Мережа магазинів зоотоварів MasterZoo пришвидшила свій вихід до онлайну через карантин. Ми поговорили з маркетинг-директором MasterZoo Олексієм Кокшаровим, який займався запуском інтернет-магазину та побудовою всіх процесів.
Мережа магазинів зоотоварів MasterZoo пришвидшила свій вихід до онлайну через карантин. Ми поговорили з маркетинг-директором MasterZoo Олексієм Кокшаровим, який займався запуском інтернет-магазину та побудовою всіх процесів. Він розповів, як карантин вплинув на офлайн-продажі, як вдалося запустити сайт за 2,5 тижні та чому одним з онлайн-консультантів став тренер-наставник.
Про ситуацію з офлайн-магазинами MasterZoo
У порівнянні з іншим рітейлом, нам пощастило. Адже згідно з постановою Кабінету Міністрів, магазини зоотоварів під час карантину можуть продовжувати свою роботу. Звісно, з дотриманням усіх санітарно-епідеміологічних норм. Ми закрили кілька офлайн-точок зі стратегічних міркувань, але все одно постраждали менше за інших.
Кількість відвідувань офлайн-магазинів помітно знизилася, карантинні заходи дають про себе знати. Але ми намагаємося надати якісні та безпечні консультації всім клієнтам, які приходять до офлайн-магазинів, незважаючи на ситуацію у світі.
Одна з наших основних цілей — зберегти команду, тому для деяких співробітників ми переглянули графік роботи, а деякі тепер консультують клієнтів онлайн.
Про вихід в онлайн
Ми планували відкривати інтернет-магазин і до карантину. Припускали, що запустимося у травні. Але у зв'язку з ситуацією довелося значно прискоритися і вийти в онлайн першого квітня.
В якості платформи для інтернет-магазину ми вибрали Хорошоп, тому що це український продукт з можливістю швидкого запуску. Нам вдалося запуститися за 2,5 тижні. Важливо, що у платформи є інтеграції з 1С і Новою Поштою.
Ми розглядали й інші движки, але завдяки зворотному зв'язку від людей, які користуються Хорошопом, ми зрозуміли, що це оптимальний варіант. І не помилилися — фахівці платформи чудово впоралися у всіх аспектах: від адаптації дизайну до настройки внутрішніх механік сайту.
Про роботу інтернет-магазину
В інтернет-магазині ми виділили відділ маркетингу та кол-центр, в яких працює 12 осіб. Також дуже важливу частину роботи виконують співробітники складу, але вони закривають завдання і онлайну, і офлайну.
Онлайн-консультуванням клієнтів займається частина співробітників закритих офлайн-магазинів, а також кілька продавців та адміністраторів, які захотіли спробувати себе в новій іпостасі. Також з клієнтами зараз працює тренер-наставник, яка в подальшому займатиметься навчанням консультантів. Ми залучили її, щоб вона відчула на практиці особливості онлайн-продажів, змогла дати свої рекомендації щодо роботи з персоналом та допомогла створити скрипти для продавців.
Про відмінності між онлайном та офлайном
Головна відмінність: у споживчому кошику в онлайні більше товарів, а середній чек — набагато вищий.
Про конкурентні переваги
У ніші зоотоварів висока конкуренція, але MasterZoo дає клієнтам стартову знижку 5% при реєстрації, дарує із замовленням подарунки та пропонує найкращі умови за швидкістю доставки. Ми відправляємо замовлення, які оформлено до 12:00, цього ж дня, а які після 12:00 — наступного. Завдяки цьому, клієнт отримає свій товар протягом 2-3 днів, в залежності від дальності населеного пункту.
Також у нас безкоштовна доставка:
-
якщо сума замовлення від 300 грн — при доставці на відділення Нової пошти;
-
якщо сума замовлення від 500 грн — при адресній доставці кур'єром.
Про просування
Наша конкурентна перевага у швидкості та комфортних умовах для клієнтів — саме цей меседж ми передаємо в рекламних кампаніях.
Ми займаємося SEO-оптимізацією сайту, запускаємо контекстні оголошення за ключовими запитами і плануємо активно вкладатися в рекламу в Instagram. Facebook вирішили поки що не чіпати, тому що, за нашим досвідом, він не дуже добре продає. Також хочемо протестувати Google Merchant Center і подивитися, як він спрацює.
Для таргетингу поки що використовуємо напрацювання офлайн-магазинів. Не думаю, що цільова аудиторія онлайн та офлайн дуже відрізняється, але ми будемо уважно за нею стежити.
Про плани на майбутнє
Ми плануємо стати інтернет-зоомаркетом №1 в Україні вже найближчого року, і будемо прикладати для досягнення цієї мети максимум зусиль.