Безкоштовний вебінар "Як збільшити прибуток інтернет-магазину за допомогою веб-аналітики"

Денис Зеленков, власник інтернет-магазину iPodrom.ua, поділився своїм досвідом створення та розвитку інтернет-магазину гаджетів Apple.

Кейс підготували наші партнери, digital-агенція повного циклу F.A.I.R. Agency

Денис, чому ви вирішили створити інтернет-магазин у такій конкурентній ніші?

Головним стимулом для створення і розвитку власної справи, як це буває у молоді, були амбіції та банальна потреба в грошах. Ніша гаджетів конкурентна, але дуже перспективна. Ми вибрали техніку Apple через високий попит і мінімальні ризики наявності браку у продукції.

Які інвестиції знадобилися на етапі старту?

На стартовому етапі ніяких особливих вкладень в бізнес не було. Все почалося зі знайомих та «сарафанного радіо». Лише через рік клієнтська база вийшла на новий рівень — велика частина заявок надходила від нових клієнтів. Основна інвестиція — це час, який довелося витратити на здобуття репутації.

Коли з'явилася необхідність розробки сайту і як відбувався процес запуску?  

Необхідність у власному сайті виникла лише через 2 роки після старту бізнесу. На той момент у мене не було досвіду і належної кваліфікації у розробці сайтів. Тому довелося детально вивчити різні платформи для розробки сайтів, проаналізувати ринок, уважно вибрати підрядника. Я зупинився на Бітріксі, тому що на той момент мене повністю влаштувало співвідношення ціна-якість і відмінна інтеграція з 1С.

Вже після створення сайту я зіткнувся з проблемами, що перешкоджали розвитку. По-перше, багато непотрібних і неробочих функцій, які лише заважали. По-друге, часто з'являлися помилки і баги. Та й показники юзабіліті були не найкращими. Всі правки та доопрацювання вимагали чималих коштів і багато часу. Також були труднощі в питаннях SEO-оптимізації. Тому я вирішив шукати альтернативу.

Чому вибрали саме Хорошоп?

Хорошоп був оптимальним рішенням за адекватні гроші. Платформа досить зручна в плані адмінки, є всі необхідні функції. Особливо сподобались багатомовність та мультивалютність, наявність мобільної версії. Просувати сайт на Хорошопі набагато простіше, оскільки сама платформа розроблялася вже з урахуванням багатьох аспектів SEO.

Чим відрізняються Хорошоп та Бітрікс?

Сайт на Хорошопі дуже простий в модерації. На Бітрікс занадто багато кнопок, частина з яких взагалі не потрібна. В адмінці на Хорошопі у нас працює один співробітник, який за місяць навчився всьому необхідному з нуля, і зараз прекрасно справляється.

Завдяки швидкому доступу до бази замовлень зручно налаштовувати тригерні розсилки для пост-продажу, фокусні Viber- та SMS-розсилки за категорією покупців. Зручні фільтри дозволяють відразу сегментувати базу й оперативно робити розсилки.

Сторінка «Клієнти» з адмінки Хорошопу

На Бітрікс часто «губилися» створені сторінки. Якщо взяти, наприклад, блог, то одну статтю іноді доводилося заливати 2-3 рази, вона постійно пропадала.

Один з плюсів Хорошопу — дуже швидка індексація сторінок пошуковими системами. Нові сторінки потрапляють в індекс чи не в той же день, коли були створені. Це дуже важливо, адже наші основні продажі - це «хайп» на новинках, який тримається 2-4 тижні.

Також хочу відзначити легкість дизайну та зручність інтерфейсу магазину. Наші користувачі з соціальних мереж вибирають очима і віддають перевагу швидким замовленням. Користувачі з прайс-агрегаторів люблять почитати про товар, повивчати характеристики. Користувачі з пошукових систем хочуть пошукати на сайті альтернативи. І зараз всі задоволені. Можна сказати, що наш сайт — це оптимальне поєднання дизайну та функціональності.

Сайт на Хорошопі під керівництвом менеджера і підрядників з інтернет-маркетингу став інструментом отримання прибутку, а не додатком, як це було раніше. Я, як власник, нарешті зосередився на стратегічних рішеннях щодо напрямів розвитку бізнесу.

Як переїзд вплинув на трафік сайту?

Після переїзду ми збільшили трафік в п'ять разів. За 6 місяців робіт по просуванню сайту на Бітрікс ми досягли максимальної відвідуваності в 3,5 тисячі сеансів в місяць.

Після переїзду на Хорошоп і двох місяців активних робіт по SEO ми досягли показника в 14 тисяч сеансів за місяць.

Покращилися і поведінкові чинники: після переїзду знизився показник відмов, зросла залученість і збільшилась конверсія.

Радує, що частина карток товару має розширену видачу. Наприклад, з відео, адже це великий плюс для SEO.

Що порадите молодим підприємцям?

Як на мене, важливо не обмежуватися одним чи кількома каналами просування. Лише комплексний підхід буде максимально ефективним у просуванні сайту та розвитку бізнесу в цілому. Ми, наприклад, робимо ставку на SEO, але не забуваємо про контекстну рекламу, КМС, SMM.

З особистого досвіду скажу, що важливо займатися постійним саморозвитком, читати професійну та ділову літературу. Але не варто сліпо переймати всі фішки та інструменти, про які читаєте. Модель управління, систему контролю, операційні процеси, маркетингову стратегію та технічну складову необхідно вибирати й адаптувати під кожну конкретну нішу. Адже те, що спрацювало у інших, не обов'язково вистрілить у тебе. Тому без спроб і помилок не обійдеться, і не варто цього боятися.

Підбір кваліфікованого персоналу — окремий розділ у розвитку бізнесу, особливо на початкових етапах. Ви повинні довіряти співробітникам, вміти грамотно налаштовувати внутрішні процеси і правильно делегувати обов'язки.

Ідіть в ногу з тенденціями, заглиблюйтесь у вивчення своєї ніші, відстежуйте діяльність конкурентів, але не прагніть бути як вони — будьте кращими.

Комментарии