Можливості Опубліковано: 25.07.2025

Що робити після старту готового інтернет-магазину

Що робити після старту готового інтернет-магазину

Скористалися послугою зі створення готового інтернет-магазину від Хорошоп? Тепер час перетворити ваш інтернет-магазин на успішний бізнес. Зібрали для вас головні поради, які допоможуть вам на перших етапах роботи.

Зміст статті
  1. Що вже зроблено за вас
  2. Що необхідно зробити самостійно після запуску
  3. Налагодьте комунікацію з постачальником
  4. Визначте асортимент та ціноутворення
  5. Оформіть магазин під свій бренд
  6. Проведіть технічні налаштування
  7. Зареєструйте бізнес та підключіть оплату і доставку 
  8. Перевірте роботу магазину перед запуском реклами
  9. Запустіть просування
  10. Налагодьте облік і аналітику
  11. Розвивайте магазин поступово
  12. Висновок

Ви скористалися пропозицією Хорошопу та створили готовий інтернет-магазин. Тепер у вас є сайт, наповнений товарами від перевіреного постачальника. Втім це не кінець, а лише початок вашого шляху. Попереду найцікавіше — перетворення інтернет-магазину на справжній прибутковий бізнес.

У цій статті ми розкажемо як розвивати проєкт після запуску: налаштувати процеси, уникнути типових помилок і максимально ефективно використати всі переваги готового інтернет-магазину.

Що вже зроблено за вас

Головна перевага готового інтернет-магазину на Хорошопі — швидкий старт. Фактично ви отримуєте повністю готовий до роботи інтернет-магазин, де у вас є:

  • перевірений постачальник із широким асортиментом товарів;

  • всі необхідні функції та інтеграції для успішної торгівлі;

  • наповнені картки товарів із описами та зображеннями;

  • зручна структура категорій.

Отже, стартова інфраструктура є — далі справа за вами: лишилося зробити кроки, що залежать виключно від власника бізнесу.

Що необхідно зробити самостійно після запуску

На успішність бізнесу впливає наскільки грамотно ви організуєте подальшу роботу. Ось перелік важливих кроків, які потрібно пройти самостійно.

  1. Налагодити комунікацію з постачальником.

  2. Визначити асортимент, цільову аудиторію та ціноутворення.

  3. Оформити магазин під свій бренд.

  4. Провести технічні налаштування (SSL, корпоративна пошта, DNS).

  5. Юридично оформити бізнес (реєстрація ФОП, рахунок у банку).

  6. Підключити інтеграції (доставка, оплата, фіскалізація).

  7. Перевірити роботу магазину перед стартом просування.

  8. Запустити рекламу в соцмережах, Google та на маркетплейсах.

  9. Налагодити фінансовий облік та аналітику.

Далі ми детально розберемо кожен із цих кроків.

Налагодьте комунікацію з постачальником

Уточніть умови співпраці

Після запуску магазину обов’язково зв’яжіться з постачальником. Встановіть прямий контакт, скажіть, що ви скористались послугою готового інтернет-магазину. Попередньо ознайомтесь з цими деталями на сайті постачальника або ж уточніть їх під час спілкування:

  • як швидко та в якому форматі постачальник приймає замовлення;

  • яка схема оплати замовлень (передоплата, післяплата, змішаний варіант);

  • терміни та умови доставки на ваш склад або кінцевим покупцям, якщо мова про дропшипінг;

  • наявність спеціальних знижок для партнерів;

  • процеси повернення та обміну товарів;

  • регулярність оновлення інформації про залишки товарів.

Укладіть договір

Договір зафіксує ваші домовленості та допоможе уникнути непорозумінь у майбутньому. Зараз необов’язково підписувати паперовий варіант — існують сервіси з електронними підписами, які мають таку ж силу, що і звичайні.

Отримайте додаткові матеріали для роботи

Дізнайтесь про частоту оновлення даних про товари та запросіть додатковий контент, якщо потрібно, щоб завжди підтримувати актуальність інформації.

Визначте асортимент та ціноутворення

Звузьте асортимент на старті

У партнерів Хорошопу зазвичай доступні тисячі товарів, але намагатися продавати всі відразу недоцільно. Виберіть одну-дві пріоритетні категорії. Наприклад, почніть зі спортивного харчування, а потім додайте до асортименту вітаміни. Так вам буде легше керувати магазином на старті, ви чіткіше побудуєте рекламні кампанії та поступово масштабуєтесь.

Визначте цільову аудиторію (ЦА)

Пам’ятайте: магазин «для всіх» — це магазин ні для кого. Для ефективних продажів, потрібно добре розуміти, хто купуватиме ваші товари. Визначте хто ваша цільова аудиторія, скориставшись нашою статтею. 

Продумайте ціноутворення

Ціна повинна бути конкурентною та водночас приносити прибуток. Врахуйте такі складові при формуванні ціни:

  • закупівельна ціна постачальника;

  • податки та комісії платіжних систем;

  • витрати на рекламу;

  • витрати на логістику;

  • власний прибуток.

Рекомендована маржинальність в e-commerce — не менше 25–30%. Це дозволяє зберегти прибуток навіть при поверненнях або акційних знижках.

Оформіть магазин під свій бренд

Налаштуйте дизайн

В галереї дизайнів Хорошоп більше 300 готових дизайнів. Виберіть той, що вам сподобався, та в кілька кліків встановіть на свій сайт. Додатково ви можете змінювати зовнішній вигляд сайту в редакторі дизайну. Радимо прочитати кілька статей про його можливості:

Додайте логотип

Логотип є візитівкою вашого бренду. Якщо логотипу ще немає, створіть його за допомогою простого онлайн-генератора або замовте в дизайнера. Головне, щоб він був зрозумілим і професійним, а не тимчасовим рішенням. Ми створили детальний гайд, який допоможе вам створити логотип своєї мрії.

Заповніть ключові інформаційні сторінки

Переконайтеся, що клієнти легко знайдуть відповіді на свої питання. На сайті обов’язково повинні бути сторінки:

  • про компанію — коротко та щиро про ваш бренд, ідеї та цінності.

  • оплата і доставка — умови придбання товару, терміни й тарифи.

  • обмін та повернення — чіткі умови повернення товарів та можливість обміну.

  • контакти — номер телефону, email, месенджери, соціальні мережі, адреса точки самовивозу (якщо є).

Ці сторінки істотно підвищують довіру покупців та зменшують кількість додаткових запитань.

Проведіть технічні налаштування

Підключіть власний домен

Під час тестового запуску ви отримали технічний домен (наприклад, shop128302.horoshop.ua). Для повноцінної роботи треба підключити персональний домен (наприклад, myshop.ua). Це:

  • виглядає професійно;

  • підвищує довіру клієнтів;

  • дозволяє можливість створити пошту на власному домені.

Якщо ви ніколи не підключали домен та не знаєте як правильно це зробити — зверніться в чат технічної підтримки, який можна знайти в адмін-панелі сайту. Наші спеціалісти проконсультують вас. Інструкція з підключення домену доступна в довідці Хорошопу.

Перевірте DNS-записи

Переконайтеся, що всі версії домену коректно працюють (www та без www). Впевніться, що налаштовані основні DNS-записи (A, CNAME, MX) — це забезпечить коректну роботу сайту та корпоративної пошти.

Переконайтеся в наявності SSL-сертифіката (HTTPS)

Після підключення власного домену сайт має відкриватися через захищене з’єднання. Це забезпечує захист даних клієнтів і позитивно впливає на SEO-просування. SSL-сертифікат підключається автоматично платформою Хорошоп, але після зміни домену варто перевірити його роботу.

Створіть сторінки магазину в соцмережах

Соцмережі — один із найпростіших способів заявити про себе після запуску магазину. Навіть без бюджету на рекламу вони допомагають будувати довіру, відповідати на запити клієнтів і генерувати перші продажі.

На старті достатньо двох платформ:

  • Facebook — для побудови репутації, комунікації та запуску реклами;

  • Instagram — якщо ваші товари мають візуальну складову (одяг, косметика, декор тощо).

Створіть бізнес-сторінку (не особистий профіль), додайте логотип, контактні дані, лінк на сайт і короткий опис. Завантажте перші пости — наприклад, фото товарів або привітання клієнтам. Перед замовленням багато клієнтів шукають бренд у соцмережах. Навіть кілька публікацій, відповіді на коментарі та базовий контент підвищують довіру. Якщо сторінка пуста або недоступна — це може відлякати.

Далі додайте іконки соцмереж у шапці та футері сайту. Також можна додати банер із закликом підписатися. Якщо плануєте акції — пропонуйте знижку за підписку або коментар. Це простий спосіб зібрати перших підписників і активувати сторінку.

Зареєструйте бізнес та підключіть оплату і доставку 

Ви маєте зареєструвати ФОП, щоб працювати легально, приймати онлайн-платежі та підключати доставку з післяплатою. Це простий процес, який можна пройти онлайн. Ми створили детальний гайд, який допоможе вам відкрити ФОП. З нашої статті ви дізнаєтесь, які КВЕДи обрати, які податки платити та інші важливі моменти роботи підприємця.

Після реєстрації ФОП:

  • ведіть облік доходів;

  • сплачуйте податки вчасно;

  • зберігайте всі договори та підтвердження платежів.

Юридичне оформлення — це не складно. Але без нього магазин не зможе працювати повноцінно: не вдасться приймати карткові платежі, підключити ПРРО або співпрацювати з постачальником на офіційних умовах.

Підключіть доставку, оплату й фіскалізацію

На Хорошоп є інтеграції з популярними службами доставки й оплати. Вам залишається активувати потрібні інтеграції, щоб забезпечити повний цикл обробки замовлення — від отримання оплати до видачі чека.

Доставка

Для доставки бізнес найчастіше використовує Нову Пошту, Укрпошту або кур’єрську доставку. У Хорошопі вже є інтеграції з цими службами. Для підключення:

  1. Зареєструйтесь у кабінеті поштового оператора.

  2. Отримайте персональний ключ.

  3. Введіть його в адмінці магазину у відповідному модулі.

Інтеграція дозволить створювати накладні прямо з панелі замовлень, відстежувати статуси відправлень і передавати трек-номери клієнтам. Також у налаштуваннях можна:

  • задати фіксовану або автоматичну вартість доставки;

  • обрати безкоштовну доставку від певної суми;

  • вказати умови післяплати (хто оплачує доставку, якщо замовлення повертають).

Оплата

Клієнти очікують, що зможуть оплатити замовлення карткою. Хорошоп підтримує інтеграції з:

  • LiqPay;

  • WayForPay;

  • Fondy;

  • Portmone;

  • Monobank та іншими платіжними системами.

Їх підключення таке ж легке, як і для служб доставки. Не забудьте протестувати оплату перед стартом продажів і запуском реклами.

Фіскалізація (РРО/ПРРО)

Згідно з українським законодавством, якщо ви приймаєте оплату карткою або готівкою, потрібно видавати фіскальні чеки. Найзручніший варіант — програмний РРО (ПРРО). Він працює онлайн і не потребує фізичного касового апарату. Система автоматично видаватиме чек після кожної оплати — на email або в месенджер клієнта.

Ці інтеграції дозволяють автоматизувати обробку замовлень. Коли все налаштовано, ви зможете в кілька кліків:

  • прийняти оплату;

  • оформити доставку;

  • надіслати чек.

Перевірте роботу магазину перед запуском реклами

Перш ніж вкладати бюджет у рекламу, переконайтесь, що магазин працює без збоїв. Це допоможе уникнути втрат на трафік, який приводить клієнтів на непрацюючий сайт.

Пройдіть шлях покупця

Зробіть тестове замовлення — так, наче ви звичайний клієнт:

  • додайте товар у кошик;

  • перейдіть до оформлення;

  • оберіть доставку та оплату;

  • спробуйте оплатити замовлення;

  • перевірте, чи приходить лист-підтвердження.

Після цього — зайдіть у адмінку і створіть накладну. Перевірте, чи все відображається коректно.

Перевірте мобільну версію

Більшість користувачів заходять із телефону. Обов’язково протестуйте магазин на смартфоні:

  • чи читається текст;

  • чи коректно відображаються банери;

  • як швидко завантажуються сторінки;

  • чи зручно оформлювати замовлення.

Ці недоліки краще виправити до старту.

Протестуйте пошук, фільтри та навігацію

Спробуйте знайти товари за назвою, через меню та фільтри. Якщо результати некоректні — можливо, варто допрацювати категорії або перейменувати позиції. При імпорті оновлені назви товарів перезапишуться відповідно до тих, що ви змінили в файлі вручну. Для коректного оновлення інформації про товари шляхом імпорту ознайомтесь з інструкцією.

Перевірте контент і зворотний зв’язок

  • чи немає орфографічних помилок у картках товарів;

  • чи коректні контакти;

  • чи доходять листи на корпоративну пошту;

  • чи оновлюється статус замовлення.

Попросіть знайомих протестувати сайт — вони можуть помітити те, що ви не бачите. Тестування не займає багато часу, але дозволяє уникнути найпоширеніших проблем: не працюють інтеграції зі службами оплати та доставки, не приходить підтвердження замовлення тощо.

Запустіть просування

Коли сайт готовий і протестований — саме час розпочати просування інтернет-магазину. Не варто намагатися охопити відразу всі існуючі канали просування. По-перше, це потребує багато коштів і знань, по-друге — впоратися з таким обсягом роботи самостійно не вийде. Тому краще обрати один-два канали та сконцентруватися на них. Пізніш ви зможете поступово додавати нові методи просування, наприклад, звернувшись до маркетингової агенції.

Як обрати канали просування для свого інтернет-магазину? Вивчити кожен з них окремо. Хорошоп чудово працює з усіма популярними маркетинговими інструментами, тому вибір лише за вами. А щоб вам було легше — ми зробили для вас підбірку статей, в яких розповіли про різні способи просування:

  • SEO — пошукова оптимізація сайту для залучення органічного трафіку;

  • Google Shopping — повний гайд з використання найпопулярнішого каналу продажів;

  • SMM — активне ведення сторінок бізнесу в соцмережах;

  • реклама в TikTok — платне просування в одній з найпопулярніших соцмереж України.

  • реклама в Instagram — створюйте рекламні оголошення у відомій соцмережі.

Відстежуйте ефективність

На етапі реклами важливо розуміти, що роблять люди на сайті. Для цього підключіть Google Analytics 4 — у Хорошопі дуже легко зробити це. Обов’язково активуйте модуль електронної комерції, щоб бачити:

  • які товари переглядають;

  • що додають у кошик;

  • на яких етапах зникають.

Аналітика дає чітке уявлення про «вузькі місця» на сайті. Реклама працює ефективно лише тоді, коли її аналізують. Тому з першого дня:

  • перевіряйте, скільки коштує одне замовлення (вартість конверсії);

  • оцінюйте ROMI — чи окупається реклама;

  • тестуйте різні оголошення, аудиторії та канали.

Не розраховуйте, що реклама одразу дасть стабільний прибуток. На початку — це етап збору даних і навчання. Але він критично важливий для запуску продажів.

Налагодьте облік і аналітику

Щоб магазин працював стабільно, а не «навмання», з перших продажів варто вести облік і дивитися на цифри. Це допоможе зрозуміти, скільки ви заробляєте, які товари вигідні, а які — просто створюють обіг без прибутку.

Фінансовий облік

Навіть проста таблиця у Google Sheets — вже хороший старт. У ній фіксуйте:

  • виручку — сума всіх продажів;

  • собівартість — скільки коштували товари у постачальника;

  • додаткові витрати — реклама, комісії, доставка, податки, тариф платформи;

  • прибуток — виручка мінус усі витрати.

Підбивайте підсумки щотижня або щомісяця. Це дозволяє вчасно побачити, якщо бізнес іде «в нуль» або в мінус — наприклад, через низьку націнку або дорогі замовлення з реклами.

Підключення CRM

CRM — це наріжний камінь якісного обслуговування клієнтів і впорядкованої роботи бізнесу. На перших етапах, коли клієнтів мало, магазини нехтують CRM і намагаються вести клієнтську базу «на папері». Однак це сильно обмежує можливості бізнесу для розвитку. Якщо ви маєте серйозні плани, то краще впровадити CRM якомога швидше. Завдяки цьому ви зможете:

  • вести клієнтську базу та зберігати всю історію спілкування з клієнтами;

  • сегментувати клієнтів;

  • вести облік товарних залишків;

  • проводити маркетингові активності та багато іншого;

Розвивайте магазин поступово

Коли магазин запрацював і ви отримали перші замовлення, важливо не зупинятись. Далі починається найцікавіше — оптимізація, масштабування й робота над постійним ростом.

Оновлюйте асортимент

Слідкуйте за статистикою продажів: що продається найкраще, а що — стоїть без руху. Відмовляйтесь від товарів із низькою маржею або поганою конверсією. Додавайте новинки, тестуйте різні категорії, розширюйте пропозицію. Періодично цікавтесь у постачальника, чи є у нього нові позиції, сезонні акції або ексклюзивні товари. За потреби можна почати співпрацю з ще одним постачальником.

Поліпшуйте сервіс

Швидка відповідь на запити, зручна форма зв’язку, ввічливе спілкування — усе це формує досвід клієнта. Також корисно:

  • підключити онлайн-чат;

  • збирати відгуки на сайті чи в соцмережах;

  • додати сторінку про бонуси, знижки, програму лояльності;

  • запустити e-mail розсилки (наприклад, з нагадуванням про покинутий кошик або з новинами асортименту).

Повторні продажі — найдешевший тип продажів. Працюйте над тим, щоб клієнти повертались.

Розширюйте канали

Хорошоп дозволяє масштабуватися у різних напрямках. Згодом протестуйте:

  • TikTok і YouTube, якщо маєте ресурс для створення відео;

  • вихід на маркетплейси;

  • продажі за кордоном.

Висновок

Готовий інтернет-магазин — це не чарівна пігулка, але це хороша база, яка дозволяє швидко почати — без витрат на розробку і з мінімальними технічними клопотами. Далі все залежить від ваших дій. Поступово вдосконалюйте магазин, аналізуйте показники та масштабуйтесь там, де бачите результат.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів