- Створювали продукт для своєї тусовки, але потім все заверті...
- Використовувати технологію NASA? Чому б і ні
- Від дерев'яного сайту на OmniCart до оптимального на Хорошопі
- Від оптових продажів на колінці до тотальної автоматизації
- Чим персональніший підхід, тим краще
- Альпіністи, вожді і полярники — всі працюють на бренд
- Чому факапи — це добре
Використання технологій NASA та поставки продукції на станцію полярників в Антарктиді. Все це про бренд туристичного харчування ЇDLO, який працює на Хорошопі.
Використання технологій NASA, закриття потреб екстремальників і матусь з дітьми та поставки продукції на станцію полярників в Антарктиді. Все це про бренд туристичного харчування ЇDLO. Ми взяли інтерв'ю у Михайла Темпера, одного із засновників компанії.
Створювали продукт для своєї тусовки, але потім все заверті...
Всі засновники нашого бренду люблять подорожувати, у кожного є спортивний бекграунд. У якийсь момент ми спробували й оцінили туристичне харчування, яке вироблялося за кордоном. Але в українських магазинах був дуже обмежений асортимент схожої продукції, і коштувала вона близько $20 за упаковку. Це харчування могли собі дозволити лише висотні альпіністи з великими бюджетами на експедиції, для туристичного мас-маркету воно було недоступним. Створюючи продукт, ми насамперед вирішували власну потребу.
Ми перші в Україні випустили доступне туристичне харчування під виразним брендом і з якісної упаковкою. А також запатентували технологію запарювання їжі в спеціальному пакеті, яка дуже виручає в подорожах.
Використовувати технологію NASA? Чому б і ні
Спочатку ми продавали заздалегідь приготовану і висушену продукцію. Згодом придбали на виробництво нові установки й почали використовувати сублімацію — сучаснішу технологію, яку раніше застосовували військові й NASA. Вона зберігає смакові якості їжі та мікроелементи, які втрачаються при сушінні. Цікаво, що за допомогою сублімації можна готувати навіть лазанью з морозивом. Після цього досить залити їх окропом, щоб насолоджуватися улюбленою їжею в будь-якому куточку світу.
На старті ми делегували виробництво й упаковку продукту ретельно відібраним підрядникам, а самі займалися рецептурою і маркетингом. Через два роки роботи відкрили власне виробництво в Чернівцях.
Від дерев'яного сайту на OmniCart до оптимального на Хорошопі
На початку ми зробили дерев'яний сайт на безкоштовному OmniCart — найняли невелику команду розробників, яка допрацьовувала магазин під наші потреби. Щоб впровадити всі необхідні функції, ми витратили близько $900 і невиправдано багато часу. І відмовилися від технічної реалізації складних SEO-налаштувань, адже це вимагало значних вкладень. Вирішили шукати альтернативні варіанти.
Вже не пам'ятаю, де я знайшов Хорошоп, ймовірно, в Google. Подивився кілька демо, почитав відгуки. Ми з партнерами поспілкувалися і вирішили, що готові спробувати. Зрозуміла ціна плюс потенційні перспективи — баланс був прийнятним.
Сайт став однією з наших кращих інвестицій, і це довели недавні події в світі. Ми багато вкладали в інтернет-магазин і в канали просування, тому пережили карантин настільки добре, наскільки це можливо.
Від оптових продажів на колінці до тотальної автоматизації
Левова частина наших покупців — мережі туристичних товарів, які замовляють продукцію великими партіями. У нас дуже багато оптових продажів.
Спочатку ми обробляли їх за допомогою Google Forms — партнери скачували таблицю з прайсом, ставили цифри і відправляли її нам. А ми формували замовлення і далі діяли за процедурою — відвантажували товар, оформляли документи тощо. Це вимагало постійної уваги менеджерів, плюс іноді клієнти плутали старий файл з новим і виходила плутанина з актуальністю цін і позицій. Менеджерам доводилося з цим розбиратися, а також відповідати на безліч запитань на кшталт: «А коли надішлете ТТН?»
Ми шукали можливість автоматизувати оптові продажі та були раді, коли фахівці Хорошопу зробили повноцінний В2В модуль. Тепер наші покупці поділені на роздрібних і оптових різних рівнів. Залежно від групи, вони бачать різні умови, ціни тощо.
Найкорисніша функція В2В — інтеграція з 1С та можливість бачити залишки на складі. Ця зв'язка практично виключає необхідність участі менеджера з продажу. Він просто додає користувача до бази магазину, після чого клієнт самостійно заходить в потрібну категорію, бачить залишки, робить замовлення, а потім отримує повідомлення про замовлення та інформацію з ТТН.
Чим персональніший підхід, тим краще
Ядро нашої аудиторії — активні люди у віці від 20 до 50 років, які заробляють на рівні середній плюс і звертають увагу на співвідношення ціни та якості.
Є й окремі сегменти, з якими ми намагаємося працювати настільки персоналізовано, наскільки це можливо. Наприклад, ми випускаємо енергетичні батончики ОМ-НОМ. До їх складу входять лише ягоди, сухофрукти і горіхи — без цукру, протеїнів, вівсянки тощо.
З одного боку, це класний перекус для екстремальників під час сходження на вершину, а з іншого — натуральна їжа, яка несподівано стала популярною серед мам з дітьми. Для цих двох груп клієнтів ми прописуємо різні меседжі.
Альпіністи, вожді і полярники — всі працюють на бренд
На етапі старту ми були змушені пояснювати, що саме продаємо і чому наш продукт варто придбати. Щоб пояснення відбувалися ефективніше, ми сформували команду бренд-амбасадорів — лідерів думок, які користуються довірою аудиторії і можуть донести основні меседжі.
Наприклад, ми співпрацюємо з альпіністом Микитою Балабановим, володарем нагороди «Золотий льодоруб», яку за значимістю порівнюють з олімпійською медаллю. Він активно водить людей в гори, працює гідом і використовує нашу продукцію під час походів. Ще серед амбасадорів Влад Куций, який входить до рейтингу «50 кращих фотографів світу». Він забезпечує нас крутими фотографіями, які просувають активний лайфстайл. Серед найгучнішого — знімок вождя племені в Папуа-Новій Гвінеї, який пробує наш батончик ОМ-НОМ.
Також в цьому році ми стали офіційним постачальником екстремальної їжі на українську станцію «Академік Вернадський» в Антарктиді. Співробітники Національного антарктичного центру провели тендер, на якому вибрали нас. Це велика честь і велика користь для бренду.
Чому факапи — це добре
Всім підприємцям-початківцям раджу вибирати якісних партнерів і інвестувати в професійний персонал. Скупий платить двічі, і деякі скупі навіть не доживають до моменту, коли потрібно заплатити вдруге.
Не бійтеся помилятися. У пострадянській системі координат кожна помилка несе за собою покарання, і цей підхід вбиває ініціативу. Але в Америці є ціла фейл культура, в якій говориться, що помилятися можна і треба. Головне — аналізувати кожну помилку, щоб не повторювати її в майбутньому. Якось ми вирішили протестувати новий канал просування і навіть отримали непогані результати. Але все це відбувалося влітку, а це і так гарячий сезон, коли продукцію вигрібають в нуль. Плюс в цей же час ми запустили акційні пропозиції. Продажі йшли швидше, але виробництво не дозволяло підтримувати цей темп.
Ми штучно створили ще більший попит на товар і зменшили маржу, тому що і запуск нового каналу, і знижки — це зайві витрати, без яких продукція і так чудово продавалася. Але ми врахували свої помилки і завдяки їм стали сильнішими.