Поради Опубліковано: 30.05.2023

Що таке інфлюенс-маркетинг і як він працює

Що таке інфлюенс-маркетинг і як він працює

У нашій статті розповідаємо чому інфлюенс-маркетинг буде корисним для вашого бізнесу і як правильно сформувати стратегію просування. 

Зміст статті
  1. Що таке інфлюенс-маркетинг  
  2. Чому інфлюенс-маркетинг буде корисним для вашого бізнесу
  3. Якими бувають інфлюенсери
  4. Як сформувати стратегію інфлюенс-маркетингу
  5. Вибір інфлюенсера
  6. Де шукати інфлюенсерів 
  7. Висновок

Інфлюенс-маркетинг або маркетинг впливу — один зі способів просування, який допомагає охопити нову аудиторію, підвищити впізнаваність бренду та залучити нових клієнтів. Якщо все зроблено правильно,  маркетинг впливу може стати чудовим інструментом для розвитку вашого бізнесу. У нашій статті розповідаємо більш детально як працює інфлюенс-маркетинг та чим він може бути корисним для бізнесу. 

Що таке інфлюенс-маркетинг  

За даними GlobalLogic, станом на липень 2022 року соцмережами користувались приблизно 76,6% українців. Майже кожен з активних користувачів соціальних мереж зустрічався з інфлюенс-маркетингом. Це стратегія маркетингу, яка використовує відомих осіб або інфлюенсерів для просування товарів і послуг бренду. Інфлюенсери виступають як авторитетні джерела рекомендацій, що впливають на думку людей.

Обсяг ринку інфлюенс-маркетингу за 2020 рік в Україні склав 336,8 млн грн — про це йдеться у дослідження IAB Ukraine. Багато відомих брендів постійно співпрацюють з блогерами, інфлюенсерами та медійними особами. Наприклад, український бренд косметики Mermade активно співпрацює з різними інфлюенсерками і вони публікують відео огляди на товари у сторіз та reels Instagram. 

Чому інфлюенс-маркетинг буде корисним для вашого бізнесу

Рекомендації — це рушійна сила маркетингу впливу. За даними HubSpot, 71% користувачів приймають рішення про покупку завдяки порадам в соціальних мережах. Прихильники інфлюенсерів дізнаються про ваш бренд від людини, якій вони довіряють, і це дозволяє вам отримати лояльність нової аудиторії. 

Брендам-початківцям можуть знадобитися роки, щоб створити лояльну аудиторію. Інфлюенсери допоможуть скоротити цей процес і підвищити впізнаваність бренду. Маркетинг впливу підійде не лише для компаній із великими рекламними бюджетами. Правильне партнерство з впливовими особами може працювати без вкладення великих грошей, якщо запропонувати взаємовигідні умови.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості, функції та інтеграції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Якими бувають інфлюенсери

Інфлюенсери — це інтернет-творці та знаменитості, які заробили репутацію у певній ніші або створили значну аудиторію навколо своїх особистих брендів. Вони протягом деякого часу залучали аудиторію, торкалися цікавих тем, обговорювали різні питання та змогли завоювати певний авторитет. Існують різні визначення типів впливових осіб, але зазвичай вони поділяються за розміром аудиторії:

  • нано-інфлюенсери — 10 000 підписників або менше;

  • мікро-інфлюенсери — 10 000-50 000 підписників;

  • впливові особи середнього рівня — 50 000-500 000 підписників;

  • макро-інфлюенсери — від 500 000 до 1 мільйону підписників;

  • мега-інфлюенсери — понад 1 мільйон підписників.

Залежно від цілей та бюджету, майже для кожного бізнесу можна знайти відповідного лідера думок. Наприклад, обираючи співпрацю з нано або мікро-інфлюенсером, ви зможете розвивати більш особисті стосунки з цільовою аудиторією. Інфлюенсери з невеликою аудиторією активно спілкуються зі своїми підписниками, тому їх рекомендації дійсно сприймаються, як поради, а не як реклама. 

Як сформувати стратегію інфлюенс-маркетингу

Знайти інфлюенсера у соціальних мережах і домовитись з ним про рекламу вашого товара — це не повноцінний інфлюенс-маркетинг, а лише один з його етапів. Стратегія інфлюенс-маркетингу може включати декілька кроків.

Визначення цілей

Перш за все, необхідно визначити, які саме цілі ви прагнете досягти через інфлюенс-маркетинг. Це може бути підвищення впізнаваності про бренд, збільшення продажів, презентація нового товару тощо. Подумайте, як ви будете вимірювати успішність співпраці. На цьому етапі ви можете визначити деякі ключові показники ефективності, щоб потім визначити, чи допомагає реклама досягати ваших цілей. В залежності від ваших цілей, ви можете відстежувати рівень залученості, кількість нових підписників або дані про продажі.

Пошук інфлюенсера

Після визначення цілей, необхідно знайти і вибрати інфлюенсерів, які будуть просувати ваш бізнес. Для цього потрібно оцінити контент і аудиторію блогера, щоб зрозуміти чи відповідають вони вашому бренду і цільовій аудиторії. Проведіть деякий час у соціальних мережах, спостерігаючи за впливовими людьми та за тим, як вони просувають інший бізнес. Також знайдіть час, щоб дослідити конкурентне середовище. Чи працюють ваші конкуренти з інфлюенсерами? Якщо так, то з ким і в якій якості?

Вибір інфлюенсера

Створіть короткий список впливових осіб, які підходять вашому бренду та виділеному бюджету. Важливо не націлюватися на інфлюенсера виключно на основі його популярності та охоплення. Перевірте їхні соціальні взаємодії, репутацію та з ким вони працювали раніше. Важливо, щоб тон, ідеї та цінності блогера збігалися з вашими.

Коли ви будете готові подати запит на партнерство, надішліть повідомлення для уточнення деталей співробітництва. Деякі інфлюенсери мають менеджерів або працюють з маркетинговими агентствами, тому вам потрібно спочатку звернутися до них. Наприклад, у відомої інфлюенсерки Ірини Пістрюги є окрема сторінка з умовами співпраці.

Створення та затвердження контенту

Після укладення угоди про співпрацю, інфлюенсер створює власний контент про ваш продукт чи послуги. Це може бути огляд товару, розпаковка, відгук про використання тощо. Домовтесь заздалегідь у якому форматі буде представлений контент. Зазвичай це пост, відео reels або відео у сторіс, але бувають і інші формати співпраці. Інколи, інфлюенсер може приїхати у ваш офлайн-магазин чи на виробництво і показати процес створення товару. 

Інфлюенсерка Аліна Френдій розповідає про бренд Instytutum

Впливові особи зазвичай діють незалежно та створюють контент самостійно, однак ви можете домовитися про певні ідеї та надати кілька вказівок. Перед публікацією затвердіть контент — важливо, щоб він вам сподобався та відповідав вашим вимогам. 

Відстеження результатів

Після запуску кампанії з просування, відслікуйте її хід та загальні результати. KPI залежать від цілей, які ви встановили. Якщо ви використовуєте кілька різних платформ, можете порівняти одну з одною ефективність кампаній. Також важливо додати UTM-міткі, якщо блогер вказує у своїх постах посилання на ваш сайт. Мітки дозволять відслідковувати трафік, який прийшов з рекламної кампанії і порахувати кількість замовлень. 

Серед інструментів, які також допоможуть у відслідковуванні рекламних кампаній — Google Alerts та застосунки, які дозволяють моніторити згадування бренду у інтернеті, наприклад, Looqme. Не ставте за ціль виключно рівень залучення. Безліч лайків і коментарів не обов’язково призводять до продажів, але їх можна розглядати як посилення впізнаваності бренду.

Де шукати інфлюенсерів 

Google

Класичний варіант — розпочати пошук у Google. Шукайте лідерів думок у ​​своїй ніші, використовуючи різні запити. Наприклад, можна робити запити «найпопулярніші лідери думок» або «рейтинг лідерів думок». Різні інтернет-видання періодично публікують рейтинги, у яких ви також зможете натрапити на цікаві варіанти. Додатково вказуйте під час пошуку регіон, який вас цікавить, та запити, які мають відношення до вашої сфери.

Хештеги

Якщо ви шукаєте впливових осіб у певній ніші, немає кращого способу, ніж на обраній платформі знайти відповідні теми та хештеги. Це можуть бути: 

  • хештеги, пов’язані з інфлюенсерами, наприклад #інфлюенсерукраїна чи #блогерукраїна;

  • хештеги, які містять міста або країни, наприклад #україна, #львів;  

  • хештеги, такі як #реклама та #співпраця;

  • пам’ятки, популярні місця та заклади, які можуть бути цікаві вашій аудиторії;

  • пошук по ключовим запитам для вашої ніші — #дитячий одяг або #фітнес.

Ви можете підписатись на різні хештеги і отримувати нові пости, які публікуються з його використанням. 

Ваші підписники і підписники ваших конкурентів

Ще один простий спосіб знайти інфлюенсерів — переглянути своїх підписників у соціальних мережах. Ви можете знайти впливових людей серед тих, хто вже зацікавлений у вашій діяльності.  Подивіться також на тих, хто слідкує за вашими конкурентами. Для цього доведеться витратити деякий час, бо цей пошук відбувається вручну. Але таким чином ви зможете ще раз перевірити сторінки конкурентів і проаналізувати їхню аудиторію.

Спеціальні програми 

Український сервіс Trendhero — це легкий спосіб знайти блогера або інфлюенсера для співпраці. На платформі представлені більше 100 млн Instagram акаунтів, що дозволяє знайти потрібного кандидата. Сервіс платний, але у нього є тестовий період.

Маркетингова платформа Influencity заснована на базі штучного інтелекту і дозволяє повністю керувати взаємовідносинами з інфлюенсерамі. Сервіс був створений у 2014 році у Валенсії, але Україна присутня серед переліку країн платформи. У користувачів є можливість безкоштовно подивитись, як працює інструмент за допомогою тестового періоду на 7 днів. Можливості Influencity на час тестового періоду урізані, але ви все одно можете шукати людей за допомогою фільтрів.

Наприклад, ми спробували пошукати TikTok-інфлюенсера в Україні з кількістю підписників від 5000 до 50000, переважно жіночої статі і отримали 8798 результатів. Втім більшість з них були приховані. Вартість повноцінної версії — від 168$ на місяць. 

Висновок

Якщо ваша цільова аудиторія активна у соціальних мережах, то варто приділити час інфлюенс маркетингу. Співпраця з блогерами та інфлюенсерами може принести користь вашому бізнесу та допомогти залучити нових клієнтів. Інфлюенсери також можуть створити імідж вашого бренду та зробити ваші товари привабливими. 

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів