи краще працює з доступами, але якщо ви змінюєте підрядників, наприклад починаєте співпрацювати з іншою маркетинговою агенцією, обов’язково повідомте новим партнерам, що вже маєте обліковий запис у Merchant Center Next, щоб вони не створили ще один.
Налаштування Google Merchant Center Next
Підтвердження прав
Підтвердіть права власності на новий обліковий запис. Перейдіть в розділ «Інформація про компанію» → «Ваш онлайн-магазин».
Вкажіть URL-адресу вашого сайту з https.
Як основну електронну пошту радимо використовувати ту, що пов’язана з Google Analytics 4. Тоді підтвердження відбудеться автоматично. Якщо ви ще не користуєтесь Google Analytics 4, підключіть інструмент за нашою інструкцією для відстеження результатів рекламних кампаній та інших маркетингових показників.
Підтвердження телефону та даних про компанію
Вкажіть основні дані про компанію:
-
адресу компанії;
-
номер телефону — його потрібно підтвердити через смс;
-
інформацію про доставку;
-
інформацію про повернення товарів.
Ці дані необхідні для того, щоб товари можна було надіслати на перевірку. Номер телефону та адреси мають збігатися з тими, що вказані на сайті.
Спершу потрібно заповнити адресу компанії.
Лише після цього можна буде додати іншу інформацію.
Неважливо, який номер телефону ви надасте для підтвердження у Google Merchant Center Next — основний з головної сторінки сайту чи додатковий, наприклад, сервісного відділу в розділі «Повернення та гарантії». Головне, щоб ці контакти були присутні на вашому сайті. Якщо номера, вказані в інтернет-магазині і у GMC Next не співпадатимуть — Google може заблокувати ваші акаунти у Merchant Center Next та Google Ads. Додаткові дані для заповнення можуть відрізнятись, залежно від країни реєстрації юридичної особи, але телефон має бути той, що і на сайті.
Наприклад, в Україні товари для дорослих в Google Shopping не пройдуть модерацію. Навіть, якщо у вас в асортименті один товар для дорослих — для продуктів з інших категорій ви також не зможете налаштувати товарні оголошення. А в багатьох країнах Європи чи у США продавати товари для дорослих можна, є спеціальний чекбокс.
Також вкажіть інформацію про доставку та повернення товарів. Типи, способи, вартість доставки, мінімальна сума замовлення для безкоштовної доставки, інші дані повинні чітко збігатись з описаними в магазині в розділі «Доставка та оплата», а також у картці товару.
Якщо будь-яка інформація щодо доставки змінилась на сайті, а в Merchant Center Next — ні, це може бути приводом для блокування облікового запису з вказанням причини «Введення в оману». При чому служба підтримки Google можна навіть не повідомити деталей блокування. Обов’язково перевіряйте чи немає розбіжностей. Що робити, якщо Google заблокував акаунт в Merchant Center, читайте в нашій статті.
Чим краще заповнений Google Merchant Center Next, тим більше місця ви займете у видачі, відповідно буде вищий CTR та нижча ціна за клік.
Налаштування джерел даних
Джерело даних або фід — це файл з даними про товари у вашому інтернет-магазині. Саме ці дані передаються з сайту у Google Merchant Center Next. Способи передачі даних:
-
технічна інтеграція фідів;
-
по API;
-
через Google SpreadSheet, інші статичні файли;
-
вручну;
-
автоматичне сканування Google видачі.
Ми не рекомендуємо передавати дані з фідів в ручному режимі. Найкращий варіант — через пряму інтеграцію даних.
Створення джерела даних на Хорошоп для Google Merchant Center Next
Для створення фіда, користуйтесь нашою інструкцією. Не забудьте про важливі нюанси в налаштуваннях.
-
Увімкнути функцію «Завантажувати на Маркетплейси» на сторінках товару.
-
Налаштувати категорії в налаштуванні фіда, особливо при зміні структури сайту, наприклад при створенні нової категорії.
-
Змінювати будь-які умови доставки не лише на сайті, а й в Merchant Center Next.
Окремо інструкцію з правилами роботи з товарними фідами слід прописати для співробітників інтернет-магазину. Часто на етапі запуску сайту підключенням та налаштуванням Google Shopping займається власник магазину або маркетолог, а процес завантаження товарів делегується контент-менеджерам, які можуть не знати всіх нюансів.
Також інструкція знадобиться, якщо над просуванням магазину працюють різні команди. Наприклад, SEO-спеціалісти вирішили створити підкатегорію чи нову категорію, в неї перенесли товари, а фахівці з налаштування контекстної реклами не знають про ці зміни. У підсумку, кампанії, налаштовані на конкретні групи товарів, втрачають ефективність, а нові підкатегорії не потрапляють автоматично в рекламу. Коли цю помилку помітять та виправлять, то потрібен буде час на перенавчання кампаній. Відповідно магазин може втратити частину потенційних покупців з Google Shopping.
Підключення джерела даних
Для підключення фіда, у Merchant Center Next перейдіть у вкладку «Товари», натисніть «Додати».
Оберіть пункт «Додати товари з файлу».
Додайте посилання на фід.
Оберіть країну націлювання та натисніть «Продовжити».
Додавання додаткових джерел даних
Якщо вам потрібно додати фіди іншими мовами або на інші країни, зачекайте кілька хвилин на сторінці товарів, поки оновляться дані. Це необхідно для того, щоб не видалився перший фід, який ви додали.
Коли з’явиться список, як на скріні нижче, — натисніть «Додати товари» та оберіть спосіб «Додати інше джерело даних про товари», якщо ціль додати фід іншою мовою чи на іншу країну.
Знову оберіть «Додати товари з файлу», вставте посилання на інший фід.
Поради з налаштування джерел даних
Для нових магазинів та при першому проходженні модерації, рекомендуємо зафіксувати статичну ціну на товари, тобто без прив’язки до курсу валют, та обрати оновлення фіда раз на місяць.
Google порівнює дані з фіда, з тими, що проіндексовані системою та показуються у видачі. Якщо вони відрізняються, можливе блокування облікового запису з причини «Введення в оману».
Новим інтернет-магазинам, яким менше двох місяців, доцільно вказати ціну «з запасом», проіндексувати сторінки товарів у Search Console та дочекатися, поки вони пройдуть модерацію і з'являться в індексі Google. Лише потім можна налаштовувати щоденні оновлення цін товарів.
Якщо ви користуєтесь фідами кількома мовами, то після завантаження перейменуйте їх, щоб замість Product Source та Product source 2 відображались конкретні мови джерел даних.
Для цього натисніть «Переглянути джерела даних».
Вам відобразиться перелік всіх фідів, які ви додали, їх країна і мова націлювання. Виберіть потрібний фід та змініть назву джерела і назву файлу.
Не намагайтесь якнайшвидше зв'язати обліковий запис Google Merchant Center Next та Google Ads та, тим паче, запускати рекламні кампанії. Дочекайтесь модерації товарів. Якщо будете поспішати — можете не пройти модерацію. Новим магазинам слід бути особливо обережними через ризик блокування акаунту Merchant Center Next. Якщо не квапитись, то відхилені будуть скоріше конкретні товарні позиції, а обліковий запис не заблокують.
Щоб переглянути схвалені позиції, зайдіть у розділ «Товари» → «Потрібна дія» та натисніть «Переглянути історію».
Вам відобразяться активні товари.
Коли активних товарів буде більше, ніж 80%, встановіть щоденне оновлення фідів на годину пізніше від того часу, коли зазвичай змінюєте ціни.
Якщо ви протягом дня змінили ціни, не забудьте в налаштуваннях фіда в адмінці інтернет-магазину, натиснути «Перегенерувати фід», та в налаштуваннях джерел даних в Merchant Center Next вибрати «Завантажити нові дані».
Інтеграція Google Merchant Center Next та Google Ads
Ми рекомендуємо інтегрувати ці сервіси, коли у Merchant Center Next активні щонайменше 80% товарів. Щоб зв’язати акаунти GMC Next та Google Ads, перейдіть у Google Ads. Відкрийте вкладку «Інструменти» → «Джерела даних» → Google Merchant Center.
Оберіть відповідний обліковий запис, підтвердіть дії.
Надіслати запит можна й через Google Merchant Center Next, якщо увімкнена двофакторна автентифікація. Однак потім його все одно потрібно підтверджувати в рекламному сервісі, тому краще відразу працювати у Google Ads.
Як покращити рекламні кампанії: корисні функції
У Google Merchant Center Next є налаштування, які допоможуть ефективніше працювати з товарними фідами. Розглянемо їх детальніше.
Автоматичні покращення
У розділі «Товари» натисніть на вкладку «Автоматичні покращення» та активуйте автоматичне оновлення даних про товари у фідах з сайту — їх ціни, наявність, стан. Це допоможе уникнути відхилень товарів з деяких причин. Функція автоматичного покращення якості зображень підходить не для всіх ніш, тому її потрібно тестувати.
Автоматичне покращення наявності товарів актуальне для всіх магазинів — боти Google частіше заходитимуть на сайт, щоб просканувати дані товару і ціна буде оновлюватись без запізнення. Це важливо для тих інтернет-магазинів, в яких вартість товарів часто змінюється. Якщо ця функція вимкнена, може бути так, що боти просканували ціни на сайті, а на наступний день вони змінились. У підсумку, ціни на товари в інтернет-магазині та у видачі — різні. Через те, що боти рідко відвідують ваш сайт, є ризик блокування з причини «Введення в оману» через невідповідність цін.
Додаткові параметри фіда
Google регулярно експериментує з новими параметрами. Наприклад, в ніші одягу це розміри, кольори. Залежно від сфери діяльності магазину, можуть бути інші специфічні параметри.
За допомогою інструменту Правила перетворення фідів, можна задати як нові параметри, так й конкретну логіку. Наприклад, для опису товарів, що перевищує допустимий ліміт, в адмінці Хорошоп є окреме поле опису для маркетплейсів. В нього можна додати коротший опис, а можна створити правило генерування опису з назви товару, опису товару, категорії та декількох характеристик.
Виключення товарів з фіда
Якщо вам потрібно прибрати певний товар чи категорії товарів з фіда — просто прибрати галочку на сайті тепер не достатньо, адже Google автоматично додасть відсутні товари, просканувавши ваш сайт.
Рекомендуємо вимикати неактуальні категорії в налаштуваннях кампаній або наступним чином:
-
вимикати автоматичні сканування;
-
створювати списки виключень через додаткові параметри фідів.
Висновки
-
Google Merchant Center Next — це оновлена версія класичного Google Merchant Center, який є сервісом-посередником між рекламним кабінетом Google Ads та товарними фідами сайтів. Класична версія сервісу не підтримується з вересня 2024 року.
-
GMC Next має низку змін: нову термінологію, дещо інший інтерфейс, покращення деяких функцій, додаткові інструменти, яких не було у класичній версії сервісу.
-
Сервіс допомагає керувати товарами у фідах для їх ефективнішого просування у Google Shopping. Є можливості покращення товарів, автоматичного сканування сайту для своєчасного оновлення інформації у видачі, додавання особливих параметрів тощо. Разом з тим важливо дотримуватись низки вимог, щоб уникнути блокування окремих товарних позицій або загалом облікового запису у Merchant Center Next чи Google Ads.
-
Одне з найважливіших правил — повне співпадіння даних на сайті та у GMC Next. Має збігатися інформація про товари, їх вартість та наявність, доставку тощо.
-
Власникам нових інтернет-магазинів слід не поспішати з інтеграцією Merchant Center Next та Google Ads. Зв’язувати сервіси варто виключно після індексації та проходження модерації. Важливо, щоб системою було схвалено не менше 80% товарів.
Підкажіть будь ласка, як сприймає Google Merchant доменні зони? Чи можна використовувати інтернаціональну зону, наприклад .shop? Деякі гуру стверджують що можна тільки національну зону .ua, чи це правда?
Дякую.
Доброго дня. Маю магазин, де ціни на товари в доларах, бо він розрахований на ринок США. Але підключити гугл мерчанта можна, лише вказавши національну валюту. Чи є варіанти рішення?
всё понятно и доступно, спасибо!
Подскажите пожалуйста, как сделать два фида по двум языковым версиям сайта?
По дефолту создается русская версия.
Алексей Кулиш, добрый день!
Инструкция по формированию фида есть здесь: https://help.horoshop.ua/ru/articles/1966298-google-shopping
Также вы можете обратиться за помощью в нашу службу поддержки, написав в чат в правом нижнем углу сайта.
Спасибо, полезная статья. А если был фид на украинском языке. А я хочу ещё русскую версию и сделала второй фид на русском языке. Товары такие же, разница получается только в Title и в описании. Платформа другая. Правильное ли было решение так сделать?
Чудова стаття, проте таке питання: якщо на сайт товари підгружаються динамічно з іншого сайта, то як зробити фід товарів?
Может ли не принимать товары из-за того что сайт на укр а в карточке есть отзывы на рус?
Добрый день. Подскажите пожалуйста, если аккаунт уже создан и при создании аккаунта я подтвердил права на сайт. Сейчас я хочу запустить google shoping на другой сайт. Нужно ли удалять первый сайт что бы подтвердить права на новый сайт и как это сделать ?
Виктор, здравствуйте! Важно помнить, что в аккаунте Google Ads не может рекламироваться два сайта одновременно, за это вы получите бан, поэтому есть два варианта.
1. Создать расширенный аккаунт, внутри которого будет несколько аккаунтов мерчанта, под разные сайты. О том, как это сделать написано здесь: https://support.google.com/merchants/answer/188487
2. Если уже подтвержденный сайт больше не будет рекламироваться, то в разделе Сайт указать другой домен и подтвердить его.
Подскажите как на платформе подтвердить с помощью Search Console, что он является владельцем сайта? Где указывать код?
Анна Коровяковская, Добрый день! Необходимую информацию можно прочитать в инструкции Help Horoshop — Как добавить сайт в Google Search Console
Вопрос с выгрузкой фида со второй языковой версией стал как никогда актуален... подскажите, когда все-таки появится такая возможность?
Mikhail, здравствуйте!
Мы закончили доработку этой возможности и она уже доступна для всех клиентов Хорошопа. Подробности есть в нашей инструкции: https://help.horoshop.ua/ru/articles/1966298-google-shopping#h_a4379c4e22
Статья хорошая, спасибо. Мерчант доступен с 2018 года, но в функционале вашей платформы до сих пор нет возможности генерации фида для второй языковой версии сайта, а также нет возможности добавлять свои custom label для удобного управления рекламными кампаниями.
Антон, и вам спасибо за фидбек! Фиды на не основных языках добавим в одном из ближайших обновлений, а что касается custom label — то их уже сейчас можно присваивать артикулам при помощи дополнительного фида.
katerina.yankovenko, как это сделать?
Антон, все подробности - в инструкции Google Merchant Center. В ней с примером описано, как при помощи дополнительного фида можно присваивать товарам custom_label:
https://support.google.com/merchants/answer/7439058?visit_id=637444195354942601-2923979179&rd=1
Дійсно стаття дуже добре зроблена. Питання таке, а про підєднання сайту до google console не треба було сказати?
Smart Ads nStudio, дякуємо за гарний відгук і слушне зауваження! Цей пункт і справді варто дописати.
Хорошо сделана статья. Молодцы!!!
Smart Studio, большое спасибо. Рады быть полезными!