Конкурси — це дієвий інструмент для просування інтернет-магазину. У цій статті ми розповімо, як проводити конкурси, щоб отримувати від них максимальний профіт, а також розглянемо вдалі приклади від українських і зарубіжних інтернет-магазинів.
Конкурси — це дієвий інструмент для просування інтернет-магазину. У цій статті ми розповімо, як проводити конкурси, щоб отримувати від них максимальний профіт, а також розглянемо вдалі приклади від українських і зарубіжних інтернет-магазинів.
Етапи проведення конкурсу
Щоб конкурс приніс вигоду магазину і сподобався аудиторії, його потрібно детально спланувати.
1. Встановлення мети
Не проводьте конкурс тільки тому, що всі так роблять. З таким підходом ви витратите гроші, час та людські ресурси, не отримавши нічого натомість. Поставте одну-дві конкретні цілі, яких хочете досягти за допомогою конкурсу:
-
отримання прибутку від продажу;
-
збільшення трафіку на сайті;
-
підвищення лояльності аудиторії;
-
залучення нових клієнтів;
-
просування окремого продукту або бренда;
-
розширення клієнтської бази даних;
-
генерація контенту;
-
створення образу соціально відповідальної компанії тощо.
Від цілей конкурсу залежить вибір майданчика. Наприклад, конкурси з умовами «придбайте товар на суму Х грн — станьте учасником розіграшу» доцільно проводити на сайті інтернет-магазину, як варіант — створити посадкову сторінку. А для конкурсів «приведи друга — отримай подарунок» краще підійдуть соцмережі, де можна позначати людей і ділитися постами.
![](/content/uploads/images/image7%283%29.jpg)
2. Створення механіки
Залежно від механіки проведення, конкурси можна умовно розділити на кілька типів. Взявши один із них за основу, розробіть детальну механіку, яка підійде для вашого магазину.
-
Giveaway: користувач залишає свої дані, виконує просту умову, наприклад підписується на розсилку, і стає учасником розіграшу.
-
Найкращий покупець: користувач робить покупку на найбільшу суму та отримує приз. Альтернативний варіант — найкращий коментатор: виграє користувач, який залишить найбільшу кількість коментарів.
-
Конкурс із контентом від користувачів: користувач створює тексти, фотографії або відео на задану тему.
-
Вікторина: користувачі, які правильно відповідають на питання, беруть участь у розіграші.
-
Конкурс з елементами гейміфікації: користувачі грають між собою або самостійно виконують низку завдань, наприклад проходять квест.
-
Челендж: щоб взяти участь, користувачі виконують зазначені в умовах дії та надсилають фото або відео як підтвердження.
3. Розробка умов
Умови участі в конкурсі та отримання призу потрібно прописати якомога детальніше, щоб уникнути будь-яких претензій від учасників. У переліку правил обов'язково вкажіть:
-
що потрібно зробити, щоб стати учасником;
-
вимоги до учасника — вік, регіон проживання і т. д.;
-
як буде визначено переможця;
-
як забрати свій приз;
-
термін проведення конкурсу;
-
ваші права як організатора;
-
умови обробки персональних даних учасників.
![](/content/uploads/images/image12%282%29.jpg)
4. Вибір призу
Не варто розігрувати суперпопулярні та дорогі товари. Наприклад, розіграш iPhone привабить багато нецільових користувачів. Краще виберіть приз, безпосередньо пов'язаний із вашим інтернет-магазином. Припустимо, якщо ви продаєте товари для дому, розіграйте набір постільної білизни.
![](/content/uploads/images/image1%288%29.jpg)
Приз має співвідноситися із зусиллями користувачів, які вони витрачають на участь. Це суб'єктивний показник, тому, обираючи приз, намагайтеся поставити себе на місце учасника. Наприклад, згідно з умовами користувач повинен записати відеовідгук, опублікувати його у своєму Instagram і поставити хештег вашого магазину. В такому разі приз на кшталт чохла для смартфона — погана мотивація. Зате цей же подарунок за лайк і репост публікації у Facebook — цілком прийнятний варіант.
Приз не обов'язково повинен бути матеріальним. Наприклад, ви можете влаштувати конкурс на найкращий слоган для вашого магазину або створення бренд-персонажа. В такому разі мотивація для учасників — «хвилина слави» і готовий проект для портфоліо.
![](/content/uploads/images/image9%283%29.jpg)
5. Просування активності
Використовуйте доступні канали, щоб повідомити аудиторії про запуск конкурсу: сайт, соцмережі, розсилку по e-mail і в месенджерах. Не обмежуйтеся одним каналом і час від часу нагадуйте аудиторії, що проводите конкурс.
![](/content/uploads/images/image2%288%29.jpg)
Якщо ви плануєте влаштовувати акції, конкурси та розіграші регулярно, є сенс створити на сайті окрему сторінку під ці активності. Так користувачам буде простіше слідкувати за оновленнями.
![](/content/uploads/images/image11%282%29.jpg)
6. Підбиття підсумків
Обов'язково повідомте аудиторії про завершення конкурсу та опублікуйте імена переможців. Якщо вони обиралися за допомогою генератора випадкових чисел, варто запостити відео процесу або зробити скріншот, щоб уникнути звинувачень у несправедливості розіграшу.
![](/content/uploads/images/image15%281%29.jpg)
За можливості опублікуйте підтвердження того, що переможець отримав свій приз. Це підвищить рівень довіри користувачів і стимулює їх брати участь у ваших конкурсах у майбутньому.
![image](/content/uploads/images/image-220x150.png)
Приклади конкурсів
Розіграш за покупку побутової хімії
Мережа будівельних магазинів Епіцентр і компанія «КредитМаркет» розігрують подорож і гроші на шопінг. Згідно з умовами, потрібно купити побутову хімію або засоби гігієни на зазначену суму і заповнити спеціальну форму.
У чому плюси: можливість отримати цінний приз стимулює аудиторію робити покупки, завдяки чому зростає продаж непопулярної категорії товарів.
![](/content/uploads/images/image8%283%29.jpg)
Відео-челендж
Інтернет-магазин товарів для риболовлі Karl's Bait & Tackle запустив конкурс на постійній основі. Учасник повинен зняти, як ловить рибу за допомогою товарів із магазину, і запостити відео на Youtube з хештегом #MTBslam. Призовий фонд — 100 доларів на покупки на сайті.
У чому плюси: конкурс підвищує лояльність існуючої аудиторії, дозволяючи учасникам продемонструвати свою майстерність у риболовлі та позмагатися з іншими рибалками. Також конкурс стимулює продаж наборів продукції, які просуває магазин.
![](/content/uploads/images/image4%283%29.jpg)
Онлайн-квест
Інтернет-магазин Parfums періодично влаштовує онлайн-квести. Використовуючи підказки на сайті та сторінках магазину в соцмережах, потрібно зібрати в кошику десять позицій товарів, доданих до асортименту спеціально для квесту. Призи за виграш — продукція з магазину, а також подарунки від спонсорів.
У чому плюси: конкурс в ігровому форматі забезпечує високу залученість аудиторії. Виконуючи умови, користувачі переходять на сторінки магазину в соціальних мережах і канал Youtube, тому конкурс одночасно виступає інструментом для просування цих майданчиків.
![](/content/uploads/images/image3%2810%29.jpg)
Вікторина на знання бренда
Інтернет-магазин Lamoda щотижня проводить вікторину у своєму акаунті Instagram. Приз для переможців — сертифікат на 500 грн на покупки в магазині.
У чому плюси: конкурс стимулює стежити за сторіс, у яких часто публікуються промо-матеріали. Питання вікторини пов'язані безпосередньо з Lamoda, тому користувачам доводиться прокачувати свої знання про бренд.
![](/content/uploads/images/image14%284%29.jpg)
Фотоконкурс до Хелловіну
Інтернет-магазин товарів для дому Wayfair організував конкурс найкращих хелловінських костюмів для домашніх тварин.
У чому плюси: це приклад конкурсу, який не вимагає великих матеріальних вкладень. Приз — публікація фото на сайті з тисячами відвідувачів, і багато користувачів захотіли продемонструвати своїх улюбленців широкій аудиторії. За допомогою конкурсу магазин прорекламував товари для Хелловіну, а також порівняно нову категорію в асортименті — продукцію для тварин.
![](/content/uploads/images/image6%286%29.jpg)
Розіграш за покупку товарів-новинок
Інтернет-магазин MakeUp організував конкурс спільно з партнером. Щоб взяти участь у розіграші ігрових приставок, потрібно купити засоби з нової лінійки бренда L`Oreal Paris на певну суму.
У чому плюси: інтернет-магазин привертає увагу аудиторії до нової продукції, щоб підвищити її продаж.
![](/content/uploads/images/image5%283%29.jpg)
Конкурс на найкращий дизайн футболок
Японський бренд повсякденного одягу Uniqlo запустив міжнародний конкурс на найкращий дизайн футболок із головним призом 30 тисяч доларів. Роботи трьох переможців будуть виставлені в Музеї сучасного мистецтва в Нью-Йорку.
У чому плюси: Uniqlo створює імідж культурно активного бренда, який робить внесок у сучасне мистецтво і закликає людей до самовираження. Конкурс підвищує лояльність існуючої аудиторії та залучає нових клієнтів, тому що в теорії приз може виграти будь-який учасник. Крім того, асортимент магазину поповниться дизайнерськими футболками від фіналістів конкурсу.
![](/content/uploads/images/image13%282%29.jpg)
Конкурс романтичних історій
До Дня святого Валентина інтернет-магазин Parfums запустив конкурс романтичних історій. Автори найкращих отримали призи з асортименту магазину: кожен учасник сам вказав артикул бажаного подарунка.
У чому плюси: високий рівень залученості аудиторії обумовлений двома причинами. Перша — учасники конкурсу витрачали свій час і зусилля на написання текстів. Друга — підписники магазину на Facebook брали участь у голосуванні за найкращі історії.
![](/content/uploads/images/image10%282%29.jpg)
Висновок
Щоб конкурс приніс користь магазину і сподобався учасникам, потрібно його ретельно спланувати. Почніть зі встановлення цілей — це допоможе визначити, який тип конкурсу підійде вашому магазину: giveaway, вікторина, челендж тощо. Далі в деталях продумайте механіку, виберіть приз, а потім розкажіть аудиторії про конкурс і підбийте підсумки.
![img](/img/cta-banner.png)