Вижити не можна закритися, або як інтернет-магазину бути конкурентоспроможним

Після відкриття інтернет-магазину виникає питання його просування. Для отримання повторних продажів і збільшення лояльності клієнтів багато бізнесів використовують email-розсилки та стикаються з ситуацією, коли листи потрапляють у спам. Наші партнери з Sendpulse розповіли, чому розсилки потрапляють у спам і як цього уникнути.

Чому листи потрапляють у спам

Нерідко виникають ситуації, коли компанії, які ретельно працювали над створенням своїх розсилок, стикаються з тим, що листи масово валяться в спам. Замість перших продажів — погана статистика, а замість комунікації з клієнтом — повний провал. В чому причина? Недоробка контенту, огріхи маркетолога чи помилки поштових служб?

Згідно з даними Statista, у вересні 2019 роки кількість спаму в email-розсилках склало 54,68% від всесвітнього трафіку. Незважаючи на це, глобальний рівень спаму фактично знижується.

Графік зниження рівня спаму

Причина в скрупульозній роботі поштових служб, які посилюють санкції, піклуючись про безпеку та комфорт користувачів. Саме тому важливо розуміти, що листи повинні не лише сподобатися аудиторії, а й догодити email-провайдерам на зразок Gmail, Outlook, Yandex і Mail.ru. Ми написали кілька порад, які допоможуть розсилкам потрапляти у вхідні.

1. Надсилайте листи з корпоративної пошти

Email з власним доменним ім'ям — це must have для масових розсилок. Неможливо досягти успіхів у email-маркетингу, відправляючи листи з безкоштовної поштової скриньки. Вкрай важливо, щоб адреса компанії була company@company.com, а не company.company@gmail.com.

Безкоштовні поштові скриньки призначені для особистого листування користувачів. Тому розсилка повідомлень сотні контактів буде виглядати підозрілою для email-провайдерів. Навіщо користувачу одночасно відправляти стільки листів? Правильно, нема чого. Тому такі розсилки потрапляють у спам.

2. Налаштуйте аутентифікацію через SPF- і DKIM-записи

Це необхідно, щоб email-провайдери адресатів побачили, що лист прийшов з заявленого домену від зареєстрованого відправника. Налаштування аутентифікації через DKIM і SPF покращує доставку розсилок. DKIM через криптографічний підпис допомагає підтвердити домен відправника, а SPF-запис підтверджує справжність повідомлення через перевірку сервера відправника.

3. Власноруч збирайте базу email-адрес 

Ніколи не купуйте списки розсилок. По-перше, там може бути безліч невалідних адрес. По-друге, небажаною розсилкою зацікавляться одиниці користувачів, інші з великою ймовірністю відзначать лист як спам. Крім того, збираючи email-базу самостійно, ви уникнете спам-пасток.

Спам-пастки — це адреси, які використовують email-провайдери для боротьби зі спамом. Вони бувають чистими або перетвореними. Чисті спам-пастки спеціально створюють і розміщують на різних форумах і сайтах. Через розсилки за такими адресами email-провайдери виявляють спамерів.

З перетвореними спам-пастками все трохи складніше. Це реальні адреси користувачів, якими вже давно ніхто користується. Такі контакти часто виявляються в базі даних компаній, які рідко та нерегулярно роблять розсилки, а також не видаляють адреси пасивних підписників. Щоб не потрапити до спам-пастки, дотримуйтеся декількох правил.

  1. Збирайте базу email-адрес самостійно. Робіть це виключно через форму підписки. Не збирайте email-адреси на різних форумах і не купуйте списки розсилки.

  2. Не відправляйте масові розсилки по старій базі. Спочатку проведіть валідацію email-адрес, а потім зробіть поетапну реактивацію. Тільки після очищення списку розсилки від недійсних і неактивних email-контактів займайтеся розсилками.

  3. Робіть розсилки регулярно. Так ви зможете відслідковувати статистику, виявляти пасивних підписників, вчасно відправляти реактиваційні кампанії та видаляти неактивні контакти.

4. Застосовуйте double opt-in

Double opt-in передбачає підписку та її підтвердження. Такий підхід допомагає запобігти потраплянню у список розсилки некоректних адрес і адрес незацікавлених підписників. Спочатку користувачі вводять свій email та інші дані в форму підписки, а потім їм на пошту приходять тригерні листи з проханням підтвердити підписку.

Тригерний лист з проханням підтвердити підписку від Pinterest

5. Розігрійте нову IP-адресу

Для спамерів отримати нову IP-адресу нескладно, тому email-провайдери з недовірою ставляться до розсилок з «чистих» адрес. Не відправляйте відразу кілька тисяч листів навіть з корпоративного домена. Розсилки необхідно робити поступово, щоб заслужити довіру поштових служб. Прогрів IP-адреси формує позитивну репутацію відправника на підставі історії email-розсилок. Збільшуйте кількість листів, що відправляються поетапно.

Приблизний графік прогріву бази у 100 тис контактів

Робіть розсилки через надійні email-сервіси, які піклуються про репутацію IP-адреси свого сервера. Так ви знизите ймовірність попадання в спам.

Під час прогріву також відстежуйте статистику. Аналізуйте активність користувачів і помилки доставки. Зверніть увагу, що допустимий рівень bounce rate — відсотку підписників, які не отримали лист тому, що поштові сервери повернули їх, — може становити не більше 1-1,5%.

6. Слідкуйте за числом скарг на спам

Рівень скарг на спам не повинен перевищувати 0,5%. Якщо цей показник вищий, значить щось не так. Ось кілька причин, за якими користувачі можуть відправляти розсилки в спам:

  • нерелевантний контент;

  • неактуальні пропозиції;

  • занадто часті або нерегулярні розсилки;

  • нав'язливі листи, що продають;

  • непомітне посилання для відписки.

Щоб листи бренду були цікавими та корисними аудиторії, сегментуйте користувачів на підставі статі, віку, інтересів та інших даних. Надсилайте виділеним групам персоналізовані розсилки. Пропонуйте підписникам самостійно налаштовувати частоту розсилок і вибирати тип контенту. Обов'язково виділяйте посилання відписки, щоб незацікавлені користувачі могли без проблем відмовитися від листів бренду.

Посилання відписки в розсилці Нетології читабельне й оформлене окремим блоком, що дозволяє легко його знайти

7. Перевіряйте репутацію відправника

Якість доставки листів безпосередньо залежить від репутації відправника. Кожен email-провайдер використовує власні алгоритми для вирахування цієї метрики. Сервіси аналізують десятки показників, наприклад, скарги на спам у попередніх розсилках, наявність домена або IP-адреси в чорному списку, кількість неіснуючих адрес.

У 83% випадків розсилки не потрапляють у вхідні саме через низьку репутацію відправника. Відстежувати цей показник можна за допомогою спеціальних сервісів, таких як SenderScore. Просто введіть IP адресу або домен у пошуковий рядок і натисніть на кнопку «VIEW PARTIAL REPORT».

А щоб отримати глибокий і комплексний аналіз результатів розсилок, підключіть постмастери поштових служб, якими користуються ваші підписники. Наприклад, Postmaster Tools від Gmail, Поштовий офіс Яндекс або Постмастер Mail.ru.

8. Валідуйте email-адреси

Валідація допомагає знаходити та видаляти зі списку розсилки недійсні та тимчасові адреси, що зменшує ризик потрапляння в спам. Перевірку здійснюють за допомогою email-валідаторів. Ось кілька корисних сервісів:

  • Mailvalidator

  • Bounceless.io

  • Snov.io

  • DataValidation

  • BriteVerify

Щоб провести валідацію, завантажте список контактів у email-валідатор. Після аналізу сервіс надасть звіт зі статусами адрес: недійсні, тимчасові, робочі, спам-пастки та інші. Однак не варто довіряти валідаторам на 100%, адже виявити всі до єдиної спам-пастки він не зможе. Тому єдиним способом уберегти себе від них залишається самостійний збір email-контактів через двоетапні форми підписки.

9. Перевіряйте домен та IP-адреси в чорних списках

Blacklist — це список доменів та IP-адрес, які заблоковані через підозру на спам. Чорні списки загальнодоступні, тому будь-який відправник може легко перевірити свій домен і IP-адресу через спеціальні сервіси. Наприклад, MXtoolbox, RBL Watcher, What Is My IP Address або Multirbl.

10. Пам'ятайте про спам-фільтри

Email-провайдери використовують спеціальні спам-фільтри, які автоматично аналізують контент розсилок. Тому дуже важливо дотримуватися ряду правил під час створення листів.

  1. Не пишіть тему листа великими літерами.

  2. Уникайте написання знаку оклику та знаків питання.

  3. Не додавайте скорочені посилання.

  4. Не відправляйте картинки без Alt-тексту — спам-фільтри блокують такі листи.

  5. Уникайте написання тексту червоним кольором.

  6. Не перестарайтеся з виділенням слів жирним шрифтом або підкресленням.

  7. Уникайте стоп-слів на кшталт «заробіток онлайн», «дохід», «найнижчі ціни», «ставки», «криптовалюта», «кредитне бюро» і так далі.

Як дізнатися, що лист потрапив у спам

Регулярно перед відправкою перевіряйте контент розсилки на спамність, наприклад, за допомогою сервісу Mail-tester. Просто надішліть листа на рандомну адресу, вказану на головній сторінці, та проаналізуйте результат.

Висновки

Всі алгоритми визначення спаму невідомі, адже саме від них залежить безпека email-користувачів. Щоб розсилки потрапляли до вхідної пошти, ретельно опрацьовуйте структуру листів, перевіряйте контент на спамність, регулярно аналізуйте статистику, відстежуйте репутацію відправника та вчасно реагуйте на погіршення результатів. І пам'ятайте, що розсилки мають бути цікавими користувачам і безпечними з точки зору email-провайдерів.

Новий коментар
Оцінка