E-mail маркетинг Опубліковано: 03.10.2018

Email розсилка для інтернет-магазинів: як забезпечити повторні продажі

Email розсилка для інтернет магазину - приклади та шаблони розсилок, інструменти

Робота з існуючими клієнтами та їх залучення до повторних покупок набагато вигідніше, ніж пошук нових клієнтів. Причина в тому, що покупці вас вже знають і вони до вас лояльні, а значить їх легше переконати в покупці. Допоможе в цьому email-розсилка.

Зміст статті
  1. Збір бази підписників
  2. Як не варто збирати базу підписників
  3. Як вибрати сервіс для email-розсилки
  4. Email розсилка: види листів
  5. Email розсилка: робота над текстом і дизайном листів
  6. Аналіз результатів
  7. Інструменти для збільшення ефективності email розсилки
  8. Можливості та інструменти для email-маркетингу на платформі Хорошоп

В інтернет-продажах висока конкуренція, тому залучення нових клієнтів коштує дорого. Для виживання інтернет-магазинам необхідно отримувати прибуток від повторних продажів. Тому потрібно постійно підвищувати лояльність аудиторії: розповідати клієнтам корисну інформацію, дарувати знижки і рекомендувати цікаві товари. Для цього чудово підійде такий інструмент email-маркетингу, як розсилка.

Робота над email розсилкою — це постійний процес, який складається зі збору бази підписників, її сегментації, роботи над текстом і дизайном листів, безпосередньо розсилки та аналізу результатів.

Збір бази підписників

База для email розсилки — це основа, з якої варто розпочати. Способів збору бази підписників багато, тому їх варто тестувати. Завдяки тестуванню ви зможете визначити, які з них підходять саме вашому інтернет-магазину. Неефективних способів варто позбутися, адже  вони можуть дратувати користувачів.

Перенесіть клієнтів до бази розсилки

Ваші покупці — ядро бази розсилки. Вони — лояльна аудиторія, адже вирішили зробити у вас покупку і вже знайомі з вашими товарами. Тому вони потенційно зацікавлені в отриманні цікавого контенту та інформації про знижки. Але перед тим як вносити їх до бази підписників, все-таки уточніть, чи хочуть вони отримувати ваші листи. Це вбереже вас від претензій щодо незаконного використання особистих даних клієнтів.

Запропонуйте бонус за підписку

Ви можете мотивувати користувачів підписатися на email розсилку, пообіцявши за це подарунок чи знижку. Наприклад, зайшовши на ваш сайт, користувач побачить спливаюче вікно з акційною пропозицією. Щоб нею скористатися, потрібно ввести адресу електронної пошти.

Знижка за підписку мотивує підписатися і зробити замовлення

Проводьте конкурси та акції, учасниками яких можуть стати лише підписники поштової розсилки.

Користувачів цікавлять унікальні пропозиції для читачів розсилки
Знижки для обраних дають клієнту відчуття винятковості

Анонсуйте спеціальні пропозиції, які будуть приходити лише на пошту.

Запропонуйте підписникам доступ до закритих розпродажів та акцій

Як не варто збирати базу підписників

Ми виділили кілька порад про те, як не варто збирати базу підписників.

Не купуйте готові бази

Користувачі мають погодитися отримувати вашу email розсилку. Лише у цьому випадку вона дасть результати і не буде масово потрапляти в бан. Тут важлива якість, а не кількість.

Не використовуйте багато полів для форми підписки

Користувачів лякає необхідність заповнювати величезну кількість полів. Тому краще обмежитися адресою електронної пошти. Хоч ви і не зможете звертатися до читачів по імені, зате відразу підвищите кількість заповнених форм.

У формі підписки користувачеві потрібно ввести лише адресу електронної пошти

Як вибрати сервіс для email-розсилки

Радимо зареєструватися на декількох сервісах, щоб оцінити їх зручність на практиці і обрати найкращий. Переконайтеся, що сервіс має:

  • інтуїтивно зрозумілий редактор листів і сценаріїв;

  • швидку підтримку на мові, яку ви розумієте;

  • постійний вихід новинок та оновлень;

  • гнучкі тарифи.

Ми пропонуємо вам випробувати три служби розсилки, які в Україні та СНД вважаються найпопулярнішими та найдоступнішими. Це сервіси розсилки з майже ідентичними можливостями та досить лояльними цінами.

Sendpulse

Особливості:

  • багатоканальність: крім email-розсилок доступні SMS, Viber і Push-повідомлення;

  • є готові шаблони листів з різних тематик;

  • можна налаштовувати автоматичні розсилки;

  • є можливість вибрати форму підписки;

  • A/B-тестування розсилок;

  • відділ підтримки відповідає російською і працює цілодобово;

  • доступні ціни.

eSputnik

Особливості:

  • є генератор карток товарів — можна один раз налаштувати логіку створення товарних блоків в листі, по якій будуть використовуватися посилання на сторінки сайту;

  • доступні інтеграції через API;

  • можна використовувати редактор сценаріїв листів — створювати будь-які тригерні ланцюжки, використовуючи в них не лише email-листи, але і SMS, Viber, Push-повідомлення;

  • доступна просунута сегментація Email і Push-повідомлень;

  • є можливість додавати будь-які поля до профілю контактів, наприклад, скільки покупок зробив клієнт;

  • можна використовувати персоналізований контент у листах, наприклад, не тільки ім'я клієнта, а й товари, які можуть йому сподобатися;

  • є можливість задавати «Рівень занепокоєння» у певних сегментах, щоб клієнти не отримували занадто багато листів, якщо вони цього не хочуть.

Email розсилка: види листів

Листи можуть виконувати різні цілі: вітати нового клієнта, підтверджувати замовлення, розповідати про акції та знижки, нагадувати про існування компанії тощо.

Вітальний лист

Надсилається користувачам, які зробили перше замовлення або тільки підписалися на розсилку. За даними Soundest, 45,7% підписників відкривають вітальні листи, а 9,7% — переходять з них на сайт (промо-повідомлення відкриває лише 18,8% користувачів).

Надішліть у вітальному листі знижку на першу покупку у вашому магазині. Це мотивуватиме користувачів відкривати ваші листи і надалі.

Знижка у вітальному листі підвищує лояльність покупців

Спеціалісти Soundest  впевнені, що вітальне повідомлення, відправлене в режимі реального часу, дає у 10 разів кращі результати, ніж лист, відправлений того ж дня або кілька годин тому.

Тригерні листи

Дослідження маркетингової платформи Emfluence показали, що тригерні листи відкривають 40,19% одержувачів, тоді як промо-розсилки — лише 21,69%.

Тригерні листи використовуються для різних цілей, наприклад, для підтвердження замовлення. У листі варто продублювати особисту інформацію клієнта і спосіб доставки, а також нагадати, який саме товар замовлено і скільки він коштує.

Приклад триггерного листа з підтвердженням замовлення

Якщо клієнт додав товар у корзину, але не оформив замовлення, йому можна про це нагадати за допомогою листа. Додайте до листа вміст покинутого кошика з ілюстраціями і цінами, а також кнопку для покупки. Це допоможе швидше завершити замовлення.

Приклад роботи з покинутими кошиками

 

Також можна оформити ланцюжок з трьох листів:

  • із закликом завершити незакінчене замовлення;
  • з пропозицією допомогти оформити замовлення;
  • із закликом купити товар і отримати за це бонус: знижку, безкоштовну доставку тощо.

До листів можна додавати фотографії рекомендованих товарів, які можуть зацікавити покупця.

Працюючи з покинутими кошиками, додавайте до листів рекомендовані товари

Промо-розсилки

До них відносяться листи з акціями, знижками, конкурсами та спеціальними пропозиціями.

Розсилка розповідає про нові знижки

Клієнти інтернет-магазинів спокійніше ставляться до таких видів листів, але не перестарайтеся. Навіть якщо у вас кожного дня різні знижки, краще перерахувати їх у одному листі на початку тижня. Це зменшить кількість відписок.

Контентні розсилки

Інформаційні та розважальні листи підвищують лояльність до вашого бренду.

Розсилка допомагає вибрати правильні поєднання в одязі

Корисна інформація створює вашій компанії репутацію експерта. Клієнти, яких ви змогли чогось навчити, будуть лояльніше до вас ставитися.

Створюйте інтернет-магазин на платформі Хорошоп та тестуйте всі можливості, функції та інтеграції безкоштовно 7 днів
Залишити заявку
image

Email розсилка: робота над текстом і дизайном листів

Від змісту листів залежить, чи будуть підписники читати розсилку. Якщо не звернути на цей момент уваги, вся ваша робота може виявитися марною.

Текст

Подбайте, щоб ваші email розсилки були корисними і цікавими. Тема листа повинна бути зрозумілою, лаконічною, інтригуючою чи навіть смішною. Головне, щоб вона мотивувала відкрити лист.

Приклад теми листа, в якій використовується фраза з популярної пісні

Персоналізуйте відправника. Лист від реальної людини відкриють швидше, ніж email розсилку від компанії.

Листи від співробітників компанії відкривають частіше

Стиль тексту залежить від позиціонування компанії. Уникайте зайвої серйозності та офіціозу. Пишіть людською мовою.

Доброзичливий тон і унікальний дизайн підвищують лояльність до бренду

Не варто ховати кнопку відписки. Якщо читач не зможе швидко відписатися від нецікавої розсилки, він відправить її в спам. А це погано вплине на репутацію розсилки. Відписка користувачів, які не зацікавлені в отриманні листів, ніяк не вплине на ефективність розсилки.

Використовуйте помітну кнопку відписки і доброзичливий тон

У формі можна зробити невелике опитування щодо причин відписки. Це допоможе проаналізувати помилки, щоб більше їх не повторювати.

Опитування щодо причин відписки допоможе вчитися на помилках

Не забувайте додавати на кнопки в листах фрази типу «перейти на сайт», «скористатися пропозицією», «купити товар».

Заклик до дії на кнопках збільшує конверсію

Але будь-які поради будуть марними, якщо текст неможливо прочитати. Важливо стежити за розміром шрифту і контрастністю тексту. Не використовуйте занадто дрібний текст, особливо на яскравому фоні.

Дизайн email розсилки

З дизайном можна і варто експериментувати. Деякі компанії активно замінюють стандартні текстові листи на графічні та інтерактивні елементи: картинки, гіфки, вбудовані стрічки з соцмереж, інтерактивні товарні картки та навіть ігри. Інші 一 роблять email розсилки схожими на звичайні листи, аргументуючи це тим, що користувачі втомилися від яскравих листів і почали підсвідомо фільтрувати їх як рекламу. Який дизайн більше підходить для вас, буде зрозуміло лише після тестування.

Приклад інтерактивної розсилки

Аналіз результатів

Показники статистики самі по собі нічого не значать. Вони важливі лише в порівнянні з іншими результатами. Наприклад, щоб дізнатися, який із двох заголовків відкривають частіше, половині клієнтів варто відправити лист з одним заголовком, а другій половині — з іншим (у сервісах є спеціальна функція). Відповідь ви отримаєте після аналізу статистики. Крім того, аналіз допоможе визначити загальну ефективність email розсилки. Для цього потрібно постійно відслідковувати такі показники.

Відсоток доставлених листів (Deliverability)

Дозволяє побачити, доходять листи до користувачів чи ні. Якщо ви без розігріву почали робити масштабні розсилки, це може викликати підозру у поштових сервісів. Це означає, що ваші листи автоматично потраплятимуть в спам. Також цей показник буде низьким, якщо ви купили базу підписників, в якій багато неактивних адрес.

Відсоток відкриття (Open Rate)

 

Показує, скільки користувачів відкрили лист. Відсоток буде вищим, якщо заголовок листа не схожий на спам і ваша розсилка не дратує користувачів постійними повідомленнями.

Відсоток людей, які клікнули (Click Rate)

Показує, чи підписка мотивує покупця перейти на сайт. Щоб збільшити цей показник, треба робити цікавий контент, контролювати, щоб листи потрапляли до правильних адресатів, і продумувати call to action (заклик до дії) на кнопках.

Оригінальні call to action підвищують Click Rate

Кількість людей, що відписалися (Unsubscribe Rate)

Якщо цей показник різко збільшився, варто задуматися про якість контенту і частоту розсилки. Читачі можуть втомитися від нескінченного потоку листів або великої кількості реклами. Але врахуйте, що з ростом бази підписників цей показник буде кількісно збільшуватися, і в цьому немає нічого поганого.

Інструменти для збільшення ефективності email розсилки

Правильні інструменти email маркетингу можуть підвищити кількість переходів на сайт і, в результаті, середній чек.

Використовуйте Cross-Sell

Cross-Sell — це продаж супутніх товарів. Мета цього механізму — мотивувати покупця додати в кошик більше товарів. Наприклад, після покупки ви можете надіслати клієнту чек зі знижкою на певні групи товарів. Або лист зі списком товарів, які можуть його зацікавити.

Пропозиція купити супутні товари підвищує середній чек

Сегментуйте клієнтську базу

Сегментування клієнтської бази дозволяє надсилати різним категоріям клієнтів різні листи, з урахуванням їх потреб. Абсолютно всім підписникам варто надсилати рекламні пропозиції, щотижневі email розсилки і рекомендації продуктів.

Розсилка з популярними товарами для всіх клієнтів

Клієнти, які купують зі знижками, будуть раді отримувати інформацію щодо розпродажів та акцій.

Лист з розпродажами для любителів знижок і акцій

Любителям новинок варто розповісти про оновлення асортименту.

Розсилка з описом речей нових продавців для клієнтів, які стежать за оновленням асортименту

Розсилка буде ефективнішою, якщо ви зберете інформацію про клієнтів: стать, вік, сімейний стан тощо. Це допоможе правильно підбирати рекомендовані товари. Наприклад, якщо у вас замовили сукню для дівчинки трьох років, ви можете запропонувати цьому клієнтові одяг і розвиваючі іграшки для дівчинки цього віку. Але вже через рік рекомендації варто змінити з урахуванням того, що дитина стане чотирирічною.

Тестуйте частоту розсилки листів

Наскільки часто робити розсилки? Кожен бізнес індивідуальний, тому найправильніше рішення — протестувати потреби вашої аудиторії. Але врахуйте, що один лист на місяць принесе мінімальний ефект, а кілька листів на день зазвичай викликають бажання відписатися.

Не треба так.

Підвищуйте лояльність

Важливо поступово формувати довгострокові відносини з клієнтом. Це забезпечить вам повторні продажі. Вітайте підписників зі святами, але врахуйте, що так роблять майже всі компанії. На свята в поштових скриньках клієнтів настільки багато поздоровлень, що це може дратувати. А от якщо ви додасте до привітання знижку чи приємний бонус, отримати його буде в рази приємніше.

Пропозиція знижок на свята дозволяє зайвий раз нагадати про вашу компанію

Якщо клієнт давно нічого не купував, напишіть йому листа про те, що компанія за ним сумує і дарує знижку.

Нагадуйте користувачам поповнити запаси товарів, які могли закінчитися.

Варто нагадати клієнту докупити товар, який міг закінчитися з часу останнього придбання

Можливості та інструменти для email-маркетингу на платформі Хорошоп

Ми уважно стежимо за трендами в e-commerce і постійно додаємо нові функції, щоб наші клієнти могли ефективно використовувати всі маркетингові інструменти.

І покупець, і відповідальні менеджери, під час обробки замовлення отримують тригерні повідомлення про оформлення замовлення і отримання онлайн-оплати. Крім того, інтернет-магазини на платформі Хорошоп відправляють користувачам тригерні листи про реєстрацію і покинуті кошики, а також з проханням залишити відгук про придбаний товар. Всі тригерні листи автоматично оформляються у стилі інтернет-магазину.

Хорошоп дозволяє встановити будь-які форми підписки від сервісів, які ви використовуєте для розсилки. Крім того, у нас є інтеграції зі службами розсилки, які допомагають автоматично передавати клієнтів до бази підписників. Це полегшує збір лояльної бази.

Підведемо підсумки

Завдяки email-маркетингу, інтернет-магазини можуть підвищити лояльність покупців і отримати повторні продажі. Не забувайте тестувати способи збору бази розсилки та оформлення листів, щоб знайти максимально ефективні. Поставте себе на місце покупця, щоб зрозуміти, яку email розсилку він хоче бачити у своїй поштовій скриньці.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Коментарі 2

Спасибо большое за полезную статью! 

Цікава стаття, наша команда не використовувала ще розсилку для отримання нових лідів, спробуємо, побачимо результати. Цікаво, чи можна буде отримати лідів через куплені бази розсилок, треба тестити.

Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів