Вибір CRM-системи для інтернет-магазину — важливе питання для багатьох. Хорошоп провів глибоке дослідження найпопулярніших CRM-систем, щоб допомогти вам з цим.
Вибір CRM-системи для інтернет-магазину — важливе питання для багатьох. Адже на ринку відносно багато варіантів, про кожен з яких можна почути абсолютно протилежні відгуки. Хорошоп провів глибоке дослідження найпопулярніших CRM-систем, щоб допомогти вам з вибором.
Ми опитали власників інтернет-магазинів за допомогою форми і на основі 99 відповідей створили огляд CRM-систем.
Чи потрібна CRM інтернет-магазину
Впроваджувати CRM варто, навіть якщо ви невелика компанія і плануєте робити це самостійно.
- 53,9% користувачів стверджують, що після впровадження CRM у їхнього інтернет-магазину значно підвищилася ефективність. А 30,4% користувачів — що вона підвищилася середньо: частину завдань вони автоматизували, але деякі продовжують робити вручну.
- У переважній більшості опитаних компаній (84,7%) з CRM працює до 10 осіб. У 11,7% випадків програмним забезпеченням користуються від 10 до 30 співробітників, і тільки у 3,5% інтернет-магазинів — понад 30 співробітників.
- 73,1% опитаних впроваджували CRM самостійно, і тільки невелика частина скористалася допомогою інтегратора (12,9%) або вендора (11,8%). Підключення CRM — досить простий процес, якого не варто боятися.
Результати дослідження
Ми запитали у власників інтернет-магазинів, якими CRM-системами вони користуються. У топ по популярності увійшли Sales Drive (17,7%), Бітрікс24 (15,1%) і 1С (15,1%). За ними йдуть retailCRM, amoCRM, OneBox і AsterilCRM.
Можливості популярних CRM
Також ми запитали у власників інтернет-магазинів, які можливості CRM вони цінують найбільше. Виявилося, що це автоматизована передача замовлень з сайту в CRM (70,7%), можливість подивитися історію замовлень клієнтів (59,6%) і настройка етапів обробки замовлень (51,5%).
Ми перевірили, чи є ці та інші важливі можливості в популярних CRM. Висновок — переважно є. Але в amoCRM немає повної бази товарів і її синхронізації з сайтом, а в AsterilCRM — авторозподілу замовлень між менеджерами і відстеження ефективності рекламних кампаній.
SalesDrive |
Бітрікс24 |
1С |
retailCRM |
amoCRM |
OneBox |
AsterilCRM |
|
Автоматизована передача замовлень з сайту в CRM |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Авторозподіл замовлень між менеджерами |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
— |
Миттєві сповіщення про нові замовлення |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Сповіщення про нові замовлення на пошту |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Повна база товарів і її синхронізація з сайтом |
+ |
+ |
+ |
+ |
— |
+ |
+ |
Настройка етапів обробки замовлень |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Постановка завдань собі і колегам |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Історія замовлень клієнтів |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Контроль залишків на складі, їх синхронізація з сайтом та імпорт в Excel |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Відстеження ефективності рекламних кампаній |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
— |
Цікавий факт: найпопулярніші аналітичні звіти, які дивляться власники інтернет-магазинів, — кількість і сума проданих товарів (80,8%), кількість продажів за місяцями (72,7%) і популярні категорії (49,5%).
Інтеграції з популярними сервісами в CRM-системах
Ми запитали, якими популярними сервісами для доставки, SMS, розсилок та телефонії користуються власники інтернет-магазинів. А потім подивилися, чи у всіх CRM є з ними інтеграції.
- Найпопулярніші служби доставки, з якими є інтеграції у більшості CRM, — це Нова пошта (46,7%) і Укрпошта (24,8%). За ними з великим відривом йде Justin (3,9%).
- Найбільш популярні сервіси для SMS — Turbo SMS (54,5%), SMS Fly (28,3%) і Alpha SMS (2,3%).
- Найпопулярніші сервіси для розсилок — SendPulse (30,3%) і MailChimp (29,3%). За ними йдуть Unisender (16,2%), eSputnik (14,1%) і GetResponse (9,1%).
SalesDrive |
Битрикс24 |
1С |
retailCRM |
amoCRM |
OneBox |
AsterilCRM |
|
Служби доставки |
|||||||
Нова Пошта |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Укрпошта |
+ |
+ |
— | — |
+ |
+ |
+ |
Justin |
+ |
+ |
— | — | — |
+ |
— |
Сервіси для СМС |
|||||||
SMS Fly |
— |
+ |
+ |
+ |
— |
+ |
— |
Alpha SMS |
— |
+ |
— | — |
+ |
+ |
— |
Turbo SMS |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
epochta |
— | — |
+ |
— | — | — | — |
Viber |
+ |
+ |
— |
+ |
— |
+ |
+ |
Сервіси для розсилок |
|||||||
MailChimp |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
SendPulse |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
GetResponse |
— | — | — | — |
+ |
+ |
— |
Unisender |
— |
+ |
+ |
— |
+ |
+ |
+ |
eSputnik |
— |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
— |
Ukr.net |
+ |
— | — | — | — | — | — |
epochta |
— |
+ |
+ |
- |
+ |
— | — |
Телефонія |
|||||||
Ringostat |
+ |
+ |
+ |
— |
+ |
+ |
— |
Binotel |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Интеграція з Хорошопом |
|||||||
Хорошоп |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Перейдемо до докладного огляду найпопулярніших CRM-систем.
SalesDrive
Українська CRM-система SalesDrive, створена для українського ринку, і внаслідок цього дуже популярна серед власників інтернет-магазинів.
Можливості
-
Багато інтеграцій з движками, службами доставки, розсилки, телефонії та СМС.
-
Можна налаштовувати етапи обробки замовлень.
-
Є можливість порахувати дохід від роботи кожного менеджера.
-
Зручне відстеження ефективності рекламних кампаній.
-
Показує історію замовлень кожного клієнта.
-
Дозволяє контролювати залишки на складі.
-
Можливість створювати документи просто в системі.
-
Спрощує роботу з дропшиперами.
Вартість
Пакет 1-2 користувача — 479 грн/міс.
3-9 користувачів — 209 грн за користувача/міс.
Відгуки користувачів
+ «CRM проста і в ній є всі необхідні функції»
+ «Спрощує роботу з клієнтами»
+ «Прекрасна інтеграція з Новою поштою. Також є інтеграції з Укрпоштою, Justin, телефонією, SMS, email, ПриватБанком, Prom, Rozetka та Хорошоп, звичайно. Плюс формування рахунків, товарних чеків, видаткових накладних та інших документів»
- «Переїду на іншу CRM, якщо знадобиться розширений функціонал»
- «Переїду, якщо з'явиться більше функціональна CRM»
- «Потрібно розширити функціонал. На сьогодні, CRM не закриває всі потреби мого бізнесу»
- «Потрібна повна автоматична синхронізація товарів. Вивантажувати кожен товар вручну дуже незручно»

Бітрікс24
Дуже функціональна CRM, яка є частиною загального програмного продукту Бітрікс24. Є хмарна версія і коробкове рішення.
Можливості
-
Обширні налаштування воронки продажів.
-
Можливість виставляти рахунки, друкувати і відправляти документи просто з системи.
-
Зручні відеочати.
-
У роботі використовуються елементи гейміфікації.
-
До чату СRM можна підключити Facebook, Instagram і месенджери.
-
Гнучка настройка планів продажів, звітів і регулярних угод.
-
Інтерфейс доступний на 14 мовах.
-
Є мобільний додаток.
Вартість
Якщо ви купуєте хмарне рішення, можна вибрати безкоштовний тариф з базовими інструментами. Платні тарифи залежать від кількості користувачів.
Старт+ (2 користувача) — 269 грн/міс.
CRM+ (6 користувачів) — 1 200 грн/міс.
При покупці коробкового рішення, вартість відрізняється.
CRM (12 користувачів) — 22 000 грн.
Інтернет-магазин + CRM (12 користувачів) — 33 000 грн.
Відгуки користувачів
+ «Бітрікс24 — це не лише CRM, а відразу кілька сервісів, які допомагають в роботі»
+ «Рекомендував би іншим в залежності від кількості замовлень і найманих працівників. Якщо більше 50-ти замовлень в день і кілька операторів, є склад і експедитор, то так. Якщо менше — немає сенсу»
- «Не рекомендував би через незручність»
- «Хотів би переїхати на Terrasoft, але не буду, тому що там дорожче»
1С
1С CRM складається з двох частин — Управління торгівлею і відповідно CRM-системи, за що її так цінують підприємці. Є хмарне і коробкове рішення.
Можливості
-
Зручне управління базою контактів.
-
Можливість бачити історію взаємин з кожним клієнтом.
-
Допомога в управлінні продажами, маркетингом і бізнес-процесами.
-
Можливість оформляти і відправляти договори, рахунки і комерційні пропозиції просто з системи.
-
Гнучка система звітності щодо ефективності рекламних кампаній.
-
Можливість відправляти автоматичні звіти на електронну пошту або в Telegram.
Відгуки користувачів
+ «Декому раджу, економить час бухгалтера»
- «Є багато нюансів, які не влаштовують, а допрацьовувати їх дорого»
- «Все складно і неоднозначно»
- «Не радив би, складна»
- «Не дуже зручна в користуванні»
- «Хочемо змінити CRM, але в планах поки немає»
retailCRM
Зручна CRM, за допомогою якої працюють багато інтернет-магазинів в Україні та СНД.
Можливості
- Робота в одному вікні й можливість налаштовувати інформацію, яку хочеться бачити на екрані.
- Автоматизована робота із замовленнями та логістикою.
- Гнучка настройка статусів замовлень.
- Відстеження ефективності маркетингових інструментів.
- Можливість настройки різноманітних тригерів.
- Тонка настройка прав для різних груп користувачів.
Вартість
Є безкоштовний тариф для невеликих інтернет-магазинів: один користувач і до 300 замовлень на місяць.
Платний тариф «Професійний» передбачає безкоштовні перші 14 днів і коштує від 560 грн. Персональну вартість для вашого сайту можна розрахувати на сайті — вона залежатиме від кількості користувачів і потрібних функцій.
Відгуки користувачів
+ «Є багато можливостей для автоматизації процесів і складського обліку»
- «Недолік для України — дуже погана інтеграція з Новою поштою»
- «Цілком можливо, що я переїду на іншу CRM через ціни»
amoCRM
Особливість CRM — зручний спрощений інтерфейс, в якому немає нічого зайвого. Хороше рішення для малого бізнесу.
Можливості
- Зручне управління воронкою продажів.
- Можна використовувати пошук і об'єднання інформації за дубльованими контактами.
- Є можливість зробити бекап даних.
- Дозволяє моніторити активність контактів.
- Можна ставити завдання і нагадування.
- Контроль ефективності співробітників.
- Мобільний додаток.
Вартість
Мікро-Бізнес (2 користувача) — 1 860 грн/рік.
Старт-Ап (5 користувачів) — 5 585 грн/рік.
Базовий — 186 грн/міс за 1 користувача.
Відгуки користувачів
+«AmoCRM влаштовує повністю»
+«Must have»
+«Переїдемо тільки якщо CRM буде поєднувати в собі бух і фін облік, а так не плануємо»
+«Якщо відверто, то глобального підйому в продажах не відчули. АЛЕ! З'явилися порядок і система при взаємодії з клієнтами»
- «Для продажів не зручна CRM. Шукаємо іншу»
OneBox
Творці позиціонують CRM як робота на сторожі вашого бізнесу, який допомагає робити рутинні завдання і складні операції. Є хмарне і коробкове рішення.
Можливості
-
Управління базами контактів, клієнтів, лідів, постачальників, співробітників і партнерів.
-
Спрощення фінансових операцій і побудова білінгової системи.
-
Можливість виписувати, редагувати і керувати документами в одній системі.
-
Ведення складу та управління залишками.
-
Створення тригерів для КРІ.
-
Можливість зібрати всі файли в одному сховищі.
-
Є функції для найму співробітників.
-
Можна відстежувати автомобілі співробітників через GPS-трекери.
Вартість
При виборі хмарного рішення є безкоштовний тариф для одного користувача.
Тариф-3 (до 3 співробітників) — 2 115 грн/міс.
Тариф-5 (до 5 співробітників) — 3 385 грн/міс.
Тариф-10 (до 10 співробітників) — 6 205 грн/міс.
Відгуки користувачів
+ «CRM необхідна, коли у вас багато замовлень (понад 10 на день) і коли ви хочете використовувати емейл-маркетинг»
+ «Це потужний і гнучкий інструмент, який допомагає оптимізувати та автоматизувати низку інструментів»
- «Є складнощі з впровадженням і підтримкою. Система на початковому етапі вимагає багато уваги з боку клієнта. Раджу, але не всім»
- «Система з багами, які періодично паралізують роботу інтернет-магазину»
AsterilCRM
CRM дозволяє мінімізувати можливість втрати замовлень при роботі операторів, менеджерів і кур'єрів інтернет-магазину.
Можливості
-
Налаштування таблиць і фільтрів для кожного користувача.
-
Зберігається історія покупок клієнтів.
-
Можна додавати і відключати статуси замовлень.
-
Автоматизація рутинних завдань за допомогою тригерів.
-
Контроль залишків на складах в режимі онлайн.
-
Постановка завдань і повідомлення про них в месенджери.
Вартість
Старт (1 користувач) — 300 грн/міс.
Оптимум (5 користувачів) — 800 грн/міс.
Максимум (15 користувачів) — 1 500 грн/міс.
Відгуки користувачів
+ «Система дуже зручна, рекомендую»
- «Іноді API працює некоректно»
- «Техпідтримка може довго реагувати на звернення»
Вартість CRM-систем
Ми взяли важливі для власників інтернет-магазинів можливості і порахували вартість щомісячного платежу за CRM на хмарі. Все перевели за поточним курсом в гривню. Виявилося що:
-
найекономніші варіанти для маленьких магазинів з 5 співробітників — це amoCRM і AsterilCRM;
-
для магазинів, в яких CRM користуються 10 співробітників, найвигідніші Бітрікс24 і AsterilCRM;
-
великим компаніям, які хочуть підключити до CRM 20 співробітників, оптимально використовувати Бітрікс24 або SalesDrive.
Плата за 5 працівників |
Плата за 10 працівників |
Плата за 20 працівників |
|
SalesDrive |
1 045 грн |
2 090 грн |
2 560 грн |
Битрикс24 |
1 200 грн |
1 200 грн |
1 200 грн |
1С |
2 305 грн |
4 610 грн |
9 220 грн |
retailCRM |
3 500 грн |
6 490 грн |
11 365 грн |
amoCRM |
469 грн |
3 750 грн |
7 502 грн |
OneBox |
3 373 грн |
6 183 грн |
11 243 грн |
AsterilCRM |
800 грн |
1 500 грн |
не вказано |
Підсумки дослідження
-
53,9% користувачів стверджують, що після впровадження CRM у їхніх інтернет-магазинів значно підвищилася ефективність.
-
У переважній більшості опитаних компаній (84,7%) з CRM працює до 10 осіб.
-
73,1% опитаних впроваджували CRM самостійно.
-
У топ по популярності увійшли Sales Drive (17,7%), Бітрікс24 (15,1%) і 1С (15,1%).
-
Найважливіші можливості: автоматизована передача замовлень з сайту до CRM (70,7%), можливість подивитися історію замовлень клієнтів (59,6%) і настройка етапів обробки замовлень (51,5%).
-
Найпопулярніші аналітичні звіти: кількість і сума проданих товарів (80,8%), кількість продажів за місяцями (72,7%) і популярні категорії (49,5%).
-
Найекономніші варіанти для маленьких магазинів з 5 співробітників — amoCRM і AsterilCRM.

Добрий день,
Ми користуємось KeepinCRM вже майже пів року, нам все подобається і як Дмитро написав - головне налаштувати правильно, тоді все буде працювати як потрібно. Ми багато консультувались з підтримкою Keepincrm і мабуть, їм вже трохи набридли своїми запитаннями, але все налаштували самі, і дуже задоволені.
Якщо замовлень більше 5-10 в день, то СРМ обов'язкова.
Пользуюсь Битрикс уже пару месяцев , все отлично работает главное нормально настроить
Главное было нормально настроить
Сейчас вообще страшно представить работу магазина без CRM