Одразу після відкриття інтернет-магазину постає питання, як його розкрутити. Адже без просування сайт залишиться просто красивим каталогом товарів, про який ніхто не знає. У цій статті ми вирішили коротко розповісти про п'ять найефективніших інструменти розкрутки інтернет-магазину.
Одразу після відкриття інтернет-магазину постає питання, як його розкрутити. Адже без просування сайт залишиться просто красивим каталогом товарів, про який ніхто не знає. У цій статті ми вирішили коротко розповісти про п'ять найефективніших інструменти розкрутки інтернет-магазину.
Найпопулярніші інструменти просування інтернет-магазину
Просування інтернет-магазину — це комплекс заходів, спрямований на збільшення кількості користувачів, які зайдуть на сайт і куплять товар. Найпопулярніші інструменти просування:
-
SEO;
-
пошукова реклама;
-
прайсагрегатори;
-
соціальні мережі;
-
email-маркетинг.
SEO
SEO (англ. Search engine optimization) — це внутрішня і зовнішня оптимізація інтернет-магазину з метою підняття його позицій в пошуковій видачі. Трафік, який приходить на сайт завдяки пошуковій оптимізації, називається органічним (organic), і це один з найстабільніших джерел якісних лідів для інтернет-магазину.
Програмісти компанії Хорошоп зробили движок для інтернет-магазинів по-справжньому SEO-friendly. Читайте про всі SEO-можливості Хорошопу.
Переваги SEO
-
Не потрібно платити за кліки.
-
Можна конкурувати з великими гравцями за низькочастотними запитами.
-
SEO приносить результат навіть через довгий час після зупинки оптимізації.
Недоліки SEO
-
Органічний трафік прийнято називати безкоштовним, але навіть якщо не потрібно платити за кліки, доводиться оплачувати працю SEO-фахівця, копірайтера, лінкбілдінг тощо.
-
Складно прогнозувати, а тим більше гарантувати який-небудь результат. Алгоритми й вимоги пошукових систем постійно змінюються, тому іноді те, що працювало вчора, завтра вже не спрацює.
-
Значний результат від SEO можна побачити не раніше, ніж через півроку активної роботи над сайтом.
Пошукова реклама
Пошукова реклама — це комплекс інструментів, які допомагають просувати товари. Пошукова реклама ділиться на контекстну, банерну та Google Shopping.
Контекстна реклама
Вона показується над і під результатами пошукової видачі, що дає подібним оголошенням перевагу перед звичайними сторінками. Їх можна помітити завдяки невеликій позначці "Реклама" в лівому верхньому кутку оголошення. Щоб потрапити до топу видачі пошукової системи, не потрібні місяці просування, як в SEO. Крім того, Хорошоп трохи спростив використання контекстної реклами для своїх клієнтів.
Але необхідно постійно інвестувати в рекламний бюджет, без нього оголошення не відображатимуться. Крім того, настройка реклами досить складна, тому необхідно оплачувати працю підрядника.
Банерна реклама
Ця реклама показується на сайтах, які додано до системи Google AdSense. Її бачать користувачі, які раніше шукали певний товар в Google. Рекламні банери можуть бути у вигляді статичної картинки або динамічного зображення. Основний недолік цього каналу — в банерній сліпоті. Користувачі настільки звикли до всюдисущої реклами, що навчилися її ігнорувати.
Google Shopping
Цей рекламний канал завоював популярність серед українських продавців завдяки відносно невисокій ціні та можливості показувати в пошуковій видачі зображення і ціни товарів. Для використання цього інструменту необхідно налаштувати зв'язок між Google Merchant Center і Google Adwords, створити фід даних у Хорошопі та запустити торгову кампанію.
Email-маркетинг
За допомогою email-маркетингу можна ефективно рекламувати товари та нагадувати про бренд за допомогою електронних листів. Для використання цього інструменту потрібно зібрати базу зацікавлених користувачів і робити регулярну розсилку листів з корисною інформацією. Дізнайтеся як зробити так, щоб листи не потрапляли в спам.
Переваги
-
Порівняно невисока вартість. Потрібно оплачувати тільки використання сервісу для розсилок і роботу фахівця.
-
Можна сегментувати базу і надсилати користувачам саме ті пропозиції, які їх зацікавлять.
-
Легко відслідковувати результати: кліки, переходи, покупки тощо.
Недоліки
-
Необхідно знайти досвідченого email-маркетолога, який зможе продумати грамотну стратегію. Це складно зробити власноруч.
-
База розсилки може збиратися дуже повільно, а використовувати куплену дуже не рекомендується.
SMM
Просування в соціальних мережах дозволяє розповісти про свої товари чи послуги величезній кількості користувачів цих майданчиків. У соціальних мережах можна запускати таргетовану рекламу, вести сторінку компанії і робити ремаркетинг.
Переваги SMM
-
Точний таргетинг, який дозволяє показувати рекламу цільовій аудиторії, яка ними зацікавиться.
-
Можливість сформувати лояльну аудиторію підписників сторінки й підвищити впізнаваність бренду.
-
Великі охоплення, адже соцмережами користуються мільйони українців.
Недоліки SMM
- Використання таргетованої реклами вимагає постійних фінансових вкладень.
- Аудиторії, на які спрямована реклама, швидко вигорають, тому періодично їх потрібно оновлювати.
- Користувачі заходять у соцмережі щоб розважитися, тому вони з самого початку не націлені на покупку.
Прайсагрегатори
Прайсагрегатори — це майданчики, на яких розміщуються дані про товари з різних інтернет-магазинів. Користувачі можуть порівняти ціни й обрати оптимальну пропозицію. Найпопулярніші прайсагрегатори в Україні — Hotline і Price.ua.
Переваги прайсагрегаторів
-
Можливість для новачків швидко отримати перші продажі. Для багатьох клієнтів ціна товару важливіша майданчика, на якому вони купують.
-
Порівняно невисока вартість.
-
На відміну від маркетплейсів, прайсагрегатори направляють покупців до інтернет-магазину продавця. Це означає, що в подальшому цих клієнтів можна мотивувати на повторні покупки.
Недоліки прайсагрегаторів
-
Потрібно оплачувати кожен перехід з прайсагрегатора в інтернет-магазин.
-
У популярних нішах можна натрапити на високу конкуренцію.
Висновки
Каналів для просування інтернет-магазину багато, кожен з них має свої переваги та недоліки. При виборі каналів відштовхуйтесь від своєї ніші й рекламного бюджету. Після запуску обов'язково аналізуйте показники, щоб надалі інвестувати лише в ефективні канали та отримувати більше продажів.