Багато інтернет-магазинів стикаються з необхідністю міграції свого сайту на іншу платформу. Наприклад, через небажання користуватися російським сервісом після нападу росії на Україну. У цій статті ми розповімо як перенести свій сайт на іншу платформу, незалежно від того, звідки і куди ви переїжджаєте.
Багато інтернет-магазинів стикаються з необхідністю міграції свого сайту на іншу платформу. Наприклад, через небажання користуватися російським сервісом після нападу росії на Україну. У цій статті ми розповімо як перенести свій сайт на іншу платформу, незалежно від того, звідки і куди ви переїжджаєте.
Причини для перенесення сайту на іншу платформу
Перенесення сайту — це не Ctrl+C/Ctrl+V, а кропіткий процес, при якому важливо не втратити клієнтів і зберегти трафік. Для того, щоб зважитися на міграцію, у вас має бути вагома причина. Такою причиною може стати:
- небажання співпрацювати з компанією, яка сплачує податки країні-агресору;
- прагнення убезпечити особисті дані від їх потрапляння до рук росіян;
- обмежені технічні можливості нинішньої платформи;
- недостатня пропускна спроможність сайту через збільшення кількості замовлень;
- нестабільна робота сайту;
- необхідність постійних доробок, які забирають зайві гроші;
- незадовільна робота служби підтримки;
- більш вигідні умови співпраці з новою платформою.
Якщо хоч один із перерахованих пунктів описує вашу ситуацію, варто серйозно розглянути перенесення сайту. Перед тим як розпочати міграцію, вивчіть етапи з яких вона складається. Підготувавши себе та свій сайт заздалегідь, переїзд пройде набагато легше та швидше.
Перенесення контенту
Від перенесення контенту багато в чому залежить успіх міграції, тому що це дозволяє зберегти посадкові сторінки, на які надходить трафік. Під контентом мається на увазі: каталог товарів, їх характеристики, фото, опис, модифікації, інформаційні сторінки, вміст блогу, клієнтська база, історія замовлень та відгуки. Контент не завжди можна перенести в повному обсязі через обмеження платформи на якій створено сайт. Намагайтеся досягти максимально можливого результату. Наприклад, переносячи сайти з Prom на Хорошоп, ми робимо їхню майже повну копію.
Основну увагу приділіть каталогу товарів. Якщо його не вдасться перенести, то міграція прирівнюється до створення сайту з нуля та втратить сенс. Під час переїзду збережіть структуру каталогу та дані про товари. Допоможуть у цьому файли експорту у форматі XML, YML, xls та csv, які зберігають всю необхідну інформацію. Для отримання цих файлів існуючий сайт повинен мати функцію експорту товарів.
Невеликі частини контенту, як новини та інформаційні сторінки, переносяться вручну. Зазвичай таких сторінок небагато та їхня міграція не займає багато часу. Також вручну збережіть перелінкування в статтях блогу — це важливо для збереження органічного трафіку. Якщо URL багато, процес можна і потрібно автоматизувати. Крім перелінкування, для SEO не менш важливо перенести всі зображення з минулого сайту та відгуки про товари. На відміну від зображень, перенесення відгуків важко повністю автоматизувати. Якщо ви переносите відгуки на новий сайт на Хорошопі, то вручну зберіть коментарі в одному файлі і ми імпортуємо їх.
З перенесенням деяких видів контенту можуть виникнути проблеми. Наприклад, профілями користувачів на веб-сайті. Проблема в тому, що багато платформ дозволяють експортувати тільки ім’я клієнтів та email, але без логіну і паролю вони не мають сенсу. Навіть за умови, що Хорошоп має можливість перенести клієнтську базу — все залежить від функцій стартової платформи.
Складний, але не вирішальний момент — перенесення бонусної програми. Якщо ви не плануєте використовувати ідентичну систему на новому сайті, не турбуйтеся про її міграцію. Замініть бонусну програму на іншу, але не забудьте про постійних клієнтів, які заробили собі знижку. Компенсуйте втрату бонусних балів купоном зі знижкою або подарунком.
Іншим складним у реалізації пунктом стане перенесення історії замовлень. Для більшості магазинів історія не має особливого значення, але для великих сайтів вона може стати ключовим питанням. У цьому випадку знадобиться допомога розробників і міграція затягнеться.
Перенесення дизайну
Для перенесення дизайну немає строгих правил і все залежить від побажань власника сайту. Можливо, вас давно не влаштовував зовнішній вигляд магазину і ви хотіли його поміняти. Під час міграції можна повністю оновити дизайн. Такий підхід найпопулярніший, тому що нова платформа дає більше можливостей дизайну.
Якщо деякі елементи вас влаштовують, наприклад логотип або фірмові кольори, їх можна зберегти, змінивши все інше. Деякі платформи дають змогу майже повністю відновити старий дизайн на новому сайті. Хорошоп має для цього дизайнерів, які відтворюють зовнішній вигляд сайтів.
Підключення інтеграцій та їх налаштування
Перенесення інтеграцій — це підключення ваших облікових записів у різних сервісах до нового сайту. Сервіси оплати та доставки, Google Ads та рекламний кабінет Facebook перепідключаються за допомогою токенів та API ключів. Після чого залишається налаштувати інтеграцію відповідно до вимог платформи.
Для сервісів, як Google Analytics, важливо не створювати новий обліковий запис, а продовжувати роботу на старому. Це дозволить відстежувати показники роботи сайту, порівнювати їх з минулими та зрозуміти чи принесла міграція користь. Завжди є невеликий ризик, що перенесення призведе до падіння трафіку, і Google Analytics просигналізує про це. Якщо метрики помітно погіршилися і немає швидкого способу виправити це, то потрібно повернути магазин на старий сайт. Після чого краще підготуватися до міграції, виправивши всі помилки, та повторно перенести сайт.
Обов’язково перенесіть інтеграцію із CRM, щоб не порушувати організацію роботи магазину. Найкраще, коли CRM хмарна — тоді можна без особливих зусиль перепідключити систему, якщо інтеграція з нею є на новій платформі. Менш зручний варіант — використання складних систем, на кшталт 1С. З ними, як правило, немає прямих інтеграцій, а підключаються вони через сторонні модулі і потрібно звертатися до допомоги розробників. У такій ситуації краще постаратися перенести роботу в хмарну CRM.
Збереження каналів просування
SEO
Якщо ви займаєтеся SEO-просуванням, то перед міграцією визначте, які сторінки приносять найбільше відвідувань. Отримайте цю інформацію з Google Search Console та Google Analytics. Основну увагу приділіть сторінкам, на які приходить високочастотний трафік. Зберігши ці сторінки під час переїзду, сайт не втратить позиції в органічній видачі. Сторінки категорій та товарів, які приносять низькочастотний трафік, також є важливими для SEO. Окремо вони не дають багато відвідувань, але всі разом помітно впливають на сайт — це чергова причина зберігати вміст та адреси сторінок.
Під час перенесення, простежте, щоб у найпопулярніших сторінок залишилася колишня URL-адреса та контент. Якщо зберегти дані не виходить, то налаштуйте 301 редирект. Залежно від кількості сторінок, налаштування відбувається вручну або автоматично. Ми в Хорошопі дозволяємо повністю зберегти всі URL, разом з контентом, title та description сторінок. Завдяки цьому мінімізуються втрати SEO у клієнтів, які переходять до нас. А деякі сайти не тільки не втрачають трафік, але й збільшують його. Так сталося з клієнтом, у якого після переїзду на Хорошоп трафік виріс у 4 рази.
Для інтернет-магазинів, які роблять основну ставку на SEO, ми радимо проводити міграцію під контролем SEO-фахівців. Найлегше буде продавцям, які не займаються SEO. Вам не потрібно враховувати нюанси, що описані вище, і ви можете спокійно переносити сайт. Після чого дочекатйтея індексації та сторінки з'являться у видачі.
Google Shopping та Facebook
Налаштування Google Shopping для нового сайту залежить від того, як успішно ви перенесли адреси сторінок та каталог товарів. Якщо URL товарів не змінилися, потрібно просто змінити посилання на фід в Google Merchant Center. Можливо, система навіть не проводитиме повторну модерацію, тому що фід залишився без змін. Якщо каталог товарів або адреси сторінок змінилися, то створіть новий фід. Аналогічні правила використовуються для товарних фідів Facebook.
Email-розсилка
Після переїзду, створіть на сайті форми для збору підписників та налаштуйте передачу email адрес покупців у список розсилки. Перед розсилкою за вже існуючою базою клієнтів, перевірте шаблони листів. Переконайтеся, що адреси сторінок у листі вказані правильно та збігаються з новим сайтом.
Висновок
Міграція сайту — великий процес, але за умови грамотної роботі фахівців платформи він проходить без проблем і не забирає багато часу. Для кращого результату приготуйтеся до переїзду заздалегідь і ознайомтеся з усіма етапами перенесення. Підготуйте контент у форматі XML, YML, xls та cls файлів — цього нам у Хорошопі вистачить для його перенесення. В результаті міграції, ви отримаєте сайт з новими можливостями і, ймовірно, навіть покращите його SEO-показники.
На період війни з росією, ми скасували стартовий платіж і створити інтернет-магазин на Хорошопі стало ще простіше. Якщо ви шукаєте нову платформу для свого інтернет-магазину, залиште заявку на нашому сайті. Наш менеджер проконсультує вас та ви отримаєте 7 днів безкоштовного тесту сайту на Хорошопі.