Деякі інтернет-магазини ігнорують SEO-просування, тому що вважають, що це надто затратний та тривалий процес. Показуємо, чому так не варто думати на прикладі реального кейсу.
Замість того, щоб перемагати конкурентів бюджетами на контекст в Google, можна зробити це ціною заявки з органіки. І якщо зараз вартість ліда незадовільна, потрібно діяти. Микола Лукашук з SeoTeam підготував кілька порад щодо оптимізації сайтів і поділився кейсом зі своєї практики.
Органічне просування інтернет-магазину
Ефективне просування сайтів базується на технічній оптимізації, контенті та посиланнях. Перед початком дій потрібно перевірити швидкість сайту, теги, контент, посилання, внутрішній пошук та ефективність підрядників.
Користувачам Хорошопу простіше з технічної оптимізацією, адже розробники платформи стежать за рекомендаціями Google. Іншим доводиться розбиратися самостійно.
Збільште швидкість завантаження інтернет-магазину
На платформі Хорошоп продумано захист від «важких» зображень. Але періодично потрібно перевіряти сторінки інтернет-магазину в PageSpeed Insights, щоб поліпшити їх швидкість. Перевіряйте не лише головну сторінку, але і каталог, сторінки товару, блог тощо.
Структуруйте теги
На всіх сторінках сайту повинні бути унікальні Title, Description і h1. Також заповніть KeyWords і знайдіть на сайті дублі за допомогою Serpstat, Seoto.me, Netpeak Software або Screaming Frog. І почитайте про SEO-шаблони на порталі підтримки Хорошопу, щоб переконатися, що все правильно заповнено.
Працюйте з контентом
Google любить постійне оновлення контенту, тому що оновлюваний сайт — живий сайт.
-
Зробіть описи всіх категорій, включаючи непріоритетні. У картці товару пошуковикам досить зображення, ціни та правильно прописаних мета-тегів. Але опис — це бонус для пошукової машини та важливе джерело інформації про товар.
-
Пишіть статті до блогу з перелінковкою. Це не дасть величезної переваги, але саме такі невеликі бонуси допомагають обігнати конкурентів. Якщо у вас немає чіткого контент-плану для блогу, можете шукати натхнення, теми та ключі в сервісах Keyword Planner, Serpstat и Keyword Tool.
-
Якщо ви плануєте створювати контент самостійно, перед публікацією перевіряйте його в Главреді.
Купуйте посилання з розумом
Це спірна тема, адже за покупку посилань можна потрапити під фільтр, але всі продовжують це робити.
-
Краще купувати лише вічні посилання на перевірених ресурсах на кшталт PrNews.io або Pr Posting. Подібні посилання органічно вписуються до прес-релізів, за ними потенційні покупці переходять до на сайт і купують товари.
-
Форумні крауд-посилання дешевші за посилання на новинних сайтах. Радимо купувати їх по 50-60 грн, залежно від підрядника. Для оцінки майданчиків використовуйте Similar Web, Check Trust або X-Tool.
-
Не варто використовувати орендні посилання, вони давно не ефективні.
-
Кількість посилань залежить від конкурентів, але новим сайтам краще не нарощувати понад 15-20 посилань на місяць.
-
Не можна точно сказати, що ефективніше: одне посилання за 5 000 грн або 5 посилань за 1 000 грн. Якщо бюджет 5 000 грн, краще перші рік-півтора купувати близько десяти посилань на місяць по 500 грн, і тільки після цього розміщувати дорожчі.
-
Якщо продаєте товар в Україні, краще використовувати виключно українські посилання.
Перевірте пошук на сайті
Раніше головним законом маркетингу були пошук потреби та її задоволення. Зараз головне завдання — передбачити потреби користувачів. Це можна зробити за допомогою Google Trends. Також можна проаналізувати пошук на вашому сайті та дозамовити товари, яких немає в каталозі.
Контролюйте підрядників
Потрібно аналізувати вартість роботи ваших підрядників і їх ККД. Загальний бюджет потрібно розділити на дві частини: витрати на контент і посилання та витрати на оплату студії або спеціаліста. Зведіть всі корисні дії в таблицю з такими пунктами: вартість супроводу, бюджет, кількість і якість посилань, бюджет на тексти та їх кількість, звіти і час фахівців.
Після перевірки конкурентів з'ясувалося, що середня вартість SEO — близько 20 000 грн на місяць. На посилання компанії закладають 3 000-5 000 грн, іноді 6 500. На контент у одних закладено 4 500 грн на 10 текстів по 3 тисячі символів, у інших — 2 000 грн на той же обсяг.
Просування сайту інтернет магазину: кейс RoomDepot.in.ua
Співпраця з інтернет-магазином меблів Room Depot почалася навесні 2017 року. До цього у інтернет-магазину не було рекламних кампаній і комплексного SEO-просування. Середня відвідуваність на місяць — 250 осіб. Кількість продажів на місяць — одна.
Нашою метою було максимальне збільшення кількості продажів при бюджеті не більше 10 000 грн в місяць. Щоб її досягти, ми зайнялися налаштуванням рекламних кампаній, роботою з посилальною масою та пошуком додаткових методів збільшення числа продажів.
SEO-оптимізація сайту
-
Перенесли інтернет-магазин з OpenCart на Хорошоп.
-
Склали таблицю редиректів, щоб зберегти вагу.
-
Налаштували SEO-маски та робили оновлення разом з оновленням платформи.
-
Підключили SEO, на нього йшло 80% бюджету.
-
Писали по п'ять текстів на місяць. Замовник міг відкрито спілкуватися з копірайтерами та правити їхні тексти, щоб вони якомога гармонійніше вписалися в сайт.
-
Купували вічні посилання, на що щомісячно витрачали близько 2 500 грн.
Контекстна реклама
-
Ми почали роботу з бюджетом 4 000. Виділили 2 000 і Google подарував ще 2 000, тому що ми його партнери. За місяць контекст окупився і ми реінвестували частину прибутку в рекламу, щоб отримати ще більше заявок.
-
Тестували різні формати реклами. Під час запуску торгова реклама в Україні ще не працювала.
-
Запускали динамічні пошукові оголошення (DSA), але зупинили їх після того, як витратили 300 грн на 200 кліків і не отримали продажів.
-
Пробували пошукові кампанії за ВЧ-запитами на «ліжка купити», але зупинили їх, тому що не могли змагатися з більшими компаніями за ціною за клік.
-
Найкраще працювали запити «кухонні куточки» і «металеві ліжка». Ще було кілька робочих зв'язок «ліжко + бренд».
-
Динамічний ремаркетинг працював сезонно: то давав конверсії і ми збільшували бюджет, то не давав.
-
Оголошення робили за стратегією SKAG, щоб знизити вартість кліка та покращити їхню якість.
-
Запустили торговельну рекламу й додали до усіх опублікованих пошукових оголошень Заголовки 3 і Описи 2.
-
Додали розумну торгову кампанію й нові адаптивні оголошення.
Альтернативні джерела трафіку
Конкуренти інтернет-магазину отримували приплив відвідувачів з Hotline, тому ми теж зайшли на цей майданчик. Ми допомогли Room Depot підготувати фід, завантажити його на Hotline і запустити рекламу. Також пробували співпрацювати з Price.ua, але заявка коштувала втричі дорожче.
Також ми почали продавати на Розетці, яка зараз приносить приблизно таку ж кількість замовлень, як і всі інші маркетингові активності.
Результати
Ми починали роботу з 250 відвідувачів з органіки та одного продажу на місяць. За два роки роботи ми збільшили відвідуваність до 1500 користувачів, а кількість продажів з органічного трафіку — до 16 на місяць. Також розмістили 88 вічних посилань і оновили або повністю переписали 128 текстів на сайті.
Використовуючи рекламу в Google і соціальних мережах, а також співпрацю з маркетплейсами, ми підняли місячну відвідуваність до 14,75 тисяч осіб.
Плани на майбутнє
Зараз працюють:
-
окремі пошукові кампанії, сегментовані за мовою і категоріями;
-
розумна торгова кампанія і кілька звичайних, різних за гео та групами;
-
динамічний і звичайний ремаркетинг, тестуємо пошуковий.
У планах подальша розкрутка сайту: настройка CRM і Call Tracking, тестування відеореклами, а також співпраця з Алло та Fotos. Також плануємо поряд з віддаленими копірайтерами залучити до штату контент-менеджера, тому що гостро стоїть питання перекладу сайту на українську мову.