Торгівля на маркетплейсах дозволяє нішевим інтернет-магазинам скористатися можливостями великих гравців у свою користь. Найчастіше, це набагато ефективніше, ніж змагатися з ними. Ми склали список маркетплейсів і написали оглядову статтю про найбільші з них. У ній описали процес виходу на маркетплейси України, розмір комісії та особливості торгівлі.

Prom.ua

Найпопулярніший маркетплейс України, який відвідують 2,6 млн осіб на день. На майданчику представлено 104 млн товарів, якими торгують 234 тисячі продавців.

Вартість послуг 

  • Prom 1000 — для компаній з послугами або невеликим асортиментом. 1 тис товарних позицій, 1 500 грн на рекламу ProSale. Вартість — 5 400 за рік.

  • Prom 6000 — для інтернет-магазинів із середнім асортиментом. 6 тис товарних позицій, 2 500 на рекламу ProSale. Вартість — 7 400 грн за рік.

  • Prom 10000 — для великих інтернет магазинів. 10 тис товарних позицій, 3 000 грн на рекламу ProSale. Вартість — 11 900 грн за рік.

Реклама на маркетплейсі

Клієнти Prom.ua використовують ProSale — внутрішню рекламу в товарному каталозі. Щоб збільшити кількість переходів за оголошеннями ProSale, майданчик використовує контекстну рекламу, CPA- та тизерну мережі, ремаркетинг тощо. У ProSale оплачуються переходи на товар.

На рекламних оголошеннях немає позначок про рекламу, вони виглядають як органічна видача. Мінімальна вартість за клік залежить від категорії, у якій розміщується товар.

Як почати продавати на Prom.ua

  1. Зареєструватися на маркетплейсі.

  2. Додати інформацію про товари та послуги. Для цього необхідно створити спеціальний фід з інформацією про назву товару, ціну, основні характеристики та інше.

  3. Вказати інформацію про умови доставки та оплати.

  4. Попрацювати над оформленням інтернет-магазину.

  5. Купити відповідний пакет послуг для розміщення на маркетплейсе.

  6. Для юридичних осіб — підписати договір про співпрацю.

Особливості маркетплейса Prom.ua

  1. Трохи складна у використанні адміністративна панель. Іноді, щоб у ній розібратися, потрібно звертатися до менеджера.

  2. Дуже висока конкуренція. Багато продавців продають однакові товари і покупці вибирають найнижчу ціну.

  3. Є проблеми з модерацією негативних відгуків і відповідей на них. Продавці часто скаржаться на неможливість видалити замовні негативні коментарі про інтернет-магазини.

Андрей Сус

Лілія Овчиннікова
PR-менеджер EVO

Працівниця EVO.Company розказала про особливості роботи на Prom.ua та розвіяла деякі популярні міфи.

«У Prom, на відміну від Розетки та OLX, найдешевший пакет на рік, у якому можна створити повноцінний інтернет-магазин і будувати системний бізнес.

Продавцям не потрібно демпінгувати ціни. Український ecommerce — це вже не блакитний океан. В онлайні вже є сильна конкуренція. На звичайному товарі, який продають тисячі продавців, не виїдеш, як і на низькій ціні. Важливо працювати над якістю обслуговування, щоб завоювати довіру покупців. При цьому, покупці стають просунутими користувачами. Вони менш схильні довіряти невідомим сайтам. Тому, щоб завоювати довіру, інтернет-підприємцям варто працювати з маркетплейсами, на яких є великий трафік користувачів і система рейтингів і відгуків.

Проблема з видаленням неправдивих негативних відгуків далеко не така гостра.

1. Служба контролю якості стежить за тим, щоб відгуки на Prom були об'єктивними і не накрученими.

2. Продавець завжди може або оскаржити відгук, або відповісти на нього в коментарях.

3. Майбутнє за сервісним підходом. На Prom ми ввели сертификацію продавців. Такий статус отримують перевірені компанії, які мають високий відсоток позитивних відгуків (близько 80-90%), зв'язуються з клієнтом протягом години, мають товар в наявності і вчасно відправляють замовлення. У підсумку, цього року кожне друге замовлення на Prom оформили у сертифікованого продавця».

Bigl.ua

Bigl.ua — це повністю платний маркетплейс. На Bigl.ua працюють 19 тисяч продавців, у яких має бути не менше 80% позитивних відгуків і не більше 15% скасованих замовлень.

Кожна покупка на маркетплейсі застрахована на 5 тисяч гривень. Роботу інтернет-магазинів перевіряє служба контролю якості за допомогою таємних покупців.

За останні шість місяців на Bigl.ua зайшли 45,6 млн відвідувачів, які зробили півмільйона замовлень на 300 млн грн. Покупці залишили 45 тисяч відгуків.

Реклама на маркетплейсі та вартість послуг

Щоб почати роботу, потрібно запустити внутрішню рекламу для показу товарів в каталозі, пошуку та тегах. Це може бути:

  • ProSale — оплата за кожен клік по картці товару. Мінімальна ставка 10 коп.

  • CPA — стягується комісія від 5,1% до 8,6% від продажу кожного товару. Середня комісія 6% (~ 30 грн). CPA використовують 58% продавців Bigl.ua.

Як почати продавати на Bigl.ua

  1. Зареєструвати компанію на Bigl.ua або на Prom.ua.

  2. Включити рекламу: ProSale або CPA.

  3. Імпортувати товари та інформацію про них.

  4. Пройти перевірку якості.

  5. Оплатити та запустити рекламу.

Особливості маркетплейса Bigl.ua

  1. Перед стартом роботи потрібно пройти модерацію. У магазину повинні бути позитивні відгуки і багато успішних угод.

  2. Є складнощі з модерацією негативних коментарів, навіть якщо вони не підтверджені угодою.

Андрей Сус

Лілія Овчиннікова
PR-менеджер EVO

Працівниця EVO.Company розказала про особливості роботи та модерації на Bigl.ua.

«Продавцям-початківцям можемо порадити стежити за попитом у категоріях і спілкуватися з менеджером, наприклад, просити статистику за категоріями або товарами. І найголовніше — бути клієнтоорієнтованими!

Bigl.ua досить розкручений майданчик, з якого можна отримати багато замовлень. Щомісяця майданчик отримує від 7 до 10 млн трафіку.

Модерація для виходу на маркетплейс складається з декількох кроків. Ми перевіряємо:

1. Інформацію про компанію: розташування, документи, контакти, сайти на інших ресурсах, відгуки, якщо є.

2. Асортимент товарів.

3. Умови роботи: графік, способи, оплати, доставки та можливість повернення».

Lamoda

Lamoda — це інтернет-магазин одягу, взуття, аксесуарів, товарів для краси і будинку, у якого є маркетплейс як додатковий майданчик. На сайті Lamoda більше 1000 брендів. Асортимент постійно поповнюється новими товарами та брендами, серед яких всесвітньо відомі виробники, дизайнерські марки та ексклюзивні бренди.

Маркетплейс співпрацює лише з офіційними представниками марок. Всі товари мають мати сертифікати.

Продавці платять комісію за кожен проданий товар. Розмір комісії розраховується індивідуально і залежить від типу товарів.

Як почати торгувати на Lamoda

1. Створити заявку. Її розглянуть протягом двох робочих днів.

2. Укласти договір.

3. Завантажити товари на сайт через інтерфейс або API.

Особливості маркетплейса Lamoda

  1. Маркетплейс дуже вимогливий до якості товарів і їхніх фотографій.

  2. Підписання договору, фотографування товарів і заповнення специфікацій може зайняти кілька днів, а може — місяці.

  3. Персональні менеджери не відповідають на запити у телефонному режимі.

Андрей Сус

Ксенія Одринська
PR-менеджер Lamoda

Працівниця Lamoda розказала про особливості роботи на маркетплейсі та вимоги до оформлення товарів.

«У всіх партнерів є персональний аккаунт-менеджер, який грає роль служби підтримки. На питання поштою наші менеджери завжди відповідають детально і відкрито. Що стосується телефону, ми намагаємося мінімізувати спілкування за його допомогою і використовувати його лише у екстрених випадках. Тому що вся комунікація повинна бути зафіксована офіційно і письмово.

У кожного партнера Lamoda різні обороти. На них впливає категорія і якість товару, а також кількість СКУ, яку партнер розміщує на Lamoda.

Інформація про величезні комісії у 46 і 60%, про які іноді пишуть на форумах, не правдива. У нас не буває таких великих комісій.

Для того, щоб почати торгувати на Lamoda, інтернет-магазинам потрібно подбати про якість фотографій і наявність всіх необхідних документів на продаж. Це дуже важливо».

Rozetka.ua

Це один з найбільших гравців на українському онлайн-ринку, який кілька років тому розширив кількість продаваних категорій і перетворився в маркетплейс. У середньому, Rozetka.ua відвідують понад 12 млн осіб на місяць. Щоденна аудиторія сайту перевищує аудиторію десяти найбільших торгових центрів України разом узятих. Почавши продавати на маркетплейсе, ви зможете зробити частину цих користувачів своїми клієнтами.

Вартість послуг майданчика

Користувачі Rozetka роблять стандартний щомісячний внесок 100 грн. Також з них стягується комісія за кожен проданий товар. Її розмір залежить від типу товарів, які продаються. Мінімальний відсоток Rozetka бере за продаж товарів Apple (2%), а найвищий — за годинники, подарунки та товари для свят (по 25%).

Реклама товарів на маркетплейсі

Для просування товарів партнерів Rozetka використовує контекстну, таргетовану та банерну рекламу. Якщо за деякими ключовими запитами немає реклами, можна запропонувати менеджерам Rozetka її додати.

Як почати продавати на Rozetka.ua

  1. Надіслати заявку.

  2. Підписати договір. Для цього потрібно бути офіційно зареєстрованим підприємцем.

  3. Внести товари в файл XML, дотримуючись всіх вимог майданчику.

  4. Дочекатися результатів модерації, яка може зайняти до місяця. Менеджери ретельно перевіряють XML-файл з товарами. Якщо будуть помилки, його відправлять на доопрацювання.

Більше про продажі на Rozetka читайте в нашій статті.

Особливості маркетплейса Rozetka.ua

  1. Потрібно придумати нову назву та логотип для інтернет-магазину на Розетці.

  2. Не можна вказувати на Розетці вищі ціни, ніж у вашому інтернет-магазині.

  3. Потрібно стежити, щоб рахунок в особистому кабінеті було поповнено. Маркетплейс дає тиждень на поповнення негативного балансу, і якщо цього не відбудеться, обмежить отримання нових замовлень.

  4. Клієнти Rozetka часто не розуміють, що купують в іншого продавця. Тому при замовленні кількох товарів вони дивуються, чому їм потрібно кілька разів оплачувати доставку та чому всі покупки не прийдуть одночасно. Ці моменти потрібно проговорювати.

  5. Досить складно з першого разу правильно оформити товарний фід, тому що вимог до контенту досить багато.

Клієнти Хорошопа можуть автоматично сформувати файл з товарами, а також для них виділено спеціального менеджера, який швидше проведе модерацію.

Kasta

Маркетплейс одягу Kasta за роки роботи залучив понад тисячу партнерів. У нього 6 мільйонів користувачів, які роблять більше 20 тисяч замовлень на день. Маркетплейс відвідує до 200 тисяч людей щодня. На сайті представлено понад 15 тисяч брендів.

Вартість послуг майданчику обговорюється індивідуально та залежить від категорії товарів.

Як почати торгувати на Kasta

  1. Заповнити заявку на співпрацю.

  2. Надіслати на e-mail пакет документів.

  3. Отримати правила взаємодії і договір.

  4. Надіслати два підписаних примірника договору.

  5. Заповнити список товарів.

  6. Підготувати фотографії товарів або зразки товарів для фотографування.

  7. Зареєструватися в особистому кабінеті після укладення договору.

  8. Завантажити список товарів і ціни.

  9. Відвантажити товар на склад протягом 24 годин після замовлення.

  10. Отримати оплату.

Особливості маркетплейса Kasta

  1. Потрібно підготувати великий пакет документів.

  2. У маркетплейса є 80 центрів обслуговування клієнтів по всій Україні. Завдяки цьому, клієнти мають можливість приміряти замовлений товар. А якщо він не підійшов — замовити інший розмір або відмовитися від товару взагалі.

  3. Якщо товар потрапляє до однієї з акцій, продаж у десятки разів більше. Але потрапляння до акцій не постійне. Цьому сприяє, наприклад, презентація нової колекції тощо.

  4. Співпраця можлива лише з обов'язковою передачею товару на склад. Покупці можуть отримати товари через пункти видачі маркетплейса.

ПриватМаркет

ПриватМаркет — це маркетплейс, який в 2016 році запустив Приватбанк. На ньому зареєстровано понад тисячу активних інтернет-магазинів. Сам маркетплейс пише про себе як про найбільший в Україні довідник підприємств, і що його партнери можуть знаходити нових покупців і партнерів серед понад 600 тис підприємств, а також отримувати повідомлення про нові тендери і брати в них участь. У розділі В2В зареєстровано понад 130 тисяч юридичних осіб.

Є сервіс Zakupivli24, який дозволяє компаніям брати участь у державних тендерах.

Вартість послуг майданчика

Маркетплейс стягує з партнерів комісію 2,75% за кожен проданий товар. При продажу товарів компаніям або приватним підприємцям комісію платити не потрібно. Всі платежі між рахунками Приватбанку безкоштовні.

Як почати продавати на ПриватМаркеті

  1. Зареєструватися на ПриватМаркет.

  2. Зареєструватися у Приват24, якщо ще не зробили цього.

  3. Відкрити рахунок у Приватбанку, якщо у вас його ще немає.

  4. Вибрати ринки.

  5. Додати співробітників для роботи в особистому кабінеті ПриватМаркет.

Особливості маркетплейса ПриватМаркет

  1. Для торгівлі потрібно бути клієнтом ПриватБанку.

  2. У маркетплейса порівняно невеликі оберти.

  3. Всі труднощі Приватбанку впливають на ПриватМаркет.

Висновки

Комісія на більшості маркетплейсів залежить від категорії товарів, які ви плануєте продавати. Складність продажів на маркетплейсах у тому, що кожен з них вимагає особливого оформлення товарів: назв, описів, фотографій тощо. Але найчастіше ці зусилля того варті, адже великий майданчик для продажу може стати додатковим каналом для отримання прибутку.

Комментарии