Інтерв'ю Опубліковано: 10.03.2020

Важливо з'ясувати потребу клієнта і допомогти йому — інтерв'ю з власницею інтернет-магазину настільних ігор «Lord of Boards»

Важливо з'ясувати потребу клієнта і допомогти йому — інтерв'ю з власницею інтернет-магазину настільних ігор «Lord of Boards»

Щоб продавати настільні ігри, потрібно тримати в голові невелику енциклопедію. Адже ніколи не знаєш, кого доведеться консультувати — любителя «Гри Престолів» чи маму дитини, якій не вдається вивчити таблицю множення. Власниця інтернет-магазину Lord of Boards розповіла про тонкощі роботи, вибір асортименту, пошук постачальників і запити клієнтів.

Зміст статті
  1. Вибір ніші
  2. Сезонність
  3. Конкуренція
  4. Початок роботи
  5. Пошук постачальників
  6. Місія магазину
  7. Реклама
  8. Процес роботи
  9. Про плани на майбутнє
  10. Поради новачкам
З нами поспілкувалась
Вікторія Козумляк,
власниця інтернет-магазину «Lord Of Boards»

 

Щоб продавати настільні ігри, потрібно тримати в голові невелику енциклопедію. Адже ніколи не знаєш, кого доведеться консультувати — любителя «Гри Престолів» чи маму дитини, якій не вдається вивчити таблицю множення. Власниця інтернет-магазину Lord Of Boards розповіла про тонкощі роботи, вибір асортименту, пошук постачальників і запити клієнтів.

Вибір ніші

Ми з чоловіком захоплюємося настільними іграми, багато грали й граємо з дітьми, часто допомагали знайомим з вибором настолок і, в результаті, вирішили перетворити хобі на бізнес. Перед запуском максимально вивчили нішу, конкурентів і потенційних постачальників, сезонність і особливості різних каналів продажів. Проаналізували, сформулювали власну місію, поставили цілі та вирушили до них.

Багато хто думає, що настільні ігри — це товари для дітей, які повинні продаватися у дитячих магазинах. В Україні тільки розвивається культура гри в настільні ігри, тому багато хто недооцінює їх потенціал і можливості. Відповідно, асортимент настільних ігор, представлений у дитячих магазинах, лише на 15-20% збігається зі спеціалізованими, такими, як наш. Сучасна різноманітність всіляких механік і створених на їхній основі ігор зможуть приємно здивувати і дітей, і підлітків, і дорослішу вимогливу аудиторію. Наприклад, в Німеччині, яка вважається однією з найбільш граючих країн світу, в ігротеці кожної сім'ї в середньому шість настільних ігор, а в Україні поки що навіть однієї немає. Але наш ринок дуже динамічно розвивається, з'являються свої авторські гри, локалізуються всесвітні хіти.

Сезонність

У ніші період з листопада по лютий вважається високим сезоном. У цей час ми працюємо практично без вихідних і перерв, з 10 до 22. Точніше, до 22 в самому шоурумі, а потім — часто продовжуємо вдома, тому що приміщення закривається :) А в День святого Валентина зростає попит на ігри для дорослих. Необхідно відзначити, що з розвитком магазину ми спостерігаємо хороший попит і в інші періоди.

Конкуренція

Ще на старті ми визначили для себе формат — стати спеціалізованим магазином настільних ігор, яких у Києві не так вже й багато. Наша особливість у тому, що за допомогою консультацій ми відкриваємо початківцям світ настільних ігор, можливості нового формату відпочинку, взаємодії та саморозвитку. Основний персонал в нашій ніші — профі, гіки, які чудово розбираються в складних іграх, але їм важко зацікавити початківців, бути з ними на одній хвилі, розмовляти однією мовою. Продавці, які працюють за форматом дропшипінг, і продають різні групи товарів, найчастіше консультують більш поверхнево, адже це не їх пріоритетний напрямок, і вони не так глибоко в матеріалі. Настільні ігри — це лише частина їх величезного асортименту

Але своїми конкурентами ми вважаємо комп'ютерні ігри та гаджети. Вони максимально повно і нещадно поглинають час, думки і емоції людей, зводячи комунікацію до мови емоджі. Всіх же, хто продає настільні ігри, ми вважаємо колегами по цеху. І якщо у нас немає потрібного клієнту товару, ми радимо, де його можна знайти. Дуже приємно, коли вони радять нас у відповідь.

Початок роботи

Після вибору ніші ми зареєстрували приватного підприємця і почали працювати з дому: купили перші два стелажа для ігор, закупили товар і почали розповідати про себе в соцмережах. Пощастило, що наші досвідчені друзі-бізнесмени підтримали нас, підштовхнули зважитися на перший крок і утримали від необдуманих витрат на створення суперскладного інтернет-магазину.

Вибір платформи Хорошоп

Коли замислюєшся над початком своєї першої справи, через недосвідченість і незнання можна вибрати дороге, але не підходяще рішення. Ми на 100% не знали, який функціонал потрібен, без якого можна обійтися, що конкретно хочуть клієнти, і як зміняться технології та потреби користувачів. Наші друзі свого часу замовляли розробку сайту під свої потреби і витратили багато ресурсів. Через вісім років їм довелося кілька разів частково перекроювати інтернет-магазин, щоб відповідати запитам часу та ринку. 

Ми звернули увагу на готові рішення, які пропонує низка платформ. Після аналізу можливих варіантів, ми зупинились на Хорошопі як недорогому вході в бізнес, у якому відразу є набір необхідних нам базових функцій: зручний інтерфейс, зрозуміла для звичайного користувача админка, доступна і в міру мобільна панель керування. Потрібно самостійно підключити онлайн-платежі — 10 хвилин і LiqPay готовий, потрібна доставка поштою — 10 хвилин і підключили Нову пошту, потрібно вивантажити товари на Hotline, Prom або Rozetka — теж немає проблем.

Також нам пропонували створити свій сайт інтернет-магазину з нуля за 3-5 тис дол. Процес зайняв би кілька місяців і постійно довелося б брати участь у процесі розробки, ставлячи завдання і пояснюючи, чого саме очікуєш, що необхідно, щоб було на вході, щоб отримати бажане на виході.

Створення контенту

Коли товарів було мало і ми тільки починали, ми створювали багато контенту самостійно, в пік сезону, коли асортимент дуже швидко зростав і росли продажу, робити це фізично дуже трудно.о. Доводилося користуватися готовим, але це не завжди легко. Зараз ми знову повернулися до самостійного створення контенту, стали робити більше статей в блог і оглядів на ігри в соцмережах.

Якщо виробники забезпечують продавців якісним контентом, то імпортери — частіше за все ні. Деякі виробники надають демо-версії ігор, щоб можна було зробити фотографії, ознайомитися з грою, протестувати, підготувати свій опис, але далеко не всі. Тому доводиться шукати фотографії та опис на сайтах, але вони не завжди якісні й деякі постачальники розміщують на фото вотермарки.

Ми вже запланували генеральну чистка контенту на сайті. Постійно відбувається оновлення, вже в процесі робота над українською версією.

Пошук постачальників

Пошук постачальників проходив по-різному: гуглили, відвідували виставки Made in Ukraine, Baby Expo, фотографували в магазинах іграшок наклейки на коробках, в пошуках імпортера, шукали в соцмережах. Зараз невеликі видавництва вже самі звертаються до нас, пропонуючи свою продукцію. На жаль, великі постачальники часто пропонують маленьким магазинам ціни навіть вищі, ніж посередники, які беруть свій відсоток.

Є три основних типи постачальників:

  1. Офіційні представництва зарубіжних виробників. Їх легко знайти в пошуку, укласти договір про співпрацю, тому ми почали працювати з ними першими.

  2. Виробники, з якими ми працюємо безпосередньо.

  3. Маленькі видавництва, які випускають одну-дві гри.

Настільна гра — це по суті книга, яку періодично друкують у друкарні певними тиражами, тому не варто розраховувати на стабільні поставки. Це серйозний фактор, який необхідно враховувати під час формуванні товарних залишків на складі, особливо в високий сезон.

Місія магазину

Настільні ігри — один з найефективніших способів комунікації для всіх і кожного: чоловіків і жінок, одружених пар, батьків і дітей, підлітків, друзів, колег і навіть незнайомих людей. Ігри виконують різні функції залежно від завдання, яке потрібно вирішити. Наша місія — поширювати культуру настільних ігор в Україні. Кожна партія — це як маленьке життя, в якому ти можеш зрозуміти свої почуття, побувати там, де ніколи не був, приймати найсміливіші рішення, а також відчути, як проявляють свої емоції близькі люди.

Спілкуючись з клієнтом, ми з'ясовуємо його проблему або потребу, а потім пропонуємо гру, яка може допомогти її вирішити. Наприклад, сьогодні вранці прийшла жінка із запитом на настільну гру для подарунка дівчинці 10 років, яка дуже любить Гаррі Поттера і захоплюється настільними іграми. Найбільш вдалий варіант у цьому випадку — «Шарлатани з Кведлинбургу», адже там потрібно варити різноманітні зілля. Гра виконана дуже яскраво, багато тематичних ігрових елементів, і якщо інші відомі ігри вже можуть бути в наявності, то цієї новинки у дитини точно немає. Вона була тільки локалізована і перша партія приїхала до нас на початку січня в числі перших. Потреба закрита, всі задоволені.

На жаль, у нас недооцінюють можливості використання настільних ігор у шкільному процесі навчання. Адже їх сміливо можна використовувати для вивчення математики, біології та хімії, наприклад, таблиці Менделєєва, історії, географії, іноземних мов і багато чого іншого.

Реклама

Не можна виділити один найефективніший рекламний канал, адже користувачі потрапляють до нас по-різному. Але, з точки зору першого залучення, найкраще працюють Google Shopping і Google Maps, адже люди часто шукають або конкретний товар, або магазини поблизу. З рекламних можливостей Хорошопу ми використовуємо фіди для Google Shopping, Facebook і Hotline. Фід для Prom допомагає завантажувати товари на Алло.

Тестуйте автоматичну генерацію фідів для Prom, Hotline, Price.Ua, Rozetka та інші можливості Хорошоп 7 днів безкоштовно
Залишити заявку
image

Вибір підрядника

З самого початку ми вирішили налаштовувати рекламу власноруч. В результаті, помилилися всюди, де могли, і витратили багато грошей при невеликих результатах. Наступним кроком було залучення початківця-фрілансера, якому не потрібно було багато платити. Результат виявився трохи кращим, але все одно далеким від бажаного.

Зрештою, ми трохи розширилися і вирішили, що готові платити за чужу грамотну експертизу, і звернулися до агенції SEO Team. Фахівці побудували довгострокову стратегію, врахували наші побажання і на прикладах пояснили, чому для каналів на кшталт SEO потрібно запастися терпінням. У пошуку підрядника нам допоміг список партнерів Хорошопу.

Рекламний меседж

Близько 70% відвідувачів магазину не знайомі з сучасним різноманітністю ігор і часто перше, що запитують — про «Монополію», «Дженгу» та «Лото». Наша реклама говорить користувачам: «Не страшно, якщо ви не розбираєтеся в іграх. Телефонуйте, приходьте, ми підкажемо і допоможемо».

Колаборації

Поки що у нас немає успішного досвіду роботи з блогерами, адже як показує практика, багато хто з них перетворив свою роботу в конвеєрний заробіток. А профільні блогери, які роблять огляди настільних ігор, як правило, працюють з виробниками з метою популяризації конкретних ігор, а не магазинів.

Але ми співпрацюємо з приватними школами та деякими освітніми проектами, такими як KIdIT. Почали працювати з Національним QUIZ, який проводить тематичні ігри в різних містах. Десь ми надаємо призовий фонд взамін на наше лого, рекламу та флаєри на локації. Десь проводимо презентації та майстер-класи для батьків та дітей, розповідаючи їм про користь і різноманітність ігор.

Соцмережі

Контент для соцмереж і блогу частіше за все пишемо самостійно. У нас є контент-план, багато цікавих ідей і корисних речей, але коли завантаженість висока, на жаль, не завжди встигаємо робити пости. Буває, клієнти засмучуються, що не бачили пост про надходження якоїсь новинки, приходять, а її за два дні розкупили.

Процес роботи

Команда у нас невелика, все, що стосується обслуговування та консультації клієнтів, закривається силами трьох людей. На аутсорсі працюють рекламне агентство та кур'єри, які займаються доставками по Києву.

У жовтні 2019 року, менше чотирьох місяців тому, ми відкрили свій шоурум. По-перше, клієнти хотіли мати можливість отримати якісну консультацію, придбати товар на місці, іноді самостійно вивчити і порівняти пропозиції, тримаючи кілька коробок ігор в руках. По-друге, ми хотіли дати клієнтам можливість отримати задоволення від процесу покупки. Крім того, багато клієнтів не готові чекати доставку товару Новою Поштою і навіть кур'єром, тому вибирають опцію самовивозу.

Шоурум — це комфорт не лише для клієнтів, але і для продавця. Весь товарний запас зосереджений в одному місці і з'явилася можливість додаткового сервісу — вода, гарячі напої, місце для верхнього одягу та речей.

Кумедні історії з роботи

Робота з клієнтами завжди сповнена кумедних історій, а з огляду на те, що настільні ігри покликані дарувати радість і позитив, то і кумедності в основному дуже позитивні. Іноді це надтермінова доставка «Сексополії», але обов’язково до приходу чоловіка з роботи, іноді це гра для маленької дівчинки, яка боялася засинати одна, а після гри з мамою в «Монстри, марш до шафи!» спокійно сама засинає. Доставки в аеропорт — це окрема пригода, кожна з яких гідна фільму «Таксі» або «Форсаж».

Ще одна (вже постійна :)) клієнтка — жінка в дуже поважному віці, яка уважно вивчила з консультантом весь асортимент і вибрала три гри: розвиваючу для онучки, «Сексополію» для дочки і зятя, а для себе — гру про відносини під назвою «Ти і я». Посміхаючись, журиться, мовляв хотіла б купити ще одну «Сексополію», але вона, на жаль, нам з чоловіком вже не настільки актуальна.

Складнощі в роботі

У бізнесменів-початківців головна складність в ресурсах: не вистачає оборотного капіталу, співробітників, часу реалізувати все задумане  тощо. Ще одна велика складність в підтримці асортименту, адже поставки носять дуже нестабільний характер, а популярні ігри часто пропадають на 2-4 місяці в очікуванні чергового тиражу.

Про плани на майбутнє

Зараз ми стрімко розвиваємося. З жовтня 2018 року, коли ми стартували, асортимент збільшився в 10 разів, а середня вартість покупки — в два рази. Основне завдання на найближчий час — це робота з асортиментом і складом. А далі варіантів багато: ще кілька роздрібних магазинів, локалізація зарубіжних ігор, випуск ігор наших авторів тощо.

Поради новачкам

У бізнесі головне — не боятися і любити те, що робиш. Саме завдяки цьому не відчуваєш моральної втоми, навіть якщо ти мама двох дітей, дружина і господиня (побутові питання ніхто не відміняв). Нелюбов до бізнесу видно відразу. Якщо справа подобається, хочеться робити більше, краще і швидше.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів