Тарифи Хорошопу стали простішими! Для тарифів Basic, Standard i Pro ми збільшили ліміти на кількість замовлень!

Термін «дропшипінг» Україна почула нещодавно, але цей спосіб торгівлі відомий давно. Ми більше звикли до слів «посередник» і «дилер», але суть від цього не змінюється. Дропшипінг — це продаж чужих товарів і цим він відрізняється від звичайної торгівлі. Дропшиперу не потрібно купувати товар, орендувати склад і контролювати доставку. Його завдання — просувати товари і шукати клієнтів. Всім іншим займається постачальник.

Схема дропшипінгу досить проста.

  1. Продавець вибирає товари з каталогу постачальника і завантажує на торговельний майданчик — це може бути власний інтернет-магазин, лендінг, маркетплейс або група в соцмережах.

  2. Додає до ціни постачальника свою націнку, розмір якої визначає його заробіток.

  3. Просуває товари і знаходить клієнта.

  4. Коли клієнт робить замовлення, продавець передає інформацію про це постачальнику.

  5. Постачальник упаковує товар і надсилає його клієнту.

Якщо клієнт оплачує товар онлайн, продавець забирає з перерахованих грошей маржу і відправляє решту суми постачальнику. Якщо клієнт оплачує товар у поштовому відділенні, постачальник скидає маржу продавцю.

Переваги дропшипінгу

Переваги дропшипінгу, які зробили цей спосіб торгівлі популярним.

Мінімальний стартовий капітал

Не потрібно закуповувати товар і орендувати склад, а це дві основні статті витрат звичайних інтернет-магазинів. Але торгувати зовсім без вкладень не вийде, адже потрібно запустити торговельний майданчик і оплачувати рекламні кампанії.

Низькі ризики

Дропшипер у будь-який момент може припинити торгівлю і зайнятися чимось іншим. У нього немає договору оренди, нерозпроданих товарів на складі, договору зі службою доставки і гарантійних зобов'язань перед покупцями.

Більше можливостей

Дропшипінг дозволяє одночасно вести кілька магазинів з різними типами товарів. Можна створювати магазини з величезним асортиментом, просто зібравши прайси всіх постачальників у ніші. Також у дропшипінгу присутній ефект довгого хвоста — можливість заробляти на безлічі дрібних продажів, завдяки широкому асортименту.

Недоліки дропшипінгу

Розділення завдань з постачальником приховує деякі недоліки.

Немає можливості проконтролювати якість товару, час доставки і залишки на складі

Дропшипер не може перевірити товар на наявність недоліків і простежити, щоб посилка була відправлена ​​вчасно. Ці моменти залежать від рівня відповідальності постачальника. Тому важливо співпрацювати з надійними компаніями.

Щоб перевірити роботу постачальника, замовте у нього якусь дрібницю особисто для себе. Так ви оціните якість товару, акуратність упаковки і швидкість доставки.

Постачальник може використовувати вашу базу клієнтів

Постачальник з вашого партнера може перетворитися на головного конкурента. У нього залишаються контакти ваших клієнтів, тому він зможе додати їх у свою розсилку, щоб  пропонувати товари напряму. У постачальника є перевага — більш низькі ціни, адже він може продавати товари без націнки.

Задачі дропшипера

У дропшиперів менше задач, ніж у традиційних продавців, адже частину з них бере на себе постачальник. Але деякі питання потрібно вирішувати саме дропшиперу.

Створення майданчика для товарів

Без інтернет-магазину, лендінгу, групи в соцмережі або іншого майданчика, на якому можна розмістити товари, торгівля неможлива.

Заповнення карток товарів

Від інформативності карток залежить, наскільки легким буде дропшипінг. Постачальники, частіше за все, надають дропшиперам каталог з товарами, в яких вже є фотографії та опис. Якщо у вас інтернет-магазин, можна взяти у постачальника файл з товарами і завантажити їх автоматично. Якщо немає, доведеться заповнювати картки вручну.

Якщо постачальник не дає описи товарів, доводиться писати їх самому. Складно детально описати характеристики та особливості речі, яку ніколи не бачив, тому вони виходять неінформативними. Клієнти починають дзвонити продавцеві, щоб отримати усну консультацію. А продавець не може її дати, адже знає про товар не більше покупця. Виходить замкнуте коло.

Щоб не допускати подібних ситуацій, варто просити описи товарів у постачальника. А якщо їх немає — під час написання зв'язуватися з ним і уточнювати деталі.

Просування товарів

Головне завдання дропшипера — пошук клієнтів. Йому потрібно просувати майданчик у пошуковій видачі, налаштовувати контекстні оголошення, запускати рекламу в соцмережах тощо. Якщо знань не вистачає, доведеться звертатися до інтернет-маркетологів.

Консультування і підтримка клієнтів

Клієнт вважає, що продавець відповідальний за якість і доставку товару. Якщо почнуться проблеми, дзвонити будуть саме йому.

Продавцю складно оперативно вирішити проблему, адже він не контролює процес. Щоб допомогти клієнту, йому потрібно звернутися до постачальника, а це займає час. Якщо потрібна гарантія або заміна товару від іноземних постачальників, рішення проблеми може затягнутися на місяці.

Як почати дропшипити

Щоб стати дропшипером, потрібно визначитися з типом товару, знайти постачальників і створити власний інтернет-магазин, сторінку в соцмережах або акаунт на маркетплейсі.

Вибір ніші

Варто вибирати затребуваний товар низької та середньої цінової категорії — дорогі речі частіше купують офлайн. На дешеві товари можна зробити велику націнку.

Досвідчені маркетологи можуть торгувати популярними товарами, а от новачкам варто почати з товарів середньої популярності. Без якісного просування легко загубитися за пропозиціями інших продавців.

Пошук постачальників

Щоб знайти постачальника, скористайтеся пошуком. Наприклад, введіть у пошуковий рядок «дропшипінг постачальники Україна». А якщо шукаєте постачальника конкретних товарів, можна звузити пошук до «дропшипінг взуття» чи «дропшипінг косметика». Порада: прогортайте кілька сторінок видачі. Постачальники рідко просувають свої сайти. На перших сторінках легко наткнутися на посередників, а чим більше посередників, тим вища ціна товару.

Результати пошукової видачі за запитом «дропшипінг одяг»

Не бійтеся телефонувати постачальникам, зазвичай вони зацікавлені у співпраці. Можна зателефонувати і виробникам, щоб попросити список офіційних дистриб'юторів або домовитися про пряму співпрацю.

Також постачальників шукають на дошках оголошень і в соціальних мережах.

Приклад пошуку постачальників і продавців на дошці оголошень
Група в Facebook, в якій розміщується інформація про постачальників

Створення торгового майданчика

Вибір майданчика для дропшипінгу залежить від стартового капіталу і амбіцій продавця. Якщо плануєте робити ставку на один або кілька товарів, створіть безкоштовний лендінг — односторінковий сайт, який можна зробити на одній із спеціалізованих платформ.

Приклад лендінга з одним товаром

Якщо вам легше просувати товар у соцмережах, створіть окрему сторінку і постіть на ній фотографії та описи товарів. Цей майданчик не підійде для активної торгівлі, адже замовлення будуть приходити в особисті повідомлення і їх доведеться розбирати вручну.

Приклад продажу товарів у соцмережі Facebook

Можна вивантажити товари на маркетплейси, які самі просувають товари. Цей спосіб полегшує дропшиперу життя, але зменшує заробіток, адже маркетплейси беруть комісію за послуги. Торгівля на цих майданчиках принесе значний прибуток, тільки якщо на товари можна зробити високу націнку.

Амбітним продавцям, які не хочуть відставати від традиційних гравців, потрібен повноцінний інтернет-магазин. Продуманий сайт полегшує роботу дропшипера. Він дає можливість синхронізувати товари із залишками на складі постачальника, а також його легше просувати. Наприклад, сайти на Хорошопі за замовчуванням налаштовані під SEO-просування, а також автоматизують вивантаження товарів для контекстної реклами і маркетплейсів.

Приклад повноцінного інтернет-магазину

Підсумки

Дропшипінг простіший за традиційну онлайн-торгівлю, але несе свої ризики та труднощі. Щоб їх зменшити, виберіть надійних постачальників, зробіть зручну торговельну площадку і розберіться у тонкощах просування.

Комментарии