Правило «клієнт завжди правий» працює тільки в ідеальному світі, де немає обману. На практиці інтернет-магазини стикаються з недобросовісною поведінкою покупців, яка завдає їм фінансових збитків. Повністю уберегтися від такого неможливо, але можна мінімізувати ризики.

У цій статті ми розповімо про різновиди шахрайства з боку клієнтів та як підприємцям від нього захиститися.

Відправлення в нікуди

Людина оформляє замовлення післяплатою, а коли товар приходить на пошту — не забирає його. Це можна навіть назвати не шахрайством, а хуліганством. Але від зміни формулювання магазину не легше. Підприємець не лише витрачає час, йому ще й доводиться платити за доставку в обидві сторони та зберігання.

Можна стати на захист покупців і сказати, що у них є об’єктивні причини, але, якби так було, — вони б пояснювали свій вчинок. А як показують відгуки підприємців, найчастіше люди ігнорують дзвінки або починають шантажувати магазин. 

З цим шахрайством стикався майже не кожен магазин

Як захиститися — моніторте чорні списки

Відправлення в нікуди настільки поширене, що для подібних випадків існує чорний список покупців. На сайті blackbox.net.ua достатньо вказати номер телефону або ПІБ і ви дізнаєтеся, чи був клієнт помічений на шахрайстві. Наприклад, за номером зі скріншоту вище можна дізнатися, що людина займалася таким ще два роки тому. Така перевірка потребує мінімум часу, але може принести багато користі. 

Один раз випадковість, два — збіг, третій — ви

Крім того, додавайте в чорний список шахраїв, з якими ви зіткнулися, щоб допомогти іншим підприємцям. На сайті otzyvua.net можна знайти розділ, в якому продавці розповідають про недобросовісну поведінку покупців та діляться їхніми даними.

Імітація оплати

Всі шахраї розраховують на довірливість продавця і цей спосіб обману — яскравий тому приклад. Людина оформляє замовлення та у вигляді підтвердження оплати надсилає підроблену квитанцію. Після чого вимагає відправити товар або повернути гроші, посилаючись на терміновість чи банківські проблеми. 

У таких ситуаціях важлива пильність продавця

Як захиститися — звертайтесь до банку

Зазвичай переказ з карти на карту здійснюється швидко, але ймовірність технічних проблем виключати не можна. Щоб переконатися, що ніяких переказів на ваш рахунок не було — зателефонуйте на гарячу лінію банку. Після чого зі спокійною душею реагуйте на всі спроби шахрая витягнути з вас щось цінне.

Фейкове викрадення картки

Деякі шахраї заходять ще далі та оплачують товар, а коли його відправили — заявляють, що їх картку було викрадено і це не вони придбали. Далі шахрай намагається повернути гроші та забрати посилку. У підсумку, магазин ризикує втратити товар разом з коштами. Додаткова складність у тому, що протидія схемі не залежить від підприємця — важливу роль грає банк. Якщо він повірить покупцеві, магазин залишиться в програші.

Як захиститися — підтверджуйте замовлення

Після оформлення замовлення телефонуйте клієнтам для уточнення деталей покупки. Отримайте підтвердження, що людина дійсно зробила замовлення, а також повторіть основні характеристики товару — колір, розмір, комплектацію. Таким чином, ви попередите обман з фейковою крадіжкою картки.

Повернення використаного товару

Можливість повернення — невід’ємне право споживачів. На жаль, деякі ним зловживають. Люди купують товар, користуються та під різним приводом повертають назад. В англійському для такого шахрайства навіть придумали термін wardrobing. Він складається з двох слів: «wardrobe» — гардероб, «robbing» — крадіжка. Нескладно здогадатися, що основна мета wardrobing'a — це одяг та взуття, але бувають різні випадки. 

Недобросовісні покупці можуть користуватися лояльністю магазину

Як захиститися — перевіряйте товар

Перед відправкою, перевіряйте товар, щоб бути впевненим у його стані. Подивіться, чи немає на ньому пошкоджень, чи не порушена цілісність тощо. Крім того, пропишіть на сайті правила повернення товарів, які базуються на Законі «Про захист прав споживачів». Ви зможете посилатися на нього при вирішенні конфліктів з покупцями.

Правила обміну та повернення повинні стати вашою страховкою від шахраїв

Підміна товару

Суть обману також полягає в поверненні. Шахрай забирає товар собі, а замість нього висилає назад дешеву репліку або стару річ. Найчастіше об’єктом шахрайства стає одяг або електроніка. Такий трюк вимагає серйозної підготовки, наприклад пошуку точної репліки, але заради наживи шахраї готові й не на таке.

Як захиститися — продумайте процедуру повернення

Створіть процедуру для прийому повернутого товару. Нехай співробітники магазину ретельно перевіряють товар на предмет використання, а також порівнюють маркування, щоб уникнути підміни. Як варіант, можна вести облік товарів по штрих-коду.

Висновок

Простіше за все думати, що підприємці, які стають жертвами шахраїв, неуважні, занадто довірливі та зі мною такого не станеться. Але фактор людської помилки існує завжди і навіть самого уважного продавця можуть ввести в оману. Недостатньо покладатися на свої інстинкти — потрібні додаткові методи боротьби з шахраями.

Сподіваємося, що ваш магазин не зіткнеться з недобросовісними покупцями, а якщо це все ж таки відбудеться — наша стаття допоможе в боротьбі з ними. Вдалих продажів!

 

Новий коментар
Оцінка