Знижки — найпростіше та найзрозуміліше в інтернет-торгівлі. Але сценарій «пропонуєш знижку → отримуєш легкі гроші» працює далеко не завжди. У цій статті ми розповіли, як будувати політику знижок не на шкоду прибутку, які бувають знижки і як вони працюють в інтернет-магазинах на Хорошопі.
Знижки — найпростіше та найзрозуміліше в інтернет-торгівлі. Але сценарій «пропонуєш знижку → отримуєш легкі гроші» працює далеко не завжди. У цій статті ми розповіли, як будувати політику знижок не на шкоду прибутку, які бувають знижки і як вони працюють в інтернет-магазинах на Хорошопі.
Помилки при роботі зі знижками
Знижуйте ціни на товари тільки якщо це вигідно вашому бізнесу. Знижки мають збільшувати прибуток магазину, тому їх потрібно використовувати не тому, що всі так роблять, а керуючись тверезим розрахунком.
Якщо підприємець робить знижку на категорію товарів, то він повинен окупити її збільшеним потоком клієнтів. Якщо інтернет-магазин взимку робить знижку 80% на літні купальники, це рішення має бути підкріплене розрахунками про те, що зберігання і транспортування цих товарів в підсумку обійдеться дорожче.
Співзасновник інтернет-магазину туристичного харчування ЇDLO розповів, що одного разу вони запустили акційні пропозиції влітку, а це і так гарячий сезон. У підсумку, виробництво не впоралося з потоком замовлень. Компанія штучно створила великий попит на товар і зменшила маржу, тому що знижки — це зайві витрати, без яких продукція і так відмінно продавалася.
Види знижок
До свят
Це стара як світ історія, яка продовжує приносити прибуток. Всі свята — законний привід запропонувати клієнтам знижку, особливо якщо ви працюєте в популярній ніші. У календарі величезна кількість дат, до яких люди купують один одному подарунки: Новий рік, Різдво, 8 березня, День всіх закоханих, День знань тощо. Є кілька свят, створених спеціально, щоб пропонувати знижки, — Чорна п'ятниця і Кіберпонеділок. Наприклад, інтернет-магазин MasterZoo до Чорної п'ятниці пропонує знижки до 30% на окремі категорії товарів.
Але в святкові періоди підвищується конкуренція за увагу клієнта і не всі можуть її витримати. Власниця інтернет-магазину товарів для творчості та рукоділля Hobbydom розповіла, що їх продажі під час Чорної П'ятниці не вразили — результати не надто відрізнялися від звичайного робочого дня. Тому вони вирішили придумати власну фішку — синю суботу або рожеву середу. Унікальні акції у них проходять успішніше.
За підписку на розсилку
Формат «послуга за послугу» багатьом знайомий і сприймається лояльно. Якщо ви запропонуєте знижку 15% за підписку на розсилку, питань не буде.
Інтернет-магазин semena.in.ua пропонує мінімальні знижки 3% і 5% за підписку на розсилку, але для їхньої аудиторії цього достатньо — конверсія становить 5-6%. За сезон вони отримують з email-маркетингу близько 15-17% всіх замовлень.
Сезонні
Ці знижки дозволять позбутися від залежаного товару, який не реалізували під час сезону. Подібні знижки доречні, якщо ви впевнені, що транспортування і зберігання товарів обійдуться дорожче, ніж їхній продаж за мінімальну ціну.
З обмеженим терміном дії
Таймер зворотного відліку — відмінний спосіб мотивувати користувача зробити покупку зараз. Коли людина боїться втратити вигоду, вона менш раціонально підходить до вибору кращої пропозиції.
Власник інтернет-магазину Yarmarok використовував таймер зворотного відліку напередодні Чорної п'ятниці 2018 року. Він домовився з постачальниками про знижки, намалював банер, налаштував знижки і таймер. Потім запустив рекламну кампанію і отримав 9 замовлень — для когось це може здатися дрібницею, але для його бізнесу це хороший результат.
На комплект
Знижка на кілька товарів, які ви купуєте разом, допоможе підвищити середній чек і мотивувати користувачів на додаткові покупки. Найчастіше людям зручніше придбати кілька одиниць в одному місці, а знижка — додатковий аргумент на користь цього рішення. Знижки на комплекти корисні для продажу прикрас і косметики.
Як використовувати знижки на Хорошопі
Стікери
В інтернет-магазинах на Хорошопі наявність і розмір знижки відображаються на мінікартці товару в каталозі і на сторінці товару у вигляді стікера і перекресленої старої ціни. Більше про налаштування стікерів зі знижкою читайте в інструкції Хорошопа.
Блок «Розпродаж» на головній сторінці
У ньому можна відображати найцікавіші акційні пропозиції. Це зручно для людей, які полюють за знижками і купують лише по акції. Власники інтернет-магазину косметики і харчових добавок SayYes розповіли, що вони проводять акції цілий рік і намагаються, щоб навіть у звичайні періоди в інтернет-магазині було не менше трьох активних акцій.
Окрема сторінка для акцій
Це рішення допоможе інтернет-магазинам, які дуже часто пропонують знижки. Інтернет-магазин Prostor виділив під спецпропозиції дві сторінки: «Акції» та «Суперціни». На першій розміщені статті з описом промоакцій, а на другій — товари зі знижкою.
Картка клієнта
Ви можете заохочувати постійних клієнтів за допомогою індивідуальних знижок. Якщо для покупця сформована карта клієнта, знижка буде застосовуватися автоматично, але за умови, що він увійшов до особистого кабінету. Щоб створити нову карту клієнта, перейдіть в Знижки — Карта клієнта і вкажіть розмір знижки та термін її дії.
Подарунковий сертифікат
Купівля сертифікату — ідеальне рішення для людей, які не впевнені, що вгадають з подарунком, але приблизно знають, чого б людині хотілося.
Користувачі купують сертифікати і дарують їх на свята друзям. Друзі вибирають в магазині товари на вказану суму, вводять код з сертифіката і отримують товари безкоштовно.
Купони
Купон на знижку зручний, якщо клієнту потрібно дати знижку у відсотках: за підписку на розсилку, за відгук, як вибачення тощо. Його можна прив'язати до певного розділу або бренду — щоб він застосовувався лише для товарів, які потрапляють під його дію. Користувачі зможуть дізнатися їх по інформаційному значку.
Накопичувальні знижки
Якщо ви вирішите впровадити в свій інтернет-магазин програму лояльності, накопичувальні знижки зможуть отримати всі зареєстровані користувачі, якщо сума попередніх виконаних замовлень перевищить вказаний поріг. Наприклад, в інтернет-магазині Galaxy Store після покупки на 150 грн можна отримати знижку 2% на наступні покупки. За покупки на 20 000 грн можна отримати знижку 15% на всі подальші замовлення. Покупці будуть пам'ятати про знижки та повертатися саме в цей магазин.
Висновки
Знижки — чудовий маркетинговий інструмент, якщо використовувати їх з розумом. Вони мають бути спрямовані на збільшення прибутку інтернет-магазину, в крайньому випадку — на зменшення витрат. Гарно плануйте політику знижок, використовуйте їх в зв'язці з іншими акціями та не забувайте розповідати про вигідні пропозиції на сторінках свого інтернет-магазину за допомогою можливостей Хорошопу. Вдалих вам продажів!
Знижки - відмінний інструмент стимулювання продаж, якщо його правильно застосовувати.