Безкоштовний вебінар "Як визначити цільову аудиторію для інтернет-магазину"

Дитячі товари — одна з провідних ніш e-commerce, тому конкуренція у цій сфері дуже висока. Щоб не втрачати клієнтів і позиції на ринку, інтернет-магазини дитячих товарів мають бути стильними та зручними.

Часто підприємці, перед тим як відкрити інтернет-магазин дитячих товарів, не задумуються над тим, що у покупця немає часу розбиратися у заплутаних каталогах інтернет-магазинів. І що, не знайшовши потрібну річ за кілька кліків, він одразу піде на зрозумілий сайт конкурента.

Незручний сайт знижує конкурентоздатність бізнесу, тому над цією проблемою варто попрацювати. Клієнту не потрібні складні технологічні рішення, він чекає простоти і практичності. Для створення якісного сайту треба не робити елементарних помилок і прислухатися до порад, про які ми розповімо у статті.

Порада №1 Мінімум «дитячої» графіки в дизайні

Вважається, що магазин, який продає дитячі товари, і сам має виглядати по-дитячому. Але сайт робиться для батьків. Його завдання — продавати, а не розважати.

Не використовуйте на сайті зайвих малюнків та ілюстрацій, адже вони не несуть практичної користі. Клієнт і без дитячої графіки зрозуміє, що ви продаєте, адже бачить найголовніше — товари.

Занадто велика та яскрава шапка відволікає увагу від товарів

Простір на екрані варто заповнити картками товарів. Це допоможе користувачеві краще роздивитися товар.

У сайту непоганий інтерфейс, але порожні блоки справа і зліва краще використовувати для розміщення товарів

Великі інтернет-магазини дитячих товарів не використовують дитячу графіку. Вони віддають перевагу простоті і функціональності. А атмосферу дитячого магазину створюють самі фотографії товарів.

Невелика шапка без зайвої графіки допомагає зосередитися на товарах

Порада №2. Чим менша шапка, тим більше контенту

Шапки сайтів часто перевантажені ілюстраціями, кнопками і інформацією, і це робить їх громіздкими. Вони мають бути максимально компактними.

Через величезну шапку, користувачеві потрібно скролити вниз, щоб знайти товари
Кнопки на шапці виконують важливі функції, але займають занадто багато місця

Важливо, щоб відразу після переходу на сайт користувач бачив блоки з товарами.

Вдалий приклад. Шапка дуже компактна і не заважає розглядати товари

Порада №3. Зробіть каталог зрозумілим

Якщо відвідувач не може знайти товар у довгому заплутаному каталозі, конверсія падає. Клієнту швидко набридне шукати потрібну йому  категорію і він піде з сайту.

Цей каталог помістився на картинку тільки після того, як його розрізали на три частини

Щоб не заплутати користувача, кнопки категорій краще оформляти в одному стилі. Якщо кнопки рівнозначні, не використовуйте різні кольори і шрифти.

На сайті — два ряди рівнозначних категорій. Але через різні кольори здається, що нижній ряд — це підкатегорії верхнього, а кнопки з жовтим текстом — це підзаголовки

Зрозумілий каталог повинен містити не більше 5-7 пунктів на одному рівні. Це допоможе користувачеві зорієнтуватися.

Приклад вдалого каталогу. Виведено основні категорії, в яких легко розібратися

Порада №4. Використовуйте коректні фільтри за розміром

Не варто використовувати в якості фільтра розміри від виробників, адже через це в фільтрі буде забагато однакових розмірів з різною назвою. Контент-менеджерові варто звести всі розміри до однієї сітки.

Завдяки зручному фільтрові, покупець швидше знайде потрібний товар, тому кількість проданих товарів збільшиться.

Зліва приклад фільтра, у якому використали всі розміри виробників. У цьому фільтрі 3-місячній дитині підійдуть речі з категорій 0-3 міс., 0-6 міс., 0-9 міс., 3 міс. і 3-6 міс., що може заплутати користувачів.  Праворуч — результат продуманої ​​роботи з контентом. Контент-менеджери звели всі можливі категорії до найзручніших

Порада №5. Не варто змішувати фільтри різних категорій

Буває, що через неправильну структуру товарів в одній категорії розміщуються різнотипні товари. Це ускладнює користувачеві пошук.

На прикладі змішано фільтри по зросту і розміру голови

Порада №6. Зробіть вибір розміру зручним

Одним з головних критеріїв під час вибору товару є наявність потрібного розміру. Тому розмір варто вказувати в фільтрі, на мінікартці і сторінці товару. Але багато інтернет-магазинів вказують розмір лише на сторінці товару і навіть не роблять по ньому фільтри.

Виробник не вказав на прев'ю наявні розміри. Клієнт зможе їх дізнатися тільки після переходу на сторінку

Наявність фільтру за розміром товару і зазначення всіх доступних розмірів на прев'ю значно полегшують пошук.

Вдалий приклад. Магазин подбав, щоб юзер відразу побачив доступні розміри товару

У картці товару інформацію про розмір варто робити максимально помітною. Адже якщо покупець її не знайде, він вирішить, що йому нічого не підходить і піде з порожньою корзиною.

Невдалий приклад. Розміри знаходяться у нижньому кутку картки і помітні не зразу. Їх потрібно  виділити

Доступні розміри мають привертати увагу. Їх варто розміщувати поруч з кнопкою «Купити».

Вдалий приклад. Інформацію про розмір товару розміщено вгорі картки

Совет №7. Позаботьтесь о понятном оформлении заказа

Щоб покупець не покинув кошик з товарами на півдорозі, варто зробити максимально коротку і просту форму оформлення замовлення.

Ми протестували форму замовлення одного великого інтернет-магазину дитячих товарів. Його розробники зробили хороший каталог, але форма замовлення зменшує його конверсію. Ми розкажемо, які помилки вони зробили.

Кошик відкривається в окремому вікні, але замість переходу до оформлення замовлення нам пропонують перейти в інший режим кошика, на окремій сторінці. Це зайвий крок, без якого можна було б обійтися
На цьому етапі немає ніякої додаткової інформації. Кнопка «Оформити замовлення» розташована внизу і її не видно на першому екрані. Є лише незрозумілі кнопки «Застосувати» і «Ввести номер картки»
Щоб знайти кнопку «Оформити замовлення», треба скролити вниз. Користувач може подумати, що її немає взагалі, і піти
Оформлення замовлення розділене на три великих кроки. Кількість полів варто скоротити
Після заповнення полів і натискання кнопки, з'явилося вікно помилки. Після закриття вікна, сайт не перенаправляє на конкретний крок і не підсвічує пропущені поля
Коли ми заповнили пропущені поля, з'явилося нове повідомлення про помилку. Цього разу з кошика пропали обрані товари. На цьому етапі навіть найтерплячіший потенційний покупець піде з сайту

Оформлення замовлення повинно проходити легко. Ми покажемо, як це завдання вирішується у Хорошопі на прикладі інтернет-магазину дитячих товарів.

Відразу після натискання кнопки «Купити», на екрані з'являється спливаюче вікно з помітною кнопкою «Оформити замовлення».

Кнопка «Оформити замовлення» знаходиться на першому екрані, її не потрібно шукати

Поля оформлення варто розміщувати на одній сторінці. Користувач з самого початку має побачити пункти, які йому потрібно заповнити. Спробуйте скоротити кількість полів до необхідного мінімуму, без якого при обробці замовлення не обійтися.

Вдалий приклад форми оформлення замовлення. Вона компактна і знаходиться на одній сторінці

Після заповнення форми, варто показати користувачеві всю інформацію про замовлення: вибрані товари, їх вартість, адресу доставки, тип оплати і номер замовлення.

Наявність інформації про замовлення підтверджує, що інтернет-магазин почав опрацьовувати замовлення користувача

Порада №8. Окрема мобільна версія замість адаптивної верстки

В окремої мобільної версії, у порівнянні з адаптивною версткою, є переваги: ​​вона швидше завантажується, менше важить і добре індексується Google. Окрема мобільна версія дозволяє зробити інтерфейс сайту максимально зручним для мобільних пристроїв, адже вона не повторює дизайн десктопної версії, як це відбувається при адаптивному дизайні.

Окрема мобільна версія ефективніше використовує екран для розміщення інформації. Вона дозволяє зробити мінімальну шапку, як в мобільних додатках, подбати про читабельність текстів та зручність натискання кнопок.

Зліва — непогана адаптивна верстка, але назву товару важко прочитати. Шапка займає третину екрану і користувачеві доведеться скролити, щоб дістатися до інформації про товар. Крім того, кнопка «Купити» не потрапляє на перший екран. У окремої мобільної версії, яка знаходить справа, таких проблем немає

Порада №9. Створюйте якісний контент

Покупець не може доторкнутися до товару чи приміряти його перед покупкою. Щоб зменшити цей недолік, постарайтеся давати клієнту максимум інформації про товар. Це полегшить прийняття рішення і зменшить сумніви.

Різноманітні фотографії допомагають роздивитися товар
Детальний опис компенсує неможливість спробувати товар на дотик

Порада №10. Використовуйте великі фото

Робіть якісні фото. Якщо у користувача буде можливість добре розглянути товари, це підвищить ймовірність покупки. Класичний стандарт — фото на білому фоні (або на однотонному, якщо товар білий).

Використано великі фото на білому фоні. Але у сайту фіксована ширина, яка залишає з боків порожні поля. Цей простір краще використовувати для збільшення розмірів фотографій

Ще краще виглядають фото товарів на моделях. Використання якісної фотогалереї товарів, яку хочеться розглядати, може значно збільшити продаж дитячих товарів.

Живі фотографії виглядають набагато краще звичайних знімків на білому фоні

Порада №11. Не перевантажуйте сторінку товару інформацією

Не варто розміщувати на картці товару занадто багато елементів. А серед тих, без яких обійтися не можна, варто виділити основні: доступні розміри і кольори, а також кнопку «В корзину».

На прикладі занадто виділяються великі різнокольорові кнопки з гарантіями, способами оплати та інформацією про доставку. Це відволікає від основних характеристик і кнопки «В корзину»

Картка товару, на якій немає акцентів, виглядає як суцільне полотно тексту. Око має чіплятися за основну інформацію про товар.

Текст занадто дрібний і однорідний. Кнопка «Купити» не на першому екрані, тому частина покупців її не знайде і піде, вирішивши, що це сайт-каталог або магазин для оптовиків

При створенні картки товару важливо правильно розставляти пріоритети. Варто акцентувати увагу на фотографіях товару і основних характеристиках. Інші деталі зацікавлять клієнта тільки якщо його влаштовують основні моменти.

Вдалий приклад картки товару. Виділено найважливішу інформацію

Порада №12. Працюйте з клієнтською базою

Завдяки роботі з клієнтською базою, інтернет-магазин може отримувати повторні продажі. Існують класичні інструменти, які більшість компаній вже використовує: накопичувальні та святкові знижки, купони, тематичні розсилки тощо. Однак існують і відносно нові методи, такі як створення профілю покупця і відправлення індивідуальних розсилок.

Наприклад, проаналізувавши замовлення, можна дізнатися вік і стать дитини. Завдяки цій інформації, клієнту можна запропонувати конкретні товари. Користувачам, які придбали штани для дворічного хлопчика, можна пропонувати і  інший одяг з цієї вікової категорії. А через рік можна буде рекомендувати речі та іграшки вже для трирічної дитини.

Порада №13. Продавайте пов'язані товари і комплекти

Функція «Пов'язані товари» дозволяє пропонувати клієнтам товари з тієї ж категорії, а також речі для того ж віку і статі. Наприклад, разом з дитячим велосипедом клієнту можна запропонувати придбати шолом і наколінники. А з кросівками для 5-річної дівчинки — спортивний костюм для того ж віку. У Хорошопі можна налаштувати показ схожих товарів, товарів зі схожою назвою і характеристиками.

Приклади використання пов'язаних товарів у інтернет-магазині

Функція продажу комплектів також дуже ефективна. На жаль, у магазинах дитячих товарів її майже не використовують.

Магазини з інших галузей, які користуються цією функцією, роблять велику помилку, підтягуючи товар в комплекти автоматично. Через це відвідувачеві, який купує дешеву мишку, іноді пропонують придбати дуже дорогий ноутбук. Краще збирати комплекти вручну, адже ви знаєте, які позиції будуть ефективно продаватися разом.

Вдалі приклади продажу комплектів в ювелірному інтернет-магазині

Порада №14. Працюйте з сумнівами

У покупців безліч сумнівів щодо покупок в інтернет-магазинах, адже вони не можуть приміряти товари чи відчути їх на дотик. Якщо клієнт боїться не вгадати з розміром, запропонуйте йому привезти декілька товарів, щоб він міг вибрати потрібний. А якщо покупець переживає через якість товару, детально розкажіть йому про можливість повернення товару. Таким чином ви позбавите сумнівів навіть найнерішучіших клієнтів.

Порада №15. Розміщуйте товари на маркетплейсах

Інтернет-магазини мають можливість розміщувати і продавати товари на майданчиках типу Prom.ua, Lamoda і Rozetka. Маркетплейси займаються просуванням товарів і залученням покупців, і беруть за це відсоток від продажів.

Співпрацю з маркетплейсами можна автоматизувати. Інтеграції Хорошопу з Prom.ua, Hotline, Price.ua і Rozetka дозволяють вивантажувати товари прямо з вашого інтернет-магазину. А також автоматично оновлювати ціни: після зміни на вашому сайті вони оновляться і на торгових майданчиках.

Порада №16. Автоматизуйте обробку замовлень

Відразу після відкриття, інтернет-магазини з головою йдуть в обробку замовлень і рідко замислюються про спрощення цього процесу. Коли рутинна обробка замовлень забирає все більше часу, здається, що і автоматизацію проводити ніколи.

Щоб не робити зайву роботу, краще один раз вирішити проблему автоматизації клієнтської бази. Ви можете налаштувати онлайн-оплату з автоматичною перевіркою надходження грошей, генерацію накладних служб доставки з перевіркою статусів доставки, автоматичне відправлення смс-повідомлень клієнтам з номерами накладних та статусами замовлень, синхронізувати сайт зі складської програмою, щоб на сайті завжди була актуальна інформація про наявність тощо.

Порада №17. Займіться SEO-просуванням

Google — основний канал для отримання релевантних, якісних відвідувачів. Новачкові складно потрапити на вершину видачі, адже всі комерційні запити давно зайняті конкурентами. Щоб вирішити цю проблему, варто розібратися в основах SEO. Лише після отримання базових знань, ви зможете вирішити: працювати самостійно чи шукати підрядників.

Налаштування SEO — це тривалий процес, який може дати перші результати лише через кілька місяців, а помітний ефект у продажах ще пізніше. Але якщо ви наберетеся терпіння і будете розвивати цей канал, в результаті отримаєте якісний і недорогий трафік.

Порада №18. Використовуйте контент-маркетинг

Контент-маркетинг допомагає підвищити лояльність до вашого інтернет-магазину. Для дитячих товарів можна писати якісні тексти, огляди і статті-порівняння. Також дуже популярні відеоблоги. Першочергове завдання — створення описів карток товарів: напишіть унікальний текст, вкажіть розміри, додайте фото і короткий відеоролик.

Порада №19. Працюйте з соціальними мережами

Не всі користувачі соцмереж знаходяться у пошуку товарів. Але вони не проти почитати цікаві тексти і подивитися смішні відео. Завдяки якісному контенту, інтернет-магазини можуть перетворити звичайний інтерес користувачів на бажання придбати товар. Це працює в комплексі з таргетованою рекламою. Вкажіть вік, стать та інтереси потенційної цільової аудиторії, щоб показувати рекламні пости саме їй.

Не варто накручувати передплатників і лайки. Це не принесе ні продажів, ні лояльності покупців, тому ви даремно витратите гроші.

Приклад допису з корисною інформацією у соціальній мережі Facebook.

Порада №20. Розберіться з контекстною рекламою

Спроби самостійно налаштувати контекстні оголошення часто призводять до нульового результату і відмови від використання цього виду просування. Найчастіше це відбувається через неочевидні помилки в налаштуванні реклами. У цьому інструменті багато тонких налаштувань, незнання яких може призвести до неефективної витрати бюджету. Але правильно налаштована контекстна реклама може значно підвищити конверсію. Вона піддається оптимізації: ви можете знижувати вартість конверсії і збільшувати кількість показів.

Готуйтеся до того, що вартість просування буде високою. Однак, якщо ланцюжок повторних продажів налаштований правильно, ви відіб'єте інвестиції на другому-третьому продажі. В довгостроковій перспективі SEO коштує дешевше, але контекстна реклама дозволяє залучати клієнтів одразу. Крім того, оцінювати ефективність цього каналу набагато легше. Контекст дозволяє визначити вартість залучення кожного покупця і навіть продажу.

Як відкрити інтернет-магазин дитячих товарів і уникнути помилок

Раніше у бажаючих створити інтернет-магазин дитячих товарів не було вибору. Сайт робили з нуля: вивчали процес створення інтернет-магазину, писали ТЗ і контролювали його виконання.

Сьогодні ви можете використовувати готові рішення, у яких відсутні всі очевидні проблеми. Вони дозволяють швидко запустити сайт з якісним дизайном і продуманим інтерфейсом, який вже готовий до SEO-просування, дозволяє продавати товари через всі канали і містить необхідні інтеграції для автоматизації продажів. Одним з таких рішень є платформа Хорошоп.

Звісно, готове рішення — не єдиний варіант. Ви можете створити свій інтернет-магазин з нуля, якщо у вас достатньо вільного часу і грошей для тривалої роботи з програмістами.

Залишилися питання? Давайте обговоримо їх у коментарях.

Комментарии