Інструменти Опубліковано: 15.12.2023

Що таке колтрекінг та як він працює

Що таке колтрекінг та як він працює

У будь-якій ніші є клієнти, які надають перевагу дзвінкам замість листування на сайті чи в месенджерах. Дізнатись, як саме покупці знайшли номер телефону вашого інтернет-магазину допоможе колтрекінг. В статті розповідаємо про його принцип роботи та користь для бізнесу. Також пропонуємо огляд популярних українських платформ колтрекінгу, які легко підключити до сайту на Хорошоп.

Зміст статті
  1. Принцип роботи колтрекінгу
  2. Види колтрекінгу
  3. Як вибрати платформу колтрекінгу: 5 основних критеріїв
  4. Топ-3 сервіси для відстеження дзвінків
  5. Висновок

Колтрекінг — це інструмент наскрізної аналітики, який відстежує джерела вхідних дзвінків від потенційних покупців. Він дозволяє визначити з якого рекламного каналу клієнт дізнався про ваш інтернет-магазин та надає іншу корисну інформацію. В сервісах колтрекінгу фіксується регіон, тип девайсу абонента та навіть ключовий запит, за яким він знайшов ваші контакти. Отримані дані допомагають зрозуміти, які маркетингові активності залучають найбільше цільових лідів, а що не приносить очікуваного результату. Проаналізувавши їх, ви можете покращити стратегію — перерозподілити бюджет та спрямувати ресурси в найефективніші способи просування.

Підключати сервіс call tracking доцільно, якщо телефонні дзвінки в інтернет-магазин складають понад 20% від загальної кількості звернень. Так ви зможете більш об’єктивно аналізувати різні рекламні кампанії. Інформація про дзвінки не фіксується в Google Analytics та аналогах. Наприклад, якщо клієнт побачив рекламу в Google, перейшов за посиланням, зателефонував та зробив замовлення менеджеру, Google Analytics не ідентифікує конверсію. Адже користувач не поклав товар до кошика — він просто залишив сайт. Натомість, система колтрекінгу зафіксує дзвінок та надасть інформацію: джерело звернення, назва кампанії, ключовий запит, дії на сайті та інші дані.

Принцип роботи колтрекінгу

Технологія call tracking працює за принципом підміни контактних номерів. Тобто користувачу відображається не основний телефон компанії, а інший, сформований системою. Коли відвідувач його набирає, платформа колтрекінгу фіксує інформацію про джерело переходу. Далі дзвінок переадресовується на реальний номер. Дані про телефонну розмову відображаються в базі. Також отримувати статистику можна в Google Analytics. Для цього на сайт встановлюється спеціальний код для відстеження, який надається сервісом колтрекінгу. В результаті в звітах GA ви маєте повну інформацію про онлайн та офлайн-дії користувачів.

Види колтрекінгу

Колтрекінг поділяється на статичний, динамічний та комбінований. Головна відмінність між ними полягає в кількості підмінних номерів. Розглянемо кожен з видів.

Статичний

При використанні статичного колтрекінгу підміна номерів відбувається на рівні джерела трафіку. Для кожного каналу — окремий, незмінний номер. Наприклад, для контекстної реклами в Google формується телефон із закінченням 11, для таргетованої — 12, а для зовнішніх банерів — 13. Коли потенційний покупець дзвонить за зазначеним номером, в систему колтрекінгу надходить інформація про те, звідки саме він прийшов. 

Статичний колтрекінг підходить для відстеження ефективності зовнішньої реклами — на білбордах, телебаченні, радіо. Також його можна використовувати з метою загальної оцінки онлайн-каналів, коли немає потреби в розширених даних, адже в базі фіксуються лише джерела трафіку. 

Динамічний 

Динамічний колтрекінг пов’язує дзвінок не з рекламним каналом, а з сеансом на сайті. Кожному відвідувачу відображається унікальний номер. Навіть якщо на веб-сторінці одночасно перебувають п’ять користувачів, які перейшли з одного оголошення — вони бачитимуть різні телефони для зв’язку. Так як система зіставляє дзвінок з конкретном візитом, ви отримуєте вичерпну інформацію про абонента. В базі даних відображаються:

  • джерело переходу;

  • назва рекламної кампанії;

  • ключовий запит;

  • шлях відвідувача на сайті, наприклад які товари він переглянув до здійснення дзвінка.

Динамічний колтрекінг відстежує лише онлайн-канали трафіку. Він особливо доцільний інтернет-магазинам, які залучають покупців за допомогою контекстної реклами та таргетингу

Комбінований

Передбачає одночасне використання статичного та динамічного колтрекінгу. Комбінований колтрекінг дозволяє отримувати дані про переходи з офлайн та онлайн-джерел та сформувати загальну аналітику. Цей варіант підходить, якщо у вас багато рекламних каналів: для одних достатньо загальних даних, а для інших потрібна детальна статистика. 

Як вибрати платформу колтрекінгу: 5 основних критеріїв

  1. Тестовий період. Наявність тестового доступу допоможе при виборі сервісу. Ви зможете на практиці оцінити всі функції платформи та зрозуміти, наскільки вони підходять вашому бізнесу.

  2. Якість зв’язку. Перед підключенням поцікавтесь, номера яких операторів використовуються та як налагоджується зв’язок у випадку технічних проблем на стороні телекомунікаційної компанії. Попередньо скористайтесь тестовим періодом, щоб перевірити якість зв’язку. Для цього здійсніть кілька дзвінків на підмінний та прямий номер. Зверніть увагу на час до з’єднання, сторонні шуми та інші технічні нюанси.

  3. Додаткові можливості. Крім відстеження дзвінків, сервіси call tracking зазвичай надають додаткові інструменти — переадресація дзвінків, віджет Callback, запис розмов тощо. Перегляньте потрібні для вас опції в тарифних планах різних провайдерів та зіставте їх з вартістю користування.

  4. Географія охоплення. Цей критерій важливий, якщо ви продаєте товари за кордон чи плануєте вихід на міжнародні ринки. Перевірте, чи ви зможете відстежувати дзвінки від іноземних клієнтів та перегляньте перелік країн, які охоплює сервіс.

  5. Інтеграції. Підключення до зовнішніх інструментів оптимізує роботу з даними та автоматизує виконання рутинних завдань. Переконайтесь, що обрана платформа інтегрується з потрібними для вас системами та сервісами. 

Топ-3 сервіси для відстеження дзвінків

Хорошоп дозволяє підключати до інтернет-магазинів низку зовнішніх інструментів, що полегшують ведення бізнесу. Зокрема, платформа пропонує інтеграції з найпопулярнішими сервісами відстеження дзвінків — Binotel, Ringostat, Phonet. Коротко оглянемо кожен. 

Binotel

Крім віртуальної АТС Binotel надає бізнесу власну систему колтрекінгу для аналізу вхідних дзвінків. Інформація про абонентів та телефонні розмови зберігається в кабінеті My.binotel. Також сервіс інтегрується з Google Analytics, де фіксуються відповідні події на сайті — «Дзвінок» та «Угода». Це дозволяє отримувати повну статистику та формувати розгорнуті звіти.

Оплата при підключенні Binotel Call Tracking здійснюється за номери. Їх можна придбати або взяти в оренду. Додатково сплачується ліцензія від Бінотел — 50 грн за один номер. Вартість покупки або оренди варіюється в розмірі від 30 грн до 75 грн, залежно від оператора. Детальніше з цінами можна ознайомитись на сайті.

Для розрахунку орієнтовної кінцевої вартості, проаналізуйте, скільки користувачів одночасно відвідують ваш інтернет-магазин. Наприклад, якщо це п’ять потенційних покупців, яким необхідно відобразити три різних номери, щомісячний тариф складатиме близько 1700 грн. Перед внесенням оплати Binotel пропонує клієнтам тестовий період. Також компанія гарантує повернення коштів абонентам, які користуються Binotel Call Tracking не більше одного місяця та вирішили відмовитись від послуг. 

Дізнайтесь як встановити Binotel Call Tracking на сайт в покроковій інструкції

Ringostat

Ringostat надає послуги з підключення статичного або динамічного колтрекінгу, залежно від маркетингової стратегії бізнесу. За оцінкою компанії, точність даних про дзвінки сягає 97%. Пропонуємо ознайомитись з можливостями Ringostat Call Tracking.

  1. Сегментація дзвінків — всі звернення клієнтів автоматично сегментуються за базовими категоріями. Також їх можна тегувати вручну, наприклад за рівнем готовності людини до покупки.

  2. Моніторинг кількості номерів — система постійно відстежує трафік та надає рекомендації щодо необхідної кількості номерів для кожного пулу.

  3. Інтеграції — Ringostat Call Tracking можна інтегрувати з Google Analytics, Viber, Telegram, Instagram, Facebook, Google Ads та іншими сервісами. Як підключити колтрекінг до інтернет-магазину на Хорошоп, ми описали в інструкції.

  4. Крос-доменне відстеження — актуальна функція для бізнесу з кількома сайтами. Наприклад, якщо ви маєте окремий інтернет-магазин, локалізований під закордонні ринки.

  5. Приховування підмінних номерів — кнопка «Зателефонуйте нам» дозволяє приховати телефон і демонструвати його тільки найбільш зацікавленим користувачам.

  6. Аналіз дзвінків за допомогою ШІ — інструмент Ringostat AI проводить транскрибацію розмов, визначає настрій менеджера та клієнта, складає короткі підсумки дзвінка та пропонує рекомендації щодо подальших кроків в роботі з покупцем.

Ознайомтесь з повним переліком функцій платформи колтрекінгу від Ringostat на сайті. Оцінити їх можна безкоштовно — компанія надає 14 днів тестового періоду. Стандартно система аналітики встановлюється разом із телефонією Ringostat — щомісячна абонплата становить близько 1000 грн. Ціна підключення лише Ringostat Call Tracking обговорюється індивідуально з менеджером компанії.

Phonet

Phonet Call Tracking дозволяє відстежувати дзвінки з онлайн та офлайн-реклами. Для підприємців пропонуються різні тарифні плани відповідно до потреб бізнесу. Ви можете орендувати певну кількість номерів з оплатою 75 грн за один номер. Також доступне підключення пакету Dynamic Combi — на сайті генеруватимуться різні контактні телефони залежно від трафіку, абонплата становить 500 грн. Є безкоштовний пробний період 14 днів. У Phonet Call Tracking, крім підключення Google Analytics, доступні інтеграції з Facebook та популярними CRM-системами. Дізнайтесь більше про послугу на сайті Phonet.

Підключити колтрекінг Phonet до інтернет-магазину на Хорошоп можна в кілька етапів. Як це зробити, ми розповіли в інструкції

Висновок

Колтрекінг дозволяє отримати інформацію про офлайн-дії потенційних клієнтів, яку не здатні відстежити стандартні сервіси веб-аналітики. За допомогою підміни номерів, система визначає яка реклама спонукала покупця здійснити дзвінок. Інтегруйте ваш інтернет-магазин з колтрекінг-сервісом, якщо хоча б 20% від усіх звернень припадає на дзвінки. Це дозволить глибше відстежити ефективність маркетингових каналів, оптимізувати рекламний бюджет та підвищити продажі.

Запустити свій інтернет-магазин
img
Новий коментар
Оцінка
Безкоштовний тест 7 днів