Кейс просування магазину музичних інструментів на платформі Хорошоп з допомогою Google Shopping.
Для вдалого просування інтернет-магазину важливо обрати грамотну рекламну стратегію та правильно скористатися інструментами. Цього важко досягти без допомоги спеціалістів. Ми поспілкувались з CEO діджитал агенції Mnews Михайлом Клячко, який поділився кейсом просування магазину на платформі Хорошоп за допомогою Google Shopping.
Підготовка до просування
На початку 2022 року до нас звернувся представник компанії-ритейлера музичних інструментів. Продавець має офлайн-магазин та сайт на платформі Хорошоп, запущений у 2021 році. Замовник хотів налаштувати та запустити Google Shopping.
Передусім наша команда провела аналіз сайту інтернет-магазину. Ми перевірили як оформлені картки товарів та наскільки унікальні фотографії. Також провели аудит основних конкурентів. З результатів аналізу ми побачили, що конкуренти активно працюють з Google Ads, тому вирішили запустили рекламу Google Shopping.
Наступним кроком була підготовка сайту до модерації Google Merchant Center. У Google доволі суворі правила оцінки продавців, далеко не кожен проходить модерацію. Для цього етапу ми створили новий обліковий запис Google Merchant Center та проаналізували сайт на відповідність вимогам сервісу. Додатково впровадили рекомендації Google, наприклад, налаштували брендинг та умови доставки, включили автоматичні покращення та захист асортименту. Після чого створили товарний фід за допомогою інструментів Хорошоп згідно зі всіма правилами Google.
Після успішного проходження модерації, ми створили аккаунт Google Tag Manager та Google Analytics — тег GTM встановили для відстеження даних про користувачів. В Google Analytics налаштували відповідні події, конверсії та аудиторії. Після чого зв’язали інструменти аналітики Google Ads, Merchant Center і Google Search Console. В акаунті Google Tag Manager також налаштували додаткові конверсіі — це потрібно для детального аналізу поведінки користувачів на сайті.
Запуск та оптимізація рекламних кампаній
22 березня 2022 року ми запустили одну звичайну кампанію з бюджетом 200 гривень на день для усіх товарів. Це були перші тижні повномасштабного вторгнення, запуск будь-якої реклами був ризикованим, адже ми не могли знати чи товар взагалі буде продаватись.
У квітні ми разом із клієнтом проаналізували які позиції продаються. Товари обирали на основі досвіду офлайн-продажів за минулі періоди й залишили для реклами лише асортимент ціною від 4 до 10 тисяч гривень. Після чого перевели найбільш популярні пропозиції на розумні стратегії. У травні продовжували збільшувати бюджет і додали нові рекламні кампанії, наприклад, окрім музичних інструментів, стали рекламувати аудіотехніку.
Перехід на Perfomance Max
У 2021 році Google презентував новий інструмент Performance Max. Планувалось, що у 2022 році розумні торгові кампанії зникнуть та їх повністю замінить цей новий вид. Ми почали самостійний процес переходу, не очікуючи автоматичної заміни. Також поступово додавали нові кампанії та продовжували збільшувати бюджети. Наприклад, запустили рекламу з товарами преміум-сегмента.
У липні, проаналізувавши результати, прийняли рішення сегментувати кампанію для топ-товарів та винести в окрему кампанію товари без кліків. Сегментація проводиться на основі аналізу продажів та цілей проєкту — ви поділяєте ваш каталог товарів на різні рекламні кампанії. Це допомагає керувати окремими товарними групами. Процес забрав трохи часу, але вже до кінця серпня ми перевели усі кампанії на Performance Max.
Коригування
У вересні та жовтні ми збільшували рекламний бюджет, але структура кампаній лишалась такою самою. Єдиною зміною був запуск реклами з топ-товарами тільки для нових користувачів — в налаштуваннях Performance Max є така можливість.
Восени рекламний бюджет зріс до 2600 гривень на день, тобто у 13 разів, якщо порівнювати з березневими показниками. У грудні розділили рекламну кампанію аудіотехніки на три сегменти. Принцип поділу базувався на середньому чеку та категоріях. В результаті ми досягли понад 7000% рентабельності у передсвятковий період грудня.
Далі ми точково збільшували бюджет. У лютому вимкнули кампанію для топ-товарів преміум-класу, оскільки рівень продажів нас не влаштовував. Зараз бюджет збільшився до 4600 гривень на день.
Що робити для оптимізації рекламних кампаній
Задля гарних результатів рекламних кампаній треба постійно моніторити рекламний кабінет і показники. Важливо контролювати активні товари у Merchant Center та розблоковувати їх, якщо треба.
Потрібно відслідковувати показники трафіку та ключові метрики рекламної кампанії. Наприклад, коефіцієнт конверсії, ROAS, вартість транзакції тощо.
З огляду на ці показники, ви зможете коригувати своє просування.
Обов’язковою є робота з пошуковими фразами та визначення мінус-слів у звичайних торгових кампаніях. Потрібно прибирати нерелевантні запити, щоб за ними не відображалися оголошення. Також не нехтуйте рекомендаціями Google для рекламних кампаній, перевіряйте ці поради та впроваджуйте їх за потреби.
Результати просування
За рік постійної роботи над проєктом ми зафіксували зростання доходу майже з нуля до 4 млн гривень на місяць, без урахування грудня, тому ще це був період високого попиту.
Додатково ми побачили зростання органічного трафіку на 235%. Це точно результат реклами Google, бо SEO-оптимізацією інтернет-магазину не займаються. Зазначимо, що коли ви активно нарощуєте відвідуваність сайту шляхом платного трафіку, то користувачі не відразу роблять покупки. Спочатку вони вивчають ваш сайт, порівнюють ціни та пропозиції з іншими магазинами. Коли покупці повертаються, то приходять вже не через рекламний канал, а з допомогою пошуку назви магазину або зі збережених закладок у браузері. Майже завжди при запуску рекламних кампаній паралельно починає зростати прямий трафік на сайт.
За рік роботи на просування витратили 827 843 гривні та отримали 18 080 450 гривень доходу через рекламний канал google/cpc. Загальне зростання показників у всіх каналах склало 630%. Також за рік зросли продажі телефоном, впізнаваність, кількість звернень в чати та офлайн-продажі. Загальна річна рентабельність склала 2184%.
Висновки
Постійна робота з рекламним акаунтом та активна взаємодія з клієнтом дозволили системно просувати магазин. На цьому наша співпраця не завершилась, в планах запуск таргетованої реклами. Паралельно з нашою діяльністю, компанія вдосконалює сайт та створює контент — робить унікальні фото та відеоогляди товарів. Така комплексна робота стає запорукою успіху та постійного зростання доходів.