Серія вебінарів "Автоматизовані стратегії Google Ads. Як домовитися з роботом"

Кейс підготував
Олексій Марек
Провідний маркетолог F.A.I.R. Agency

Наші партнери, компанія F.A.I.R Agency, займаються SEO-просуванням інтернет-магазину bobinka.com.ua. Вони розповіли про етапи своєї роботи, яких результатів досягли за рік, а також поділилися планами щодо подальшого просування.

F.A.I.R Agency розпочала співпрацю з інтернет-магазином bobinka.com.ua в 2018, близько року тому. Його було розроблено на CMS PrestaShop, але після півроку просування він переїхав на Хорошоп.

Аудит сайту

Перед початком просування ми провели обов'язковий аудит сайту та виявили низку проблем. Серед них:

  • мінімальна наповнюваність сайту корисним контентом: не було повноцінного блогу, описи товарів та розділів були некоректними;

  • майже нульовий контрольний профіль;

  • недопрацьована структура сайту: не було кнопки «Купити» в каталозі, на частині товарів не було цін;

  • товари, яких не було в наявності і які було знято з виробництва, не було приховано;

  • технічні проблеми: дублі сторінок, дуже довге завантаження сайту, не адаптований дизайн, відсутність повноцінної мобільної версії тощо.

«Проблеми є завжди. На жаль, ідеальних сайтів не існує. SEO — це постійна робота над покращенням усіх складових сайту»

Повноцінний аудит — це документ на 5-6 сторінок, без списків проблемних URL, у якому чітко розписано всі слабкі місця інтернет-магазину та розроблено рекомендації щодо їх усунення. Іноді аудит містить ТЗ для програмістів, яке допомагає впровадити технічні правки.

Аналіз ніші

Після аудиту ми провели розгорнутий аналіз ніші, визначили слабкі місця конкурентів і точки швидкого зростання. Це допомогло зрозуміти, якою має бути структура сайту, як розподілити ключові слова по сторінках і як визначити приблизний контрольний профіль. Цього достатньо для старту робіт.

«Головне в SEO-просуванні — системність і план. Кожен власник бізнесу повинен розуміти, що це в деякому роді інвестиція, і що чекати результату тут і зараз часто немає сенсу. Вкладаючи перші 3-5 місяців гроші та зусилля у SEO, ви отримуєте результат на роки вперед. Але потрібне терпіння. Перший етап — найскладніший»

Внутрішня оптимізація сайту

Після виявлення всіх основних проблем, ми зайнялися внутрішньою оптимізацією інтернет-магазину. Ми виправили помилки в технічній оптимізації, щоб сайт почав відповідати рекомендаціям Google щодо SEO.

«Google доопрацьовує свої рекомендації кілька разів на рік. В першу чергу, зміни пов'язані з апдейтами пошукових алгоритмів»

Ми провели деякі роботи на сайті:

  • створили навігаційні категорії для залучення трафіку;

  • налаштували та скоротили ЛЗУ (людині зрозумілий URL);

  • налаштували метадані для кожної сторінки (Title, Description, H1);

  • склали ТЗ програмістам для оптимізації швидкості завантаження сайту;

  • дали рекомендації щодо оформлення та заповнення карток товару: від фото до описів;

  • видалили дублі сторінок;

  • створили та наповнили блог;

  • оптимізували зображення за вагою і якістю.

Це допомогло отримати перші результати: близько 50% трафіку сайт отримував з пошукової видачі Google.

Перші результати після внутрішньої оптимізації сайту

Робота з семантикою

Ми зібрали та кластеризували семантичне ядро ​​сайту, а також розподілили його на кілька груп.

  1. Основні ключові запити, наприклад, «купити трикотажну пряжу».

  2. Запити з предметами, наприклад, «трикотажна пряжа для килимків».

  3. Запити для написання статей в блог та для їх подальшої перелінковки за категоріями: від запитів «як вибрати пряжу» до статей з готовими рішеннями.

  4. Низькочастотні запити.

  5. Високочастотні запити та ключові слова. Ми використовували їх для побудови структури сайту та написання контенту для категорій.

«Група запитів з предметами ідеально просувається за допомогою блогу. Ніколи не варто недооцінювати інформаційні запити — вони можуть чудово продавати»

Зовнішня оптимізація

Ми провели аналіз профілю посилань конкурентів. У процесі зрозуміли, що майже у всіх він однаковий і складається з низькоякісних і нетематичних посилань.

«Це було великою удачею для інтернет-магазину, адже ця ситуація трапляється досить рідко. Багато власників бізнесів давно та успішно інвестують в SEO. Іноді, в процесі аудиту профілю посилань конкурентів, нішеві інтернет-магазини вирішують взагалі відмовитися від пошукового просування. Особливо, якщо перші 5-6 місць у видачі зайняті великими гравцями на кшталт Розетки, Алло, Мойо або Цитрусу. В цьому разі, потрібно глибше опрацьовувати семантичне ядро ​​та вибирати менш конкурентні запити»

Ми вибрали оптимальну стратегію для того, щоб нарощування маси для сайту було безпечним. Вона полягала в акуратному та плавному розміщенні близько десяти посилань на місяць, які проставлялись на головну сторінку та категорії сайту. Майданчики для розміщення вибиралися з урахуванням тематики, відвідуваності та регіону.

Контент сайту

Ми проаналізували контент конкурентів і підготували рекомендації щодо написання текстів для категорій і сторінок, які просували. На першому етапі ми запропонували декілька важливих рекомендацій для контенту сайту:

  • розмір тексту не повинен перевищувати 2-2,5 тис символів;

  • матеріал має містити заголовки H2 і H3;

  • текст має бути за заданою тематикою та відповідати на запити користувачів;

  • для кращої читабельності варто додатково оформляти списки та підзаголовки матеріалів.

«Великі тексти потрібно писати дуже акуратно. Вони повинні бути корисними, цікавими та містити хоча б дві-три картинки, щоб розбавити ними тексти»

Також ми проаналізували, з якими питаннями найчастіше стикаються потенційні клієнти магазину під час вибору та перед покупкою товару. У цьому допоміг сервіс Serpstat, адже в ньому є розділ пошукових запитів користувачів.

Ми написали декілька статей, які відповідають на популярні запити користувачів. Наприклад, «Що можна зв'язати з трикотажної пряжі?», «Як зв'язати шарф з трикотажної пряжі?», «Особливості та секрети техніки в'язання» тощо.

Блог інтернет-магазину

Для зручної навігації та передачі ваги на сторінки, які просуваються, ми перелінкували статті блогу з категоріями, товарами та фільтрами. Для таких посилань ми використовували ключові слова, призначені для розширення анкор листа.

Складнощі під час роботи

Одна з проблем з'явилася після переіндексації — сайт застряг на 10-20 позиціях пошукової видачі за важливими для нас запитами. Щоб це виправити, ми використали тактику дооптимізації контенту. Це допомогло підвищити позиції до топ-5.

Хотілося досягти кращих результатів, але CMS PrestaShop, на якій було розроблено сайт, не зовсім підходить для SEO-просування. Деякі модулі занадто громіздкі, швидкість завантаження часто перевищує 2-3 секунди, є проблеми з навігацією по структурі сайту тощо. Цю проблему ми виправили за допомогою переїзду на Хорошоп.

Головна сторінка інтернет-магазину

Переїзд на Хорошоп

Після півроку успішного просування, клієнт вирішив перенести інтернет-магазин на іншу платформу. Адже на PrestaShop він не міг використовувати всі маркетингові інструменти для просування і ведення ефективного бізнесу. Його вибір впав на платформу Хорошоп.

Наша команда була цьому рада, адже Хорошоп оптимізований під SEO-вимоги за замовчуванням. І ми вже мали успішний досвід просування інтернет-магазину на цій платформі.

Головне, за що ми любимо Хорошоп, — це пул готових рішень. У Хорошопі є фіди для Hotline, Google Merchant, Rozetka та Facebook. Також є зручна адмінка та можливість інтегрувати маркетингові коди без залучення програміста. Нещодавно з'явилися візуально приємні звіти про продажі. І це лише короткий список переваг.

Переїзд зайняв всього декілька тижнів, а це дуже швидко, повірте нашому досвіду. Після цього ми продовжили просування і змогли досягнути вражаючого результату: трафік виріс більш, ніж на 50%, а видимість збільшилася втричі.

 

Збільшення органічного трафіку після переїзду на Хорошоп 

 

Зростання трафіку інтернет-магазину більш, ніж на 50% 

 

Зростання видимості інтернет-магазину втричі

Результати інтернет-магазину

Навіть під час несезону, за тиждень інтернет-магазин відвідують 10 282 потенційних клієнта. Конверсія — 0,36%.

Загальний звіт показників інтернет-магазину за тиждень

 

У інтернет-магазину 38 замовлень на тиждень на суму 17 299. Середній чек — 455 грн.

Продажі інтернет-магазину за тиждень 

 

Топ продажів інтернет-магазину за тиждень

Плани на майбутнє

Ми продовжуємо займатися просуванням інтернет-магазину bobinka.com.ua. Плануємо нарощувати кількість посилань, розширити структуру для додавання нових категорій і товарів, а також підключити контекстну рекламу та ремаркетинг.

«Важливо розуміти, що у інтернет-магазину безліч точок зростання. Приклад інтернет-магазину bobinka.com.ua — яскраве тому підтвердження. Якщо ви досягли межі в тематиці «пряжа» — добре, давайте завозити та продавати трикотажний шнур. А потім фурнітуру. І безліч інших цікавих аксесуарів.

Іноді сайт отримує позиції у пошукових системах абсолютно безкоштовно, за рахунок блогу. Google оцінює якість контенту та поведінку користувачів і піднімає ресурс у видачі. На bobinka.com.ua так сталося з фурнітурою, що дало поштовх для подальшого просування категорії та розширення товарного асортименту»

Підіб'ємо підсумки

Ми досягнули непоганих результатів у просуванні інтернет-магазину bobinka.com.ua. При мінімальних витратах на просування, тепер близько 60% замовлень генерується саме за допомогою SEO. Наша стратегія просування підвищила впізнаваність бренду, що в свою чергу зацікавило постійних клієнтів, оптових покупців і нових постачальників. Впізнаваність на нішевому ринку — це велика цінність.

Комментарии