Ми відкриваємо цикл інтерв'ю з власниками інтернет-магазинів. Цього разу говорили з Тарасом Чихманом — власником магазину CCBaits. Ми розпитали Тараса про виробництво, створення сайту, просування і складнощі ведення бізнесу.

Про бізнес

Ми займаємося виробництвом рибальських прикормів і насадок для лову коропа, білого амура, карася, ляща, плітки та іншої риби. Бренд називається Carp Classic Baits. Також у нас є розробки атрактантів (речовин для приманки риб за допомогою запаху) для хижої риби: щуки, судака, окуня, сома, форелі, але ми їх ще не випускаємо.

интервью с владельцем интернет-магазина

Умовно бізнес можна розділити на дві частини: виробництво та продаж (інтернет-магазин). Основна частина команди зайнята на виробництві та складі — дев’ятеро постійних співробітників і кілька віддалених. Інтернет-магазином поки займаюсь я. На старті нас було троє.

Про виробництво 

производство Тарас Чихман

У нас є невеликий цех. Спочатку все виробництво було ручним: заміс сухої і рідкої складових, видавлювання тіста через ручні шприци, викачування приманок на ручних дошках. Зараз у нас стоять тістомісильники і автоматичні машинки, шприци з автоподачою тіста. Все обладнання італійське, нове та якісне. Останнє придбання — шафа для сушіння бойлів. В ній ми можемо сушити до 700 кг бойлів одночасно. В звичайних духовках можна було сушити не більше 80 кг у день. Обсяги виробництва ростуть, тому кілька разів на тиждень цех працює в нічну зміну.

Про створення інтернет-магазину

Коли з'явилася ця ідея, виробництво вже існувало, ним володів мій партнер. Але прямих продажів не було, тому вирішили відкрити інтернет-магазин.

Я довго шукав підрядника, і майже підписав договір з системою 1С-Бітрікс, про яку знав через інші проекти. Але випадково знайшов в інтернеті Хорошоп. Задумався, почав шукати відгуки, яких було дуже мало. Потім написав Ігорю Стольницькому, задав кілька запитань. Відповіді мене влаштували, вирішив спробувати. Що стосується інвестицій, то ми вклалися в 1000 доларів. Цього вистачило на розробку інтернет-магазину і оплату хостингу.

Сама розробка пройшла досить просто. Ми підібрали шаблон дизайну, хлопці зробили сайт і віддали нам його на тестування і навчання. Після знайомства з платформою я був у легкому шоці. В порівнянні з 1С-Бітрікс, де в адмінці сотні кнопок і налаштувань, у Хорошопі все неймовірно просто. Нічого зайвого, лише найважливіше. Щоб звикнути і освоїтися в системі знадобилося трохи часу і кілька інструкцій. Якщо з чимось не міг розібратися, звертався до служби пітримки.  

интервью с Тарасом чихманом

Про просування 

Головний спосіб просування для нас — SEO. Іноді запускаємо рекламу в соціальних мережах Вконтакті та Facebook. Зараз почали активно розвивати свій канал на Youtube, займаємося контент-маркетингом. Є й інші ідеї, але до них поки не дійшли руки.

Для просування залучаємо підрядників. Я вважаю, що кожен повинен займатися тим, що у нього виходить найкраще. Нещодавно ми найняли нову команду SEO-спеціалістів для нашого інтернет-магазину. Роботою задоволений: вони виправляють низку помилок попередників і вносять свої правки.

Зйомка роликів для Youtube - єдине, що я роблю для просування самостійно. Я впевнений, що у Youtube велике майбутнє, навіть для дуже складних бізнесів. Хоч на телефон з поганою якістю, але намагаюся знімати корисні відео для своєї аудиторії. Якби бюджет був більшим, то найняв би відеооператора.

канал на YouTube Тарас Чихман

Поки грошей для цього немає, намагаюся робити сам. Хоча рибалити і одночасно знімати про це відео досить незручно. Прямих продажів з Youtube-каналу поки мало, але, якщо робити все правильно, їх буде набагато більше. Для мене це канал, за допомогою якого можна швидко поділитися з користувачем корисною і новою інформацією. Мені подобається, коли завдяки сказаному чи показаному мною у побуті людини щось змінюється.

Найбільше трафіку приносить пошукова видача — майже 50% від загальної кількості. Найвищу ефективність показують email-розсилки. Коефіцієнт конверсії у цього каналу — 5,38%, у органіки — 3,41%.

Про складнощі

Головна проблема — відсутність фінансування і можливості кредитуватися за адекватним відсотком. Також є труднощі з закупівлею інгредієнтів і тари для готового продукту. Цей ринок досить вузький, хочеться більшого вибору.

З відсутністю фінансування вдається справлятися самостійно. Весь прибуток ми вкладаємо в розвиток. Великі суми, наприклад, на купівлю обладнання, позичаємо у друзів, потім віддаємо.

Що стосується закупівель, то доводиться вибирати з того, що є. Це складно, адже, навіть постійно купуючи певний товар у одного постачальника, часом отримуєш різну якість. Тоді доводиться змінювати рецептуру, що знижує швидкість виробництва.

интервью с владельцем интернет-магазина

Про плани на розвиток 

Головний план — масштабування, вихід на європейський ринок. Виготовлення нових і максимально корисних продуктів, ефективних в застосуванні. Багато часу приділяємо тому, щоб навчити рибалок правильно карпфішити.

На європейському ринку величезна конкуренція. Наші переваги — якість і ціна. На першому місці саме якість. Ми знаємо, з чого виготовляються імпортні товари, і наш продукт абсолютно не поступається за показниками ефективності. А ціна у нас значно нижча. Тому у нас є перевага як на українському ринку, так і, в перспективі, на європейському.

Ще один напрямок розвитку - зменшення кількості людської праці і збільшення роботи механізмів. Попереду великий шлях автоматизації виробництва та продажів. У сучасному маркетингу автоматизація продажів дуже затребувана. Сподіваюся, платформа допоможе її реалізувати. У Хорошопу велике майбутнє, адже система проста і логічна, має все найважливіше. А те, чого немає, — планується та доробляється.

владелец интернет-магазина Тарас Чихман

Поради підприємцям-початківцям

Головна порада - не халтурити. Вибирайте або затребувану нішу, або ту, в якій можете бути експертом. Будьте максимально корисними аудиторії, робіть якісний продукт. Робіть краще за всіх, робіть неможливе. Користувачі вас знайдуть і будуть вдячні. Не обманюйте їх, і на вас чекає успіх.

А також завжди вірте в себе і не здавайтеся. Мені часом було настільки складно, що хотілося плакати. Складно і тепер, хоча після запуску пройшов рік. Але я намагаюся стримувати себе і вирішувати проблеми відразу, не відкладаючи.

Комментарии