Просувати інтернет-магазин можна не лише за допомогою платних інструментів. Існує кілька безкоштовних сервісів від Google, які відіграють важливу роль у просуванні інтернет-магазину. Про них ми розповіли у своїй новій статті.
Для ефективного просування бізнесу ви маєте вивчати попит та своїх конкурентів у ніші. Зробити це можна за допомогою безкоштовних інструментів контекстної реклами від Google. Партнер Хорошопу, агентство інтернет-маркетингу Inweb розповіли як оцінити попит, розрахувати рекламний бюджет та проаналізувати конкурентів, використовуючи Google Trends і планувальник ключових слів Google Ads.
Що таке Google Trends
Google Trends — це інструмент, який відстежує популярність пошукових запитів в будь-який час та в будь-якому місці. Сервіс показує коефіцієнт популярності запиту, використовуючи шкалу від 0 до 100. За допомогою цієї інформації, ви зможете первинно проаналізувати тренди серед користувачів. Наприклад, перевіримо запит «Чорна п’ятниця». На графіку видно, що протягом року люди майже не проявляли інтерес до цієї події. Але в середині жовтня виник попит, який сягнув піку 21-27 листопаду, безпосередньо на чорну п’ятницю.
Для чого потрібен Google Trends
За допомогою Google Trends ви можете:
-
відслідкувати сезонність товарів та своєчасно запустити рекламну кампанію або спланувати маркетингові активності;
-
визначити географію попиту;
-
з’ясувати доцільність відкриття бізнесу, перевіривши зацікавленість людей у ньому;
-
вивчити доцільність виведення товару чи послуги на ринок.
Також Google Trends дозволяє використовувати ситуативний маркетинг — коли бізнес просувається з використанням новин чи подій, які наразі викликають ажіотаж серед населення. Сервіс показує щоденні тенденції пошуку, з яких можна побачити, що сьогодні цікавить людей найбільше. Для цього відкрийте меню Google Trends та перейдіть у розділ «Популярні пошукові запити».
Що таке планувальник ключових слів
Планувальник ключових слів — це інструмент Google Ads, який дозволяє підібрати релевантні пошукові фрази та проводити аналіз інтересів вашої аудиторії. Для того, щоб скористатися цим інструментом, вам знадобиться зареєстрований профіль Google Ads. Після чого відкрийте розділ Інструменти → Планування → Планувальник ключових слів.
Для використання планувальника ключових слів не потрібно запускати рекламну кампанію або поповнювати рекламний бюджет — інструмент абсолютно безкоштовний. З його допомогою ви можете:
-
скласти перелік ключових слів для запуску нової або оптимізації старої рекламної кампанії;
-
згрупувати словосполучення за тематикою;
-
отримати статистику по ключовим словам в певних регіонах або за певний проміжок часу;
-
дізнатися вартість кліку для пошукових запитів;
-
прогнозувати приріст трафіку;
-
оцінювати витрати на рекламу;
-
вимірювати ставки конкурентів на аукціонах Google Ads.
Як використовувати планувальник ключових слів
Планувальник ключових слів передбачає два режима роботи: пошук нових ключових слів та отримання статистики і прогнозів по наявним ключовим словам. Пошук нових ключових слів стане у нагоді тим, хто тільки розпочав збір семантики або планує її розширити. Сервіс надасть статистику щодо певних пошукових словосполучень та знайти найбільш релевантні для вас варіанти.
Режим отримання статистики надасть інформацію щодо конкретних ключових слів, наприклад, кількість очікуваних переходів на ваш сайт за допомогою них. Отримані дані дозволяють проаналізувати ефективність запитів, які ви використовуєте в діючій рекламній кампанії. Після чого ви зможете скорегувати свій бюджет.
Для пошуку нових ключових слів, ви маєте ввести до 10 запитів та вказати два простих фільтри — територію та мову. Наприклад, якщо ви продаєте побутову техніку, то можете задати ключові фрази: «Микрохвильовка купити», «Мікроволновка», «купити микрохвильову піч» тощо. Далі натисніть кнопку «Отримати результат», щоб побачити результати пошуку. За потреби, умови пошуку можна коригувати, наприклад змінити територію чи вказати певний проміжок часу.
Планувальник покаже вказані ключові слова та пов’язані з ними запити, разом зі статистикою про них. З цією інформацією можна працювати в профілі Google Ads або ж вигрузити її у Google Таблиці. З результатів пошуку ви дізнаєтесь:
-
середню кількість запитів за місяць або інший вказаний проміжок часу;
-
як змінювалася зацікавленість;
-
рівень конкуренції з іншими рекламодавцями;
-
розмір ставки для отримання місця в пошуковій видачі Google.
Розрахунок рекламного бюджету
Інформацію, яку ви отримали шляхом пошуку нових ключових слів, можна використати для розрахунку рекламного бюджету. Для початку уточніть результати пошуку, якщо ключових фраз та синонімів надто багато. Для цього натисніть відповідну кнопку та приберіть нерелевантні критерії підбору ключових слів. В ідеалі, у вас має залишитися декілька десятків ключових слів.
Далі оберіть всі результати в таблиці та натисніть «Додати ключові слова та створити план». Після чого Google запропонує переглянути збережені ключові слова. Ви потрапите на нову сторінку, де буде кнопка «Прогноз». Коли ви натисните цю кнопку, сервіс розкаже скільки буде коштувати рекламна кампанія для обраного терміну показу та стратегії ставок. Також ви побачите кількість прогнозованих кліків, показів, середню ціну за клік та CTR. Отримані дані є середніми показниками всіх рекламодавців за відповідний минулий період показу за цими запитами.
Прогноз від Google не є остаточними та показники можуть змінитися. Якщо ваше оголошення буде мати високий CTR, то Google знизить вартість кліку. А бюджет просування залежить від кількості рекламодавців, які беруть участь в рекламному аукціоні. Старайтесь зробити оголошення якомога більш привабливим — тоді вашому просуванню сприятиме Google та витрати на рекламу зменшаться.
Дослідження конкурентів
Існує декілька популярних варіантів для дослідження конкурентів у власній ніші.
-
Перевірка наявності ставок в планувальнику ключових слів. Цей метод не дає деталей щодо конкурентів, але він показує чи рекламується хтось за запитами, які вам цікаві. Також планувальник покаже, який рівень конкуренції для цього запиту — низький, середній, високий чи відсутній.
-
Перевірка пошукової видачі Google. Просто зробіть запит, за яким плануєте рекламуватися, та подивіться у видачі кількість оголошень. Далі ви можете перейти на сайт, дослідити конкурентів більше детально та оцінити переваги чи недоліки їхньої пропозиції.
-
Перевірка після запуску рекламної кампанії. Цей є метод є найбільш дієвим, тому що запустивши рекламу з невеликим бюджетом — ви все одно зберете інформацію про актуальну ціну та рівень конкуренції. Для кожної ключової фрази ви побачите хто саме є вашим конкурентом та його рекламні показники у порівнянні з вашими.
Висновки
Безкоштовні сервіси від Google можуть стати потужними маркетинговими інструментами, за умови їх вмілого використання. Застосовуйте наші поради на практиці та покращуйте просування свого бізнесу. Для детального вивчення цієї теми радимо подивитися наше відео, в якому представник Inweb показав як користуватися Google Trends и планировщиком ключевых слов.